Monday, February 1, 2010

KEKASIH LEBIH UTAMA DARI IBU......


myMetro bullet Setempat
Bekas jururawat tipu ibu demi kekasih


2010/02/02
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel

JOHOR BAHRU: Akibat mabuk kepayang, seorang bekas jururawat tergamak bersekongkol dengan teman lelaki bagi menipu ibunya, konon mahu menyelenggara dua kereta milik keluarga sebelum mereka menghilangkan diri bersama kedua-dua kenderaan berkenaan.
KECEWA...Ooi (tengah) bersama anaknya, Teng Yee Yang menunjukkan gambar Yee Lee serta teman lelakinya sambil diperhati Tay (kiri).
KECEWA...Ooi (tengah) bersama anaknya, Teng Yee Yang menunjukkan gambar Yee Lee serta teman lelakinya sambil diperhati Tay (kiri).

Ibu wanita berkenaan, Ooi Ah Jeow, 50, berkata perkenalan anaknya, Teng Yee Lee, 27, dengan mekanik yang bekerja di Singapura sejak kira-kira enam bulan lalu, membawa bahana apabila anak kedua daripada tiga beradik itu menunjukkan perubahan sikap ketara.


Katanya, pada awalnya, keluarganya tidak merestui hubungan percintaan pasangan itu memandangkan teman lelaki Yee Lee seorang yang boros hingga mengakibatkan anaknya terpaksa mengeluarkan wang simpanan dari bank demi untuk menampung sikap berfoya-foya lelaki berusia 30 tahun itu.


Ooi berkata, pada 19 Januari lalu, anaknya meminta kunci kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Avanza yang dibeli kira-kira tiga tahun lalu dan kereta Perodua Kelisa dengan alasan ingin menyelenggara kenderaan berkenaan sebelum digunakan untuk bercuti ke Pulau Pinang pada bulan ini.


“Selain Toyota Avanza bernombor pendaftaran JJK3563 milik saya, Perodua Kelisa milik anak sulung saya, Teng Yee Yeng, 28, bernombor pendaftaran JGS2385 juga gagal ditemui hingga kini.


“Kami juga mendapati Yee Lee membawa bersama beberapa helai pakaian selain pasport antarabangsa. “Apabila saya menghubungi Yee Lee, dia tidak menjawab panggilan berkenaan, sebaliknya hanya berbalas mesej dengan perkataan kasar menggunakan bahasa Cina biarpun dia tidak tahu menulis mahupun membaca dalam bahasa itu.


“Tidak disangka dia menjadi umpan lelaki terbabit untuk merancang melarikan kenderaan keluarga hingga mengakibatkan kami kerugian kira-kira RM90,000,” katanya ketika mengadu masalah mereka pada Timbalan Pengerusi Biro Pengaduan Awam MCA Johor Bahru, Michael Tay di Jalan Maju di sini, semalam.


Dia turut membuat laporan di Balai Polis Taman Pelangi di sini, 25 Januari lalu.


Ooi berkata, lebih membimbangkan, lelaki itu juga mula mengugut ahli keluarganya supaya menyerahkan sejumlah wang sekiranya mahu kenderaan berkenaan dipulangkan.


Menurutnya, biarpun keluarganya memasukkan wang RM500 dalam akaun Yee Lee pada 27 Januari lalu, namun lelaki itu gagal menunaikan janji, selain usaha bagi mengesan mereka di kampung asal mekanik berkenaan di Negeri Sembilan juga buntu apabila difahamkan keluarga itu tidak mempunyai sebarang maklumat mengenainya.


Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kenderaan berkenaan mahupun Yee Lee selain teman lelakinya diminta menghubungi keluarga wanita berkenaan di talian 016- 7346334 atau balai polis berhampiran.

No comments:

Post a Comment