Monday, June 20, 2011

KESAN CERAI BERAI...BILA CERAI BERLAKU BERGEGAR ARASY ALLAH...SATU PERKARA ALLAH HARUSKAN@HALALKAN TETAPI ALLAH MEMBENCINYA...BAGI ISTERI TIDAK CIUM SYURGA JIKA MOHON CERAI TIADA DIBENARKAN OLEH SYARAK...HATI2..NI SEMUA HASUTAN SYAITAN2@JIN2 YANG BERSIFAT JAHAT....TERMASUK MANUSIA YG JAHAT SEBAGAI PENGHASUT...

Parkir asmara ‘berdarah’

Oleh Mohd Sabran Md Sani dan Mohd Nor Asri Yaacob
am@hmetro.com.my

PARAH...Hazita dirawat di HRPZ II, semalam.
PARAH...Hazita dirawat di HRPZ II, semalam.
DI SINI...saksi menunjukkan tempat mangsa ditikam.
DI SINI...saksi menunjukkan tempat mangsa ditikam.
KOTA BHARU: ‘Parkir asmara’ sebuah pasar raya di sini, seperti didedahkan muka depan akhbar ini 8 Jun lalu, bertukar ‘parkir berdarah’, apabila seorang pelatih salun parah ditikam sekurang-kurangnya tujuh kali di kepala, leher dan muka menggunakan gunting oleh bekas suaminya dipercayai kerana gila talak, semalam.
Kejadian kira-kira jam 4 petang itu disedari petugas pasar raya berkenaan sejurus terdengar jeritan wanita berusia 28 tahun itu ketika dia cuba melarikan diri daripada ‘ditawan’ bekas suami yang memandu kenderaannya.
Dalam keadaan yang tidak bermaya dan berlumuran darah, mangsa, Hazita Mohamad memberitahu kejadian berkenaan kepada petugas pasar raya itu bahawa dia ditikam bekas suaminya dan memberitahu lelaki berusia 30-an terbabit melarikan diri dengan berjalan keluar dari parkir berkenaan.

Melihat keadaan mangsa yang parah, kakitangan pasar raya berkenaan menghantarnya ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) bagi mendapatkan rawatan segera di wad kecemasan.


Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman ketika dihubungi mengesahkan kejadian menimpa mangsa dan wanita itu dipercayai diekori bekas suaminya dari sebuah pusat beli-belah di sini, sehingga ke lot parkir pasar raya itu.

“Bekas suaminya menerpa masuk ke dalam kereta dan menikamnya menggunakan gunting hingga menyebabkan dia cedera di belakang kepala, leher kiri dan kanan serta muka.

‘Apa lagi nak siasat?’

Oleh Sarah Zulkifli
sarah@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: “Saya hairan mengapa keputusan kes sama ada saya melakukan khalwat atau tidak sekali lagi ditangguhkan. Keadaan ini seolah-olah menganiaya dan mahu ‘memerangkap’ saya,” kata bekas pemain badminton negara, Roslin Hashim.
Beliau berkata demikian ketika ditemui di luar pejabat Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), di sini, semalam, selepas dimaklumkan pegawai Jawi mengenai perundingan kes khalwat dia dengan penerbit filem Raja Azmi Raja Sulaiman sekali lagi ditangguhkan sehingga 20 Julai depan.
Roslin hadir pada jam 8 pagi di pejabat Jawi sebelum keluar dari situ kira-kira tiga jam kemudian manakala Raja Azmi dan peguamnya, Roslizam Rahim tidak hadir kerana tidak sihat.

“Saya tidak puas hati apabila pegawai Jawi memberitahu mereka masih belum menemui apa-apa keputusan kerana kes itu masih dalam siasatan.


“Tapi hati saya terdetik apa lagi yang mahu disiasat sedangkan tiada penangkapan khalwat dibuat ketika itu,” katanya.

Menurut Roslin, dia juga terpaksa membatalkan penyertaannya pada Kejohanan Badminton Terbuka di Indonesia kerana ia jatuh pada tarikh dia dikehendaki hadir di pejabat Jawi, semalam.

‘Saya terus lompat’

Oleh Suraya Roslan
surayaroslan@hmetro.com.my

REMUK...kereta Ford Laser yang merempuh anggota JPJ, semalam.
REMUK...kereta Ford Laser yang merempuh anggota JPJ, semalam.
SEREMBAN: “Ketika kejadian saya nampak kereta Ford Laser berwarna hijau itu seperti hilang kawalan, lalu saya terus melompat mengelak diri daripada dilanggar,” kata Mohd Aezrool Aadzree Rosni, 29, anggota penguat kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), yang terselamat dalam kemalangan menyebabkan dua maut di Jalan Nilai-Batang Benar, berhampiran stesen komuter Batang Benar, Mantin, semalam.
Dalam kejadian jam 11 pagi itu, turut terkorban ialah anggota JPJ, Wardi Ahmad, 28, dan pemandu Ford Laser, Ismail Dahlan, 44, yang meninggal dunia beberapa jam selepas menerima rawatan di Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) akibat parah di kepala dan badan.

Difahamkan, anggota JPJ berasal dari Kelantan ketika itu berada di belakang kereta Toyota Fortune yang juga kenderaan rasmi jabatan itu untuk mengambil barang dalam but sebelum kereta dari arah belakang merempuh mangsa.
Mohd Aezrool berkata, ketika kejadian dia berdiri di sebelah pintu pemandu kereta jabatan terkejut apabila melihat kereta Ford itu hilang kawalan sebelum melarikan diri ke depan.

“Mujur saya sempat menyelamatkan diri, jika tidak berkemungkinan besar turut menjadi mangsa dalam kemalangan itu, namun tidak sangka rakan sekerja yang paling akrab dengan saya pergi meninggalkan kami,” katanya ketika ditemui di Jabatan Forensik HTJS.

Menurutnya, kejadian itu berlaku sekelip mata, malah dua lagi anggota JPJ yang memeriksa lori ketika itu tidak menyangka mangsa menjadi korban.

“Tidak sangka perkara ini terjadi, malah apabila melihat kereta itu meluncur laju ke arah kami, saya melarikan diri dan tidak mampu menjerit menyuruh Wardi ke tepi,” katanya.

Menceritakan detik cemas, Mohd Aezrool berkata, dia bersama tiga anggota meronda kawasan Nilai dan ternampak lori rosak berhenti di bahu jalan. “Kami semua turun memeriksa lori yang diparkir di tepi jalan, malah kenderaan jabatan diparkir di belakang lori itu bersama-sama Toyota Hilux milik penyelia lori berkenaan,” katanya.
Menurutnya, mangsa ke bahagian but kereta jabatan untuk mengambil barang dan ketika itulah dia yang berada di bahagian pintu pemandu terkejut melihat kereta Ford itu meluru ke arah kenderaan mereka.

Mohd Aezrool tidak menolak kemungkinan pemandu Ford itu cemas melihat kereta jabatan yang ketika itu memasang siren.

“Saya tidak pasti, tetapi saya rasa pemandu kereta itu cuba memakai tali pinggang hingga menyebabkan keretanya hilang kawalan lalu merempuh mangsa,” katanya.

Sementara itu, Pengarah JPJ negeri, Saiful Azzri Hamzah berkata, mangsa berkhidmat dengan jabatan itu selama tiga tahun dan berasal dari Pasir Mas, Kelantan.

“Mangsa meninggalkan seorang balu yang sarat mengandung dan seorang anak. Kejadian ini memang tragis dan menyedihkan kepada jabatan negeri ini memandangkan mangsa meninggal dunia ketika bertugas,” katanya.

Panik anak tertiarap kaku



MELAKA: “Saya panik melihat keadaan anak tidak menangis dan tertiarap di atas pangkuan, malah langsung tidak bergerak dan saya menyangka dia hanya pengsan,” kata operator kilang, Faridah Sabtu, 29, yang kematian bayinya, Siti Nor Faris Izati, lima bulan dalam kemalangan jalan raya di Kampung Panchor, dekat sini, petang Sabtu lalu.
Faridah ketika ditemui di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Melaka (HM) berkata, sejak awal bulan ini, bayinya itu berperangai pelik apabila kerap menangis bukan disebabkan lapar atau kesakitan, namun seolah-olah mahukan perhatian lebih daripada dia dan suaminya serta ingin sentiasa didukung.

“Saya tak sangka sama sekali perubahan itu petanda dia akan pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya,” katanya yang turut terlantar di ICU hospital berkenaan.
Faridah berkata, dia bersama suaminya, Albaniza Alwi, 34, serta dua anak mereka sebelum itu dalam perjalanan dari rumah mereka di Taman Krubong Perdana menuju ke Hospital Alor Gajah menghantar anak bongsunya itu yang demam sejak empat hari sebelum itu.

Menceritakan kejadian itu, katanya, dia menyaksikan sendiri bagaimana Proton Iswara Aeroback dipandu seorang lelaki berusia 30-an merempuh kereta mereka ketika memotong sebuah kereta di hadapan.

“Saya lihat sendiri bagaimana kereta itu datang dari arah Alor Gajah secara tiba-tiba dan cuba memotong sebuah kereta, tetapi gagal dan terus merempuh kereta kami,” katanya.

Akibat perlanggaran kuat itu, Faridah yang tersepit terdengar suara anak sulungnya di tempat duduk belakang mengerang kesakitan sambil menangis sementara suami yang tersepit menjerit mencari anak-anak lain.

Faridah berkata, tidak lama kemudian anggota bomba tiba dan mengeluarkan dia dan suami yang tersepit dan dihantar ke Hospital Alor Gajah menggunakan ambulans Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) sebelum dirujuk ke Hospital Melaka.
Bapa mentuanya, Alwi Darus, 65, ketika ditemui di rumahnya berkata, dia menerimanya sebagai takdir dan tidak menolak kemungkinan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap pemandu terbabit sehingga meragut nyawa cucu kesayangannya itu.

“Kami sekeluarga hanya berserah kepada Allah kerana Dia lebih menyayangi cucu saya namun jika tidak disebabkan kecuaian pemandu kereta terbabit mungkin perkara itu dapat dielak,” katanya.

“Sama ada kami akan menimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang, bergantung kepada keadaan memandangkan anak, menantu serta cucu saya yang lain masih dirawat di ICU maka niat itu ditangguhkan dulu,” katanya.

Hanya tinggal seluar dalam

SHAH ALAM – Seorang kontraktor terpaksa menempuh detik-detik cemas apabila menjadi mangsa samun dua lelaki berparang ketika memberhentikan keretanya di tepi Lebuh Raya Lembah Klang Baru (NKVE) berdekatan Tol Setia Alam di sini semalam.
Dalam kejadian pada pukul 3.45 pagi itu, lelaki berusia 32 tahun itu kerugian hampir RM100,000 setelah kereta Honda City miliknya dilarikan oleh dua penjenayah terbabit. Selain kereta, beberapa barangan seperti dua unit telefon bimbit Sony Erisson, Smart Tag, dompet berisi wang tunai RM240 dan seutas jam tangan turut lesap.
Lebih memalukan, mangsa dipaksa menanggalkan baju dan seluar sebelum ditinggalkan di tepi lebuh raya itu di Kilometer 7.1 menuju ke arah Kuala Lumpur yang jaraknya kira-kira 10 kilometer dari tempat mangsa dihampiri kedua-dua suspek itu.

Anggota JPJ maut dirempuh



ORANG ramai melihat kereta Ford Laser yang remuk selepas merempuh sebuah lori hingga mengakibatkan Wardi dan Ismail maut di Mantin, Seremban semalam.



SEREMBAN - Hajat seorang anggota penguat kuasa Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) untuk melakukan pemeriksaan ke atas sebuah lori berkecai apabila dia meninggal dunia selepas dirempuh sebuah kereta jenis Ford Laser dalam kejadian di Batang Benar, Mantin dekat sini semalam.
Wardi Ahmad (gambar kecil), 28, yang telah berkhidmat lebih dua tahun bersama JPJ maut ketika mendapatkan rawatan di Hospital Tuanku Ja'afar Seremban (HTJ) di sini.
Kejadian pukul 11 pagi itu turut mengakibatkan pemandu Ford Laser itu, Ismail Dahlan, 44, meninggal dunia beberapa jam selepas dia mendapatkan rawatan di HTJ.

Janda muda parah ditikam duda



DI tempat letak kereta pasar raya inilah Hazita parah akibat ditikam berkali-kali dengan gunting didakwa oleh bekas suaminya di Kota Bharu semalam.



KOTA BHARU - Seorang janda muda cedera parah selepas dikelar dan ditikam berkali-kali di muka, kepala dan leher dengan gunting dipercayai oleh bekas suaminya dalam satu pergaduhan di tempat letak kereta di sebuah pasar raya di sini semalam. Kejadian pukul 4 petang itu berlaku apabila Hazita Mohamad (gambar), 27, enggan menuruti permintaan bekas suaminya, 29, supaya kembali semula kepadanya. Ekoran itu, pelajar dandanan rambut itu cedera parah dan keadaannya dilaporkan stabil selepas dimasukkan ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II).
Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, sebelum itu, bekas suami mangsa dikatakan telah mengekori kereta yang dipandu wanita tersebut hingga ke pasar raya berkenaan.
Katanya, sebaik tiba di tempat letak kereta, suspek telah menerpa masuk ke dalam kereta mangsa lalu berlaku pergelutan. "Mangsa telah dikelar di muka dan ditikam di kiri dan kanan leher serta belakang kepala dengan gunting. "Suspek kemudian melarikan diri selepas orang ramai cuba meleraikan pergaduhan tersebut," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Tambahnya, siasatan awal pihaknya mendapati punca pergaduhan itu ialah kerana suspek naik berang selepas permintaannya untuk rujuk ditolak mentah-mentah oleh mangsa. Menurut Azham, pihaknya telah mengenal pasti identiti suspek yang bekerja sebagai pembantu hospital itu dan yakin dia akan ditahan bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 326 Kanun Keseksaan iaitu mendatangkan cedera. Sementara itu kakak mangsa, Hazlina, 30, yang ditemui di HRPZ II memberitahu, dia mengetahui mengenai kejadian itu selepas dihubungi pihak hospital 15 minit kemudian. Katanya, adiknya telah bercerai dengan bekas suaminya pada tahun lalu setelah berkahwin selama tujuh tahun. "Saya pun tidak pasti punca perceraian mereka, mungkin disebabkan cemburu," katanya.

Buruh maut ditetak



ANGGOTA polis memeriksa mayat seorang lelaki Indonesia yang mati ditetak dekat kawasan perkuburan Kristian, Jalan Kuari, Kuala Lumpur kelmarin.



KUALA LUMPUR – Sekumpulan empat lelaki asing bertindak kejam apabila menetak mati seorang buruh Indonesia hanya kerana berselisih faham ketika menaiki bas dalam satu kejadian berhampiran tanah perkuburan Kristian, Jalan Kuari, Cheras di sini kelmarin.
Dalam kejadian pukul 7 petang itu, empat samseng tersebut turut membuatkan seorang lagi rakan mangsa cedera parah apabila ditetak dengan parang. Dia kini dirawat di hospital.
Mangsa dari Surabaya itu dipercayai berusia lingkungan 30-an dan tiada sebarang dokumen ditemui padanya.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, kejadian berlaku ketika mangsa dan dua rakannya menaiki bas dari Taman Len Seng menuju ke pusat bandar untuk pulang ke rumah mereka di Kampung Baru di sini.

Raja Azmi mahu saman Jawi



KERATAN Kosmo! 20 April 2011.



KUALA LUMPUR - Penerbit filem kontroversi, Raja Azmi Raja Sulaiman, 51, tidak teragak-agak untuk menyaman Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) sekiranya keputusan kes khalwat yang membabitkan dirinya dan Muhammad Roslin Hashim, 39, berterusan ditangguhkan.
Katanya, keadaan itu menyebabkan dia mengalami trauma selain terpaksa menanggung malu atas perkara dia tidak melakukannya.
"Jika sampai sekarang belum ada keputusan sehingga beberapa kali ditangguhkan, hidup saya terus menjadi tidak tenteram.
"Pihak Jawi sengaja melengahkan siasatan malah perkara (dakwaan khalwat) itu sebenarnya telah berlaku lebih setahun lalu," kata Raja Azmi ketika dihubungi di sini semalam.

ISLAM☆ JENIS2 SYAITAN

Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan:


1. Zalituun


Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggoda supaya manusia berbelanjalebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.


2. Wathiin


Pergi kepada orang yang mendapat musibah supayabersangka buruk terhadap Allah.


3. A'awan


Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.


4. Haffaf


Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth: disko, kelab mlm & tempat yg ada minuman keras).


5. Murrah


Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakanmuzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.


6. Masuud


Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.


7. Daasim


(BERILAH SALAM SEBELUM MASUK KE RUMAH...)Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam> ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumahtangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).


8. Walahaan


Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.


9. Lakhuus


Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.


10. Isetan[hehehhe shoping addict mcmna maw buang nie??]


Sebuah pasaraya yg terkemuka di seluruh duniawi. Memberi potongan harga pada Karnival jualan Keburukan: Melalaikan manusia bershopping sehingga lupa waktu sembahyang




p/s: shopping tu agak2 sikit, jangan sampai berlebih2an . Membazir itulah sebenarnya amalan Setannn laknat.



jenis2 syaitan
1. Zalituun
Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat.Menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu
.

2. Wathiin
Pergi kepada orang yang....

mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah.


3. A'awan

Menghasut sultan/raja/pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Seronok dengan kedudukan/kekayaan hingga terabai kebajikan rakyat dan tidak mahu mendengar nasihat para ulama.
4. Haffaf
Berkawan baik dengan kaki botol. Suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat (cth: disko, kelab mlm & tempat yg ada minuman keras).
5. Murrah
Merosakkan dan melalaikan ahli dan orang yg sukakan muzik sehingga lupa kepada Allah. Mereka ini tenggelam dalam keseronokan dan glamour etc.
6. Masuud
Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, gosip, umpatan dan apa sahaja penyakit yg mula dari kata-kata mulut.
7. Daasim
Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar berlaku keruntuhan rumah tangga (suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi).

8. walahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwuduk dan solat dan menjejaskan ibadat-ibadat kita yg lain.
9. Lakhuus

Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api/matahari.
 

jenis2 syaitan dalam AL-FATIHAH

Semoga boleh dimanfaatkan
Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila
cacat bacaannya maka rosaklah solat. Oleh itu
perbaikilah bacaannya dengan ilmu
tajwid. Bukan setakat bacaannya saja rosak
malah kita menyebut nama syaitan di dalam
solat kita.Berikut diperturunkan nama syaitan
laknat yang wujud didalam Al-Fatihah, sekiranya
kita tidak berhati-hati.
Nama syaitan;
1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu)
sepatutnya DULILLAH
2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu)
sepatutnya HI ROB
3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu)
sepatutnya KI YAU
4. KANNAK (bila dibaca dengan sabdu)
sepatutnya KA NAK
5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu)
sepatutnya KA NAS
6) Iya (disebut tanpa sabdu) sepatutnya Iyya.
Iya bermaksud ‘matahari’ Dalam ayat ke 5, jika
salah bacaannya akan bermaksud “kepada
mataharilah yang kami sembah dan kepada
matahari kami meminta pertolongan”!!!!
SIROTHOLLAZI…………. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa henti.
AMIN ……………hendaklah mengaminkan Al-Fatihah
dengan betul iaitu AA ……dua harakat, MIN …. 3
harakat, semoga Amin kita bersamaan dengan
Amin malaikat ….. Insya-Allah. semoga kita
menjadi orang yang sentiasa membaiki bacaannya.
Perhatian;
Sebarkan hukum Allah walaupun satu ayat semoga kita mendapat rahmatNya, Insya-Allah.
wassalam.

No comments:

Post a Comment