Thursday, June 9, 2011

JODOH SERTA AJAL MAUT...DAN BANYAK LAGI SEMUA DALAM KETENTUAN ALLAH...BEGITU JUGA PENENTUKAN HUKUM...TAPI MANUSIA INGKAR...MAKA PADAHNYA SENDIRI TANGGUNG DI DUNIA DAN DI AKHIRAT NANTI......

‘Sayang jaga diri baik-baik’

Oleh Asmah Rusman
asmah@hmetro.com.my

SEDIH...Norafiqah keluar dari bilik mayat Hospital Serdang, semalam. Gambar kecil, Mohd Hairin.
SEDIH...Norafiqah keluar dari bilik mayat Hospital Serdang, semalam. Gambar kecil, Mohd Hairin.
KUALA LUMPUR: “Jaga diri baik-baik kalau abang tak sempat nak jaga sayang,” itu pesanan terakhir Mohd Hairin Mazlan, 24, kepada tunangnya, Norafiqah Atan kira-kira dua jam sebelum dia terbunuh dalam kemalangan.
Norafiqah, 21, berkata seperti biasa arwah akan menjemputnya di rumah sebelum menghantarnya ke tempat kerja di Jalan Klang Lama kerana pejabat mereka berhampiran.

“Kami bekerja di tempat sama, jadi dia menghantar saya ke pejabat terlebih dulu sebelum keluar ke Putrajaya untuk menghantar pesanan pelanggan,” katanya.
Mohd Hairin terbunuh selepas terbabit kemalangan di Kilometer 16, Lebuhraya Maju arah Putrajaya sebelum kawasan rehat Seri Kembangan.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi semalam, motosikal ditunggang mangsa hilang kawalan dan terbabas menyebabkan mangsa tercampak ke arah penghadang jalan manakala motosikalnya terseret 50 meter.

Mangsa yang parah di kepala dan muka maut di tempat kejadian dan dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat.

Difahamkan, mangsa yang juga anak bongsu daripada 14 beradik itu bakal melangsungkan perkahwinan dengan Norafiqah pada 2 Julai depan di Kuala Selangor. Menurut Norafiqah, dia tidak menyangka keengganan arwah menempah kad jemputan majlis perkahwinan mereka itu menjadi petanda dia akan pergi buat selama-lamanya.

Sementara itu, bapa mangsa, Mazlan Ali, 68, berkata walaupun sedih dia reda dengan ketentuan Tuhan.
Katanya, jenazah Mohd Hairin akan disemadikan di kampung halaman keluarganya di Kampung Bukit Senggeh, Jasin, Melaka.


Nikah jua akhirnya

Oleh Rashidi Karim
am@hmetro.com.my

KANGAR: “Jika sudah jodoh tidak akan ke mana...saya bersyukur apabila semua (kemelut) sudah selesai dan tidak mahu lagi perbalahan antara keluarga saya dengan keluarga isteri berpanjangan.”
Begitu kata jurujual kereta, Rohaizat Abdullah Sani, 37, yang pernikahannya dibatalkan pada saat akhir pada Ahad lalu, akhirnya selamat diijab kabul dengan isterinya, Yuni Amira Jab, 20, di Masjid Simpang Empat, dekat sini, malam kelmarin.

Majlis pernikahan Rohaizat dan Yuni Amira disempurnakan Penolong Pendaftar Nikah, Salim Shari, dengan dihadiri keluarga terdekat, kira-kira jam 9.45 malam. Seorang abang Yuni Amira dikenali sebagai Jusri, 42, bertindak sebagai wali.

Persetujuan pernikahan pasangan itu tercapai apabila baki bayaran wang hantaran berjumlah RM4,000 akan dijelaskan secara ansuran dalam tempoh enam bulan oleh Rohaizat.

Rohaizat berkata, dia bersyukur apabila majlis pernikahannya berjalan lancar walaupun sebelum ini berdepan dengan masalah dan akan berusaha membimbing Yuni Amira menjadi isteri yang baik. Menurutnya, susulan pernikahan tu, dia dan keluarga akan mengadakan majlis kenduri di kampung halamannya di Perak dalam tempoh terdekat.

“Sebenarnya saya mengalami masalah kewangan dan pada waktu sama pengantin perempuan mendesak perkahwinan kami disegerakan menyebabkan saya gagal mengumpul wang secukupnya untuk menjelaskan bayaran wang hantaran seperti ditetapkan.


“Masalah itu menyebabkan saya menjadi buntu bagi mencari wang dalam tempoh singkat sehingga timbul salah faham menyebabkan keadaan menjadi kusut, tapi kini saya boleh menarik nafas lega apabila perkara ini sudah diselesaikan dengan baik.

“Justeru, saya akan menarik semula laporan polis berhubung pembatalan akad nikah yang dibuat di Balai Polis Kangar dan berharap keluarga isteri juga berbuat demikian terhadap laporan polis mereka,” katanya ketika ditemui Harian Metro selepas majlis akad nikah itu,.

Turut hadir, ibu Rohaizat, Mariam Mohamed, 63.

Difahamkan, Rohaizat memandu kereta untuk mengambil Yuni Amira bersama ibu mentuanya di Kampung Kepala 10, Sungai Baru, untuk hadir ke majlis akad nikah itu.

Sementara itu, sebelum diijab kabulkan, Salim turut bertanya mengenai wang hantaran RM4,000 daripada RM7,662 yang ditetapkan pihak perempuan.

Bagaimanapun, Rohaizat memberi jaminan akan menjelaskan baki bayaran wang hantaran dalam tempoh enam bulan dan ia dipersetujui pihak keluarga pengantin perempuan.

Dia turut menjelaskan membelanjakan lebih RM1,400 untuk membeli barangan kemas termasuk cincin dan gelang tangan untuk isterinya bagi majlis pernikahan itu.

Pengantin lelaki menyediakan lima dulang hantaran, termasuk cincin, kain telekung, al-Quran, sejadah, buah-buahan dan kek.

Muka depan Harian Metro pada Isnin lalu, melaporkan kekecewaan Rohaizat apabila menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada Yuni Amira yang mahu majlis akad nikah dibatalkan kira-kira 11 jam sebelum dilangsungkan berikutan keengganan seorang abangnya menjadi wali.

Berikutan itu, dia membuat laporan polis dan bercadang memfailkan saman terhadap keluarga pengantin perempuan kerana didakwa memalu dan mencemarkan maruah keluarganya, manakala keluarga pengantin perempuan tetap meneruskan majlis kenduri perkahwinan.

Bagaimanapun, sehari selepas laporan didedahkan di akhbar, pihak keluarga pengantin perempuan bersetuju supaya pernikahan pasangan itu segera dilangsungkan.

Sementara itu, Yuni Amira ketika ditemui enggan mengulas lanjut tetapi berterima kasih kepada seorang abangnya yang bersetuju mewalikan pernikahannya.

“Saya amat menyayangi Rohaizat dan tidak menghadapi sebarang masalah dengannya. Sebelum ini, saya menyerahkan kepada keluarga untuk menentukan masa depan saya,” katanya.

Jururawat diculik nyaris dijual

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
mfirdaus@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Seorang jururawat berusia 22 tahun kini trauma selepas diculik sebelum dipukul sekumpulan tiga lelaki tidak dikenali ketika berada di Stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Wangsa Maju, di sini, kelmarin.
Difahamkan, selepas menculik wanita itu, kumpulan terbabit membawa mangsa ke lokasi tidak diketahui dan mahu menjualnya kepada individu lain yang sedia menunggu.
Namun, dalam kejadian kira-kira jam 1 tengah hari itu, urusan tiga suspek terkubur apabila mangsa berjaya melarikan diri.

Biarpun jururawat itu dikejar ketiga-tiga penjenayah terbabit, dia menyembunyikan diri di dalam stor sebuah kedai makan di kawasan berkenaan selama tiga jam dan sebaik merasakan selamat, dia keluar dan membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju, kira-kira jam 4.30 petang.


Menceritakan semula kejadian itu, sumber polis berkata, mangsa yang berjalan sendirian di kawasan LRT berkenaan mendakwa dihampiri sebuah kereta BMW biru gelap dinaiki tiga lelaki sebelum pemandu kenderaan itu menegur mangsa.

Besi penghadang tembusi kereta

Oleh Mohd Husni Mohd Noor dan Mohamad Hairi Azmi Tham
am@hmetro.com.my

REMUK...keadaan kereta dinaiki mangsa.
REMUK...keadaan kereta dinaiki mangsa.
MAUT...Zalinda, Azizah, Zainuddin.
MAUT...Zalinda, Azizah, Zainuddin.
KUALA KANGSAR: “Permintaan ayah sebelum ini yang seakan-akan mahu anak-anaknya pulang ke Kuala Kangsar, rupa-rupanya membawa petanda bahawa kami adik-beradik akan pulang dan melihat jenazah dia dan ibu hari ini (semalam),” kata Zaliana Zainuddin, 44, anak sulung pasangan pesara guru, Zenodin@Zainuddin Abas dan isteri, Azizah Mahmood, masing-masing berusia 69 tahun yang maut dalam kemalangan di sini, petang semalam.
Kejadian menyayat hati itu turut meragut nyawa anak perempuan bongsu pasangan itu, Zalinda, 33, anak perempuannya, Aishah Suffian Afendi, 7, manakala seorang anaknya, Nurul Sarah Sufian Affendi, 2, cedera parah dan masih dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) Ipoh. Dalam kejadian jam 2.40 petang di Kilometer 73, Jalan Kuala Kangsar-Gerik, berhampiran Kampung Seterus, Sauk itu, keempat-empat mangsa maut apabila kereta Proton Saga dinaiki hilang kawalan sebelum merempuh besi penghadang jalan.

Difahamkan, lima sekeluarga itu dalam perjalanan pulang ke Kuala Kangsar untuk menghadiri majlis perkahwinan jiran, di sini selepas bertolak dari Pasir Mas, Kelantan, pagi semalam.
Lebih menyayat hati, keempat-empat mereka maut apabila kereta dinaiki ditembusi besi penghadang jalan itu yang dipercayai menyebabkan kecederaan parah kepada mangsa terutama di kepala.

Zaliana ketika ditemui di rumah keluarganya di Taman Sultan Yusuf, Bukit Chandan di sini, semalam berkata, kali terakhir dia bertemu semua arwah pada Rabu lalu ketika berada di rumah saudara ibunya di Pasir Mas, Kelantan.

“Dalam pertemuan terakhir itu, bapa bertanya saya bila mahu pulang ke Kuala Kangsar, tapi saya tidak nampak sebarang perubahan pada arwah,” katanya.

Bapa saudara kepada Azizah, Kamarudin Zainal Abidin, 67, berkata, mereka sekeluarga terkejut dan sedih dengan kejadian itu yang meragut empat nyawa ahli keluarga sekali gus.

Bagaimanapun, usaha wartawan untuk menemubual bapa Nurul Sarah, Sufian Affendi, 30-an, di pekarangan HRPB gagal kerana dia masih trauma dengan kehilangan isteri dan anaknya.
Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar, Deputi Superintendan Guan Beng Kang ketika dihubungi, semalam berkata, siasatan mendapati kenderaan dipandu Zainuddin gagal dikawal ketika tiba di lokasi kejadian sebelum terbabas.

“Tiga daripada mangsa meninggal dunia di tempat kejadian, manakala seorang lagi maut ketika mendapatkan rawatan kecemasan di Klinik Kesihatan Sauk, dekat sini. “Kami mendapati lokasi terbabas adalah laluan lurus dan tiada kesan brek kenderaan. Jadi, polis mengesyaki pemandu kenderaan gagal mengawal keretanya dan terbabas,” katanya.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Kangsar, Ismail Darus berkata, pihaknya tiba di lokasi kejadian jam 2.40 petang bersama jentera dengan lapan anggota.

Beliau berkata, kereta mangsa terperosok dan menembusi penghadang besi jalan dan pihaknya terpaksa mengambil masa kira-kira setengah jam untuk mengeluarkan semua mangsa.

Semua jenazah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Chandan, pagi ini.


Ramli MS, Alyah intim



KUALA LUMPUR: Selepas masing-masing pernah gagal dalam rumah tangga dan ikatan pertunangan, pengarah muzik terkenal, Ramli MS kini dikatakan menjalinkan hubungan rapat dengan penyanyi lagu Kisah Hati, Alyah.
Sumber memberitahu, baru-baru ini, Ramli atau nama sebenarnya Ramli Mohd Salleh, 52, mula rapat dengan Alyah atau Noor Hasliah Abu Hassan, 30, selepas majlis Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2010 (ABPBH2010) berakhir di Genting Highlands pada 3 April lalu.

“Berikutan pertemuan di majlis ‘post-party’ itu, mereka bertukar nombor telefon dan saling berhubungan di talian baik sama ada berbual mahupun SMS. Mereka nampak bahagia dan gembira,” kata sumber itu yang enggan dikenali.
Menurut sumber, pada April lalu ada peminat ternampak Ramli dan Alyah muncul di satu lokasi terkenal di Singapura.

Sumber berkata, Ramli ingin membawa Alyah bertemu keluarganya di Singapura dan begitu juga dengan Alyah. Sementara itu, Alyah ketika ditemui di Angkasapuri semalam terkejut dengan gosip sensasi itu, tetapi enggan mengulas lebih mendalam.

“Jangan salah faham. Kami cuma bersahabat dan Alyah sentiasa hormatkan kebolehan dan kedudukan Ramli. Alyah suka meminta pandangan Ramli berkaitan muzik dan penerbitan lagu. “Kami berjumpa pun atas dasar kerja dan jangan diperbesar-besarkan isu persahabatan kami itu. Mengenai pertemuan di Singapura, ia kebetulan. Alyah pergi beli-belah di sana dan Ramli pula ada urusan kerja. Elok anda minta komen Ramli sendiri,” kata Alyah.

Harian Metro cuba mendapatkan komen Ramli, tetapi telefonnya tidak berjawab.


Wanita penuh tindik berkahwin



ELAINE  bersama suaminya selepas mendaftar  perkahwinan mereka di Edinburgh, semalam.
ELAINE bersama suaminya selepas mendaftar perkahwinan mereka di Edinburgh, semalam.
ELAINE mempunyai hampir 7,000 tindikan.
ELAINE mempunyai hampir 7,000 tindikan.
LONDON: Bagi seseorang yang dipenuhi dengan hampir 7,000 aksesori tindikan, satu lagi cincin tambahan mungkin tidak begitu istimewa.
Namun, bagi Elaine Davidson, tambahan koleksi itu mungkin yang akan kekal di hatinya.

Elaine, wanita yang paling banyak bertindik di dunia melangsungkan perkahwinannya, semalam. Dia yang mempunyai 6,925 tindikan berkahwin di Edinburgh, tempat dia tinggal dan menguruskan kedai.
Wanita berusia 42 tahun itu ditemani dua pengapitnya untuk ke pejabat pendaftaran perkahwinan dengan memakai gaun putih dan membawa bunga merah jambu.

Bakal suaminya, Douglas Watson yang tidak mempunyai walau satu pun tindikan mengenakan sut biru untuk acara selama 35 minit itu.

Bekas jururawat kelahiran Brazil itu kali pertama memecahkan rekod pada Mei 2000 sebagai wanita paling banyak bertindik, apabila pegawai Rekod Dunia Guiness memeriksanya dan mendapati terdapat 462 tindikan di tubuhnya termasuk 192 pada wajahnya.

Elaine sebelum ini berkata, dia tidak pernah menanggalkan cincin dan anting-anting yang dipakainya yang semuanya dianggarkan seberat kira-kira tiga kilogram.

Dia juga berkata tidak mengalami kesakitan ketika bertindik dan tidur dengan aksesori tindikan setiap malam. Bagaimanapun, pada 2009 dia mendedahkan bahawa dia tidak suka ditindik dan mengalami kesakitan. Elaine berkata pada Februari 2009 ketika mempunyai 6,005 tindikan termasuk 1,500 di bahagian sulit tubuhnya: “Saya rasa tidak seronok ditindik tetapi untuk memecahkan rekod anda perlu bertindak di luar jangkauan. Dan saya melakukannya kerana mahu memecahkan rekod.
“Keluarga saya tidak suka langsung tatu ataupun tindikan.” Di laman webnya, Elaine yang turut tidur di atas papan dipenuhi paku dan berjalan di atas api serta kaca, berkata, dia gemarkan sukan ekstrim tetapi tidak minum arak ataupun merokok. - Agensi


Kolam anjing

Oleh Fazurawati Che Lah dan Aliah Abdullah
am@hmetro.com.my

DI SITU...Harban menunjukkan kolam renang anjing bersebelahan kawasan riadah di Beverly Height, Ampang.
DI SITU...Harban menunjukkan kolam renang anjing bersebelahan kawasan riadah di Beverly Height, Ampang.
GANGGU...Harban menunjukkan kolam renang anjing bersebelahan kawasan riadah.
GANGGU...Harban menunjukkan kolam renang anjing bersebelahan kawasan riadah.
AMPANG: “Usahkan orang Melayu, kami yang bukan Islam juga tidak senang dengan pembinaan kolam renang anjing itu.
“Malah, jika kolam itu mula digunakan, pasti acara komuniti yang membabit penduduk terganggu berikutan kolam itu bersebelahan tempat riadah,” kata peniaga, Harban Singh a/l Tara Singh, 48, penduduk Beverly Height, di sini.

Menurutnya, penduduk tidak tahu apa alasan pihak berkuasa meluluskan pembinaan kolam itu sedangkan ia terletak di kawasan perumahan.
“Walaupun penduduk di sini berbilang kaum, kewujudan kolam renang anjing sesuatu yang pelik, tambahan pula didirikan di kawasan yang tidak kena lokasinya,” katanya.

Tinjauan Metroplus mendapati, kolam seluas 10 meter x 2 meter itu hampir siap sepenuhnya dan dijangka digunakan dalam masa terdekat.

Tinjauan juga mendapati kolam itu bersebelahan tempat riadah penduduk serta berdekatan kolam renang untuk orang awam.

Kontraktor, Mutalib Hassan, 45, berkata jika kolam itu digunakan anjing, ia dibimbangi mengganggu aktiviti riadah penduduk terutama yang beragama Islam selain air kolam itu yang tercemar dengan najis haiwan terbabit.

“Saya bimbang air dari kolam itu melimpah ke kawasan riadah serta ke kolam renang awam terutama jika pihak terbabit mahu menukarkan kandungan airnya yang tercemar dengan najis binatang itu,” katanya.
Mutalib berkata, selain masalah itu, dia juga memikirkan keselamatan kanak-kanak dan orang awam yang datang untuk beriadah dan melakukan barbeku.

“Jika setiap hari anjing dibenarkan berenang di kolam ini, pasti kanak-kanak tidak berani untuk berada di kawasan ini kerana bimbang dikejar binatang itu.

“Malah, setiap hujung minggu pasti akan ada pelbagai aktiviti dilakukan komuniti di sini, baik barbeku atau aktiviti lain. Jika kolam anjing ini dibuka, pasti kami yang beragama Islam tidak hadir, sekali gus mengganggu ikatan kejiranan,” katanya.

Dia berharap, pihak berkuasa berkaitan terutama Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) menimbang kembali untuk tidak meneruskan pembukaan kolam itu.

Sementara itu, Setiausaha MPAJ, Abdul Hamid Hussain, berkata pihaknya tidak ada menyimpan rekod menyatakan pembinaan kolam terbabit mendapat kelulusan MPAJ.

“Kami tidak ada memberi kelulusan kepada pihak terbabit kerana pembinaan kolam itu tiada dalam rekod kami.

“Oleh itu, pihak MPAJ akan membuat semakan lanjut mengenai status pembinaan kolam terbabit,” katanya ketika di hubungi.

Perogol budak dijel 25 tahun, 15 sebatan



KLANG: Seorang penjual barangan lusuh dijatuhi hukuman penjara 25 tahun dan dikenakan 15 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, selepas mengaku salah merogol kanak-kanak berusia 8 tahun dalam tandas ketika mangsa menghadiri majlis perkahwinan, di sebuah dewan sekolah, di Sekinchan, Sabtu lalu.
Hakim Datuk Anita Harun menjatuhkan hukuman itu terhadap M Suresh, 27, dan memerintahkan ia berjalan mulai tarikh tangkap tertuduh iaitu pada hari kejadian.

Lelaki itu yang berbaju jersi biru dan berseluar trek dilihat tenang dengan keputusan itu tetapi mula mengalirkan air mata apabila dibawa ke lokap mahkamah. Mengikut pertuduhan, Suresh didakwa merogol mangsa dalam tandas perempuan Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (Cina) Yoke Kuan, di Sekinchan, antara 9 dan 9.15 malam, pada 4 Jun lalu.
Dia didakwa mengikut Seksyen 376(2)(e) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh dikenakan sebatan, jika sabit kesalahan.

Pada prosiding semalam, pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Nizi Shazril Ithnin.

Terdahulu, Suresh yang tidak diwakili peguam bela memohon mahkamah menjatuhkan hukuman ringan terhadapnya dengan memberi alasan bahawa dia berada dalam keadaan mabuk ketika melakukan kesalahan itu.

Bagaimanapun, Nizi Shazril memohon hukuman setimpal dengan mengambil kira usia mangsa yang hanya lapan tahun dan 11 bulan dan kecederaan dialaminya.

Beliau berkata, perbuatan tertuduh juga menyebabkan masa depan mangsa terjejas.
Selain itu katanya, tertuduh mempunyai dua rekod lampau berhubung kesalahan rompak.

“Hukuman untuk memberi pengajaran kepada tertuduh dan masyarakat,” katanya. Abang ipar budak itu dengan bantuan orang awam berjaya menahan tertuduh di dalam longkang tidak jauh daripada tempat kejadian.

Akhbar sebelum ini melaporkan tindakan seorang lelaki gila seks merogol kanak-kanak di dalam tandas sebuah sekolah di Sekinchan membawa padah apabila dia dicekup orang ramai ketika cuba melarikan diri dalam keadaan berbogel selepas mangsa menjerit.

Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, mangsa datang ke sekolah terbabit bersama kakak dan abang iparnya untuk menghadiri majlis perkahwinan di dewan sekolah berkenaan.


6 tahun jadi pemuas nafsu abang ipar



TAMPIN: Seorang anggota tentera dikesan menjadikan adik iparnya sebagai tempat pemuas nafsu serakahnya sejak mangsa berusia 19 tahun lagi.
Lebih malang, mangsa yang kini berusia 25 tahun turut didera dan diugut jika melaporkan kejadian itu kepada sesiapa termasuk keluarganya.

Malah, lebih keji lagi apabila kakak kandung wanita itu turut bersubahat menyembunyikan kegiatan jahat suaminya sehingga mangsa melahirkan seorang anak perempuan yang kini berusia dua tahun.
Difahamkan, gadis yang tidak tahan menanggung derita apabila kerap dirogol tampil membuat laporan di Balai Polis Gemencheh, dekat sini, Jumaat lalu.

“Kejadian terakhir berlaku kira-kira jam 10 malam Khamis lalu apabila mangsa menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada abang iparnya itu meminta dia pulang segera ke rumah di Gemencheh,” katanya.

Katanya, mangsa yang mengetahui musibah buruk bakal menimpanya enggan pulang ke rumah dan tindakannya itu menimbulkan kemarahan suspek yang bertindak mencarinya di tempat kerja.

“Namun, belum sempat sampai di tempat kerja mangsa, suspek bertemu mangsa berhampiran stesen minyak di Pekan Gemencheh, sebelum mengheretnya menaiki motosikal dan memukul kepala mangsa dengan tangan.

“Suspek kemudian membawa mangsa ke sebuah kebun getah berhampiran Taman Bunga Raya menghala ke Kampung Seri Ashan, dekat sini, lalu merogolnya. Mangsa yang tidak tahan dengan kelakuan abang iparnya itu kemudian membuat laporan polis,” katanya.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Tampin, Deputi Superintenden Mohd Isa Ujang mengesahkan menerima laporan mengenai kes itu.

“Polis menahan suspek yang berusia 38 tahun bertugas di sebuah kem tentera dekat Gemas atas tuduhan merogol,” katanya.

Katanya, suspek kini di reman tujuh hari sehingga 10 Jun ini mengikut Seksyen 376, Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga 30 tahun dan sebatan.



Cikgu nyaris diperkosa

Oleh Raja Noraina Raja Rahim
rnoraina@hmetro.com.my

AMPANG: Seorang guru wanita yang mahir berurut hampir diperkosa seorang pelanggan lelaki yang datang ke rumahnya konon mengalami sakit badan dan mahu berurut.
Difahamkan, lelaki terbabit yang tinggal di Kepong, mendakwa mengetahui mengenai kemahiran cikgu itu melalui rakannya sebelum datang ke rumah wanita terbabit.

Sumber berkata, semuanya bermula kira-kira jam 10 malam Selasa lalu apabila lelaki terbabit datang seorang diri ke rumah wanita itu kononnya mahu berurut.

“Wanita berusia 38 tahun itu mempelawa lelaki terbabit masuk ke rumah, namun enggan mengurut lelaki terbabit sehingga seorang anak saudara suspek datang ke rumahnya bagi menemaninya.


“Selepas anak saudara lelaki itu yang berusia lingkungan 20-an tiba, wanita berkenaan memulakan urutan. Ketika berurut, lelaki itu dikatakan bertanya dengan wanita itu mengenai Islam,” katanya.

No comments:

Post a Comment