Sunday, July 3, 2011

AMBIK DUNIA ..AKHIRAT TAK DAPAT...ATAU KURANG...NIAT DAH BERCABANG....WANG@DUNIA ATAU SEMATA2 KERANA ALLAH....SYAITAN ITU BIJAK MENIPU....AWAS....


“Jangan mengharapkan balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang di hatinya,tetapi jika tidak, berbahagialah kerana cinta tumbuh di hatimu.”

[WAJIB BACA!!] FACEBOOK : Pengumpul Gambar Awek Bertudung

tolong sebarkan berita ini kepada semua adik,kakak,emak,emak saudara, makwe dan isteri maing-masing..tidak lupa juga pada nenek-nenek cucu sekalian..
bahawa..sekarang ini, wujud segelintir manusia yang amat tidak bertanggungjawab mencuri gambar gadis-gadis bertudung untuk dimuat naik di page “Pengumpul Gambar Awek Bertudung” dalam laman sosial Facebook..
image
URL KE PAGE TERSEBUT : Pengumpul Gambar Awek Bertudung | Facebook
setakat ini..sudah 201 orang “likes” page tersebut..apa maklumat tentang page ini?
Lu orang perempuan..jangan salah kan kami..sebab lu orang tayang gambar merata-rata..kami kumpul je..
Cari gambar awek bertudung
malah..disertakan juga blog yang memuatkan gambar perempuan bertudung yang telah dicuri..
Galleri Awek Tudung Comel
apa yang dibincangkan dalam page tersebut?
image
image
atok nak nasihatkan kepada cucu perempuan, tolong PRIVATE kan gambar cucu kepada umum bagi mengelakkan orang yang x bertanggung jawab seperti ini mencuri gambar cucu dan disebar kepada umum..kalau boleh, hanya benarkan orang yang dipercayai sahaja untuk melihat gambar cucu tersebut..
adakah selepas gambar cucu tersebar baru nak bising-bising?
kepada lelaki..nasihati mana-mana perempuan yang cucu kenali..
akhir kata…bodoh betul pengumpul gambar tu..xde keje lain ke?? yang dikumpulnya bukan perempuan bertudung litup menutup aurat..tetapi perempuan bertudung seksi..atok x pasti la kalau perempuan tu rela gambarnya diambil orang..
BUKTI BAHAWA SUDAH ADA YANG TERKENA DENGAN PERBUATAN TIDAK BERTANGGUNG JAWAB
sumber : ruangan komen entry ini..
image
sumber : ruangan komen dari entry Pengumpul Gambar Awek Bertudung Part2 | peTUA KITA semua
image
adakah cucu(perempuan) mangsa seterusnya??
sooo, just watch out..berjaga-jaga ye…

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com/

PETUA MENGENALI “DARA” part 1

hmmmm…entry ni atok buat selepas dari entry : ADAKAH ANDA NAK TERIMA GADIS YANG TERLANJUR UNTUK DIJADIKAN ISTERI? lagi pun atok dah berjanji dengan beberapa cucu-cucu untuk menjustifikasikan undian yang telah dibuat…
DARAundian ape tok? hahaha..alamak..undian pasal penerimaan pasangan terlanjur la…huhuhu…sedih jugak bunyi tajuknya…tapi,xpe lah..undian tu dah tidak dikira lagi..
secara kasarnya ramai bersetuju sanggup untuk menerima pasangan yang pernah terlanjur tetapi dengan syarat hendaklah betul-betul berubah dan bertaubat nasuha terlebih dahulu..betul jugakkan? benda dah jadi bubur..nikmati lah bubur tu dengan sebaiknya..
jangan terlalu menghukum kesilapan pasangan kita keranamanusia boleh berubah..tapi, ada sesetengah lelaki yang masih berkeras nak perempuan yang ber”dara”…tapi macam mana nak taw ada dara x? hahaha..alamak…xkan nak kene check dulu “ehem-ehem” tu…hahaha..kat mana dara tu ye??

tapi atok ada caranya…jom baca kat bawah ni…tapi atok copy n paste dari sebijik forum..hehehe..juz nak share ngan cucu…jeng…jeng…jeng…
Rekahan Bibir Kita dapat mengenal pastinya jika bibir seorang wanita itu sangat mengancam dan berwarna kemerah-merahan. Dan rekahannya pula cantik. Selain itu, bibirnya juga bergaris-garis dan dapat dilihat dengan jelas.
Dahi Yang Berkedut Gadis yang masih memiliki dara akan mempunyai dahi yang licin. Berbanding dengan dahi wanita yang tidak berdara yang mempunyai lapisan sebanyak tiga lapis walau masih muda. Ini dapat dilihat ketika mereka bercakap, berbual dan ketawa. Kedutan ini adalah berbeza dengan kedutan wanita yang berusia.
Bentuk Punggung Bentuk punggung juga akan menggambarkan samada seseorang itu masih ada dara atau tidak. Bagi wanita yang tidak memiliki dara, punggunggya akan kelihatan seperti terjatuh ke bawah kerana sel2 punggungnya mengembang kerana ransangan nafsu ketika melakukan hubungan. Apabila mereka berlari2 dan bergerak akan kelihatan ianya seperti bergoyang2. Berbeza dengan gadis yang memiliki yang pejal dan tidak bergoyang.
Telinga Telinga gadis yang mempunyai dara akan kelihatan warna kemerah-merahan dan cantik. Wanita yang tidak punyai dara telinganya akan kelihatan leper dan tidak menawan lagi.
Tumit Cuba lihat tumit anda. Di hujung tumit anda, cuba picitkan sedikit. Sekiranya selepas picit darah anda akan kembali ke posisi asal dengan cepat, ini bermakna anda masih berdara. Jika tidak, kawasan yang dipicit itu akan pucat dan darah kembali dengan lambat. Awas! Jaga tumit anda. Banyak kepentingan dan rahsianya lagi.
Ini hanyalah kaedah2 untuk anda mengenal samada seseorang itu masih dara atau tidak. Tak payahlah nak pi test kat orang yang dah berkahwin dengan halal. Selain dara2 yang tadi, kita masih mempunyai dara yang lain iaitu yang berkaitan dengan sensitiviti apabila berhadapan dengan lelaki.

BAHAGIAN KE-2 AKAN MENYUSUL DENGAN LEBIH BANYAK BAHAGIAN TUBUH YANG DAPAT CUCU “CHECK”…
kepada perempuan..kalau mahukan dirimu tidak di”reject”…jagalah daramu untuk suamimu…

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com/

PETUA MENGENALI “TERUNA” part 1

hahaha…abis la cucu atok yang lelaki ni…padan muka..kali ni si dara boleh meng”check” cucu lelaki sebelum diorang nak kapel..hahaha
atok jumpa cara nak periksa keterunaan lelaki ini daripada sebijik berita…sesiapa yang belum baca entry : PETUA MENGENALI “DARA” part 1..boleh klik pada tajuk entry tu..entry tu..antara entry paling hot yang pernah atok tulis..hahaha
jom kita tengok macam mana nak periksa keterunaan pakwe cucu perempuan..jeng…jeng…jeng…cucu lelaki jangan marah atok ye..korang tanggung la sendiri…hahahaha
image
Pham Thi Hong sedang membuat pemeriksaan akupuntur
jom la intip2 cara-cara nak mengenali teruna..baca sampai habis ye..hahaha…berjaga-jaga la cucu lelaki..cucu perempuan atok dah berpengetahuan ni…
Rupa-rupanya bukan sahaja wanita yang boleh diperiksa dara ataupun tidak, lelaki pun boleh diperiksa keterunaan mereka. Begitulah kehebatan seorang wanita Hanoi, Vietnam yang merupakan seorang pakar akupuntur, Pham Thi Hong menjadi selebriti apabila dia berjaya membantu membebaskan tiga lelaki yang dijatuhi hukuman penjara atas kesalahan merogol setelah mereka didapati masih teruna.
Menurut agensi berita AP, pada mulanya, seorang pesalah itu, Nguyen Dinh Kien dirawat oleh wanita tersebut empat tahun lalu. Wanita itu kemudian mendapati terdapat beberapa bintik merah di belakang telinga lelaki itu yang menunjukkannya masih teruna sekali gus tidak bersalah merogol seorang gadis berusia 20 tahun pada 2000.
Dia kemudian mendapati dua lagi rakan lelaki itu mempunyai bintik sama yang menunjukkan mereka sebenarnya tidak pernah melakukan hubungan seks. Wanita itu kemudian melancarkan kempen untuk membebaskan mereka dan usahanya berjaya apabila Presiden Vietnam, Nguyen Minh Triet mengarahkan kes tersebut dibuka semula.
Hasilnya, ketiga-tiga lelaki berkenaan dibebaskan pada Januari lalu selepas para penyiasat mendapati terdapat kekurangan bukti dalam kes tersebut.
kesimpulannya…keterunaan boleh diperiksa melalui :
Bintik di belakang telinga itu hanya akan hilang selepas lelaki bersetubuh dengan wanita tetapi ia tidak terjejas jika hubungan seks sesama jantina.
“Ada titik merah kecil di belakang telinga ketiga-tiga kerana bintik itu akan hilang dengan sendiri jika mereka melakukan persetubuhan,” kata Hong.
hahaha…tapi kalau dah lakukan hubungan sejenis?? hohohoho…nanti atok rujuk kitab seksual atok..yang tu lain kali atok akan ceritakan…hahahaha

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com

JENIS-JENIS SIHIR MELAYU

image
orang melayu ni agak femes la dengan sihir..walau dah tahu sihir ni benda yang haram namun masih ada yang mengamalkannya..
ada ke? hihihi..agak-agak je..
nak bercerita pasal sihir ni memang panjang la..atok cuma senaraikan jenis-jenis sihir je..itu pun atok petik dari notes kawan di facebook..jum tengok jenis-jenis sihir yang ada
Sihir Menyetubuhi Perempuan - mendatangkan ruh kepada perempuan yang sedang tidur bertujuan menjimakkannya.
Sihir Berahi - sihir yang membangkitkan keinginan syahwat seseorang mangsa meluap-luap ketahap yang tidak boleh ditahan-tahan lagi.
Sihir Salwah -perasaan cinta dan sayang seseorang yang terlalu tinggi kepada seseorang.
Sihir Bunga dan Bau-bauan - sihir menggunakan bunga-bunga asli yang dipetik dari pokok-pokok tertentu pada waktu-waktu tertentu.
Sihir Seri - dilakukan kepada mangsa bertujuan untuk menghilangkan seri wajahnya, sebahagian sihir ini termasuk dalam sihir mengambang. Sihir seri juga digunakan oleh pengamal bertujuan untuk menarik orang ramai kepada wajahnya.
Sihir Pengantin - sihir yang dilakukan ke atas pengantin pada hari perkahwinannya bertujuan untuk memalukannya atau keluarganya.
Sihir Kunci Selera - sihir ini akan menjadikan mangsanya mengalami masalah dalam melakukan hubungan kelamin suami isteri dan menimbulkan pelbagai masalah-masalah rumah tangga yang berpanjangan.
Sihir Santau Makanan - makanan yang dihantar kepadanya bahan-bahan yang berbisa dan beracun melalui perantaraan sihir bertujuan membinasakan orang yang memakannya.
Pukau - mengikat fikiran dan sedar seseorang supaya mangsa tersebut mematuhi arahan penyihir tanpa membantah apa-apa  pun. Sihir ini bertujuan mendapat sesuatu barang yang dimiliki mangsa tanpa kekerasan tetapi bukan juga dengan keredhaan mangsa tersebut.
Sihir Menyempit Kemaluan - sihir yang diamalkan untuk menaikkan kenikmatan bersetubuh
Sihir Pengikat Sanggul - sihir yang digunakan bertujuan kecantikan dan pemikat
Sihir Gambar - sihir ini menggunakan gambar orang yang ingin disihir
Sihir Seluar Dalam - sihir ini menggunakan selaur dalam orang yang ingin disihir
Sihir sisa badan - sihir ini menggunakan sisa badan orang tersebut seperti kuku, rambut, najis dan sebagainya lagi. Sisa ini dipuja beberapa lama lalu diletakkan ke dalam makanan si mangsa. Tujuan sihir ini dibuat ialah supaya mangsa tersebut akan mengasihinya secara yang amat melampaui.
taken from a book 'Sihir Pengasih Dalam Masyarakat Melayu Dan Rwatan Islam Terhadapnya'
pergh! macam-macam jenis sihir rupanya..bahaya betul..
ada x cucu-cucu yang pernah kena sihir?
ada x sapa-sapa taw cara nak ubati dan elak terkena sihir ni?
jom kongsi-kongsi

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com/2011/06/jenis-jenis-sihir-melayu.html#ixzz1R2sNR6R3

10 PETUA KENALI LELAKI YANG KURANG BERGUNA

buat cucu-cucu lelaki jangan marah ye..bukan semua orang lelaki camni..sedelintir aje..buat cucu-cucu perempuan..atok dah sediakan sedikit guidelines lelaki kurang berguna..kih3..
sekadar berkongsi gelak ketawa dan nasihat di tengah hari..kepada cucu lelaki yang mana terasa tu, boleh jadikan panduan ni sebagai nasihat dan jadi yang terbaik..
ada 10 cara nak kenali lelaki yang kurang berguna ni..jeng..jeng..jeng…
image1. dah ada awek, kau nak pegang2..elok2 awek kau pakai tudung kau sibuk nak tengok rambut dia..konon special untuk kau seorang..bila awek kau tak nak kasI semua tu, kau cakap bye2.. wah, KAU LELAKI GATAL.

2. bila keluar dengan awek, kau sanggup jemput hantar awek kau. berhabis duit kasi hadiah kat awek bila awek merajuk pun tak pe..konon kau penyabar.. tapi bila mak kau suruh pergi kedai beli bawang, macam2 alasan kau kasi. pastu siap minta duit lagi kat mak. wei, KAU LELAKI TAK BOLEH HARAP.

3. kalau ada awek cun beratur belakang kau masa nak cucuk duit kat atm, dengan segala hormat kau kasi dia beratur depan kau..konon kaulah lelaki paling gentleman..tapi, bila ada mak cik pregnant berdiri depan kau dalam monorail, kau buat bodoh je. siap pura-pura tidur sebab xmau bersesak-sesak berdiri.. sah, KAU LELAKI TAK BERTIMBANG RASA.

4. tiap kali lepas makan, kau hisap rokok sebatang dua..nampak je ade awek cun, makin semangat kau..kau rasa hisap rokok tu sangat cool..alahai, sebenarnya ramai perempuan dah 'reject' kau sebab diorang tanak cepat jadi janda. KAU LELAKI YANG TAK PEKA.

image5. bila kau bawak kereta, ada je awek baik dengan kau, kau tuduh perempuan tu gila harta..padahal perempuan tu tau ko punya kereta tu duit bapak kau..bukan harta kau tapi harta bapak kau.aduh, KAU LELAKI PERASAN.

6. bila kau dengan kawan-kawan kau, kau suka gelak kuat-kuat. mencarut pun kuat2.. semua f**k, s**t, macam2 lagi smua kau nak sebut. kau rasa kau sempoi bila mencarut. tapi perempuan pandang KAU LELAKI TAK BERADAB.

7. pergi tengok bola, tengok konsert, berapa mahal harga tiket pun kau sanggup..konon untuk kepuasan diri.. tapi pergi masjid hari Jumaat seminggu sekali, masuk pun free, kau liat..bab agama kau aci mengelat. herm... KAU LELAKI TAK BOLEH BUAT SUAMI.

8. kau suka kutuk2 n gelak2 kat gambar perempuan2 kat fb..kau kata konon bajet cun..abih yg kau amik gambar jelir2 lidah yang konon rock sangat tuh, kau rasa cool? haishh...KAU LELAKI YANG TAK CERMIN DIRI..

9. time awek kau merajuk, berbakul-bakul kau kutuk. konon modal perempuan merajuk n air mata.. tapi bila kau mogok tak nak cakap dengan awek kau sebab sakit hati, tu kes apa plak.. wei, KAU LELAKI EGO.

10. kau hisap rokok kau rasa kau handsome. lepas tu puntung rokok kau buang merata-rata.. kadang2 bila kau rasa nak meludah, dekat mana-mana pun kau tak ambil peduli. alahai, KAU LELAKI PENGOTOR.
hahaha…
selamat memilih pasangan buat cucu perempuan

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com


20 PERKARA YANG BUAT WANITA BENCI LELAKI part 2

atok terpaksa buat 2 bahagian..sebab panjang sangat...maaf ye cucu2 ku sayang...
buat cucu yang belum baca part1…
kali ni atok nak cite perkara yang ke 11 hingga akhir yang membuatkan wanita benci lelaki..agak2…apa eh? jom kita sama2 tengok..hurmmm…
11. MATA DUITAN
image
>> Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA
image
>> Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…
13. PANAS BARAN
image
>> Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!
14. KAKI MEROKOK
image
>> Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.
15. PENGOTOR
image
>> Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.
16. GELOJOH
image
>> Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?
17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
image
>> Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.
18. TIDAK TAHU MEGHARGAI
image
>> Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.
19. PUTAR BELIT
image
>> Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.
20. SUKA KONTROL MACHO
image
>>Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!
NASIHAT ATOK…dengar cucu
dah abis pasal benda ni…hihihi…buat cucu lelaki..AWAS…berjaga-jaga..check balik..ada x perangai camtu? buat cucu perempuan..atok harap kalau perkara sebegini ada pada teman lelaki atau suami…tegur la sebaiknya..
sebab kadang2…kami ni yang bergenetik XY x sedar bahawa sikap kami you all x suka..jadi, tegur si XY anda sebaik mungkin..supaya kita sama-sama mengecapi bahagia dalam kehidupan
tapi…kalau dah tengok perangai orang lelaki macam INI…angkatlah kaki awal-awal ye..mungkin cucu perempuan ni adalah mainan sahaja..

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com/

20 Tanda Lelaki Jatuh Cinta


1. Lelaki akan bersungguh-sungguh melakukan sesuatu perkara ntuk kekasihnya dengan rela hati bukan kerana terpaksa atau dipaksa.
2. Lelaki akan sentiasa ingin menghiburkan kekasih hatinya dan berubah menjadi orang yang suka berbual.
3. Lelaki akan kerap menasihati dan memberi pandangan kepada kekasihnya sebagai tanda dia menyayangi kekasihnya itu.
4. Kadangkala lelaki cuba menyekat kebebasan kekasihnya kerana wujudnya perasaan cemburu dan curiga.
5. Lelaki sentiasa berasa takut akan kehilangan kekasihnya.
6. Lelaki tidak menyukai sekiranya kekasih hatinya rapat atau berkawan dengan lelaki lain.
7. Apabila kekasihnya tidak memberi tumpuan sepenuhnya, lelaki akan mudah berasa cemburu dan sensitif.
8. Adakalanya lelaki bersikap seperti keanak-anakan kerana mahukan perhatian dan layanan daripada kekasihnya.
9. Lelaki akan berubah menjadi seorang yang rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa sahaja.
10. Lelaki mula pandai merajuk kerana ingin dipujuk oleh kekasihnya.
11. Lelaki akan mula berasa risau dan curiga apabila kekasihnya berjauhan darinya dalam tempoh yang lama.
12. Lelaki akan sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya kerana dia lebih mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
13. Lelaki akan kerap bertanyakan sedalam mana cinta kekasihnya terhadap dirinya.
14. Lelaki tidak akan melayan perempuan lain jika tiada urusan penting.
15. Lelaki akan cuba meluangkan lebih banyak masa dengan kekasihnya walaupun terpaksa menunggu.
16. Lelaki akan cuba membanggakan kekasihnya di depan kawan-kawan atau orang lain.
17. Apabila putus cinta, lelaki mudah berasa serik dan wujudnya rasa tidak percaya dengan cinta perempuan lain. Pada masa yang sama, dia mengharapkan kekasihnya kembali.
18. Lelaki menganggap kekasihnya sebagai orang yang paling dipercayainya dan sanggup berkorban apa sahaja termasuk harta mahupun nyawa.
9. Lelaki tidak akan berlaku curang terhadap kekasihnya. Tetapi apabila mereka curang ini bermakna kasih sayang terhadap kekasihnya itu belum sepenuhnya.
20. Tidak semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya kerana seoran perempuan.

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com


Strategi Memikat Wanita


Mengenali seseorang adalah detik terindah dalam kehidupan manusia. Baik lelaki mahupun wanita, perasaan yang sama tetap wujud. Sifat ingin mengenali seterusnya menjalin hubungan yang serius adalah lumrah bagi semua orang. Asal namanya membabitkan ‘hati dan perasaan’, semuanya adalah sama.
Namun adakalanya sebelum mengenali seseorang anda perlu tahu bila masa yang sesuai untuk mengenalinya. Malam? Siang? Pagi atau petang? Kadangkala kita hanya memikirkan waktu senggang kita sahaja tanpa bertanya adakah orang yang ingin kita hubungi itu juga berada dalam keadaan senggang? Kadangkala, ia meletakkan kita berada dalam situasi serba salah. Tidak dihubungi, hati kita memberontak ingin mendengar suaranya. Bila dihubungi, takut kita menganggu dirinya yang sedang bekerja! Jadi percaturan bagaimana harus anda letakkan sebelum anda menghubunginya seterusnya menjalin hubungan yang lebih serius.
1. Cari masa yang sesuai.
Kadangkala, secara tidak sengaja adalah ’saat yang paling indah dalam kehidupan manusia’. Ini adalah kerana adakalanya ketidaksengajaan itu adalah masa yang paling sesuai. Mengapa ia dikatakan begitu? ada ketikanya kita takut untuk menelefon seseorang kerana bimbang dia sedang sibuk atau sebagainya. Tanpa diduga, di pihak dirinya, dia sebenarnya sedang menunggu kita. Kalau masa yang kita telefon itu tepat, maka perbualan akan menjadi semakin rancak dan lebih menarik. Malah lebih banyak peribadinya akan dikenali. Tetapi harus diingat, pagi-pagi hari adalah waktu yang paling sibuk bagi kebanyakan mereka yang bekerja. Ia adalah permulaan waktu bekerja. Masa senggangnya boleh jadi memasuki waktu makan tengah hari. Paling baik, pada waktu malam kerana semua beban kerja sudah tiada.
2. Jangan buang masa.
Ada masa, kita agak sukar untuk memulakan sesuatu perkenalan. Pelbagai perasaan melingkari di kepala. Adakah dia berminat untuk meneruskan perkenalan, sudahkah dia berpunya dan pelbagai pertanyaan lagi. Sebenarnya lagi lambat anda memulakan langkah perkenalan, anda semakin rugi. Ini kerana “kesungguhan” antara faktor serta daya penarik di mana mereka beranggapan bahawa anda benar-benar serius ingin menjalin satu hubungan baru dengan dirinya.
3. Lebih berkeyakinan.
Tidak mencuba tidak tahu. Malah “makanan” tidak akan masuk ke dalam mulut, kalau kita tidak menyuapnya. Ini samalah dengan usaha. Kalau tanpanya, kita mungkin akan terus ketinggalan dan akhirnya orang yang kita minat itu akan diambil orang. Sebaiknya tingkatkan keyakinan diri kerana hanya orang yang berani sahaja akan berjaya mencapainya. Percayalah, dalam apa langkah sekalipun, keyakinan amat penting kerana ia adalah “pertahanan” terakhir dalam diri anda.
4. Anda perlu tahu apa yang anda lakukan.
Hal ini sangat penting. Ada orang ingin mengenali seseorang hanya sekadar untuk suka-suka sahaja. Ada orang pula, ingin mencari jodoh dan mengharapnya berakhir di jinjang pelamin. Justeru itu, sebagai lelaki anda perlu tahu apa yang anda lakukan. Apa kehendak anda dan bagaimana ia harus diakhiri. Ada orang ingin berkenalan, sekadar ingin menambah koleksi “kekasih” atau bilangan teman wanita. Ada orang pula, hanya sekadar suka-suka. Sebagai lelaki, fokus kepada apa kehendak anda. Jangan hanya dicabar oleh kawan, maka anda berusaha memikat hati si wanita dan bila sudah dapat, anda ingin meninggalkannya. Ia nyata satu perbuatan yang tidak baik dan hanya menghancurkan hati serta perasaan orang lain sahaja.
5. Teruskan persahabatan.
Sekali anda melangkah ke alam persahabatan atau perkenalan, teruskanlah ia sehingga ada sesuatu yang menghalang. Ingat, jangan sesekali berpatah balik hanya kerana ada perkara yang remeh. Ini hanya akan membuang masa anda dan juga dirinya. Malah ia juga tidak baik tentang soal hati. Apa pun, carilah masa yang paling sesuai untuk mengenali seseorang kerana bukan semua dapat menerima keadaan dengan sebegitu mudah.

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com/

SEBAB ATOK CERAIKAN NUFFNANG TANPA TALIAN HAYAT

hah..atok nak berkongsi sikit pasal satu benda nih..atok baru tahu bahawa iklan tidak boleh diletakkan ikut suka suki hati cucu je..hik3..
ini bukan mainan..ini adalah teguran yang serius..meh nak citer..sebelum ni atok pakai nuffnang..rasa gembira terloncat-loncat sampai terbang ketayap bila dapat earning nuffnang..apa x gembiranya..dulu atok pernah dapat RM90++ dengan hanya satu BE dalam tempoh sebulan..memang mantap la…dah la dapat banyak BE..kalau x dapat BE pun..sekurang-kurangnya satu minggu pasti dapat RM7.00++
itu dulu….long-long time ago…
sekarang?? dah berbulan-bulan x dapat BE..kempen biasa pun dapat sekitar RM3.00-RM4.00 seminggu..nak beli topup pun x lepas cucu oiiii…
sekarang..atok dah berubah angin, menongkah arus untuk bersama advertlets,walaupun atok telah diwarning berjuta-juta kali dengan nuffnang jika atok memadukan syarikat iklan diblog..dialognya sebegini :
atok : hai nuffnang..apa khabar (muka cuak)
nuffnang : apa hal ni sayang?(masa ni tengah baik lagi) nampak takut je…
atok : macam ni, atok dah fikir masak-masak..
nuffnang : owh, bagus la kalau nak masak hari ni..x perlu la sayang nak makan luar..
atok : grrrrrr…gini lah..ATOK NAK MADUKAN SAYANG!!! boleh?
nuffnang : pangggggg(tampor)..pantang tok nenek aku orang madukan keturunan aku!!.haih..engko dah lupa ke segala earning yang aku bagi dekat ko dulu? ko dah lupa, aku bagi BE dekat ko?? ko lupa ke dengan graf hijau tu la ko duk berlagak dengan trafik ko dekat bloggers lain..
atok : puihhhh(meludah) alah…x heran pun..setakat  bagi total earning RM200+ dah nak kecoh..en.BEN dapat berjuta-juta rilek je ceraikan ko..ko jelez ke hah??
nuffnang : (menangis teresak-esak kerana x dapat menahan sebak) ok..xpe2..kalau ko nak madukan aku..aku akan buang status geli-geli dengan ko..aku xnk main geli-geli dengan ko dah!! habis madu, sepah dibuang
atok : alah..bukan pangkat dato’ pun(sambil jelir lidah)..k.lah..ko nangias la puas-puas dulu..aku nak cari geli-geli yang baru…hahaha
pusing-pusing kampung……
advertlets : hai..hensem abang hari ni..
atok : hik3..dah selalu macam ni..(berdebor, first time dipinang)
advertlets : dengar khabar..abang gaduh dengan nuff semalam..ye ke?
atok : a’ah..abg gaduh giler-giler..nuffnang xnk lagi dah main geli-geli dengan abg..
advertlets : hah!! macam ni..apa kata abg main geli-geli dengan saya..saya bayar dengan harga mahal untuk abg..
atok : (diam seribu bahasa)
advertlets : mesti abg x caya kan?? xpe..abang cuba la dulu..ok?
atok : ada syarat x? kalau advertlets duduk serumah dengan nuff boleh x? sebab, atok belum ceraikan nuff sepenuh hati abag lagi..abang masih ada hati pada nuff kerana graf hijaunya je..lagipun,atok x banyak duit nak buat rumah baru
advertlets : ok je..saya x kisah..asalkan abang bahagia bersama saya..
atok : ok..jum2…
atok pun..dengan rasminya bergeli-geli dengan advertlets pada 25.4.2011 sekitar jam 3.00 petang..setelah hampir 10 hari bergeli-geli..akhirnya
image
macam mana?? agak-agaknya nak ceraikan x nuffnang tu?? kih3..fikir-fikirkan..

SUMBER http://petuakitasemua.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment