Saturday, November 5, 2011

ZINA DLL TETAP BERLAKU SELAGI HUKUM ALLAH TAK DIJALANKAN...JANGAN KITA MENJADIKAN AGAMA ALLAH IKUT PERATURAN KITA...SEPATUTNYA KITA MENGIKUT PERATURAN YANG ALLAH TELAH TETAPKAN...APA PUNYA MAZHAB PULAK KALAU BEGINI...

Bini hujung minggu

Oleh Mary Victoria Dass dan Mahaizura Ab Malik
am@hmetro.com.my

BERLINDUNG...Rita berkongsi kisah kehidupannya bersama Rahayu (kiri) di Rumah Sinar Sofia.
BERLINDUNG...Rita berkongsi kisah kehidupannya bersama Rahayu (kiri) di Rumah Sinar Sofia.
JOHOR BAHRU: Kemaruk ingin hidup mewah menyebabkan segelintir wanita tempatan menggadai maruah melalui ‘pakej abang Singapura’ ditawarkan pelancong lelaki negara berkenaan yang bersedia memenuhi apa saja permintaan ‘gundik’ mereka termasuk menyediakan rumah dan kereta selain elaun ribuan ringgit setiap bulan.
Kewujudan pakej maksiat itu didedahkan bekas kerani dikenali sebagai Rita, 28, hasil pengalamannya mendapatkan wang secara mudah dengan menjadi teman termasuk menyerahkan tubuh kepada lelaki hidung belang dari republik berkenaan setiap kali mereka berkunjung ke sini, terutama pada hujung minggu.
Rita mendakwa pembabitannya dalam kegiatan itu bermula daripada perkenalan dengan seorang lelaki dari Singapura menerusi laman web sosial yang dikenali sebagai Sam yang juga kontraktor.

Menurutnya, pada awalnya dia menganggap Sam rakan biasa, namun hubungan mereka semakin rapat hingga pada satu hari lelaki itu menawarkan pakej untuk dia memperoleh wang dengan mudah dan hidup mewah.


“Sam yang sudah berkeluarga menyatakan dia mencari teman kerana kesunyian setiap kali berurusan di bandar raya ini pada setiap hujung minggu.

Buat, jual senjata

Oleh Rosman Shamsudin
am@hmetro.com.my

RAMPAS...Md Tahir (dua dari kiri) menunjukkan senapang kayu buatan sendiri yang dirampas daripada seorang peneroka di  Felda Gunung Besout, di Slim River.
RAMPAS...Md Tahir (dua dari kiri) menunjukkan senapang kayu buatan sendiri yang dirampas daripada seorang peneroka di Felda Gunung Besout, di Slim River.
SLIM RIVER: Seorang peneroka Felda mengejutkan polis apabila dikesan memiliki kemahiran menghasilkan senapang kayu berbahaya sebelum dijual secara haram kepada orang ramai.
Senjata buatan sendiri itu yang dijual pada harga RM350 setiap laras mampu mengundang maut berikutan menggunakan tabung angin bertekanan tinggi untuk menembak laju peluru guli yang digunakan.
Kegiatan menyalahi undang-undang itu berjaya dipatahkan selepas peneroka berusia 66 tahun itu ditahan sepasukan anggota polis Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tanjung Malim, yang menyerbu rumahnya di Felda Gunung Besout, di sini.

Dalam operasi jam 3.40 petang Jumaat lalu, suspek yang juga seorang tukang kayu dikesan menjadikan bahagian belakang rumahnya sebagai ‘kilang’ untuk menghasilkan senapang kayu berkenaan.


Pemangku Ketua Polis Daerah Tanjung Malim, Superintendan Md Tahir Kasim, berkata siasatan mendapati suspek memulakan perniagaan menjual senapang itu sejak awal tahun ini.

Tak sempat balik raya

Oleh Shahrul Nizam Mohamad
am@hmetro.com.my

PEKAN: Perjalanan dua sepupu pulang ke kampung halaman menyambut Aidiladha, esok, berakhir dengan tragedi apabila seorang terkorban selepas motosikal ditungganginya merempuh seekor lembu di Kilometer 26, Jalan Pekan-Nenasi di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam itu, Mohd Azizul Kamarudin, 21, dari Kampung Raja, Kuala Terengganu, parah di kepala maut di tempat kejadian.

Sebelum kejadian, mangsa yang baru sehari bekerja di Johor Bahru mengekori motosikal ditunggang sepupunya, Muhammad Hizrie Min, 23, dalam perjalanan menghala ke Kuala Terengganu dari Johor Bahru.
Ketua Polis Daerah, Superintendan Yahaya Othman berkata, sebaik tiba di tempat kejadian, mangsa dipercayai tidak sempat mengelak seekor lembu melintas jalan.

“Akibat rempuhan itu, mangsa terjatuh di permukaan jalan dan mengalami kecederaan di kepala. Sepupu mangsa yang berada di depan menyedari kejadian itu dan berpatah semula untuk memberi bantuan namun mangsa didapati sudah meninggal dunia,” katanya.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Pekan (HP) untuk bedah siasat sebelum dituntut oleh ahli keluarganya, kira-kira jam 12 tengah, malam kelmarin.

“Siasatan awal mendapati permukaan jalan ketika kejadian kering serta cuaca baik namun kawasan berlakunya insiden itu gelap kerana tiada lampu jalan,” kata Yahaya.

Menurutnya, polis masih meneruskan siasatan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Paksa minum arak

Oleh Raja Noraina Raja Rahim
rnoraina@hmetro.com.my

AMPANG: Hanya kerana tidak berpuas hati adik lelaki berkahwin dan bertukar agama, seorang wanita berusia 30-an dipercayai sanggup memaksa adik lelakinya meminum arak di depan isteri dan keluarga.
Malah, kakak lelaki berusia 31 tahun itu turut mengugut membuka pakaian isteri adiknya yang baru berkahwin itu di hadapab keluarga sekiranya mangsa enggan menuruti kemahuannya itu, Selasa lalu.

Berikutan insiden itu, mangsa membuat laporan polis selepas dia dan isterinya pulang ke rumah mereka di Ampang, di sini.

Menceritakan semula kejadian itu, sumber berkata, jam 3 petang Selasa lalu, mangsa dikatakan terpedaya muslihat kakaknya supaya datang ke rumah keluarga di Cheras, di sini, kononnya seorang ahli keluarga mereka sakit tenat.


“Terkejut mendengar berita itu, mangsa membawa isterinya ke rumah berkenaan untuk melawat dan membawa ahli keluarganya itu ke hospital.

Cabul gadis tengah jalan



KAJANG: Hanya dengan memberi alasan tayar motosikalnya goyang, seorang remaja perempuan nyaris menjadi mangsa lelaki ‘gila seks’ apabila diraba dan cuba dicabul di pondok bas di Jalan Semenyih, Selasa lalu.
Dalam kejadian jam 8.15 malam itu, mangsa yang berusia 19 tahun baru pulang dari kolejnya di ibu kota dengan menunggang motosikal berseorangan ke rumahnya yang terletak di Taman Tasik Kesuma, di sini.

Disebabkan hujan dan jalan licin, mangsa menunggang motosikal perlahan sebelum dihampiri seorang lelaki menaiki motosikal dan meminta dia memberhentikan motosikalnya kerana mendakwa tayarnya bergoyang.

Menurut sumber, mangsa yang terpedaya memberhentikan motosikalnya di pondok menunggu bas dan memeriksa tayar motosikalnya sebelum lelaki itu pura-pura mahu membantu.

“Mangsa yang tidak mengesyaki niat buruk lelaki terbabit hanya mengikut arahan dan memerhatikan tingkah laku lelaki itu yang kelihatan bersungguh-sungguh mahu menolongnya,” katanya.

Bagaimanapun, lelaki terbabit tiba-tiba mendekati mangsa sebelum menarik tangan mangsa dan mengajaknya berbual sebelum bertindak lebih drastik apabila cuba memasukkan tangannya ke dalam seluar mangsa.


Mangsa yang terkejut diperlakukan sedemikian menepis tangan lelaki itu sebelum mendapatkan motosikalnya dan beredar dari tempat kejadian.


Rogol: Konstabel diarah bela diri


Jamil diarah membela diri atas tuduh merogol gadis di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA - Seorang anggota polis berpangkat konstabel diarah membela diri di Mahkamah Sesyen di sini semalam terhadap dua tuduhan merogol dan memaksa seorang gadis berusia 17 tahun melakukan seks oral di Balai Polis Putra Height, Subang Jaya tiga tahun lalu.
Hakim Hayatul Akmal Abd. Aziz memutuskan demikian terhadap tertuduh Jamil Abdul Sah, 30, selepas mahkamah dapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie terhadap tertuduh.
Sehubungan itu, beliau menetapkan 20 Disember depan untuk tertuduh membela diri terhadap tuduhan tersebut.
Mengikut pertuduhan, anggota polis itu didakwa merogol pelajar tingkatan lima itu di antara pukul 6 pagi dan 7 pagi, 18 Jun 2008 di Bilik Maklumat, Balai Polis Putra Height di sini.
Bapa kepada dua orang anak itu turut dituduh memaksa pelajar berkenaan melakukan seks oral di bilik sama dan pada waktu tersebut.
Dakwaan terhadapnya dibuat mengikut Seksyen 376 (2)(f) Kanun Keseksaan dan Seksyen 377B kanun yang sama, masing-masing memperuntukkan hukuman penjara sehingga 30 tahun dan 20 tahun juga sebatan jika sabit kesalahan.
 

No comments:

Post a Comment