Thursday, March 21, 2013

YANG MANA LEBIH UTAMA...SEGALA2 MILIK ALLAH...BILA2 ALLAH BOLEH AMBIK

Papa Gomo Muat Naik Klip Video ‘Perbualan Intim’

Posted on the March 22nd, 2013 under Politik by admin

PETALING JAYA: Penulis blog Papa Gomo telah memuat naik rakaman video klip yang didakwa melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengadakan perbualan intim dengan seorang lelaki.
Ia merupakan respon blogger berkenaan selepas Ketua Pembangkang itu memfailkan saman fitnah berjumlah RM100 juta terhadapnya.
Papa Gomo berkata rakaman videko klip berdurasi 2.37 minit telah dimuat naik di laman blognya kerana Anwar telah memfailkan saman fitnah mendakwa beliau terlibat memuat naik gambar lucahnya.
“Saksikan video ini dan anda boleh nilaikannya sendiri adakah lelaki dalam video tersebut Anwar Ibrahim atau tidak,” tulis Papa Gomo dalam blognya.

Video berkenaan memaparkan seorang lelaki yang menyerupai Anwar, duduk di atas sofa bercakap dalam nada suara ‘gatal’ dengan seorang lelaki lain.
Bagaimanapun tidak ada sebarang kata-kata atau perlakuan lucah dalam video berkenaan dan lokasi di mana pertemuaan itu berlangsung serta tujuan pertemuaan diadakan tidak didedahkan.
Penulis blog itu berkata beliau akan memuat naik lebih banyak rakaman video selepas ini.
Papa Gomo turut mendakwa dia telah berjumpa dengan lelaki yang tidak dapat dilihat dalam rakaman video berkenaan dan ketika ini dia bersama rakan-rakan lain sedang melindungi lelaki berkenaan.
Beliau mendakwa lelaki berkenaan merupakan seorang siswazah.
Papa Gomo berkata saman RM 100 juta yang difailkan Anwar memberikan satu peluang besar kepada untuk mendedahkan lebih banyak kegiatan tidak bermoral pemimpin berkenaan dengan membawa saksi-saksi penting seperti Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Ahli Parlimen Kulim Bandar Baru Datuk Zulkifli Nordin, bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat Ng Lum Yum, Datuk S.Nallakaruppan, Ahli Parlimen Padang Serai N.Gobalakrishan dan seorang pemimpin kanan PAS.
mStar

Video GlobalWitnes di Sarawak: SPRM kena siasat segera

Posted on the March 20th, 2013 under Politik by admin

KUALA LUMPUR: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) diminta bertindak segera terhadap pendedahan yang dibuat oleh Global Witnes melalui satu klip video yang kini menjadi video paling panas di Malaysia.
Anggota Lembaga dan Penal SPRM, Salahudin Ayub membuat desakan ini ekoran pendedahan yang dibuat oleh klip video berkenaan.
“Saya meminta SPRM membuat tindakan segera. Lagi lambat tindakan diambil lagi rosak nama baik kita (SPRM),” kata Salahudin (gambar) kepada Harakahdaily.

Sehingga berita ini ditulis, sudah lebih 135,221 orang menonton klip video Bahasa Inggeris tetapi mempunyai terjemahan yang baik dalam Bahasa Malaysia ini. Sudah 2,337 penonton video ini menyatakan ‘like’ kepada video ini.
Video klip ini mendedahkan bagaimana keluarga Ketua Menteri Sarawak, Datuk Patinggi Taib Mahmud mengumpul kekayaan untuk mereka dengan menipu dan melanggar undang-undang negara.
Klip bertajuk ‘Di sebalik bayang-bayang sebuah negeri di Malaysia – sebuah filem oleh Global Witnes’ mengisahkan cerita seorang aktivisnya yang menyamar untuk melabur di Sarawak.
Ia berupa kisah korupsi yang berlaku dalam sebuah keluarga elit yang memerintah Sarawak yang mengeksloitasi segala hasil dan rakyat negerinya untuk kepentingan mereka.
“Dengan menyamar sebagai pelabur, Global Witnes telah ke Sarawak untuk menjalankan siasatan bagi mengetahui bagaimana perniagaan ini dijalankan dan ke manakah wang itu disalurkan,” kata Global Witnes di awal video ini.
Ekoran itu, mereka telah bertemu dengan pegawai kerajaan yang bertugas bagi membolehkan pelaburan dibuat.
Namun, pegawai ini telah memperkenalkan mereka dengan keluarga Taib Mahmud untuk menjalan perniagaan ini termasuklah sepupu Taib, Fatimah Abdul Rahman.
Dari situlah Global Witnes mendedahkan segala-galanya tentang apa yang berlaku di Sarawak.
 


Harakahdaily.net

Video S’wak: 2 peguam dirujuk pada JK siasatan

Posted on the March 22nd, 2013 under Politik by admin


Persatuan Peguam Bela Sarawak (AAS) memutuskan merujuk dua peguam yang terlibat dalam video dakwaan penyalahgunaan kuasa oleh keluarga Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Taib Mahmud kepada jawatankuasa siasatan.
Presidennya Khairil Azmi Mohd Hasbie berkata, AAS juga membuat laporan polis petang ini bagi membolehkan pihak berkuasa menyiasat kandungannya dan mengambil tindakan lanjut jika terdapat unsur jenayah.
Kedua-dua peguam itu akan disiasat kerana kemungkinan melakukan salah laku profesional bawah undang-undang dan peraturan profesyen guaman di negeri itu.

Jawatankuasa itu merupakan badan berkanun yang ditubuhkan pada 1988, yang mana anggotanya terdiri daripada peguam kanan yang dilantik hakim besar Sabah dan Sarawak.
Peguam itu Huang Lung Ong told sebelum ini mendakwa beliau diperangkap oleh organisasi aktivis antarabangsa itu dan perbualannya dengan lelaki ‘pelaku’ dalam video itu hanya “cakap-cakap kedai kopi”.
The Malay Mail semalam melaporkan seorang lagi peguam Alvin Chong tidak dapat dihubungi untuk reaksi balasnya. Bagaimanapun di hujung video GM itu terdapat kenyataan daripada firma guamannyayang menafikan Chong bertindak sebagai jurucakap undang-undang kepada pihak terbabit.
Malaysiakini

Sabah diceroboh: Tertuduh dakwa dia diupah

Posted on the March 22nd, 2013 under Tempatan by admin


TAWAU – Seorang daripada tertuduh yang didakwa menjadi anggota pengganas yang menceroboh Sabah hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa dia disuruh dan diupah oleh seseorang yang tidak dinamakannya.
Hooland Kalbi yang bercakap dalam bahasa Bajau dari kandang tertuduh mendedahkan demikian pada prosiding pendakwaan terhadap lapan individu yang didakwa menjadi anggota kumpulan pengganas, dua daripadanya turut dituduh melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong.
Kenyataan Hooland di hadapan Hakim Ravinthran diterjemah oleh jurubahasa mahkamah.

Hooland turut menyatakan bahawa dia bodoh kerana melakukannya.
Sejurus kenyataan Hooland diterjemah, Hakim Ravinthran meminta jurubahasa menjelaskan kepada tertuduh bahawa dia tidak perlu berkata demikian dan segala pengakuan akan dibuat selepas diwakili peguam pada 12 April nanti.
Ketika prosiding pagi ini, Hakim Ravinthran memberi peluang kepada setiap tertuduh untuk memberitahu mahkamah berhubung pertuduhan ke atas mereka dan jurubahasa perlu menjelaskan beban hukuman bagi setiap kesalahan.
Tertuduh juga diterangkan tentang pembelaan mereka yang perlu diwakili peguam kerana tuduhan ke atas mereka membabitkan hukuman berat iaitu gantung dan penjara seumur hidup, jika sabit kesalahan.
Lapan warga Filipina didakwa di Mahkamah Tinggi di sini hari ini dan dua daripadanya bakal berdepan hukuman mati kerana dituduh melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong. Dua tertuduh itu bersama empat yang lain turut didakwa menjadi anggota kumpulan pengganas manakala dua lagi didakwa cuba melindungi pengganas.
Ini merupakan kali kedua tuduhan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agung dikenakan di negara ini selepas insiden kumpulan pemberontak Al Maunah di Bukit Jenalik Sauk, Perak pada tahun 2000.
Sementara itu Timhar Hadir, yang juga didakwa atas kesalahan sama (menjadi anggota pengganas) memberitahu bahawa dia datang ke Malaysia pada Febuari lepas menggunakan pasport antarabangsa.
Bagaimanapun Hakim Ravinthran meminta dia tidak menyatakan selanjutnya sebelum berbincang dengan pihak peguam.
Seorang lagi tertuduh yang menghadapi tuduhan sama, Habil Suhaili merupakan tertuduh yang mengambil masa agak lama untuk memahami pertuduhan.
Dia yang kelihatan berusia lebih daripada 60 tahun tidak dipakaikan ‘straight jacket’ seperti tertuduh lain dan jurubahasa membacakan pertuduhan
berulang kali dalam bahasa Suluk.
Habil sempat menyatakan bahawa dia tidak melakukannya namun hakim menjelaskan pengakuan itu tidak akan direkod.
Tertuduh pertama Atik Hussin Abu Bakar yang didakwa atas tuduhan melancarkan perang dan menjadi anggota pengganas hanya memohon penjelasan hukuman yang akan dihadapinya.
Atik Hussin yang berbahasa Bajau kelihatan bersahaja seperti tertuduh lain.
Empat tertuduh lagi, Lin Mad Salleh, Basad Manuel, Kadir Uyung dan Lating Tiong hanya menyatakan ‘nothing to say’ (tiada apa yang hendak dicakapkan).
Basad menghadapi dua pertuduhan yang sama seperti Atik Hussin manakala Lin hanya didakwa menjadi anggota pengganas dan Kadir serta Lating menghadapi tuduhan melindungi kumpulan pengganas.
Kesemua terduduh hanya menundukkan kepala ketika berada di kerusi sebelum dibawa ke kandang tertuduh untuk dibaca pertuduhan.
Kesemua mereka tidak dibenarkan jamin.
Sementara itu, wartawan dan jurugambar yang membuat liputan di Mahkamah Tinggi Tawau hari ini dikawal ketat oleh anggota polis lengkap bersenjata dan hanya seorang wartawan daripada setiap organisasi yang dibenar masuk.
Kesemua wartawan yang dibenar memasuki mahkamah pada pukul 9 pagi hanya dibolehkan membawa buku nota dan pen manakala semua alat komunikasi dan peralatan lain tidak dibenarkan.
Tiada wartawan asing hadir membuat liputan prosiding hari ini.
Lapan tertuduh yang ditutup bahagian kepala dibawa menaiki lori polis kira-kira 10.10 pagi. – Bernama

Rozita: Seksi tu hak saya

Posted on the March 21st, 2013 under Artis by admin

rozita-che-wan-bertudung
KECANTIKAN dimiliki aktres terkenal, Rozita Che Wan, tidak perlu dipertikaikan lagi. Meskipun usianya sudah mencecah 40 tahun, wajah dan susuk badannya setanding anak dara di luar sana.
Bagaimanapun, sejak akhir-akhir ini, pengacara Primadona ini dilihat semakin berani tampil dengan pakaian dan imej yang terlalu seksi.

Menerusi laman Instagram kekasihnya, Zain Saidin, ibu kepada dua anak ini dikritik hebat berikutan gambar yang dimuat naik agak keterlaluan.
Mengenakan skirt pendek berwarna biru sehingga menampakkan sebahagian pahanya, aksinya yang manja bersama aktor Oh My English itu turut menjadi bualan.
Malah, penampilan dan aksi mesra mereka dalam majalah Media Hiburan baru-baru ini turut mengundang rasa kurang senang segelintir pihak.
Tidak mudah melatah, aktres yang mesra disapa Che Ta ini tampil mempertahankan dirinya. Enggan mengambil pusing setiap pandangan mahupun kritikan yang diterima, Che ta berkata, itu adalah hak masing-masing.
“Saya tahu macam-macam orang kata tentang saya. Umur dah meningkat tapi masih nak seksi dan tak sedar diri.
“Apa pun yang mereka cakap, saya tak kisah. Saya nak buat apa pun, itu hak saya,” kata Rozita kepada Zass, semalam.
Che Ta juga sempat berpesan agar masyarakat jangan terlalu menjaga ‘tepi kainnya’.
Ditanya mengenai hari bahagianya bersama Zain, Che Ta berkata, dia bakal mengadakan sidang media untuk menjelaskan perkara itu nanti.
“Tunggu sajalah. Saya risau kalau asyik bercakap soal ini (kahwin), nanti timbul salah faham pula,” katanya.
Beralih mengenai perkembangan seninya, Che Ta kini sibuk membuat persiapan untuk menyertai pertandingan MasterChef Selebriti musim kedua.
“Sekarang ni tengah stres memikirkan masakan yang perlu dimasak dalam rancangan ini nanti. Apa pun saya mengharapkan semuanya berjalan dengan baik nanti,” katanya.
Sinar

Zain Hapuskan Akaun Instagram Kerana Maruah Rozita

Posted on the March 21st, 2013 under Artis by admin


Zain Saidin memegang watak Mr Henry Middleton dalam Oh My English musim kedua.
PETALING JAYA: Pelakon Zain Saidin membuat keputusan menghapuskan akaun laman sosial Instagram miliknya untuk mengelak cemuhan dan kritikan pengikutnya selepas dia memuat naik gambar-gambarnya bersama Rozita Che Wan.
Zain atau nama sebenarnya Mohamad Zain Mohd Saidin, 29, berkata, keputusan itu dibuat semata-mata untuk menjaga maruah, nama baik serta imej yang dibawa oleh kekasihnya itu.
“Ya… Saya padam akaun (Instagram) kerana tidak mampu untuk mengawal orang yang beri komen dan kutukan pada setiap gambar yang saya muat naik.

“Gambar-gambar itu hanyalah sekadar gambar biasa sahaja, bukannya gambar tidak sopan. Kalau ada pun mungkin hanya skirt (Rozita) tertarik sikit semasa sedang duduk,” ujarnya kepada ketika ditemui selepas sidang media pelancaran Oh My English! musim ke 2 di Sekolah Wawasan, USJ 16, Subang Jaya di sini pada Rabu.
Baca: Rozita: Seksi tu hak saya
Dia menamatkan akaun tersebut pada malam Isnin lalu selepas gambar bersama Rozita, 40, dikecam kerana wanita itu dituduh berpakaian seksi.
Dalam pada itu, ditanya tentang perancangannya selepas berumah tangga kelak, Zain berkata dia tidak pernah merancang untuk mendapat anak memandang faktor usia Rozita.
Bagaimanapun dia menyerahkan perkara tersebut kepada Allah.
“Selepas berkahwin nanti saya merancang untuk buat bisnes agar kehidupan kami lebih stabil. Kalau boleh biarlah Rozita berehat dan kerja ikut kemampuan dia.
“Dari segi perancangan keluarga dan anak pula saya tidak meletakkan harapan atau perancangan, kita hanya serahkan kepada Allah,” katanya.
Dalam pada itu menerusi Oh My English! musim kedua ini, Zain tetap memegang peranan serupa iaitu sebagai cikgu Henry Meddleton .
Rancangan itu akan disiarkan pada setiap Ahad pukul 7.30 malam bermula 31 Mac ini menerusi Astro TVIQ (saluran 610) dan Astro Mustika HD (saluran 134).
Terdahulu media sebelum ini melaporkan Zain dan Rozita, telah membuat pengakuan terbuka mengenai hubungan mereka dan berhasrat untuk mendirikan rumah tangga pada hujung tahun ini.
Pasangan ini memberitahu akan mengadakan sidang media tentang perkahwinan mereka selepas Hari Raya Aidilfitri nanti.
mStar

No comments:

Post a Comment