Monday, February 22, 2010

BILA UNDANG ALLAH DIBELAKANGI@TAK GUNA PAKAI.......BESOK JAWABLAH DIHADAPAN ALLAH...

Sarang lampias nafsu


Oleh Intan Mas Ayu Shahimi dan Salman Hamat
am@hmetro.com.my
2010/02/23


JOHOR BAHRU: Persinggahan Asmara. Begitulah nama jolokan diberikan kepada sebuah rumah bernombor 88 di sebatang jalan di bandar raya ini yang menyediakan khidmat bilik sewa mengikut jam bagi membolehkan pasangan kekasih melampiaskan nafsu sejurus keluar dari pejabat pada waktu makan tengah hari.
Dengan kadar sewa serendah RM20 sejam, rumah teres dua tingkat yang mempamerkan nombor ‘ong’ di balkoni tingkat atas, mempunyai sekurang-kurangnya tujuh bilik selain dilengkapi kemudahan ala kadar seperti sabun, tuala, bilik air, katil dan televisyen.


Walaupun hanya setaraf rumah tumpangan atau hotel murah, tempat itu mungkin sudah cukup selesa buat pasangan kemaruk seks tetapi ‘sengkek’ atau tidak berduit untuk menyewa bilik hotel.


Menurut sumber ingin dikenali sebagai Syah, pasangan terdiri daripada warga kerja sekitar bandar raya ini biasanya menyewa bilik berkenaan untuk tempoh singkat bagi mengelakkan kegiatan maksiat mereka dihidu pihak berkuasa dan seterusnya dicekup berkhalwat.


Katanya, kebiasaannya pasangan terbabit datang menaiki kereta atau motosikal dan meletakkannya di kawasan pagar rumah atau kawasan berdekatan sebelum bertemu penjaga rumah.


“Sebagai tempat persinggahan untuk berasmara, sebaik selesai ‘projek short time’ mereka akan terus beredar. Biasanya pasangan kekasih terbabit hanya singgah antara setengah jam hingga 40 minit untuk melampiaskan nafsu sebelum pulang semula ke pejabat masing-masing.

“Kegiatan tidak bermoral ini sudah berleluasa sejak beberapa tahun lalu. Malah, di sekitar kawasan itu dipercayai ada tiga lagi rumah diubah suai dan menawarkan khidmat sewa bilik mengikut jam untuk kegunaan pasangan kemaruk seks membuat projek short time,” katanya.


Berikutan itu, Syah berharap pihak berkuasa mengambil berat terhadap gejala tidak sihat yang sedang berlaku itu dengan memantaunya kerana jika dibiarkan berlarutan bimbang boleh mencemarkan imej bandar raya ini.


Bagi membuktikan dakwaan Syah itu, dua wartawan Harian Metro menyamar sebagai pasangan ingin menyewa bilik di rumah berkenaan pada hari kerja.


Sebaik tiba di pintu Persinggahan Asmara, mereka dihampiri penjaga rumah itu yang tanpa segan silu menawarkan khidmat sewaan bilik dengan caj RM20 sejam.


Sejurus melangkah masuk ke rumah berkenaan, kelihatan agak sunyi seperti tidak berpenghuni dengan ruang tamu tersusun kemas dilengkapi perabot asas seperti kerusi panjang, radio dan telefon talian tetap.


Seperti tergesa-gesa, wartawan diminta masuk oleh penjaga premis dan dijemput duduk di kerusi panjang diikuti perbualan singkat sebelum dia menunjukkan laluan ke bilik di belakang rumah yang menempatkan tiga bilik.


Difahamkan, tingkat atas rumah teres itu mempunyai empat lagi bilik yang boleh disewa pada kadar sama.


Penjaga premis berusia sekitar 50-an itu menunjukkan sebuah bilik kosong dan mengingatkan kedua-dua ‘tetamu’ itu diberikan tempoh satu jam untuk berasmara.



FIKIRKAN




Mangsa rogol cuci pinggan


Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
mfirdaus@hmetro.com.my
2010/02/23


KUALA LUMPUR: Seorang gadis berusia awal 20-an terpaksa berjalan lebih tiga kilometer untuk pulang ke rumahnya selepas dirogol rakan lelakinya di sebuah hotel bajet di Salak Selatan, di sini, Sabtu lalu.
Malah, mangsa yang tidak mempunyai wang juga dikatakan terpaksa mencuci pinggan di hotel berkenaan selepas rakan lelaki yang merogolnya bertindak melarikan diri tanpa membayar sewa bilik.


Difahamkan, pihak pengurusan hotel tidak mengetahui kejadian menimpa mangsa.


Dalam kejadian kira-kira jam 11.30 malam itu, mangsa yang berada di rumahnya di Bandar Tun Razak, di sini, dijemput seorang lelaki yang juga kenalannya sebelum dibawa ke Taman Dagang, dekat sini, untuk menjamu selera di sebuah restoran.


Menurut sumber, mangsa kemudian dipaksa meminum arak walaupun dia berulang kali menolak pelawaan lelaki terbabit.


“Disebabkan keengganannya itu, lelaki terbabit mengugut akan meninggalkannya sendirian di kawasan berkenaan.
“Mangsa yang tidak mempunyai wang terpaksa mengalah lalu meneguk minuman keras berkenaan,” katanya.


Mangsa yang mabuk kemudian dibawa ke sebuah hotel bajet di Salak Selatan sebelum dirogol lelaki berusia lewat 20-an itu.


Katanya, mangsa hanya menyedari dirinya dirogol keesokan harinya selepas terjaga dari tidur.


Difahamkan, ketika itu, mangsa mendapati dia sedang berbaring tanpa pakaian di atas katil bersama lelaki berkenaan.


Tersentak dengan itu, mangsa kemudian mengejutkan lelaki terbabit sebelum berlaku pertengkaran antara mereka.


Katanya, berang dengan tindakan itu, lelaki terbabit meninggalkan mangsa sendirian di hotel berkenaan.


Sumber berkata, mangsa yang hendak meninggalkan hotel itu dihalang berbuat demikian kerana bayaran sewa bilik hotel itu masih belum dijelaskan.


“Mangsa yang tidak mempunyai wang kemudian diarahkan membasuh pinggan selain melakukan kerja pembersihan di hotel murah itu sebelum dibenarkan pulang,” katanya.


Beliau berkata, mangsa terpaksa berjalan sendirian ke rumahnya lebih tiga kilometer kerana tidak mempunyai wang, manakala telefon bimbitnya juga tidak mempunyai kredit untuk membuat panggilan.


Sebaik tiba di rumah, mangsa dihubungi lelaki terbabit sebelum diugut supaya tidak mendedahkan kejadian itu kepada umum terutamanya pihak berkuasa.

Sumber berkata, mangsa juga ditawarkan sejumlah wang tunai untuk menutup mulut.


Namun, mangsa yang bimbang mengenai keselamatannya membuat laporan polis di Balai Polis Salak Selatan, di sini.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Cheras, Superintendan Abdul Rahim Hamzah Othman ketika dihubungi, mengesahkan kejadian berkenaan dan memberitahu siasatan lanjut sedang dilakukan.



LAGI



Misteri gadis pulang awal pagi terbongkar


2010/03/06


KUALA TERENGGANU: Misteri seorang gadis berusia 14 tahun yang tidak pulang ke rumah sehingga awal pagi sejak beberapa bulan lalu terbongkar apabila bapanya mendapati anaknya itu sering berkunjung ke sebuah rumah kosong berhampiran kediaman mereka untuk memadu asmara bersama kekasihnya.
Kelekaan gadis berkenaan merelakan dirinya beraksi ‘ringan-ringan’ dengan kekasihnya bertukar detik hitam apabila lelaki berkenaan gagal menahan nafsu syahwat sehingga merogolnya di lokasi terbabit.


Sedangkan bapa gadis berkenaan yang berusia 40-an dari Kuala Besut yang mengetahui kelicikan anaknya menyelinap masuk ke rumah pada awal pagi, bersikap tunggu dan lihat walaupun pernah mendapati gadis berkenaan pulang ke rumah selepas jam 5 pagi dan tidur semula di biliknya.


Bagaimanapun rahsia kehilangan gadis itu terbongkar Selasa lalu apabila bapanya bertanyakan hal sebenar sebelum gadis terbabit mengaku dia menghilangkan diri untuk bertemu dan memadu asmara bersama teman lelakinya yang juga menetap di Kuala Besut.


Gadis berkenaan turut mengakui pernah melakukan hubungan seks beberapa kali bersama temannya itu selepas membuat pertemuan pada awal pagi di rumah kosong berkenaan di Kampung Kuala Besut.


Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria, berkata mangsa turut memberitahu ayahnya kejadian terakhir berlaku pada jam 1 hingga 5 pagi juga di rumah sama pada 26 Februari lalu.

Beliau berkata, terkejut dengan pengakuan yang dibuat anak gadisnya, bapa mangsa terus membuat laporan di Balai Polis Kuala Besut pada malam Rabu Lalu.


Bertindak atas maklumat, katanya, polis menahan seorang penganggur berusia 19 tahun untuk membantu siasatan kes berkenaan ketika suspek berada di Kuala Besut keesokannya.


“Gadis terbabit juga dihantar membuat pemeriksaan kesihatan di Hospital Universiti Sains Malaysia di Kubang Kerian, Kelantan kelmarin dan keputusan laporan rawatan kesihatan pelajar itu mengesahkan dia dirogol,” katanya, semalam.


Kamaruddin turut menasihatkan keluarga yang berasa curiga dengan kelakuan anak mereka supaya segera mengambil tindakan dengan menyiasat perilaku mereka sebelum sebarang kejadian tidak diingini berlaku.


Katanya, suspek yang berasal dari kampung sama kini direman selama tujuh hari bermula kelmarin untuk tindakan selanjutnya di Ibu Pejabat Polis Daerah Besut.

No comments:

Post a Comment