Tuesday, April 19, 2011

BILA ULAMAK FASIK...BANYAK ULAMAK BISU...BANYAK ULAMAK MENGEJAR DUNIA....PEMIMPIN BANYAK JUGA YANG FASIK...TAK PENDULI HAL2 MUNGKAR...ADA SETENGAH LAWAN ALLAH....MAKA KESANNYA.....SENDIRI LIHATLAH....

Khalwat: Timbalan KSU mengaku tidak bersalah
Apr 19, 11 6:04pm
Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan, 51, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Rendah Syariah di George Town hari ini, atas tuduhan berkhalwat bersama seorang wanita di sebuah hotel di Batu Feringghi, Sabtu lepas.

Nur Diayana Norslan, 29, bekas pembantu peribadi kepada Salim, juga mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Syarie, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahaya, yang menetapkan 20 Jun ini untuk sebutan semula kes.

Salim, yang juga bekas Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah bilik bernombor 224 di sebuah hotel di Batu Feringghi, 16 April lepas, pada kira-kira pukul 5 pagi.

Dia dituduh mengikut Seksyen 27 (a) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Pulau Pinang 1996 manakala Nur Diayana mengikut Seksyen 27 (b) enakmen yang sama.

Kedua-dua seksyen itu memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM3,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Terdahulu itu, dalam prosiding itu, peguam yang mewakili kedua-dua tertuduh, Wan Faridulhadi Mohd Yusoff memohon mahkamah mengurangkan jaminan kepada RM1,000 daripada RM3,000, seperti yang dicadangkan oleh pihak pendakwaan.

"Jumlah RM3,000 dicadangkan pihak pendakwaan adalah terlalu tinggi dan seolah-olah menghukum mereka sebelum perbicaraan selesai kerana jumlah itu sama dengan denda maksimum dalam pertuduhan itu.

"Sudah menjadi kebiasaan dan amalan mahkamah syariah menetapkan jaminan antara RM1,000 dan RM1,500 bagi kes khalwat," katanya.

Wan Faridulhadi turut memberitahu mahkamah bahawa isteri Salim yang turut hadir pada prosiding hari ini bersedia untuk menjadi penjamin kepada kedua-dua tertuduh.

Bagaimanapun, Ketua Pendakwa Syarie Mohd Zulkhairi Aziz memohon supaya jaminan dibayar oleh pemastautin di negeri itu.

Nik Bukhari Hashimy menetapkan jaminan sebanyak RM2,000 dengan seorang penjamin bermastautin di Pulau Pinang bagi setiap tertuduh.

Salim tiba di mahkamah bersama isterinya pada kira-kira pukul 8 pagi manakala Nur Diayana tiba berasingan pada kira-kira pukul 9.10 pagi.

Sementara itu, di luar mahkamah, Wan Faridulhadi berkata Salim dan Nur Diayana telah berkahwin di luar negara dan dalam proses mendaftarkan perkahwinan mereka di negara ini.

- Bernama
 

Sanggup jamin suami

Oleh Hadzlihady Hassan
hadzlihady@hmetro.com.my

GEORGETOWN: Kehadiran isteri Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan, 51, yang dituduh berkhalwat bersama pembantunya, Nur Diayana Norslan, 29, di sebuah hotel di Batu Feringgi pada Sabtu lalu, menarik perhatian orang ramai yang berada di pekarangan Mahkamah Rendah Syariah Timur Laut, semalam.
Wanita yang berjubah hitam dan berkaca mata gelap dilihat mesra, malah berpimpin tangan bersama suaminya ketika menuju ke mahkamah kira-kira jam 8 pagi.

Sebelum itu, Salim berkemeja biru lengan panjang menaiki kenderaan bersama isterinya dan kira-kira sejam kemudian, Nur Diayana, yang memakai baju kurung putih bercorak bunga dan bertudung merah jambu ditemani seorang wanita dipercayai saudaranya memasuki mahkamah.

Kedua-dua tertuduh tenang masuk ke mahkamah dan ketika dibicarakan mereka memahami pertuduhan dibacakan sebelum mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Syarie, Nik Bukhari Hashimy Nik Yahaya sejurus pertuduhan dibacakan secara berasingan.


Salim dituduh berkhalwat dengan Nur Diayana yang bukan isteri atau mahramnya di bilik bernombor 224 di sebuah hotel di Batu Feringgi, jam 5 pagi, Sabtu lalu.

Shuib: 'Tidak adil' jika didakwa sebar video
Salhan K Ahmad
Apr 19, 11
3:48pm
Salah seorang daripada trio 'Datuk T', Datuk Shuib Lazim berkata, mereka tidak berniat untuk menyebarkan video lucah yang didakwa melibatkan seorang tokoh utama pembangkang.
Oleh sebab itu, Shuib menyifatkan sebarang tindakan yang mungkin dikenakan ke atas mereka sebagai "tidak adil" kerana mereka tidak sepatutnya didakwa atas tuduhan berkenaan.
"Kita rasa kita bukan dedah kepada orang ramai, kita cuma tunjuk kepada pemberita. Pemberita yang akan jadi saksi (dalam kes tayangan video berkenaan).
"Tak adil... Kalau betul kita nak sebarkan, kita boleh buat 10,000 salinan. Itu barulah boleh kata sebar (bahan lucah).
"Tapi kalau polis kata kita salah, kita tanggunglah," kata Shuib lagi ketika dihubungi Malaysiakini hari ini.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas satu kenyataan polis semalam yang menyatakan bahawa trio berkenaan mungkin dikenakan tindakan kerana kesalahan mengedar dan menayang video seks tersebut.
'Tunjuk semua, biar terang'
Dalam pada itu, beliau turut mengesahkan bahawa satu video pendek yang tersebar di Internet sejak awal bulan ini merupakan sebahagian daripada video penuh sepanjang 22 minit.
Shuib bagaimanapun berkata, beliau tidak tahu bagaimana video berkenaan boleh tersebar di Internet memandangkan rakaman asal dan serta satu salinannya telah diserahkan kepada polis.
"Ada satu (rakaman) asal, ada satu salinan. Semuanya polis telah ambil, kesemuanya sekali," tambahnya.
Namun, Shuib turut mengakui bahawa beliau turut berasa terkejut apabila mengetahui bahawa video pendek itu telah berlegar di Internet.
Jelasnya, beliau tidak tahu menahu mengenai tulisan dalam bahasa Thai yang tertera di imej video pendek tersebut.
"Semuanya buat di sini," katanya lagi yang turut menafikan spekulasi bahawa video berkenaan mungkin dirakam di negara berkenaan.
Dalam pada itu, beliau turut menggesa supaya pihak polis membuat pemeriksaan DNA ke atas seutas jam tangan yang dikatakan telah diambil daripada lokasi penggambaran berkenaan.
"Sepatutnya (polis) buat (ujian) DNA sebab dekat situ mungkin ada daki (pelaku seks tersebut," tegasnya.
Jam tangan berkenaan juga telah diserahkan kepada polis, katanya lagi.
Video lucah versi penuh itu ditayangkan kepada sekumpulan wartawan oleh Shuib dan dua lagi individu – bekas ketua menteri Melaka, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan juga seorang usahawan, Datuk Shazryl Eskay Abdullah.
Selain tayangan pada 21 Mac kepada sekumpulan wartawan yang diadakan di sebuah hotel ternama, video berkenaan juga telah ditunjukkan kepada beberapa orang individu berkepentingan.
Timbalan pengarah jabatan siasatan jenayah Datuk Acryl Sani Abdullah Sani semalam dilaporkan berkata, individu terbabit mungkin dikenakan tindakan memandangkan siasatan mengikut Sekyen 292 Akta Kanun Keseksaan itu menjurus kepada pihak yang menayangkan video berkenaan.

Jatuh talak lepas pukul

Oleh Siti Nor Hidayatidayu Razali
idayu@hmetro.com.my

KAJANG: Seorang isteri bernasib malang kerana bukan saja diterajang, ditampar dan dipukul dengan penyapu oleh suaminya, tetapi turut diceraikan dengan talak tiga selepas bertengkar di rumah mereka di Taman Sri Langat, dekat sini.
Kejadian kira-kira jam 5 petang, 15 April itu menyebabkan wanita berusia 25 tahun itu cedera dan lebam di seluruh badan serta menerima rawatan di sebuah klinik di bandar ini.

Difahamkan, sebelum kejadian mereka dikatakan bertengkar lebih 10 minit berpunca daripada salah faham dan tidak sehaluan menyebabkan suami mangsa yang berusia 20-an berkenaan menjatuhkan talak tiga di depan adik ipar mangsa.

Berang dengan tindakan itu, mangsa nekad membuat laporan polis di Balai Polis Kajang, di sini.


Sumber polis berkata, pasangan yang sudah mendirikan rumah tangga lebih dua tahun selain dikurniakan seorang anak lelaki berusia setahun dikatakan sudah tidak sehaluan dan sering bertengkar.

“Dalam kejadian terbaru itu, pasangan terbabit dikatakan bertengkar kerana masalah kewangan. Pertengkaran lebih 10 minit itu bagaimanapun menjadi lebih buruk apabila suaminya hilang kawalan sebelum menampar mangsa.


Pelajar dicabul dalam kelas

Oleh Rashidi Karim
am@hmetro.com.my

ARAU: Empat pelajar lelaki sebuah sekolah menengah di sini, ditahan polis kerana berkelakuan liar termasuk mencabul seorang pelajar perempuan dalam kelas sama tanpa menghiraukan pelajar lain melihat perbuatan terkutuk mereka.
Tiga pelajar lelaki terbabit yang berusia 15 tahun yang juga rakan sekelas mangsa bersama seorang pelajar berusia 16 tahun melakukan perbuatan itu ketika waktu persekolahan, kelmarin. Pelajar perempuan berkenaan yang tidak tahan dijadikan objek seks sejak tiga minggu lalu oleh keempat-empat pelajar terbabit membuat laporan di Balai Polis Arau, malam kelmarin, sebelum polis memberkas semua suspek, semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Arau, Deputi Superintendan Lee Swee Meng ketika mengesahkan kejadian berkenaan berkata, empat pelajar terbabit didakwa memegang buah dada dan paha mangsa di dalam kelas ketika ketiadaan guru.
Menurutnya, semua pelajar lelaki tingkatan tiga dan empat itu ditahan di bandar ini tengah hari semalam.

“Semua suspek didakwa tidak menghiraukan rakan sekelas lain yang melihat perbuatan mereka mencabul mangsa. Mangsa sebelum ini mendakwa sering diganggu empat suspek dan paling ketara apabila mereka memegang buah dada dan pahanya,” katanya di sini, semalam.

Lee berkata, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan iaitu mencabul kehormatan dan pihaknya dalam proses mendapatkan perintah reman terhadap semua suspek bagi membantu siasatan lanjut.

Sementara itu, dalam kes berasingan, seorang lelaki warga Bangladesh berusia 25 tahun yang kemaruk seks ditahan kerana disyaki mencabul kehormatan seorang gadis berusia 17 tahun yang juga rakan sekerjanya, kira-kira jam 11 pagi kelmarin.

Lee berkata, lelaki terbabit yang bekerja di sebuah pasar raya di Pauh, dekat sini, gagal mengawal nafsunya lalu memegang paha mangsa ketika mereka bekerja.
“Siasatan polis mendapati suspek turut melakukan perbuatan sama terhadap seorang pekerja wanita lain di pasar raya sama sebelum ini. “Polis sudah mendapatkan perintah reman lima hari sehingga 24 April ini untuk siasatan lanjut. Dia memegang paha mangsa yang bekerja di pasar raya berkenaan,” katanya.


Restoran saji pelacur

Oleh Norasikin Daineh dan Cleo Will
hmkk@hmetro.com.my

KENINGAU: Rahsia sebuah restoran di sini yang popular dan sentiasa dipenuhi pengunjung lelaki akhirnya terbongkar apabila serbuan polis mendapati pemiliknya turut menyediakan wanita memberikan khidmat seks kepada pelanggan.
Dalam serbuan kira-kira jam 8 malam kelmarin, polis turut menahan 16 wanita warga Filipina dipercayai terbabit aktiviti persundalan di restoran berkenaan.

Serbuan dilakukan sepasukan anggota daripada Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Ibu Pejabat Polis Daerah Keningau diketuai Inspektor Ahmad Rizal Umar.

Ketua Polis Daerah Keningau, Deputi Superintendan Zahari Mohamed berkata, serbuan itu dilakukan berikutan maklumat awam mengenai kewujudan gadis Filipina bekerja sebagai pelacur dan ‘call girl’ di restoran terbabit.


“Enam belas wanita warga Filipina dipercayai pelacur ditahan dan pemeriksaan mendapati mereka tidak mempunyai dokumen perjalanan atau permit kerja.

“Dalam serbuan itu juga, polis merampas lesen perniagaan restoran berkenaan daripada pemiliknya dan satu buku catatan pendapatan,” katanya pada sidang media di IPD Keningau di sini, semalam.


Raja Azmi beri keterangan kes khalwat



KUALA LUMPUR: Produser, Raja Azmi Raja Sulaiman, 51, dipanggil memberi keterangan berhubung siasatan kes khalwatnya dengan pemain badminton negara, Roslin Hashim di Pejabat Hal Ehwal Siasatan, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sini, semalam.
Penerbit filem ...Dalam Botol itu tiba jam 10.45 pagi ditemani suaminya, Jalani Sidek dan peguam syarie Roslizam Rahi memberi keterangan kira-kira dua jam di hadapan pegawai penyiasat bertugas.

Roslizam ketika dihubungi memberitahu, anak guamnya dipanggil memberi keterangan mengikut Seksyen 58 subseksyen 1 Akta Prosedur Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997 (Akta 560) yang turut disabit dengan laporan kesalahan berkhalwat tanpa tangkapan.
Pada 18 Ogos tahun lalu, Harian Metro melaporkan bekas isteri Roslin, Nurhayati Othman, 38, ketika memberi keterangan di Mahkamah Rendah Syariah, mendedahkan perceraian mereka berlaku selepas dia mendakwa suaminya bersama penerbit filem, Raja Azmi di sebuah bilik hotel di Jalan Ampang di sini, pada 7 Ogos tahun lalu. Dia mendakwa mendapat tahu Roslin dan Raja Azmi ke Hotel Corus dan mendaftar masuk di bilik 533 di atas nama Raja Azmi. Dia bersama ibu dan dua adiknya ke tingkat lima hotel itu dan menunggu suami Raja Azmi, Jalani Sidek untuk bersama-sama ke bilik 533 di tingkat tiga hotel itu. Sementara itu, Raja Azmi ketika dihubungi semalam berkata, esok Jawi akan memanggil suaminya dan Roslin untuk memberi keterangan. Dia berkata, Jailani akan memberi keterangan jam 10 pagi manakala Roslin jam 11.30 pagi.


Raja Azmi mahu saman Norhayati


RAJA AZMI bercadang menyaman Norhayati dan pihak-pihak lain berkaitan kes khalwat membabitkan dirinya.


KUALA LUMPUR – Penerbit kontroversi, Raja Azmi Raja Sulaiman berhasrat menyaman bekas isteri pemain badminton negara Muhd. Roslin Hashim, Norhayati Othman, 39, yang didakwa telah membuat dakwaan khalwat ke atasnya sehingga menjatuhkan maruah diri dan keluarganya tahun lalu.
Menurut peguam syarie, Roslizam Rahim yang mewakili Raja Azmi, anak guamnya itu turut bercadang mengemukakan saman yang serupa terhadap kesemua yang terlibat dalam fitnah tersebut.
Bagaimanapun, dia tidak memberitahu bila saman itu akan difailkan di mahkamah.
Sementara itu, Raja Azmi dipanggil ke Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sini semalam bagi memberi keterangan berhubung satu dakwaan khalwat dengan Muhd. Roslin pada tahun lalu.
Wanita itu hadir bersama suaminya, bekas pemain badminton, Jailani Sidek dan Roslizam ke Pejabat Hal Ehwal Siasatan Jawi pukul 10.45 pagi.
Menurut Roslizam, anak guamnya itu memberi keterangan selama dua jam kepada pegawai penyiasat berhubung satu laporan khalwat difahamkan dibuat oleh Norhayati.

Kris Dayanti mengaku hamil 4 bulan


KRIS Dayanti dan Raul pada majlis pernikahan mereka di Jakarta pada 20 Mac lalu.


JAKARTA – Penyanyi Kris Dayanti akhirnya mengaku dia telah hamil empat bulan dan terpaksa menerima hakikat itu biarpun dilempar dengan pelbagai kecaman oleh masyarakat Indonesia kerana mengandung anak luar nikah.
Mahu atau tidak, Kris, 36, dan suaminya, Raul Lemos, 40-an, menerima berita itu dengan rasa tanggungjawab selepas menyedari kesilapan mereka sebelum berkahwin.
“Kami sudah dewasa. Kami menerima berita ini (kehamilan) dengan rasa tanggungjawab,’’ jelas Kris yang kini berada di Bali bersama suaminya.
Kris bernikah dengan usahawan dari Timor Leste itu pada 20 Mac lalu.
Dalam teks khidmat pesanan ringkas (SMS), Kris memberitahu Kosmo!, dia pada mulanya tidak berniat menghebahkan secara terbuka berita kehamilan itu kerana ia perkara sensitif.
Namun Kris berpendapat, adalah lebih baik dia sendiri mengesahkan perkara itu daripada membiarkan ia keluar dari mulut orang lain.
“Benda ini (kehamilan) sudah terjadi. Kalau apa yang diberikan Allah ini tidak saya akui, nanti timbul cerita yang tidak betul seperti saya melakukan abortion (gugurkan kandungan) pula,” katanya.

Drebar meraung tiga jam tersepit



SAKIT...detik cemas anggota bomba dan Unit Paramedik HRPB menyelamatkan mangsa.
SAKIT...detik cemas anggota bomba dan Unit Paramedik HRPB menyelamatkan mangsa.
IPOH: Seorang pemandu bas meraung kesakitan kira-kira tiga jam akibat tersepit selepas bas ekspres dipandunya merempuh sebuah treler dalam kemalangan di Kilometer 266, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus), menghala utara, di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 10.30 malam itu, mangsa, Juwanto Jairot, 42, yang berasal dari Kampung Pertama, Permatang Pauh, Pulau Pinang, tersepit di tempat duduk pemandu apabila bas Ekspres Plusliner yang dipandunya merempuh bahagian belakang sebuah treler bermuatan besi buruk.

Difahamkan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Ipoh yang bergegas ke tempat kejadian gagal mengeluarkan mangsa berikutan kaki dan bahagian sebelah kiri tubuhnya tersepit.
Mangsa yang ketika itu masih sedarkan diri meraung kesakitan meminta tolong sambil anggota bomba bertungkus-lumus memotong komponen hadapan bas yang remuk itu.

Keadaan mangsa yang parah menyebabkan Unit Paramedik dari Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) dipanggil ke tempat kejadian kira-kira satu kilometer dari Hentian Tol Jelapang, di sini.

Mangsa cuba ditenangkan dan diberi suntikan penahan sakit mengelak dia meronta sehingga boleh menyebabkan kecederaan lebih buruk.

Bagaimanapun, mangsa yang yang kehilangan darah dan hampir pengsan berjaya dikeluarkan kira-kira jam 1.05 pagi semalam sebelum dikejarkan ke HRPB untuk rawatan kecemasan.

Ketua Trafik dan Ketenteraman Awam Daerah Ipoh, Deputi Superintendan Mohd Rodzi Rejab, berkata kemalangan dipercayai ketika bas yang membawa 15 penumpang kebanyakannya pelajar dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang.
“Sebaik sampai di tempat kejadian, pemandu gagal mengawal kenderaannya lalu merempuh bahagian belakang treler itu,” katanya.


Azab pemandu tersepit dua jam


BEBERAPA anggota bomba dan penyelamat cuba mengeluarkan Juwanto (dua dari kanan) yang tersepit dalam kemalangan dekat Jelapang, Ipoh kelmarin.


IPOH - Seorang pemandu nyaris maut selepas bas ekspres yang dipandunya merempuh belakang sebuah treler yang sarat dengan muatan besi buruk di Kilometer 266, Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Jelapang di sini kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira pukul 11.10 malam itu, Juwanto Jairot, 42, parah akibat tersepit besi yang menusuk bahagian depan bas berkenaan selama hampir dua jam.
Ketua Trafik Daerah Ipoh, Deputi Supritendan Mohd. Rodzi Rajab berkata, semasa kejadian bas yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Pulau Pinang itu membawa 15 penumpang yang kebanyakannya pelajar universiti.
"Kemalangan berlaku semasa kedua-dua kenderaan terbabit mendaki bukit, iaitu beberapa kilometer dari Plaza Tol Jelapang.
"Bas itu gagal mengelak treler berkenaan lalu merempuhnya mengakibatkan sebahagian muatan besi masuk ke dalam bas," katanya di sini.
Ujarnya, sepasukan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Ipoh mengambil masa hampir setengah jam untuk mengeluarkan Juwanto.
"Empat penumpang bas itu turut cedera," katanya.
Juwanto dan empat penumpang berkenaan dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini untuk menerima rawatan.

Bekas timbalan pendakwa raya diarah bela diri

SHAH ALAM - Mahkamah Sesyen di sini semalam memerintahkan bekas timbalan pendakwa raya, Md. Azar Irwan Mohd. Arifin, 32, membela diri atas tuduhan meminda minit arahan kertas siasatan terhadap tiga suspek kes dadah dua tahun lepas.
Hakim Wan Mohd. Norisham Wan Yaakob membuat keputusan itu selepas berpuas hati pendakwaan berjaya membangkitkan elemen-elemen pertuduhan dan membuktikan kes prima facie terhadap Md. Azar.
Mahkamah menetapkan pada 7 dan 8 Jun depan untuk Md. Azar membela diri.
Sepanjang perbicaraan, seramai 13 saksi pendakwaan dipanggil memberi keterangan.
Md. Azar didakwa menulis arahan di dalam kertas siasatan supaya Quah Guat Chin, Wong Kok Seng dan Low Teck Seng dituduh mengikut Seksyen 12 (2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 39A (1) akta yang sama, sedangkan dua daripada mereka boleh dituduh mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman mati, jika sabit kesalahan.


Tipu: Datuk dihukum 26 tahun penjara

KUALA LUMPUR - Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk dijatuhi hukuman penjara 26 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam kerana didapati bersalah menipu dan memalsukan dokumen melibatkan RM12 juta milik dua Datuk lain dalam kes penipuan pelaburan lima tahun lepas.
Bagi tuduhan pertama, Datuk Paiman Shakimon, 52, diperintahkan menjalani hukuman penjara lima tahun kerana menipu ahli perniagaan Datuk Rosidi Kamaruddin, 59, setelah mendorong mangsa menyerahkan lebih RM3.8 juta dalam skim pelaburan palsu dikenali sebagai "Program Roll-Over", yang kononnya diluluskan Bank Negara.
Paiman dari Country Heights, Kajang, dihukum penjara lapan tahun kerana kesalahan serupa - sebagai ganti bagi tuduhan ketiga - melibatkan RM8 juta yang diterimanya daripada Datuk Liew Teck Keong, 56.
Mengenai kesalahan memalsukan dokumen berhubung tuduhan kedua dan keempat, Paiman dihukum penjara lima tahun kerana memperdayakan Rosidi dan lapan tahun penjara berkaitan kes melibatkan Teck Keong.
Hakim Datuk Jagjit Singh Bant Singh memerintahkan hukuman bagi kesalahan pertama dan ketiga berjalan secara berturut-turut berkuat kuasa semalam manakala hukuman bagi kesalahan selebihnya berjalan secara serentak.
Berikutan keputusan itu, Paiman hanya perlu menjalani hukuman penjara selama 13 tahun. Paiman melakukan semua kesalahan itu di Hotel Nikko, Jalan Ampang di sini antara Mei 2005 dan November 2006. - Bernama

Kajol enggan berubah

Oleh Asmizan Mohd Samiran
mizan@hmetro.com.my

KAJOL... tidak mahu lagi membuat persembahan di Kelantan.
KAJOL... tidak mahu lagi membuat persembahan di Kelantan.
KOTA BHARU: “Saya lebih rela mati daripada berubah (menjadi lelaki sejati). Saya bukan sengaja mahu menjadi wanita tapi naluri wanita memang wujud dalam diri saya sejak zaman kanak-kanak lagi.
“Saya tidak mampu untuk berubah dan sampai bila-bila saya akan terus begini,” kata penyanyi mak nyah yang ditahan penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) Jajahan Tanah Merah kerana kesalahan berperwatakan seperti wanita dan berpakaian tidak senonoh di khalayak ramai di tapak ekspo di Tanah Merah, Jumaat lalu.
Mak nyah yang juga penyanyi dikir barat tersohor Kelantan itu ditahan pada kira-kira jam 10 malam 15 April lalu dan kisah penahanannya disiarkan Harian Metro, Isnin lalu.

Dia ditahan dalam Ops Insaf oleh sepasukan anggota penguat kuasa JHEAIK Jajahan Tanah Merah, diketuai Rosli Ismail bersama lima Skuad Amru dan tujuh anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) selepas mendapat maklumat daripada orang ramai.


Semalam, akhbar ini melaporkan Persatuan Dikir Barat Negeri Kelantan (Pendikir) mengesahkan mak nyah yang ditahan itu bukan penyanyi dikir barat, sebaliknya terkenal dengan nyanyian lagu berentak Bollywood.


No comments:

Post a Comment