Tuesday, May 31, 2011

TAK BERILMU DAN AKAL YANG LEMAH....MEREKA KADANG2 TAHU APA YG MEREKA BUAT...ADA YG BERILMU TAPI ILMU YG ADA DISALAH GUNA KERANA SIFAT TAMAK SERTA KALAH DENGAN SYAITAN DAN NAFSU....

‘Saya sayang dia’

Oleh Muhamaad Razis Ismail
razis@hmetro.com.my

SAKSI PENDAKWA...Afifi keluar dari mahkamah, semalam.
SAKSI PENDAKWA...Afifi keluar dari mahkamah, semalam.
KUALA LUMPUR: Bekas pembantu peribadi Benjy didakwa memberi keterangan tidak konsisten di Mahkamah Majistret di sini, semalam dalam perbicaraan membabitkan pelakon itu yang didakwa memiliki dadah jenis syabu, tahun lalu.
Afifi Hamid, 25, didakwa memberi keterangan bercanggah dengan keterangan diberikannya kepada polis berhubung siasatan kes itu tahun lalu.
Terdahulu Afifi yang kini bekerja sebagai pereka hiasan dalaman dalam keterangannya ketika disoal balas peguam bela yang mewakili Benjy, Amer Hamzah Arshad mendakwa selain dia dan Benjy, 33, yang mendiami unit Kondominium Vista Mutiara, Kepong, wujud dua individu lain di kediaman berkenaan.

Menurut Afifi, individu tersebut adalah rakan lelaki mereka yang dikenali sebagai Amer Zain dan Niqwan.


Selain itu dia turut bersetuju dengan cadangan peguam Amer bahawa dalam perjalanan dari Vista Mutiara ke Menara Duta 2, dia ada memberitahu Benjy kedudukan peket dadah yang diletakkan di rak buku di rumah Benjy yang terletak di Menara Duta 2.

Artis terpalit tarik pelabur

Oleh Asmah Rusman
asmah@hmetro.com.my

USTAZ HARUN...diburu BNM
USTAZ HARUN...diburu BNM
KUALA LUMPUR: Penganjuran konsert membabitkan artis popular tanah air antara taktik licik Ustaz Harun atau Harun Mat Saat untuk menarik orang ramai melabur dalam skim cepat kaya dianjurkan syarikatnya, Dina Group Sdn Bhd (Dina Group).
Akibatnya, artis turut menjadi mangsa lelaki berusia 45 tahun itu yang kini menduduki senarai teratas individu paling dikehendaki Bank Negara Malaysia (BNM) membabitkan penyelewengan wang kira-kira RM200 juta.
Bekas penyampai radio popular, Isma Halil Hamzah, berkata selainnya lebih 20 artis mendaftar sebagai ahli dan menjayakan Konsert Malam Seribu Karya Rock Rohani di Stadium Malawati Shah Alam pada pertengahan April 2009.

Menurut Isma Halil yang bertindak sebagai pengacara pada konsert itu, antara artis yang membuat persembahan ialah Amy Search, Jamal Abdillah, Ramli Sarip, Mawi, Yantzen, Rahmat (Mega) dan Nazrey (bekas vokalis Raihan).


“Kami tidak menyangka konsert itu mempunyai agenda tersembunyi dan lebih mengecewakan artis yang membuat persembahan langsung tidak menerima bayaran seperti dijanjikan.


Simpan mayat dalam stor

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin
anbia@hmetro.com.my

LOKASI KEJADIAN...rumah sewa pasangan suami isteri yang disyaki mendera bayi.
LOKASI KEJADIAN...rumah sewa pasangan suami isteri yang disyaki mendera bayi.
SUNGAI SIPUT: Seorang bayi perempuan berusia sembilan bulan mati dipercayai akibat didera ibu bapanya yang sakit mental sebelum mayatnya ditemui di dalam stor, penuh kesan luka dan lebam pada tubuh dan dibalut dengan kain batik berwarna merah.
Mayat bayi itu ditemui bapa saudaranya di rumah sewa dihuni pasangan berkenaan di Taman Muhibbah di sini, kira-kira jam 12 tengah malam kelmarin.
Ketika mayat bayi itu ditemui, ibu bapanya tanpa reaksi sedih memberi alasan mereka tidak tahu anak mereka sudah mati dan memberitahu bayi itu ‘disimpan’ selepas didapati tidak bergerak sejak jam 11 pagi kelmarin.

Bapa mangsa yang bekerja sebagai penjual burger pernah mendapat rawatan di Hospital Bahagia, Tanjung Rambutan, sebanyak dua kali dan isterinya juga dikatakan turut mengalami masalah serupa.


Timbalan Ketua Polis Daerah Sungai Siput, Deputi Superintendan Ernest John berkata, polis menerima laporan mengenai kejadian itu daripada bapa saudara mangsa yang dibuat di Balai Polis Sungai Siput pada jam 2.41 pagi semalam.

No comments:

Post a Comment