Monday, January 30, 2012

UBAT ZINA..LAKSANAKAN HUKUM ALLAH...SELAGI TAK LAKSANAKAN...PENYAKIT DAN MASALAH NI TAK SELESAI...JANGAN CAKAP BANYAKLAH...

Dibelasah cintai isteri orang



KUCHING: Gara-gara dituduh mempunyai hubungan sulit dengan isteri orang, seorang ahli perniagaan menanggung azab apabila dia bukan saja dibelasah 18 lelaki, malah wang tunai serta kenderaan dinaiki turut dilarikan dalam kejadian di sebuah kedai kopi di Padungan, kelmarin.
Dalam kejadian itu, mangsa berusia 46 tahun dari Taman Malihah menemui ketiga-tiga suspek di kedai berkenaan untuk berbincang pada jam 12.40 tengah hari.

Difahamkan, pertemuan itu antara lain membincangkan dakwaan suspek yang menuduh mangsa mengadakan hubungan sulit dengan isteri seorang daripada mereka namun mangsa menyangkalnya.
Menurut sumber, mangsa mengenali seorang daripada suspek sebelum ketiga-tiga menyerang dan membelasahnya.

“Keadaan berlaku begitu pantas apabila mangsa gagal mengelak sebelum dibelasah. Ketiga-tiga suspek, bagaimanapun tidak berpuas hati sebaliknya memanggil 15 lagi rakan untuk membelasah mangsa kali kedua.

“Kumpulan terbabit meninggalkan mangsa kesakitan akibat cedera di muka dan badan sebelum melarikan kenderaan serta dompetnya,” katanya.

Kata sumber, susulan itu, mangsa membuat laporan polis pada hari kejadian.

“Bertindak atas laporan mangsa, polis melancarkan gerakan sebelum menahan tiga lelaki.
“Ketiga-tiga suspek masing-masing berusia 34 hingga 53 tahun ditahan pada hari kejadian dan kini disoal siasat,” katanya.

Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan penahanan itu dan siasatan masih dijalankan.

Remaja mengaku curi duit, telefon bimbit ayah



KUALA TERENGGANU: Remaja bawah umur yang menunggu keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) didakwa mencuri wang RM500 dan sebuah telefon bimbit milik bapanya di Mahkamah Majistret di sini, semalam.
Tertuduh yang berusia 17 tahun dari Taman Permint Jaya, Chendering, di sini, mengangguk faham sebelum mengaku bersalah ketika pertuduhan mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan (KK) kerana mencuri dalam bangunan dibacakan di hadapan Majistret Noradila Ab Latif.

Mengikut pertuduhan, tertuduh didakwa mencuri wang RM500 dan sebuah telefon bimbit Motorola L7 milik bapanya, semuanya bernilai RM540 di rumah mereka di Chendering, di sini, antara jam 7.10 hingga 8.30 pagi pada 17 hingga 20 Januari lalu.
Bagi kesalahan itu, tertuduh yang tidak bekerja didakwa mengikut Seksyen 380 KK yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun dan denda jika sabit kesalahan.

Noradila menetapkan 28 Februari depan sebagai tarikh sebutan semula kes bagi menunggu laporan akhlak daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Mahkamah juga membenarkan tertuduh diikat jamin RM1,000 dengan seorang penjamin.

Pendakwaan dijalankan Pegawai Pendakwa, Inspektor V Ravi manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mengikut fakta kes, mangsa menyimpan wang RM500 dalam sampul dalam sebuah rak kain di rumahnya pada jam 8 malam, 15 Januari lalu. Apabila menyedari kehilangan itu pada jam 8.30 pagi pada 20 Januari lalu, dia mengesyaki ia dicuri tertuduh.

Gempar lelaki terlentang atas but kereta



KOTA TINGGI: Pengguna jalan raya di Kilometer 9.8, Jalan Kota Tinggi-Kluang di sini, gempar apabila terlihat seorang lelaki bertopi keledar terlentang di atas but Toyota Altis, kelmarin.
Dalam kejadian jam 7 malam itu, ramai yang berhenti kerana mahukan kepastian, kemudian mendapati lelaki terbabit sudah meninggal dunia selepas motosikal ditunggang merempuh kereta berkenaan.

Berdasarkan dokumen perjalanan ditemui padanya, mangsa dikenali sebagai Johari, 32, berasal dari Surabaya, Indonesia dan bekerja di ladang kelapa sawit berhampiran.
Pemandu kereta itu, Gan Chee Meng, 42, dari Kluang berkata penunggang motosikal berkenaan tiba-tiba memasuki laluannya lalu merempuh keretanya.

“Saya tergamam dan tidak sempat mengelak. Mangsa tercampak pada cermin depan kereta sebelum tubuhnya bergolek dan jatuh ke but belakang.

“Saya gagal mengawal kereta menyebabkannya terbabas di bahu jalan kira-kira 25 meter dari lokasi rempuhan,” katanya di tempat kejadian.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Che Mahazan Che Aik mengesahkan kejadian.

“Jenazah mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Kota Tinggi (HKT) bagi bedah siasat sebelum dituntut warisnya untuk dihantar pulang ke kampung halamannya.
“Kami sudah merekodkan keterangan pemandu kereta berkenaan dan saksi kejadian diminta tampil membantu siasatan,” katanya.

Maut nahas dilibas pelepah sawit



JASIN: Seorang tukang rumah maut dengan lehernya cedera parah selepas dipercayai terkena pelepah kelapa sawit apabila kenderaan yang dipandunya terbabas dan melanggar pokok berkenaan di Kilometer 38 Jalan Garing-Kesang, dekat sini, awal pagi, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi itu mangsa, Lim Kok Leng, 47, maut di tempat kejadian.

Difahamkan, ketika kejadian mangsa memandu Proton Iswara dari arah Durian Tunggal ke Kesang selepas menemui rakannya sempena sambutan Tahun Baru Cina.
Ketua Polis Daerah Jasin, Deputi Superintendan Che Suza Che Hitam berkata, ketika kejadian, mangsa memandu seorang diri dan kenderaannya dipercayai terbabas dan melanggar sebatang tiang elektrik sebelum terpelanting dan melanggar pula sebatang pokok kelapa sawit di tempat kejadian.

“Mayat dihantar ke Unit Forensik Hospital Jasin untuk bedah siasat jam 9 pagi ini (semalam) sebelum dituntut warisnya,” katanya, di sini, semalam.

Sementara itu, ahli keluarga mangsa yang enggan dikenali ketika ditemui berkata, mangsa adalah anak kedua daripada 10 beradik.

Katanya, mangsa dipercayai dalam perjalanan pulang ke rumahnya ketika kejadian.

‘Saya ingat isteri sendiri’

Oleh Junaidi Ladjana
djuns@hmetro.com.my

RANAU: Walaupun sudah mempunyai tiga isteri, seorang lelaki masih gagal mengawal nafsu serakahnya apabila merogol seorang wanita dalam satu kejadian di Jalan Marakau berdekatan Jalan Airport Lama, di sini, malam kelmarin.
Lebih menghairankan, suspek yang berusia 37 tahun merogol isteri rakan karibnya sendiri di dalam van miliknya sebelum menghantar mangsa pulang ke rumahnya di kampung Kilimu, di sini, jam 8.30 malam.

Difahamkan sebelum kejadian, mangsa berusia 34 tahun menghubungi suspek untuk meminta mengambilnya di pekan Ranau dan menghantarnya pulang kerana dia melanggan perkhidmatan kereta sewa dikendalikan suspek.
Ketika dalam perjalanan pulang, suspek yang dipercayai sedang mabuk, membawa mangsa ke satu kawasan di Jalan Marakau, berdekatan Airport Lama.

Pada mulanya, mangsa menyangka suspek mahu menemui rakannya, namun tiba-tiba suspek menarik tangannya lalu membawa wanita itu ke belakang van sebelum merogolnya.

Selepas melepaskan nafsu setan, suspek menghantar mangsa pulang ke rumahnya, sebelum beredar.

Suami mangsa yang terkejut apabila isterinya menangis teresak-esak sejurus pulang ke rumah meminta mangsa menceritakan apa yang terjadi. Sebaik diberitahu kejadian itu, dia membawa isterinya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ranau kira-kira jam 12 tengah malam.

Ketua Polis Daerah Ranau, Deputi Superintendan Abdul Rahman Kassim berkata, sebaik menerima laporan mangsa, sepasukan anggota polis daripada Bahagian Siasatan Jenayah IPD Ranau melakukan siasatan.
“Suspek kemudian dicekup di rumahnya di Kampung Marakau tidak sampai satu jam selepas laporan dibuat mangsa.

“Siasatan awal mendapati suspek merogol mangsa kerana menyangkakan wanita itu adalah isterinya disebabkan ketika itu, dia dalam keadaan mabuk. Namun siasatan masih diteruskan,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Beliau berkata, mangsa dipercayai melanggan perkhidmatan kereta sewa dikendalikan suspek untuk menghantarnya berulang alik ke tempat kerja di pekan Ranau, setiap hari.

“Suspek kini direman untuk siasatan lanjut, manakala mangsa dihantar ke Hospital Queen Elizabeth (HQE) untuk rawatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol,” katanya.

Menangis raih simpati

Oleh Siti Nor Hidayatidayu Razali
idayu@hmetro.com.my

AMPANG: Polis terpaksa menggunakan mesin pemotong besi untuk masuk ke sebuah rumah yang menjadi tempat persembunyian 26 pelayan pelanggan (GRO) warga Vietnam dan Myanmar dalam operasi di sebuah premis hiburan serta rekreasi di Pandan Perdana, kelmarin.
Semua GRO terbabit lari dan bersembunyi di rumah itu selepas menyedari polis melakukan serbuan pada kira-kira jam 11 malam di premis mereka bekerja yang jaraknya cuma kira-kira 50 meter.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin berkata, GRO warga asing terbabit bersikap degil apabila tidak mahu membuka pintu rumah sebagaimana diarahkan dan selepas setengah jam menunggu, polis terpaksa menggunakan pemotong besi untuk masuk ke rumah itu.
Menurutnya, sebaik polis masuk ke dalam rumah, beberapa GRO menangis sebagai usaha untuk meraih simpati, namun mereka tetap ditahan selepas diarahkan keluar dari tempat persembunyian.

“Rumah tiga tingkat itu menjadi transit kepada GRO terbabit untuk menyembunyikan diri bagi mengelak kegiatan mereka dikesan.

“Kami dapati GRO warga asing berusia 20-an itu menyalahgunakan pas lawatan sosial dan sebahagian mereka pula tidak mempunyai dokumen sah,” katanya di lokasi serbuan.

Amiruddin berkata, dalam operasi selama empat jam itu yang membabitkan lima pegawai dan 15 anggota IPD Ampang, pihaknya turut menyerbu sebuah premis hiburan lain yang terletak berhampiran dan menahan 11 GRO warga tempatan serta 11 pengunjung lelaki.

Menurutnya, siasatan awal mendapati pelanggan di premis itu yang mahu mendapatkan GRO perlu membeli kalungan bunga berharga RM20.
Selepas membeli bunga yang dijual di situ, pelanggan dibenar membawa GRO terbabit ke bilik khas yang disediakan.

Katanya, semua yang ditahan dibawa ke IPD Ampang untuk siasatan lanjut.

No comments:

Post a Comment