Thursday, February 11, 2010

BAGAIMANA .....TERANGNYA PENJUALAN SEX....ADAKAH KESAN DARI UNDANG2 YANG TAK SETIMPAL DAN JADI PENGAJARAN



Gempur seks kaki lima


Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Suney Leo Ertza Neo Sulaiman
anbia@hmetro.com.my
2010/02/12


KUALA LUMPUR: Hati-hati jika cuba mendapatkan perkhidmatan seks di kaki lima sekitar ibu kota, berikutan polis kini giat menggempur aktiviti maksiat membabitkan ‘bapa ayam’ termasuk ‘kupu-kupu jalanan’ yang dikesan aktif mencari pelanggan terutama di kawasan segi tiga emas ibu kota.
Difahamkan, bapa ayam dan pelacur terbabit menjadi sasaran polis berikutan kewujudan mereka mampu mencacatkan imej ibu kota selain mencegah aktiviti persundalan di kalangan warga asing.


Dalam kejadian operasi terbaru kira-kira jam 3 petang kelmarin, sepasukan anggota polis Cawangan Bahagian Perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap (D7), Ibu Pejabat Daerah (IPPD) Dang Wangi memberkas dua wanita tempatan berusia awal 20-an yang dikesan cuba menjual tubuh di kaki lima jalan berhampiran hotel di Jalan Raja Laut di sini.


Sumber polis berkata, hasil intipan lebih 10 minit, kedua-dua wanita itu aktif menawarkan diri kepada beberapa lelaki yang singgah untuk bertanya harga perkhidmatan seks.


“Selepas yakin kedua-dua wanita itu menjalankan kegiatan pelacuran, sepasukan polis menghampiri mereka sebelum menunjukkan kad kuasa dan memperkenalkan diri anggota polis,” katanya.


Menurutnya, kedua-dua gadis terbabit yang terkejut dengan kehadiran polis berpakaian awam cuba melarikan diri, namun diberkas.

No comments:

Post a Comment