Saturday, December 8, 2012

JANGAN KITA BUAT BERITA PALSU...SEMUA KERJA DIDUNIA DIHISAB@DITANYA

Pelabur Genneva Merayu, Serah Memorandum Kepada PM

Posted on the December 8th, 2012 under Tempatan by admin


GEORGE TOWN: Pelabur dan penyokong Genneva Malaysia Sdn Bhd menyerahkan memorandum kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak semasa lawatan sehari beliau ke Pulau Pinang pada Sabtu.
Membawa sepanduk berwarna-warni dan melaungkan slogan menyokong Barisan Nasional (BN), sekumpulan besar pelabur emas bertemu Najib semasa sesi ‘walkabout’ pagi beliau di pasar Bayan Baru.
Mereka telah menyerahkan memorandum tiga muka surat menggesa Perdana Menteri memulakan garis panduan dagangan emas formal untuk negara dan tidak membekukan akaun syarikat skim pelaburan emas tersebut.

Terdahulu dilaporkan aset syarikat dibekukan pada bulan Oktober bagi memudahkan siasatan Bank Negara terhadap kesalahan yang disyaki termasuk pengambilan deposit secara haram, pengubahan wang haram dan pengelakan cukai.
Pulau Pinang merupakan hab bagi Genneva Malaysia kerana ia mempunyai salah sebuah pejabat syarikat yang terbesar di luar Kuala Lumpur.
mStar

Jimmy dakwa diharam ke rumah mertua

Posted on the December 7th, 2012 under Tempatan by admin


SHAH ALAM – Pengacara, Jimmy Shanley mendakwa dia diharamkan oleh bekas bapa mertuanya daripada datang ke rumahnya sejak Julai tahun lalu, tindakan yang menghalang dia daripada bertemu dengan anaknya.
Jimmy berkata, ekoran tindakan itu dia tidak dapat melawat anak tunggalnya, yang kini berusia 18 bulan, di rumah bekas isterinya, Nursuhaila Eliani Suhaimy.
“Saya tidak melawat anak saya kerana bekas bapa mertua marah dan halang saya ke rumah mereka.

“Selain itu, bekas isteri juga ada meletakan beberapa syarat untuk saya berjumpa anak saya,” katanya.
Jimmy berkata demikian ketika memberi keterangan dalam kes tuntutan hadanah (hak penjagaan anak) yang difailkan oleh Nursuhaila Eliani di Mahkamah Tinggi Syariah, di sini hari ini.
Jimmy, 32, bagaimanapun memberitahu mahkamah bahawa bekas ibu mertuanya ada membawa anaknya Zahra Shanley ke rumahnya sekiranya bekas bapa mertuanya tiada di rumah.
“Anak saya tinggal di rumah bekas isteri dan saya tidak selesa kalau bekas ibu mertua hendak bermalam di rumah saya,” katanya.
Menurutnya, kali terakhir dia berjumpa dengan anaknya itu pada April lalu apabila bekas ibu mertua membawa Zahra ke rumahnya.
Ketika ditanya Saadiah Din mewakili Nursuhaila Eliani, berhubung pelawaan yang dibuat oleh anak guamnya supaya datang ke rumah wanita berkenaan untuk melawat anak.
Jimmy berkata, Nursuhaila Eliani pernah mempelawanya pada 10 Oktober lalu, tetapi dia tidak melayan jemputan tersebut.
“Saya tidak menerima pelawaan itu sebab Nursuhaila Eliani selalu mungkir janji, sebab itu saya lebih selesa tunggu arahan daripada mahkamah,” katanya.
Dalam prosiding itu, Jimmy berkata, dia ada melawat bekas isterinya sepanjang wanita berkenaan mengandung.
“Tiga kali saya melawat Nursuhaila Eliani. Kali pertama pada jam 7.30 pagi ketika itu dia masih tidur.
“Kali kedua saya jumpa Nursuhaila Eliani sewaktu kenduri saudaranya dan ketika bekas isterinya hendak mengerjakan umrah,” katanya.
Jimmy diwakili peguam Mohd Noor Aizan Md Idrus.
Pasangan itu bernikah pada 1 Oktober 2010 dengan mas kahwin sebanyak RM31,186 yang diambil bersempena tarikh lahir Nursuhaila pada 31 Januari 1986.
Isu hak penjagaan anak perempuan tunggal pasangan kontroversi itu, Zahra Shanley timbul apabila Nursuhaila mengemukakan tuntutan hadanah di mahkamah, namun kelayakannya dalam tuntutan itu dipertikaikan Jimmy.
Mahkamah kemudian menetapkan tarikh sebelum ini untuk mula bicara, namun tidak dapat diteruskan berikutan timbul perkembangan terbaru Nursuhaila yang bercadang supaya hak penjagaan itu diberi sama rata dengan cara giliran setiap minggu.
Perbicaraan kes di hadapan Hakim Syarie, Mawardi Che Man bersambung 29 Januari depan.
Sinar

Yahudi terus menerus hancurkan Masjid dan Al Qur’an Sejak 2003

Posted on the December 6th, 2012 under Luar Negara by admin

Mahkamah Tinggi Israel membenarkan permohonan kelompok Yahudi Regavim laknatullah untuk menghancurkan Masjid al-Mafqara di Yatta. Anggota tentera dikerahkan untuk menghancurkan masjid yang berada di kawasan berbukit di Hebron.
Regavim laknatullah menuduh kedudukan masjid yang berada di wilayah pendudukan Palestin tersebut menyalahi undang-undang. Struktur bangunan yang menyalahi peraturan menjadi alasan pihak mahkamah untuk membenarkan kumpulan pemohon laknatullah tersebut.
Beberpavsaksi berkata, rakyat tempatan Palestin cuba menghalang aksi vandalisme laknatullah tersebut. Laman laknatullah Israel Ynetnews melaporkan tentangan sia-sia warga pendudukan tidak dilayan oleh tentera laknatullah dengan peralatannya.

Tentera laknatullah memporak-perandakan dalam masjid semasa proses merobohkan masjid. Laman talian itu mengatakan Kitab Suci Al-Quran dipijak-pijak oleh unit tentera yahudi laknatullah apabila memasuki masjid tersebut.
Warga tempatan memohon agar kitab suci di perpustakaan masjid terlebih dahulu dipindahkan. Namun pasukan keselamatan yahudi laknat menolak permintaan warga tempatan tersebut dan terus merobohkan masjid secara ganas.
Lembaran kitab suci umat Islam itu berterbangan dan tercicir dijalanan. Penduduk yang histeria tidak dapat buat apa-apa kerana banyak kawalan ketat tentera yahudi laknatullah. Mereka mengutuk aksi tersebut, dan meminta perlindungan hak-haknya untuk menjalankan ibadah.
Tentera yahudi keparat itu seperti dilaporkan maanews sudah menghancurkan masjid tersebut sejak 2003 lalu. Pada tahun 2011 tentera yahudi sempat cuba menghancurkan beberapa bahagian masjid.
Kemudian Jun tahun ini warga dan aktivis antarabangsa berusaha membangun kembali masjid tersebut sebelum dihancurkan atas perintah mahkamah tinggi Israel pada hari Selasa lalu (4/12).
Dikatakan bukan sahaja masjid yang diratakan dengan tanah, warga Palestin satu persatu dihalau akibat perluasan penempatan haram Yahudi di wilayah Palestin.
Pemerintah Israel telah mengumumkan untuk menghancurkan dan memaksa warga Palestin di lapan buah kampung di bahagian selatan Hebron. Zionis yahudi laknatullah merancang membina secara haram berek tentera dan tempat latihan perang di kawasan tersebut.
Detik Islam

Kisah kejam Aisyah dirogol rejim syiah Assad di kilang gula

Posted on the December 6th, 2012 under Agama,Luar Negara by admin

Kisah ini diceritakan dari seorang gadis Sunni (Ahli Sunnah wal Jama’ah) bernama Aisyah di sebuah Hospital di Istanbul Turki. Maklumat lengkap dari salah seorang saksi hidup yang selamat.
Tarikh: 15 – 28 Jun 2011
Lokasi: Kilang Gula Jisr Al-Shughour, Syria Utara, bandar Sunni, 20km dari Turki, sempadan Syria.

Pada tarikh 14 Jun, pasukan Basyar mengelilingi Jisr Al-Shughour dengan formasi 3000 tentera dan 300 kereta kebal, untuk menyerbu bandar pada keesokan harinya, iaitu tarikh 15 Jun.
Berita terkini dari bandar tersebut adalah, hampir 30 orang dibunuh dan dikuburkan di Kilang Gula kemudian di atasnya dilapisi simen. Hari berikutnya sehingga 28 Jun, berita mengenai peristiwa di Jisr Al-Shughour disembunyikan dari dunia. Berita tersebut mula bocor selepas 13 hari kemudian iaitu pada 28 Jun, ketika tentera Assad meninggalkan kota itu untuk menyerbu bandar lain.
Pada hari Jumaat tarikh 17 Jun 2011, para jeneral Assad membunuh lebih kurang 30 pemuda dan menguburkannya di Kilang Gula, lalu melapisinya dengan simen. Tapi ketika malam tiba, para jeneral itu tiada tempat yang lebih baik untuk tidur kecuali Kilang Gula ini, sehingga mereka memutuskan untuk menggunakannya sebagai markas semasa operasi serangan ke atas bandar.
Untuk menghidupkan suasana, sebuah idea sadis melintas di benak para jeneral itu. Mereka ingin beberapa budak Sunni telanjang untuk hiburan!
Mereka memerintahkan menangkap gadis-gadis tercantik di bandar termasuk Aisyah dan seramai lebih kurang 20 orang gadis.
“Pertama kali kami memasuki kilang, kami ditelanjangi dan menjadi sasaran gangguan dan pemukulan, kemudian para jeneral itu memerintahkan tenteranya untuk berhenti memukul kerana mereka ingin menikmati daging putih bersih kami,” kata Aisyah.
“Selepas beberapa hari, saya pasrah tentang perkosaan tersebut. Sudah menjadi sebahagian daripada hidup saya. Tapi jika menggunakan tubuh saya pun untuk menyiapkan sarapan, makan tengah hari dan makan malam serta menghidangkan teh dan kopi, sekurang-kurangnya mereka memakaikan sehelai baju di tubuh saya. Saya benci menjadi budak telanjang. Saya hanya berharap mereka menutupi tubuh saya, “kata Aisyah.
“Gangguan ditujukan pada Aisyah. Maka ketika para jeneral itu kembali dari peperangan, mereka memerintahkan kami berbaris dan menjilat kasut booth mereka sampai bersih sebagai rasa terima kasih kepada mereka. Mereka bilang, mereka akan membunuh pemberontak dan melindungi kami dari pemerkosaan. Mereka biasa mengatakan, “Aisyah ….. Kemari. Jilati booth ku “,” Aisyah ….. Bawa kopiku “,” Aisyah ….. Siapa Allah-mu sekarang? “Dan hal-hal sangat buruk yang lain,” kata Aisyah.
“Saya sudah tahu apa yang akan berlaku sejak diberitahu bahawa yang ditangkap adalah gadis-gadis cantik yang muda. Tapi saya tidak pernah tahu mereka memilih kami kerana nama kami sehingga keesokan harinya apabila mereka mula memanggil kami semua sebagai Aisyah dan mengganggu kami dengan pelbagai cara. Barulah kami faham apa yang mereka inginkan “kata Aisyah.
“Hari pertama dia menyuntik sesuatu ke kaki saya sehingga kami tidak mampu berdiri. Saya berharap dia membunuh saya saja malam itu, namun mereka tidak pernah menyuntik kami lagi.”
“Pada hari ke-3 mereka membunuh salah seorang gadis yang melawan salah seorang tentera itu. Mereka memotong putingnya kerana dia menentangnya. Lalu kami tahu dari perbincangan para tentera itu bahawa mereka memperkosanya kemudian membunuhnya dan menguburnya bersama ‘yang lain’ di bawah kilang! supaya dapat menakutkan para gadis agar tidak ada lagi yang berfikir untuk menentangnya, “kata saksi mata yang selamat.
“Kami takut, kami membahagiakan mereka, dan kami memuaskan seksual mereka walaupun di depan orang ramai. Mereka ‘main’ dengan kami bahkan di atas meja apabila mereka sedang merancang bagaimana memindahkan tank-tank mereka untuk menghancurkan bandar kami. Satu-satunya yang biasa membuat kami selesa adalah apabila kami memasak untuk mereka. Tentu saja kami dilarang saling berbicara ataupun saling berjumpa. Tapi kami menikmati makanan enak sejak kami memasaknya, “kata Aisyah.
“Selepas hari ke-10 mereka bangun dan hilang begitu saja. Kami telanjang. Kami sendirian di kilang. Kami tidak berani melarikan diri. Kami tidak berani bertanya apakah kami sudah boleh berbual atau tidak. Kami benar-benar takut. Lalu beberapa lelaki dari kampung kami datang dan menyelamatkan kami “kata Aisyah.
“Alhamdulillah, saya telah keguguran dan dapat berjalan lebih baik sekarang. Saya masih ingat wajah-wajah mereka, nama-nama mereka dan bandar-bandar asal mereka. Saya bersumpah akan membalas dendam. Hanya abang saya yang tahu cerita keseluruhannya yang tidak mungkin saya paparkan kepada keluarga saya kerana mereka tidak akan lagi mengiktiraf saya sebagai anak mereka setelah orang Syiah memperkosa saya. Tidak ada lelaki akan berkahwin dengan saya kerana saya seorang budak. Saya akan cuba menukar nama saya dan tidak akan ada seorang pun mengenali saya, “kata Aisyah
Diterjemahkan dari sumber arrahmah
Detik Islam

Rakyat Palestin Tidak Minta Sedekah Walaupun Derita

Posted on the December 7th, 2012 under Artis by admin


Afdlin bersama Zain dan bront bagi membantu mangsa-mangsa perang palestin. Foto: Facebook Afdlin
PETALING JAYA: Pengarah dan pelakon filem Afdlin Shauki berkongsi rasa kagum melihat masyarakat Palestin memiliki jiwa yang kental dalam mengharungi saat-saat getir gara-gara diserang oleh rejim Zionis.
Afdlin yang menyertai delegasi Aqsa Syarif ke negara itu sejak Isnin berkata, dia tidak menyangka rakyat Palestin terutamanya kanak-kanak masih lagi boleh tersenyum dalam keadaan getir malah mereka tidak pernah meminta sedekah meskipun kehidupan di negara itu begitu daif.

“Belum pernah lagi saya berjumpa dengan masyarakat kental seperti rakyat Palestin. Mereka peramah dan sentiasa tersenyum. Malah sering melambai-lambai tangan apabila melihat kenderaan kami.
“Mereka juga bukan orang yang meminta sedekah. Kanak-kanak tidak pun meminta-minta. Ada di antara kami yang telah memberikan sesuatu tetapi mereka menolak.
“Apabila kami menerangkan ia sebuah hadiah, barulah barang yang diberi itu diambil,” katanya menerusi akaun laman Facebook miliknya.

Afdlin ingin memastikan kehadiran Aqsa Syarif memberikan kenangan indah buat rakyat Palestin terutamanya golongan kanak-kanak.
Afdlin yang merupakan duta Aqsa Syarif bertanggungjawab memberi bantuan kemanusiaan kepada golongan berkenaan. Beliau dan juga delegasi termasuk artis Zain Saidin, Bront Palarae serta enam orang kru produksi Vision Works telah berangkat ke nagara itu sejak Isnin lalu selama seminggu.
Tambah Afdlin, dia juga terharu apabila masyarakat Palestin cukup gembira apabila beberapa kumpulan delegasi Malaysia datang untuk membantu mereka.
Menurutnya antara bantuan yang diberikan ialah menyediakan hidangan makanan panas serta mengagih-agihkan barangan keperluan musim sejuk untuk dihantar kepada keluarga yang kehilangan rumah.
Sementara itu, menceritakan pengalaman pertama kali ke wilayah Gaza itu, delegasi tersebut terpaksa melalui saat mencemaskan apabila kenderaan mereka menjadi sasaran pesawat pejuang Israel melepaskan peluru berpandu F-16.
“Alhamdulillah, kami semua selamat dan meneruskan misi memberi bantuan kepada mereka yang memerlukan.
“Malah kami turut menziarahi kanak-kanak yatim piatu dengan menghibur dan mengajar mereka cara-cara untuk melukis dan belajar Bahasa Inggeris.
“Rasa macam tak nak balik. Kanak-kanak itu mahu kami datang setiap hari untuk mengajar mereka,” tuturnya.
mStar

Haron Din di Kuliah Jumaat

Posted on the December 8th, 2012 under Tempatan by admin


Orang ramai tekun mengikuti Kuliah jumaat disampaikan Haron (kanan) di Dataran ilmu di sini, semalam.
KOTA BHARU – Lebih 5, 000 umat Islam di negeri ini memenuhi Dataran Ilmu untuk mendengar dan mengikuti Kuliah Jumaat selain melihat lebih dekat wajah tokoh ulama terkenal tanah air, Datuk Dr Haron Din.
Beliau yang juga Timbalan Mursyidul Am Pas, didatangkan khas untuk memberi Kuliah Jumaat kepada penduduk di negeri ini menghabiskan kirakira sejam berkongsi sirah Rasulullah dengan orang ramai.

Kuliah yang biasanya disampaikan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kali ini memberi kelainan kepada penduduk negeri Serambi Mekah apabila berpeluang menukar halwa telinga mereka mengikuti ceramah dari penceramah luar.
Seorang pendengar, Abdullah Ahmad, 58, berkata, tidak dinafikan setiap minggu dia akan meluangkan masa mengikuti Kuliah Jumaat di situ, dan semalam agak bertuah kerana dapat mendengar ceramah dari penceramah tidak asing lagi di negara ini.
Menurutnya, daripada pemerhatiannya, agak ramai yang datang ke Kuliah Jumaat pagi itu berbanding sebelum ini mungkin disebabkan kemunculan Haron yang julung- julung kalinya ke negeri ini.
“Jika sebelum ini media menjadi perantara untuk orang ramai melihat wajah Dr Haron Din, namun kali ini peluang di depan mata digunakan sebaiknya, tambahan pula ramai yang ternantinantikan kedatangan beliau,” katanya ketika ditemui di sekitar Dataran Ilmu, Kota Bharu di sini, semalam.
Abdullah yang datang dari Pulau Chondong berkata, ramai menyimpan hasrat berjumpa pemimpin berkenaan dan kesempatan di sebalik program ilmu ini dimanfaatkan sebaiknya.
Seorang lagi pendengar, Zakiah Alias, 21, pula tidak menyangka dapat mendengar ceramah secara langsung daripada Haron Din yang sebelum ini banyak diikuti di laman sesawang dan televisyen.
“Saya ke sini untuk mendengar ceramah Tok Guru (gelaran kepada Nik Abdul Aziz), tetapi tak sangka Dr Haron yang ada hari ini, sekurangkurangnya saya tak perlu pergi jauh untuk mendengar ceramahnya dan melihat beliau secara langsung,” katanya.
Menurutnya, dia yang turut mengenali Haron sebagai pengamal perubatan Islam mengakui teringin berjumpa dan mengetahui rahsia begitu ramai ingin mendapatkan khidmat atau berubat dengannya sehingga sanggup menempuh beratus kilometer demi tujuan itu.
Sinar

Serangan Israel ke Gaza menggunakan Bahan Radioaktif

Posted on the December 6th, 2012 under Luar Negara by admin


GAZA – Pakar ahli teknologi letupan yang juga ahli jawatankuasa dokumentasi kejahatan perang, Raed Hazim Abu Murad, mendedahkan bahawa Israel menggunakan bahan-bahan radioaktif dan senjata berat ketika melakukan serangan ke Gaza.
Abu Murad menyatakan senjata yang digunakan Israel untuk menyerang Gaza itu menggunakan bahan-bahan radioaktif seperti cloronium, copalt, aluminium, magnesium dan nikel.
”Bahan-bahan radioaktif tersebut mengandungi kepanasan dalam kisaran tujuh ribu darjah yang mempunyai daya ledak sangat dahsyat serta mampu merosakkan dan menghancurkan jasad para syuhada,” kata Abu Murad.

Dalam serangan Israel ke Gaza beberapa waktu lalu, tentera Israel menggunakan tiga senjata berat baru seperti tank Sabaes 2000 buatan Israel, roket 90 mlm, dan tank MK buatan Amerika yang mampu membawa satu tan bahan letupan.

Pecah Berita! HKR Kedah! Hanya 25 Orang Saja Hadir Ceramah UAI - Utusan


Kuala Lumpur - by @tiewnama
hanya 30 orang saja hadir ceramah ustaz azhar idrus di kedah semalam - utusan malaysia
sambutan menghampakan untuk ustaz azhar idrus kerana Pakatan - tv3







Ceramah Agama Dari Lokman Adam
Ceramah Jual Agama Dari Hassan Ali
by @tiewnama - hanya 20 orang saja hadir UAI melalui kajian titik - rais yatim. kahkahkahkah

gambar gambar sekitar HKR pada sebelah malam yang baru berlangsung sebentar tadi.

No comments:

Post a Comment