Friday, November 18, 2011

BUKAN TUNGGU 20 KALI...SEKALI PUN MESTI KAWIN...DA BERZINA...PEMPUAN NAYA..LELAKI KAWIN WANITA LAIN...DARA DAH TAK ADA...KENA 100 KALI ROTAN ATAU REJAM LAH..

Tubuh panas dengar azan

Oleh Muhammad Saufi Hassan dan Mohd Hafizee Mohd Arop
am@hmetro.com.my

KESAL...Zaki kesal dengan perbuatannya.
KESAL...Zaki kesal dengan perbuatannya.
KUALA LUMPUR: “Niat saya hanya untuk mendalami agama dan melakukan ibadat. Tidak sangka pula jalan yang saya ambil bukan cara yang sebenarnya, sebaliknya memesongkan akidah,” kata Zaki, 34, yang memakai ‘susuk kuat sembahyang’ kira-kira setahun lalu, diperoleh daripada seorang individu mendakwa sebagai ustaz di Kelantan.
Menurutnya, dia ditemukan dengan lelaki itu oleh seorang rakan selepas mendengar cadangan daripada sahabatnya itu yang didakwa turut menggunakan susuk berkenaan.
Tambahnya, ustaz itu memasukkan serbuk campuran tertentu pada tapak kakinya, di bahagian belakang badan dan tapak tangan menggunakan bacaan tertentu seperti mantera yang sukar difahami kononnya untuk merawat hatinya yang dipenuhi dosa.

Katanya, selepas ustaz itu memasukkan serbuk campuran berkenaan, dia merasakan kelainan pada tubuh badannya dan setiap kali ingin menunaikan ibadat, dia berasakan seperti ada suara ghaib membisikkan ke telinganya supaya melakukan ibadat.


Zaki berkata, susuk itu juga mempunyai larangan tertentu yang perlu dipatuhi sepanjang tiga bulan pertama pemakaiannya, termasuk tidak boleh menjejakkan kaki di tanah perkuburan dan sekiranya dia tidak mematuhi syarat itu, ustaz terbabit mendakwa dia akan menghidap penyakit misteri yang sukar diubati.


Jual maruah rebut RM600

Oleh Shahrul Nizam Mohamad
am@hmetro.com.my

SEKSI...seorang peserta melakukan aksi ghairah bagi meraih undian penonton.
SEKSI...seorang peserta melakukan aksi ghairah bagi meraih undian penonton.
KUANTAN: Hadiah ditawarkan selaku juara hanya RM600 serta sebotol minuman keras, tetapi sudah cukup membuatkan 20 gadis sebahagian besarnya Melayu, tampil menyertai pertandingan separuh bogel di sebuah pusat hiburan di Jalan Beserah, awal pagi semalam.
Sambil mengenakan pakaian seksi, sebahagian besar peserta berusia antara 15 hingga 18 tahun dan berasal dari Maran, Kemaman dan Kuantan itu sanggup menayangkan coli dan seluar dalam jenis G-string dipakai semata-mata mahu meraih sorakan penonton yang bakal menentukan sama ada mereka menang atau sebaliknya.
Difahamkan, acara itu pertama kali dianjurkan di pusat hiburan berkenaan sempena ‘Lady’s Nite’ dan setiap peserta dikenakan bayaran RM50.

Peserta yang meraih sorakan paling kuat daripada penonton dan pengunjung pusat hiburan berkenaan berpeluang memenangi pertandingan yang dimulakan jam 12 tengah malam itu.


Peserta juga bebas menari dengan gaya tersendiri, tetapi perlu dalam keadaan seksi dan ghairah sambil diiringi muzik tekno yang dimainkan DJ. Setiap peserta dikehendaki memperkenalkan diri dan hanya dibenarkan membuat persembahan selama dua minit.


Srikandi kelas corot

Oleh Yusliza Yakimir Abd Talib dan Shuhada Mansor
am@hmetro.com.my

KONGSI...Kamaliah (kiri) berkongsi bersama rakan sekelasnya Allysha Mohamad Nadzri yang turut mendapat 5A.
KONGSI...Kamaliah (kiri) berkongsi bersama rakan sekelasnya Allysha Mohamad Nadzri yang turut mendapat 5A.
KUALA LUMPUR: “Saya nekad mahu buktikan walaupun ditempatkan di kelas tercorot saya juga mampu memperoleh keputusan cemerlang dalam pelajaran seperti murid lain,” kata Siti Aisyah Mawardi, 12, yang memperoleh 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR).
Siti Aisyah yang tinggal bersama nenek selepas ibu bapanya bercerai enam tahun lalu adalah antara 41 murid memperoleh keputusan cemerlang di Sekolah Kebangsaan Sentul 1 di sini, semalam.

Dia juga tidak menyangka akan mendapat keputusan cemerlang dalam semua mata pelajaran berikutan ketika peperiksaan percubaan UPSR hanya memperoleh 4B 1C. “Keputusan yang kurang memberangsangkan itu menyebabkan saya terus membanyakkan ulang kaji mata pelajaran yang lemah. Saya juga bersyukur kerana selain selalu dibantu guru di sekolah, nenek juga tidak jemu memberi dorongan dan sokongan,” katanya.
Ditanya resipi kejayaannya, Siti Aisyah berkata, dia memberi tumpuan ketika belajar di dalam kelas serta sentiasa menyiapkan kerja sekolah selain mengikuti kelas tambahan disediakan pihak sekolah.

Sementara itu, Kamaliah Nasuha Azuan, 12, dari Sekolah Kebangsaan Taman Tun Dr Ismail 1, kejayaannya mendapat 5A dalam UPSR berbaloi dengan usaha kerasnya selama ini walaupun terpaksa menyeimbangi antara latihan sukan dan akademik.

Kamaliah yang pernah mewakili sekolahnya dalam sukan bola jaring hingga ke peringkat negeri berkata, walaupun penat menjalani latihan kokurikulum di sekolah, dia cuba mencuri masa dua jam untuk mengulangkaji pelajaran bagi menghadapi peperiksaan.

“Saya bercita-cita menjadi atlit negara dalam sukan bola jaring,” katanya.

Selain itu, katanya, keputusan yang diperoleh semalam agak mengejutkannya kerana tidak menyangka mampu memperoleh 5A berikutan dia agak lemah dalam subjek Sains.
“Sebelum ini pun saya hanya memperoleh B bagi subjek Sains. Saya tak percaya boleh dapat A,” katanya.


Bayi berusia 46 hari meninggal dunia pada hari pertama di Taska



ALOR SETAR: Seorang bayi perempuan berusia 46 hari meninggal dunia pada hari pertama dihantar ke sebuah taska di Taman Serindit di sini, dipercayai akibat jangkitan paru-paru.
Nur Alyssa Dania Mohd Saipol, disahkan meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini, petang semalam (Khamis) kira-kira pukul 3 petang selepas dihantar oleh pihak taska pada pukul 1.30 petang kerana kelihatan terlalu lesu.

Bapanya, Mohd Saipol Rizal Abu Seman, 26, seorang pembantu restoran berkata sebelum dihantar ke taska, anaknya kelihatan sihat seperti biasa dan semalam hari pertama dia serta isteri Roslina Roslin, 27, menghantar bayinya itu ke taska berkenaan.

Katanya mereka menghantar Nur Alyssa Dania sebaik habis tempoh berpantang bagi membiasakannya dengan persekitaran baru sebelum Roslina yang bekerja sebagai pembantu farmasi mula bertugas Selasa ini.


"Kami hantar anak ke taska pukul 8.30 pagi semalam dan dapat tahu anak dimasukkan ke hospital menerusi panggilan telefon daripada pihak hospital pada pukul 3 petang semalam.

"Anak saya disahkan meninggal dunia pukul 3 lebih. Doktor ada beritahu berdasarkan laporan awal bedah siasat ada jangkitan sedikit pada paru-paru dan tiada kesan macam penderaan," kata Mohd Saipol kepada pemberita di sini hari ini.

Mohd Saipol bagaimanapun berkata dia akan menunggu laporan siasatan terperinci pihak polis terlebih dahulu sama ada untuk mengambil sebarang tindakan terhadap pihak taska.

Katanya jenazah anaknya selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kota, Sungai Mati Jalan Langgar dekat sini pagi tadi.

Sementara itu, Pemangku Ketua Polis Daerah Kota Setar Superintendan Baharom Abu ketika dihubungi Bernama berkata pihaknya tidak dapat mengesahkan punca utama kematian bayi itu.

"Doktor pun tidak dapat hendak sahkan punca bayi itu boleh meninggal dan buat masa ini kami klasifikasikan kes ini sebagai mati mengejut," katanya.

Beliau berkata pihak polis akan meneruskan siasatan menyeluruh termasuk mendapatkan kenyataan daripada pelbagai pihak yang terlibat sebelum sebarang tindakan lanjut diambil. -- BERNAMA


Nikah segera



KUALA LUMPUR: “Remaja terlanjur 20 kali itu perlu segera dinikahkan bersama pasangannya supaya dapat elak keadaan bertambah buruk serta ini satu-satunya jalan terbaik buat mereka,” kata pendakwah, Prof Madya Dr Mohd Ridhuan Tee Abdullah.
Beliau berkata demikian mengulas mengenai laporan Harian Metro, kelmarin, berkaitan seorang remaja perempuan berusia 15 tahun terlanjur 20 kali bersama teman lelakinya yang berusia 19 tahun. Remaja itu membuat pengakuan selepas didesak kakak yang menemui SMS berbaur lucah dihantar teman lelakinya. “Apabila sudah dinikahkan, baru langkah pemulihan seperti sesi kaunseling boleh dijalankan kepada remaja terbabit bersama pasangannya,” katanya.



Halau ibu

Oleh Siti Nor Hidayatidayu Razali
idayu@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Hanya kerana tidak memberi wang RM10, sepasang suami isteri warga emas dihalau anak lelakinya yang berusia 32 tahun dalam kejadian di rumah mereka di Kampung Sungai Merali, di sini, kelmarin.
Menurut sumber polis, dalam kejadian jam 3 petang itu, anak mangsa yang baru pulang melepak bersama rakannya meminta wang RM10 daripada ibu bapanya untuk berjudi sebelum dinasihatkan tidak melakukan perkara itu.

Katanya, nasihat itu menyebabkan anak lelaki mangsa marah dan mengamuk sebelum memecahkan barangan berharga.
“Sebelum itu, mangsa sudah memberi RM5 ketika anaknya mahu keluar melepak. Sejam kemudian, anak lelakinya pulang semula dan kali ini, meminta tambahan wang RM10 untuk berjudi.

“Permintaan itu tidak dihiraukan menyebabkan anaknya mengamuk,” katanya di sini, semalam.

Beliau berkata, anak lelaki mangsa juga mengugut mahu mencederakan ibu bapanya, namun tidak sempat apabila mangsa mengelak dan mengugut mahu keluar rumah sekiranya perangai anaknya tidak berubah.

Katanya, ugutan itu menambahkan kemarahan anaknya yang menghalau kedua-dua orang tuanya itu.

“Tidak tahan dengan perangai anaknya yang suka meminta wang, mangsa membuat laporan di Balai Polis Setapak sejurus kejadian,” katanya.


Mayat bayi dalam longkang



GEORGETOWN: Kejam dan tidak berperikemanusiaan. Hanya itu ungkapan sesuai buat insan yang tergamak membuang bayi lelaki yang tidak berdosa sebelum mayatnya ditemui dalam longkang di Kampung Padang Bayan Lepas, dekat sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 1 tengah hari itu, mayat bayi masih bertali pusat ditemui seorang lelaki yang juga penduduk kampung. Mayat bayi terbabit ditemui tersangkut di celah rimbunan pokok dalam longkang dengan kaki kirinya sudah reput.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintendan Mohd Hatta Mohd Zain berkata siasatan awal mendapati bayi berkenaan dipercayai baru beberapa hari dilahirkan.

No comments:

Post a Comment