Wednesday, November 2, 2011

BILA HUKUM ALLAH..KITA DEGIL JUGA TAK MAU LAKSANAKAN...KITA KERAP BUAT MAJLIS MAKSIAT@MUNGKAR...TAMBAHAN JAUH DARI SURAU DAN MASJID...JAUH PULA DARI ALLAH...MAKA KIAH PARAHLAH....

‘Suamiku luar tabii’

Oleh Noor Syahidatool Aqma Mohd Noor dan Norul Awatif Romli
am@hmetro.com.my

BUKTI...Liza menunjukkan cetakan dari laman sosial facebook berhubung hubungan luar tabii suaminya.
BUKTI...Liza menunjukkan cetakan dari laman sosial facebook berhubung hubungan luar tabii suaminya.
KLANG: “Selepas hampir tujuh tahun berkahwin dan dikurniakan dua anak, saya langsung tidak menyangka akan berdepan badai yang amat dahsyat apabila suami berubah cinta dengan menyintai kaum sejenisnya.
“Hati isteri mana yang tak remuk kerana suami yang disanjung rupa-rupanya gay,” rintih isteri yang hanya mahu dikenali sebagai Liza.

Ibu berusia 29 tahun itu berkata, pada mulanya dia mengesyaki suaminya yang berusia 30-an menjalin hubungan sulit dengan perempuan lain selepas mengesan beberapa petanda mencurigakan.
“Suami saya seorang yang lembut, begitu juga dengan tingkah laku dia, tetapi saya tak sangka sampai ke tahap dia melakukan hubungan songsang dengan kaum sejenisnya,” katanya yang juga kakitangan sebuah hospital swasta di ibu kota.

Liza berkata, perkahwinannya dengan suami diatur keluarga, namun dia mencintai dengan sepenuh hati lebih-lebih lagi selepas mereka dikurniakan dua cahaya mata lelaki berusia enam dan tiga tahun.

Menurutnya, perubahan sikap suaminya mula dikesan Mac lalu apabila sering marah tanpa sebab munasabah, panas baran dan sering memaki-hamunnya.

Liza semakin curiga apabila menemui kondom di bawah pelapik kaki di dalam kereta, namun apabila ditanya, suaminya memberi alasan ia milik rakan.

“Selepas kejadian itu, saya nekad untuk mengintip setiap perlakuan suami. Pada Ogos lalu, saya membohongi suami kononnya terpaksa bekerja sehingga lewat petang, padahal saya sengaja ingin memerangkapnya.
“Tanpa diketahuinya, saya pulang awal ke rumah dan sejurus tiba saya nampak ada lelaki lain yang tidak berbaju bersama suami di dalam bilik tidur kami. “Apabila saya masuk ke rumah secara mengejut, muka suami pucat dan menggelabah, namun masih cuba berselindung dengan memberi alasan lelaki itu rakannya yang datang ke rumah untuk berehat,” katanya.

Selepas kejadian itu, perasaan Liza semakin kuat mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena terutama apabila membaca SMS berunsur lucah di dalam telefon bimbit milik suami dan perbualan di laman sosial facebook suaminya juga ada banyak perkataan lucah.

“Saya juga menemui e-mel berunsur lucah selain gambar bogel lelaki dan perempuan. Lebih mengejutkan, semua gambar dan e-mel lucah yang diterima suami datangnya daripada lelaki.

“Saya sungguh sedih, lebih-lebih lagi bila terbaca perbualan kotor suami saya dengan pasangan gaynya,” katanya.

Bagi mengatasi masalah dihadapinya, Liza mendapatkan nasihat daripada jabatan kaunseling di tempat kerjanya dan dia dinasihatkan banyak berdoa serta melakukan solat hajat supaya suaminya diberi petunjuk oleh Allah. “Saya nampak ada perubahan pada sikap suami. Dia tidak lagi panas baran, tetapi saya tetap kecewa kerana perasaan suami terhadap pasangan songsangnya yang dia panggil ‘adik’ masih tidak berubah.

“Malah, suami saya mengaku dia melakukan hubungan sejenis dengan ramai lelaki dan memberi alasan pengalaman diliwat ketika zaman sekolah menengah menyebabkan dia jadi begitu,” katanya.

Berikutan itu, Liza meminta suaminya menjalani ujian mengesan virus HIV kerana bimbangkan risiko dijangkiti penyakit kelamin itu.

“Alhamdulillah, keputusannya negatif, tetapi saya tetap berasa tidak tenang kerana suami kini kembali kepada perangai lamanya selepas saya terbaca mesej lucah di telefon bimbitnya.

“Saya sayangkan keluarga, tidak mahu bercerai, tetapi saya keliru dengan keadaan ini,” katanya.


Rompak bank silih berganti

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim dan Gaddafi Musli
am@hmetro.com.my

PERIKSA...anggota unit forensik mencari bukti di lokasi kejadian.
PERIKSA...anggota unit forensik mencari bukti di lokasi kejadian.
KUALA LUMPUR: Dua lelaki bersenjatakan parang dan pistol bertindak nekad merompak dua bank berasingan pada jarak lapan kilometer dalam tempoh lebih lima jam membabitkan kerugian lebih RM69,000, semalam.
Dalam kejadian pertama jam 10 pagi di Jalan Metro Pudu, di sini, dua lelaki terbabit melarikan wang tunai RM44,000.

Menurut sumber, dua lelaki bertopi keledar itu melulu masuk ke dalam bank berkenaan sebelum seorang daripada mereka ke kaunter dan mengacukan parang ke arah seorang wanita berusia 29 tahun yang juga pengurus di bank berkenaan.
“Rakan suspek yang mengekori suspek pertama mengacukan pistol ke arah seorang lagi pekerja dan mengarahkan mereka memberikan kerjasama.

“Mereka mengarahkan pengurus bank terbabit memasukkan wang ke dalam beg dibawa mereka,” katanya.

Sumber berkata, ketika kejadian terdapat lima pekerja bank di premis berkenaan termasuk seorang pengawal keselamatan.

“Dua suspek dilapor hanya mengambil masa kurang tiga minit sebelum melarikan diri,” katanya.

Pengurus bank terbabit membuat laporan di Balai Polis Pudu, di sini, untuk siasatan dan tindakan lanjut.
Difahamkan, dua suspek terbabit melakukan satu lagi rompakan di sebuah bank di Taman Saujana Cheras, di sini lima jam kemudian.

Dalam kejadian kedua kira-kira jam 3.45 petang itu, kumpulan terbabit berjaya melarikan lebih RM25,000.

Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah ditemui di lokasi kejadian, terdapat lima hingga enam pelanggan termasuk pekerja bank dalam premis itu.

Beliau berkata, sebaik masuk ke bank berkenaan, suspek yang bersendirian meluru ke arah kaunter.

“Suspek melompat ke dalam kaunter berkenaan dan mengacukan pistol ke arah seorang pekerja. Dia (suspek) mengarahkan pekerja bank itu menyerahkan wang kepadanya dengan memasukkan wang ke dalam sebuah beg dibawa sebelum melarikan diri,” katanya.

Menurutnya, biarpun suspek dikejar beberapa pengawal keselamatan, namun suspek meloloskan diri.

Siasatan mengesyaki rakan suspek menunggu di kawasan berhampiran bank memudahkannya melarikan diri.

Sementara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa yang dihubungi berkata, polis tidak menolak kemungkinan dua bank dirompak kumpulan perompak sama.

Saiful Apek nafi ambil ganja

Oleh Sarah Zulkifli dan Nurul Huda Kosnon
am@hmetro.com.my

TAK MENGAKU...Saiful Apek (kiri) didakwa di Mahkamah Majistret Petaling Jaya, semalam.
TAK MENGAKU...Saiful Apek (kiri) didakwa di Mahkamah Majistret Petaling Jaya, semalam.
PETALING JAYA: Selepas lebih setahun dia dan empat rakannya termasuk seorang wanita ditahan kerana disyaki mengambil dadah jenis ganja, pelakon komedi popular, Saiful Apek dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam, bagi menghadapi pertuduhan mengikut Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952.
Saiful Apek atau nama sebenarnya Mohd Saifulazam Mohamed Yusoff, 42, tampil berbaju dan seluar hitam bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Ahmad Solihin Abd Wahid.
Mengikut pertuduhan, bapa kepada tiga anak itu dikesan mengambil dadah iaitu ganja di Pejabat Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Subang Jaya, Jalan LP 2A/1, Taman Putra Permai, Seri Kembangan dekat sini, pada jam 11 malam, 12 Jun tahun lalu.

Saiful dituduh mengikut Seksyen 15(1) (a) ADB 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 15 akta sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM5,000 atau penjara maksimum dua tahun, jika disabit kesalahan.


Tiga rakannya, iaitu pengurus Gitu-Gitu Production Sdn Bhd, Shah Zainatull Ehsan Al-Muazam Shah Yahya, 28 dan dua pekerja sambilan kru produksi itu, Shaiful Baharom, 24, serta Noremy Mohamad, 28, turut didakwa atas kesalahan sama, namun semuanya minta dibicarakan.

Suspek kes bunuh ditahan selepas 23 tahun



BESUT: Seorang lelaki yang merupakan suspek kes pembunuhan seorang kanak-kanak lelaki berusia setahun 11 bulan di Kampung Gong Badang di sini pada tahun 1988, berjaya ditahan polis hari ini.
Lelaki yang kini berumur 48 tahun itu ditahan pada pukul 6.30 pagi dalam serbuan di sebuah rumah di kampung Alor Lintah dekat sini, kata Timbalan Ketua Polis Daerah Besut DSP Noor Zainy Mohd Nor.

Dalam kejadian 23 tahun lepas, lelaki yang ketika itu berusia 25 tahun disyaki membunuh kanak-kanak lelaki itu ketika dia sedang tidur dalam buaian di Kampung Gong Badang.

Lelaki itu dipercayai melarikan diri ke selatan Thailand dan bekerja sebagai penoreh getah di sana.


Noor Zainy berkata lelaki itu ditahan semasa dia pulang untuk melawat ibunya yang sakit.

"Suspek ditemui secara kebetulan ketika sepasukan anggota polis bahagian Narkotik dari IPD (Ibu Pejabat Polis Daerah) Besut menyerbu kediaman ibu suspek untuk menahan anak saudaranya yang disyaki terbabit dalam kes dadah.

"Apabila mendapati anak saudaranya tidak berada di rumah itu, polis telah memeriksa suspek dan mendapati suspek mempunyai rekod jenayah lampau lalu menahannya," katanya.

Noor Zainy berkata lelaki yang masih bujang itu direman tujuh hari untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment