Wednesday, April 28, 2010

BILA TAK IKUT ISLAM DAN TAK KIRA HALAL HARAM....PADAH KITA YG TERIMA






Hilang ‘mahkota’ dalam tandas



2010/05/07

MELAKA: Memualkan apabila seorang gadis berusia 14 tahun yang ponteng sekolah tergadai ‘mahkotanya’ selepas dipercayai melakukan perbuatan terlarang dengan seorang pelajar lelaki yang juga kenalannya di dalam tandas awam di pusat bandar ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari Selasa lalu, pelajar tingkatan dua sebuah sekolah menengah di pinggir bandar ini baru mengenali pelajar lelaki tingkatan tiga berusia 15 tahun terbabit pada awal bulan lalu dan bertemu di sebuah pusat beli-belah di Bandar Hilir, dekat sini.


Bagaimanapun, rahsia mereka terbongkar selepas pihak sekolah remaja perempuan terbabit menghubungi ibunya bertanyakan mengapa anaknya tidak hadir ke sekolah pada hari berkenaan.


Tembelang gadis terbabit terbongkar selepas ditanya ibunya sebelum membuat laporan polis polis sehingga remaja lelaki terbabit ditahan.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah, berkata remaja lelaki terbabit kini ditahan reman tujuh hari mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol.


Katanya, siasatan lanjut mendapati pasangan berkenaan berkenalan pada awal bulan lalu apabila mereka bertemu secara kebetulan di bandar ini ketika sama-sama ponteng sekolah.


Suami cekup isteri curang

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim dan Muhammad Apendy Issahak
am@hmetro.com.my
2010/05/07

KUALA LUMPUR: Seorang wanita yang kemaruk seks menjadikan pembantu rumah dan bapanya yang lumpuh sebagai benteng bagi mengelak perbuatannya membawa balik lelaki diserbu pihak berkuasa, sejak lebih lima bulan lalu.

Namun, kelicikannya itu terbongkar apabila wanita berusia awal 40-an yang juga seorang ahli perniagaan dicekup bersama dengan pasangannya yang juga berusia awal 40-an dalam keadaan mencurigakan sekumpulan pencegah maksiat di rumahnya di Taman Jati, Sri Damansara, kira-kira jam 11 malam, kelmarin.


Difahamkan, kumpulan ahli pencegah maksiat itu melakukan serbuan selepas menerima laporan daripada suami wanita itu yang mendakwa sudah tidak tahan dengan perbuatan jijik isterinya itu.


Menurut suaminya yang enggan dikenali, dia sudah melakukan risikan mengenai aktiviti liar isterinya itu sejak lima bulan lalu.


“Saya yang sudah tinggal berasingan dengannya hampir setahun lalu kerana menunggu keputusan mahkamah berhubung perkahwinan terdahulu pernah dimaklumkan beberapa jiran yang mendakwa sering terserempak dengan lelaki asing dalam keadaan mencurigakan keluar masuk rumahnya.


“Berikutan dakwaan itu, saya bersama beberapa rakan mengambil keputusan untuk menghentikan kegiatan haramnya itu,” katanya di lokasi kejadian, semalam.


Menurutnya, bagi memastikan kesahihan perbuatan keji isterinya itu, dia turut mengupah penyiasat persendirian.


“Saya masih mampu bersabar mengenai perangai isteri saya itu. Jika diikutkan hati, saya dah belasah dia di depan semua orang...tapi negara ini mempunyai undang-undang yang perlu dipatuhi.


“Saya dimaklumkan dia (isteri) sering bertukar ‘jantan’ dan melakukan perbuatan itu secara licik,” katanya.

Menurutnya, isterinya itu menjadikan bapanya berusia lewat 60-an yang berada dalam keadaan lumpuh sebagai ‘senjata’ untuk mengelak dicekup.


“Walaupun mereka tinggal serumah, bapanya tidak tahu aktiviti liar dilakukan kerana dia hanya berada di dalam bilik manakala aktiviti ‘berasmaradana’ ini dilakukan di dalam bilik lain.


“Saya percaya pembantu rumah juga bersubahat untuk menutup rahsia,” katanya. Selepas ditahan, pasangan itu dibawa ke Balai Polis Damansara Damai untuk keterangan sebelum kes itu dirujukkan kepada Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).



Saya tidak menyesal

Oleh Mohd Nasif Badruddin, Zaid Salim dan Rohaya Bu-za
am@hmetro.com.my
2010/05/07

HULU TERENGGANU: “Saya tidak menyesal dan berjanji akan memberi sepenuh kasih sayang serta membesarkan bayi ini walaupun tidak pernah memiliki pengalaman sebagai ibu,” kata pelajar berusia 16 tahun yang melahirkan anak kelmarin, hasil hubungan sulit dengan rakan sekolahnya di sini.

Menurutnya, walaupun memiliki tanggungjawab baru sebagai ibu, dia tidak berhasrat meninggalkan alam persekolahan sebaliknya akan meneruskan tanggungjawab sebagai pelajar selepas habis tempoh pantang demi masa depannya dan anak lelaki yang sehingga kini masih belum diberi nama.


Anak bongsu daripada enam beradik itu berkata, bayi berkenaan hasil hubungan terlarang dengan seorang pelajar lelaki berusia 15 tahun yang dikenalinya sejak kecil dan menuntut di sekolah sama.


Menceritakan semula perhubungan sulit mereka, gadis bersikap pendiam itu memberitahu dia melakukan seks bersama remaja lelaki terbabit selepas pasangannya yang juga tinggal di Felda Jerangau memasuki biliknya melalui tingkap tanpa disedari keluarga kira-kira jam 9 malam tahun lalu.


“Antara kami tidak ada hubungan cinta dan melakukan seks atas dasar suka sama suka selain menganggap lelaki berkenaan sebagai kawan biasa. Saya boleh memaafkan dia tetapi enggan bertemu lagi dengannya selepas ini,” katanya ketika ditemui di Hospital Hulu Terengganu (HHT), di sini, semalam.


Dia berkata, disebabkan tidak mengetahui apa-apa mengenai seks, dia akhirnya menurut saja permintaan remaja lelaki berkenaan apabila pasangan itu menyuarakan keinginan untuk melakukannya.


“Saya tidak tahu apa-apa mengenai seks dan ketika melakukan persetubuhan saya hanya mengikut saja ‘arahan’ diberikan lelaki itu sebelum mengulangi perbuatan sama selepas sebulan kemudian,” katanya.


Gadis berkenaan mendakwa selepas dua kali melakukan hubungan seks, dia tidak berasa apa-apa tetapi cemas apabila menyedari berlaku perubahan pada pusingan haid sebelum mengesyaki dirinya hamil, Januari lalu.


Katanya, sejak itu, perjalanan hidupnya berubah dan murung apabila memikirkan perubahan diri berikutan kandungannya yang semakin membesar.

“Bimbang dimarahi keluarga menyebabkan saya nekad merahsiakan kejadian menimpa diri dan semakin hari jiwa saya semakin tertekan serta bingung apabila tidak tahu kepada siapa hendak mengadu,” katanya.


Kelmarin, gadis berkenaan memberitahu ibunya dia sakit perut dan dihantar ke Klinik Kesihatan Felda Jerangau sebelum melahirkan bayi berkenaan dalam tandas klinik berkenaan tanpa pengetahuan ibu yang menemaninya ketika ke klinik berkenaan.


>Air berdarah bongkar rahsia KUALA TERENGGANU: Air bercampur darah yang mengalir dari tandas Klinik Kesihatan Felda Jerangau, Dungun, di sini, membongkar rahsia kelahiran bayi lelaki oleh pelajar perempuan berusia 16 tahun, pagi kelmarin.


Mengesyaki sesuatu berlaku dalam tandas berkenaan, orang ramai di klinik berkenaan kemudian membuka pintu tidak berkunci menyebabkan remaja yang sudah dua jam dalam tandas itu terkejut.



Bagi menyembunyikan kelahirannya, pelajar terbabit yang berada dalam keadaan mencangkung di atas mangkuk tandas dikatakan memasukkan bayi berkenaan dalam lubang tandas, bagaimanapun usahanya itu gagal apabila tindakan itu disedari orang ramai.


Untuk menyelamatkan bayi hampir lemas dan ibu muda yang kehilangan banyak darah itu, orang ramai segera meminta bantuan kakitangan klinik sebelum menghantar kedua-duanya ke Hospital Hulu Terengganu (HHT), kira-kira jam 10 pagi.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Fauzi Abduri, berkata pelajar terbabit dan bayinya dilaporkan berada dalam keadaan stabil dan masih ditempatkan di HHT.


Beliau berkata, pelajar tingkatan empat sebuah sekolah menengah di Ajil yang pendek akal itu terpaksa bertindak sedemikian kerana bimbang dimarahi ibunya selepas mengadakan hubungan terlarang dengan seorang pelajar lelaki sekolahnya.



Mayat di penjuru koridor gemparkan penduduk

Oleh Ahmad Tajol Ansar Ibrahim
ahmadtajol@hmetro.com.my
2010/05/07

KUALA LUMPUR: Penduduk yang dalam perjalanan ingin mengerjakan solat Subuh di sebuah pangsapuri di Seksyen 4, Wangsa Maju dekat sini gempar selepas menemui mayat seorang lelaki berusia lingkungan awal 20-an di penjuru koridor tingkat tiga kediaman berkenaan, pagi semalam.

Mayat lelaki berkenaan ditemui penduduk kira-kira jam 6 pagi.


Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, siasatan awal mendapati, mangsa berusia 22 tahun dan menetap bersama keluarganya di tingkat empat pangsapuri sama.


Katanya, lelaki berkenaan turut memiliki beberapa rekod jenayah lampau berkaitan kes rompakan dan tidak menolak kemungkinan mangsa adalah seorang penagih dadah.


“Tiada kaitan jenayah dalam kejadian itu dan polis percaya kematiannya berpunca cedera parah pada kepala akibat terjatuh ketika menaiki tangga.


“Penemuan beg plastik yang diisi sejumlah gam berhampiran mayat mangsa dipercayai miliknya dan polis mengesyaki mangsa mengalami ketagihan yang melampau,” katanya.




Pulih dara warisan ibu

Oleh Mohd Harzrul Aminuddin
harzrul@hmetro.com.my
2010/05/07

LEDANG: Akibat percayakan janji ‘Tok Muda’ yang mendakwa mampu mengembalikan selaput dara yang hilang akibat kerap melakukan hubungan kelamin, dua remaja perempuan berusia 18 tahun terpaksa melalui ‘ritual’ pelik termasuk melakukan hubungan seks ‘tiga serangkai’ dengan bomoh berkenaan.

Tok Muda yang berusia 19 tahun mendakwa boleh mengembalikan selaput dara melalui ilmu diperturunkan ibunya yang kononnya pakar sakit puan di sebuah hospital pakar swasta di Johor.


Dalam kejadian di sebuah pusat peranginan di sini, kira-kira jam 11 malam, 30 April lalu, kedua-dua mangsa pada mulanya enggan menuruti kehendak Tok Muda terbabit, namun apabila suspek mengugut mahu menyebarkan gambar bogel mereka, mereka terpaksa menuruti kehendaknya.


Sumber memberitahu, kedua-dua perempuan berkenaan yang mengikuti Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) berkenalan dengan lelaki terbabit menerusi seorang rakan lain sebelum berhubung melalui telefon selama empat bulan.


Katanya, pertemuan pertama mereka di Bandar Baru Uda, Johor Bahru dan ketika itu seorang daripada mangsa menceritakan masalahnya yang kehilangan dara ingin memulihkannya.


Katanya, lelaki terbabit memberitahu dia mempunyai kebolehan memulihkan selaput dara berdasarkan ilmu diperturunkan ibunya yang bertugas sebagai pakar sakit puan sebelum mereka bersetuju menyewa bilik di sebuah pusat peranginan di sini pada hari kejadian.


“Apabila tiba di situ, Tok Muda mendakwa kononnya dia tahu sama ada seseorang itu masih dara atau tidak dengan hanya melihat tahi lalat di punggung serta bentuk tubuh wanita dan meminta kedua-dua mangsa berbogel di dalam tandas.


“Mangsa menuruti arahan suspek dan ketika berbogel, gambar mereka dirakam lelaki terbabit,” katanya.


Menurutnya, selepas itu suspek memberitahu kedua-dua mangsa mereka tiada dara, namun mendakwa dia boleh mengembalikan selaput berkenaan dengan syarat perlu melalui ritual iaitu hubungan seks tiga serangkai dengannya.

Katanya, kedua-dua mangsa pada mulanya enggan mengikuti kehendak suspek, namun terpaksa akur selepas diugut gambar bogel mereka akan disebarkan jika berdegil.


Selesai dan puas melakukan upacara pelik itu, keesokannya lelaki terbabit meninggalkan mangsa di sebuah kedai dengan alasan terpaksa pulang segera kerana mendapat berita kematian ahli keluarganya.


“Alasan diberikan suspek diragui mangsa menyebabkan mereka pergi ke rumahnya di Johor Bahru sebelum mendapati ditipu. “Keluarga suspek mengakui tiada kematian berlaku menyebabkan kedua-dua mangsa membuat laporan polis pada hari sama,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris berkata, bertindak atas laporan mangsa, polis menahan suspek di sebuah rumah di Johor Bahru, Selasa lalu.

Katanya, soal siasat mendapati suspek bukan saja mengadakan hubungan seks, malah memperdayakan kedua-dua mangsa supaya menggadai seutas rantai dianggarkan bernilai RM900 bagi menanggung kos perjalanan dan penginapan di pusat peranginan berkenaan.


“Suspek kini direman seminggu sehingga Isnin ini dan kes disiasat mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol,” katanya ketika ditemui, semalam.


Dalam pada itu, beliau menasihatkan ibu bapa sentiasa mengawasi pergerakan anak perempuan bagi mengelak kejadian tidak diingini.


“Ini kerana perilaku, tindak-tanduk dan pergaulan sosial anak perlu sentiasa diperhatikan bagi memastikan mereka tidak terbabit pelbagai masalah dan gejala sosia,” katanya.


“Tindakan ini wajib dilakukan ibu bapa bagi memastikan pergaulan anak mereka mempunyai batas tertentu, sekali gus melahirkan generasi yang berguna,” katanya.




10 GRO warga asing di kedai makan dalam kebun getah ditahan

07/05/2010 7:40pm

IPOH – Polis menahan 10 pelayan (GRO) warga China dalam serbuan di sebuah kedai makan yang terletak di kawasan kebun getah di Pekan Gurney, Manjung, kira-kira 80 kilometer dari sini, petang semalam.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Perak, SAC Datuk Mohd. Dzuraidi Ibrahim berkata, serbuan itu dilakukan ekoran polis menerima aduan daripada isteri dan anggota keluarga mengenai suami dan bapa mereka menjadikan GRO warga asing sebagai teman sehingga mengabaikan tanggungjawab.

Sambil menggesa masyarakat supaya terus memberikan maklumat mengenai kegiatan tidak bermoral yang mencetuskan penyakit sosial serta menjejaskan institusi kekeluargaan, beliau berkata, 10 GRO itu yang ditahan dalam serbuan kira-kira 6.30 petang itu berusia antara 32 dan 44 tahun.

Selepas menerima maklumat tentang kegiatan maksiat di kawasan tersebut, pasukan dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak telah membuat intipan ke atas premis yang terletak satu kilometer dari jalan besar itu, katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Seramai 16 pelanggan turut diperiksa dalam serbuan itu, katanya. – Bernama


Rela ditiduri teman lelaki
Oleh Azman Mahmood, Hamid Salleh dan Faizul Azlan Razak
bhkt@bharian.com.my
2010/05/07


Pelajar Tingkatan Tiga insaf mahu perbaiki diri demi masa depan

KUALA BERANG: "Kami tidak pernah bercinta, tapi saya merelakan setiap kali dia masuk melalui tingkap untuk tidur bersama," kata pelajar Tingkatan Tiga dari Felda Jerangau, Hulu Terengganu yang melahirkan bayi lelaki dalam tandas di pusat kesihatan di penempatan itu kira-kira jam 10 pagi kelmarin.
Hasil hubungan terlarang dengan rakan lelaki sekelas yang juga jirannya, pelajar perempuan yang dipercayai lurus bendul itu berkata, dia menyedari mengandung pada Januari lalu selepas menjalin hubungan sejak Oktober tahun lalu.

Ketika ditemui di Hospital Hulu Terengganu petang semalam, dia mengaku sudah memaafkan perbuatan pelajar lelaki itu tetapi tidak mahu bertemunya lagi kerana matlamatnya selepas ini hanyalah menjadi ibu kepada anak yang baru dilahirkan dan meneruskan persekolahan.

Katanya, rakan lelaki jirannya itu tidak tahu dia mengandung dan mereka juga sudah tidak bertemu sejak Disember tahun lalu.

"Saya insaf dan tidak mahu lagi membuat perkara terkutuk seperti ini dan saya ingin memperbaiki diri demi masa depan. Hidup saya selepas ini hanyalah untuk keluarga dan menjaga anak ini," katanya sebak tetapi mengakui berasa lega kerana ibunya masih dapat menerimanya walaupun terkilan dengan perbuatannya.

Menceritakan kejadian sebelum melahirkan anak di Klinik Kesihatan Felda Jerangau kelmarin, katanya, dia sudah menjangka untuk bersalin selepas berasa sakit perut dan mengikut ibunya ke pusat kesihatan itu.
"Setiba di klinik itu, saya bimbang ibu mengetahui saya mengandung, jadi sementara menunggu rawatan saya membuat keputusan ke tandas selepas berasa sakit seperti hendak membuang air besar," katanya yang mengakui bersalin dengan mudah selepas duduk di tandas itu.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Mohd Fauzi Abduri, berkata polis akan mengambil keterangan lanjut pelajar terbabit selepas dia dibenarkan keluar hospital, dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 315 Kanun Acara Jenayah kerana menyembunyikan kelahiran.

"Pelajar terbabit kini sedang diberi rawatan lanjut di Hospital Hulu Terengganu dan dilaporkan berada dalam keadaan stabil," katanya sambil menambah kes itu yang pertama dicatatkan di negeri ini.

Sementara itu, Timbalan Pengarah Pelajaran negeri (JPN), Razali Daud ketika dihubungi berkata, pihaknya belum menerima laporan penuh berhubung kejadian itu daripada pihak sekolah pelajar terbabit.

Beliau berkata, pihaknya hanya mengetahui kejadian itu menerusi SMS yang dihantar pihak sekolah pelajar terbabit dan siasatan lanjut akan dijalankan.

"Disebabkan perkara ini berlaku di luar sekolah, kita akan menunggu laporan polis dan hospital sebelum sebarang tindakan lanjut diambil ke atas pelajar terbabit," katanya

Bayi lelaki kelaparan ditemui dalam masjid

KEDAH – Seorang bayi lelaki ditinggalkan dalam keadaan berselimut tuala putih bersama sebotol susu ditemui dalam Masjid Al-Makmur Sungai Lalang, Kedah di sini hari ini.

Pegawai Masjid Al-Makmur Sungai Lalang berkata Rejab Abd Razak, dia menerima panggilan Timbalan Pengerusi masjid itu, Johari Bidin, kira-kira jam 5.20 pagi mengenai penemuan bayi lelaki itu.

Menurutnya, dia sayu melihat keadaan bayi ditinggalkan itu kerana kelaparan apabila menghisap jarinya ketika menangis.

“Saya mendapati bayi lelaki berkenaan menangis dan ditinggalkan di lantai masjid dalam keadaan dihurung semut berikutan terdapat kesan darah melekat di pusatnya,” katanya.



Penangan ‘janda lori’

Oleh Irma Ernany Mohd
am@hmetro.com.my
2010/05/15

ALOR SETAR: Dengan bayaran antara RM30 dan RM100, segelintir wanita berstatus janda dan isteri orang berusia 40-an, sedia menjadi teman sosial kepada pemandu kenderaan itu di negeri ini.

Difahamkan, kadar bayaran bergantung kepada tempoh masa mereka mengikut pemandu lori. Wanita terbabit juga menawarkan khidmat seks jika pelanggan sanggup menambah nilai kad prabayar telefon bimbit serta menanggung makan dan minum mereka sepanjang perjalanan.


Perbuatan tidak bermoral drebar lori tanah dan kontena itu dilakukan pada waktu malam di bangku belakang tempat duduk pemandu selepas selesai menghantar barangan ke destinasi tertentu. Kebiasaannya mereka akan berhenti di tepi jalan atau lebuh raya.


Cermin tempat duduk belakang yang digelapkan selain kedudukan lori yang lebih tinggi daripada kenderaan lain menyebabkan orang ramai tidak menyedari ada pasangan sedang ‘beraksi’ dalam kepala lori berkenaan.


Selain hubungan seks, pelacur lori turut melakukan seks oral kononnya bagi mengelak pemandu lori mengantuk ketika memandu.


Kegiatan itu didedahkan seorang pemandu lori tanah dikenali sebagai Awang, 53, (bukan nama sebenar) yang mengaku pernah melanggan beberapa janda dan isteri orang dalam tempoh sembilan tahun lalu.


Menurut Awang, dia terbabit kegiatan tidak bermoral itu selepas seorang rakan sekerja memberikan nombor telefon seorang janda yang pernah dilanggannya.


“Tanpa berfikir panjang, saya menghubungi janda dikenali sebagai Ayu, 40-an, (bukan nama sebenar) dan dia menemani saya menghantar tanah dari Jitra ke Kulim. Ayu pandai melayan menyebabkan saya ketagih untuk bersamanya,” katanya.


Menurutnya, jika menghantar tanah di luar daerah, dia menghubungi pelacur lori yang menunggunya di tepi jalan atau lebuh raya.

Awang yang bekerja sebagai pemandu lori sejak 27 tahun lalu berkata, ramai janda dan isteri orang dilanggannya membuatkan hubungan bersama isterinya, Wati, 48, (bukan nama sebenar) menjadi renggang.


“Isteri saya bekerja sebagai pembantu kedai makan dan dia langsung tidak mengesyaki perbuatan itu kerana saya tidak pernah bermalam di luar. Dalam tempoh sembilan tahun itu saya menjadi ketagih sehingga hubungan dengan isteri dan anak-anak terjejas.


“Saya langsung tak mengendahkan isteri serta anak ketika di rumah,” katanya.


Awang yang kini sudah insaf dan bertaubat, mengakui layanan diberikan janda dan isteri orang yang dilanggannya itu agak hebat.

Bagaimanapun, kegiatannya terbongkar April lalu apabila isterinya terjumpa telefon bimbit digunakan untuk menghubungi peneman lori terbabit ketika mahu mengambil wang belanja sekolah anaknya.


Wati yang menemani Awang ketika ditemu bual berkata, dia mengesyaki sesuatu yang pelik apabila melihat suaminya memiliki dua telefon bimbit sebelum menyuruh anaknya memeriksa kandungan nombor telefon dan SMS.


Wati berkata, hatinya hancur luluh apabila mendapati hampir semua 150 SMS itu mengandungi kata-kata sayang dan berbaur lucah daripada janda yang ditujukan kepada suaminya.


Isterinya turut menemui nama dan nombor telefon bimbit 10 wanita dipercayai peneman lori dalam telefon bimbit suaminya itu.


Malah, kesan perbuatan Awang menyebabkan anak kedua mereka yang menuntut di institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di Kuala Lumpur, mengalami tekanan dan hampir terjun dari bangunan 23 tingkat kerana tidak percaya bapa yang disanjung dan dianggap idola, terbabit kegiatan maksiat.


“Saya menghubungi seorang janda yang bekerja di kedai makanan di sini dan dia mengakui kerap bersama suami menyebabkan hati saya hancur mendengar pengakuannya.


“Selepas berbincang dengan suami untuk berpisah, barulah dia sedar perbuatan buruknya dan berjanji tidak akan mengulanginya lagi demi masa depan anak-anak,” katanya yang kini dalam proses kaunseling bagi memulihkan semangatnya.


Wati berharap, pihak bertanggungjawab segera mengambil tindakan bagi membendung masalah ini kerana kasihan terhadap isteri pemandu lori yang terbabit dalam gejala berkenaan.


Bayi belakang masjid



2010/05/15

SUNGAI PETANI: “Ketika mahu membuka pintu masjid, tiba-tiba saya terdengar tangisan bayi,” kata Johari Bidin, 60, Timbalan Pengerusi Masjid Al-Maamur, Sungai Lalang di sini, yang menemui seorang bayi lelaki di bahagian belakang masjid berkenaan, awal pagi semalam.

Johari ketika ditemui, berkata dia menjumpai bayi itu kira-kira jam 5.15 pagi ketika tiba di masjid itu untuk solat Subuh.


“Sebaik mendengar tangisannya, saya bergegas ke belakang masjid dan terkejut melihat bayi berkenaan yang dibungkus dengan tuala di atas tikar,” katanya ketika ditemui, semalam.


Johari berkata, bayi itu dipercayai baru dilahirkan beberapa jam sebelum itu berdasarkan keadaannya yang masih dipenuhi darah. Namun, tali pusat sudah tiada dipercayai sudah dipotong manakala satu tin susu turut diletakkan bersebelahan bayi itu.


“Saya memaklumkan perkara itu kepada pegawai masjid, Rajab Abdul Razak sebelum membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda pagi tadi (semalam),” katanya.


Sementara itu, jurucakap polis IPD Kuala Muda ketika dihubungi mengesahkan mengenai penemuan bayi itu.





No comments:

Post a Comment