Wednesday, May 18, 2011

KADANG2 TAMAK BERKAWAN SIKAP BODOH...DITAMBAH TERBURU2...MAKA KITA MUDAH DITIPU....AKHIR RUGI TAK TENTU PASAL......

Kelar adik, serang polis

Oleh Taufiq Daud
am@hmetro.com.my

KUALA TERENGGANU: Taksub terhadap komik berciri pertarungan yang menjadi kegemarannya, seorang lelaki bagaikan hilang ingatan apabila cuba menyembelih adiknya dan mencederakan seorang anggota polis di rumahnya di Kampung Batu 10, Kawasan Perindustrian Gong Badak, kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, suspek berusia 36 tahun dan sudah beristeri serta mempunyai dua anak, bertindak mengelar tapak tangan adiknya menggunakan parang.
“Dia kelar lengan dan tangan saya sebelum meletakkan parang sepanjang 15 sentimeter ke leher saya. Ketika itu saya tidak dapat berbuat apa-apa kerana melihat dia bagaikan tidak sedarkan diri.

“Mujur ada rakan dan orang ramai yang berada berhampiran tempat kejadian menyelamatkan saya,” kata adik lelaki itu yang enggan dikenali.


Mangsa yang berusia 20 tahun mendapatkan rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) sebelum membuat laporan polis.



Terlupa hamil 6 bulan

Oleh Abdul Rahman Adam
am@hmetro.com.my

TERKEJUT...Sollia (tengah) bersama jiran tinggal sehelai sepinggang dalam kebakaran penempatan setinggan di Pujut Corner,  semalam.
TERKEJUT...Sollia (tengah) bersama jiran tinggal sehelai sepinggang dalam kebakaran penempatan setinggan di Pujut Corner, semalam.
MIRI: “Saya langsung tidak ingat diri ini sarat mengandung enam bulan ketika berlari nekad menyelamatkan anak sebelum rumah didiami hangus,” kata seorang mangsa kebakaran yang memusnahkan 17 rumah di penempatan setinggan di Pujut Corner, di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 10.30 pagi itu, Sollia Victor Langie, 20, berkata dia tidak sempat berfikir apa-apa lagi melainkan membawa keluar dua anaknya yang berusia dua dan empat tahun dari rumah sebaik menyedari berlaku kebakaran.
Menceritakan detik mencemaskan itu, Sollia berkata, ketika kejadian dia ke bilik tidurnya untuk berehat sebelum terkejut melihat api dan asap hitam marak dengan begitu cepat di belakang rumahnya.

Oleh kerana terlalu cemas, dia tidak sempat mengambil barang berharga dan hanya mahu menyelamatkan dua anak yang bermain di ruang tamu rumah.


“Api marak begitu cepat menyebabkan saya ketakutan dan bergegas keluar bersama dua anak sehelai sepinggang kerana tidak sempat menyelamatkan harta benda lain.


8 beradik putih mata

Oleh Mary Victoria Dass dan Intan Mas Ayu Shahimi
am@hmetro.com.my

MANGSA...Nazri dan adik lelakinya menunjukkan laporan polis dibuat mereka.
MANGSA...Nazri dan adik lelakinya menunjukkan laporan polis dibuat mereka.
JOHOR BAHRU: Terpedaya dengan muslihat seorang bomoh yang mendakwa mampu mengembalikan harta arwah nenek moyang mereka yang dikatakan bernilai RM2.8 juta, lapan beradik kerugian RM62,285 yang dibayar kononnya sebagai zakat dan kos upacara meraikan ‘mahaguru.’
Mangsa, Nazri Mohd Noor, 40, berkata, bomoh berusia 37 tahun itu licik menipu dia dan tujuh adik-beradiknya yang lain termasuk mengadakan satu ‘demonstrasi’ khas kemampuannya mengembalikan sebahagian daripada harta bernilai RM2.8 juta itu dalam bentuk wang tunai.
“Kami berkenalan dengan lelaki itu melalui seorang rakan pada 27 Mac lalu dan tertarik dengan keistimewaannya, antaranya mampu melihat dan berkomunikasi dengan pemegang amanah alam ghaib.

“Lelaki yang tinggal di Masai itu memberitahu sudah tiba masanya keluarga kami memiliki kekayaan nenek moyang kami yang keseluruhannya bernilai RM2.8 juta dan dia mampu menukar harta itu dalam bentuk wang tunai untuk kami.


“Bagaimanapun, kami terlebih dulu perlu membayar wang ‘zakat’ RM53,000. Selepas berbincang, kami adik-beradik setuju membenarkan lelaki itu mengadakan upacara menzahirkan duit berkenaan di kampung kami di Kelantan, pertengahan April lalu,” katanya kepada Harian Metro.

No comments:

Post a Comment