Saturday, June 4, 2011

TIGA HARI BERTURUT2...BINATANG...HAPERAK...HARI INI APA PULA...'BARUAH SYAITAN' KOD ....SEMUA KESAN BAB HUDUD DINAFIKAN...KITA TUNGGU AJE....BALA2 DARI ALLAH JIKA MASIH BERDEGIL....

Ibu menangis lihat anak nodai kekasih

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
mfirdaus@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Luluh hati seorang ibu apabila terpaksa menyaksikan kerakusan anak lelakinya berusia awal 20-an merogol teman wanita di rumah mereka di Wangsa Maju, di sini, kelmarin.
Lebih menyedihkan apabila usaha ibu tunggal berusia 40-an itu supaya anaknya menghentikan perbuatan terkutuk terbabit tidak diendahkan walaupun berulang kali dia merayu sambil menangis.
Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam, lelaki terbabit dipercayai di bawah pengaruh dadah kerana langsung tidak mempedulikan ibunya sebaliknya lebih rakus dengan menodai kekasihnya yang menjerit meminta bantuan.

Sumber polis berkata, sebelum kejadian mangsa berusia 20-an dipelawa suspek yang dikenalinya sejak empat bulan lalu ke rumahnya dengan alasan mahu memperkenalkan gadis itu kepada ibunya.


“Sebaik sampai di rumah, mangsa diperkenalkan kepada ibu suspek sebelum si ibu pergi ke dapur untuk menyediakan minuman.

Suami tetak isteri, jiran

Oleh Kasdi Ali
kasdi@hmetro.com.my

MALANG...Revethi trauma diserang suami.
MALANG...Revethi trauma diserang suami.
IPOH: Berang kerana isterinya enggan menyerahkan wang gaji, seorang lelaki mengamuk dan menetak kedua-dua tangan isterinya dengan parang hingga hampir putus di rumah mereka di Padang Tembak di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 10.50 pagi itu, lelaki berusia 24 tahun itu turut mengamuk di luar rumah dan menyerang jirannya dikenali sebagai Visvanathan, menyebabkan remaja lelaki berusia 18 tahun itu cedera parah di kaki, perut dan tangan.
Suspek dikatakan seorang kaki botol dan sikapnya itu menyebabkan isterinya, R Revethi, 21, enggan menyerahkan wang apabila diminta kerana tahu suaminya akan menggunakan wang itu untuk minum arak.

Apabila permintaannya tidak dipenuhi, suspek dikatakan meluru ke dapur mengambil parang lalu menetak mangsa di depan tiga daripada empat anak mereka yang berusia lima, tiga dan setahun.


Sejurus melihat isterinya terbaring berlumuran darah dan menjerit kesakitan, lelaki itu keluar rumah dan meluru ke arah Visvanathan, jiran yang tinggal selang tiga rumah dari kediamannya.

Cinta kecundang

Oleh Ramlah Zainal
roses@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: “Hubungan cinta kami sudah berakhir. Kami berkawan setahun saja dan saya reda dengan ketentuan Tuhan kerana kami memang tiada jodoh,” kata pelakon dan penyanyi, Betty Banafe mengenai hubungannya dengan bekas vokalis kumpulan Lefthanded, Nash.
Menurut Betty, dia dan Nash berpisah secara baik dan enggan mengulas lanjut termasuk punca perpisahan itu untuk menjaga hati banyak pihak.
“Kini, saya ingin mencari ketenangan dan melupakan apa yang sudah dilalui sepanjang kami berkawan rapat dulu,” katanya.

Mereka berdua mula berkawan rapat sebaik saja Nash bercerai dengan bekas isterinya yang juga pengasas produk kecantikan Nouvelles Visages, Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya.


Betty yang berdarah kacukan Arab-Melayu-Jawa dikatakan menyembunyikan dirinya seketika daripada media ketika hubungannya dan Nash heboh diperkatakan ketika itu.

Sekalipun sudah putus, akui Betty, hubungan mereka masih baik sampai sekarang.


Ramai ustaz tawar diri mahu bantu jejak Dr. Azam

ALOR SETAR - Berita kehilangan seorang doktor pelatih Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini sejak 18 hari lalu yang didakwa akibat dipukau mendapat perhatian pelbagai pihak termasuk beberapa orang ustaz yang menawarkan perkhidmatan bagi membawa balik doktor tersebut ke pangkuan keluarganya.
Natrah Shaari, 52, ibu kepada Dr. Mohd. Noor Azam Mohd. Nazri memberitahu, ramai ustaz yang menghubunginya dan datang ke rumah untuk menawarkan bantuan bagi menyedarkan kembali anak sulungnya yang dipercayai dipukau.
"Ada beberapa ustaz yang datang ke rumah dan minta maklumat dan gambar anak saya. Mereka kata akan cuba bantu buang sihir yang menyebabkan anak saya itu tidak pulang ke rumah sehingga hari ini.
"Selain itu, ada juga ustaz yang menghubungi saya untuk menawarkan bantuan sama dan mereka menggunakan perubatan cara Islam dengan cara berdoa dan bacaan ayat al-Quran bagi menyedarkan kembali anak saya," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.


Mati selepas tulis nota mohon maaf

KUALA LUMPUR - Seorang pengusaha salun rambut ditemui mati dengan badannya tersangkut pada bumbung di tingkat satu sebuah kondominium di Jalan Sentul di sini semalam.
Mayat lelaki berusia 30 tahun itu ditemui oleh penghuni kondominium tersebut pada pukul 9 pagi yang kemudian memaklumkan kejadian itu kepada polis.
Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, mangsa yang masih belum berkahwin itu dipercayai terjatuh dari tempat tinggalnya yang terletak di tingkat 23 kondominium itu.
"Pemeriksaan mendapati tingkap bilik mangsa dalam keadaan terbuka.
"Polis turut menemui sekeping nota dilekatkan pada dinding bilik tidurnya yang dipercayai ditulis sendiri oleh mangsa," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

No comments:

Post a Comment