Sunday, December 11, 2011

BILA KEDATANGANNYA MEREKA BUAT ONAR@MASALAH....JIKA TAK DIBENDUNG...JUMLAH KIAN BERTAMBAH...MASALAH JUGA BERTAMBAH@LAGI RUMIT....

Leher ditikam, dada dirodok

Oleh Alias Abd Rani
lias@hmetro.com.my

SIASAT...anggota polis memeriksa tempat kejadian mangsa dibunuh di Jeti Maling, dekat Dataran Sibu Fasa II.
SIASAT...anggota polis memeriksa tempat kejadian mangsa dibunuh di Jeti Maling, dekat Dataran Sibu Fasa II.
SIBU: Lima kesan tikaman termasuk empat di dada dan satu di leher dipercayai menggunakan pisau ditemui pada tubuh seorang wanita yang menanggung azab lebih sejam sebelum menemui ajal di Jeti Maling, berdekatan Dataran Sibu Fasa II, malam kelmarin.
Mangsa dipercayai diserang sebelum diheret ke dalam semak di kawasan itu.
Sebelum kejadian, mangsa, Chiew Ming, 40, bersendirian menunggu feri untuk pulang ke rumah keluarganya di Sungai Bidut, sebaik selesai kerja, jam 8 malam.

Mangsa yang menetap di Jalan Chong Sang, di sini, dan masih bujang menunggang motosikal berhenti di jeti terbabit sebelum diserang individu tidak dikenali.


Sumber berkata, ketika diserang, seorang wanita yang melalui tempat kejadian terdengar suara individu menjerit meminta pertolongan.

Berikutan itu, dia yang dibantu orang ramai kemudian melakukan pemeriksaan dan menemui mangsa dalam keadaan nyawa-nyawa ikan dan berlumuran darah sebelum memaklumkan kejadian itu kepada polis.


Ugut bunuh menantu

Oleh Muhaamad Hafis Nawawi
mhafis@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Gara-gara perselisihan faham, seorang wanita warga emas tergamak membelasah menantu perempuannya dengan batang kayu, selain mengugut mahu membunuh mangsa sebelum menghalau wanita terbabit dari rumahnya, Rabu lalu.
Kejadian kira-kira jam 8.30 pagi itu berlaku apabila warga emas berusia 60-an terbabit tidak menyukai sikap menantunya berusia 34 tahun yang tinggal bersama sejak tiga tahun lalu, sebelum bertindak luar kawalan membelasah mangsa di rumahnya di Jinjang.
Pada mulanya, mangsa dikatakan bertengkar dengan ibu mentuanya sebelum kejadian bertukar ganas menyebabkan mangsa terpaksa melarikan diri bersama anak perempuannya berusia setahun dan menumpang di rumah seorang rakannya.

Selepas dinasihatkan rakannya itu, mangsa akhirnya membuat laporan di Balai Polis Jinjang, kelmarin memandangkan seorang lagi anak lelaki mangsa berusia tiga tahun masih tinggal bersama keluarga mentuanya.


Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila ibu mentua mangsa dikatakan tidak berkenan dengan tindakan mangsa menegurnya sebelum berlaku pertengkaran antara mereka.


Nekad terjun tingkat 2

Oleh Suraya Roslan
surayaroslan@hmetro.com.my

DUKUNG... anggota Rela, Vejaya Kumar mengusung warga Afrika yang cedera selepas terjun dari tingkat 2 ketika mengelak ditahan dalam operasi, semalam.
DUKUNG... anggota Rela, Vejaya Kumar mengusung warga Afrika yang cedera selepas terjun dari tingkat 2 ketika mengelak ditahan dalam operasi, semalam.
MANTIN: Tindakan ‘berani mati’ seorang pelajar kolej swasta warga Afrika nekad terjun dari tingkat dua sebuah kondominium, di sini bagi mengelak dicekup mengundang tragedi apabila patah kaki dalam satu serbuan, semalam.
Dalam Ops Ajar bermula jam 8 malam, lelaki berusia 26 tahun itu panik melihat kehadiran penguat kuasa Jabatan Imigresen dan Rela sebelum nekad terjun dari tingkat dua dalam usaha melarikan diri.
Namun, warga Nigeria itu ditemui terbaring akibat patah kaki kiri dan pemeriksaan lanjut mendapati dia tinggal lebih masa di negara ini.

Hasil pemeriksaan lanjut menemui kandungan khidmat pesanan ringkas (SMS) mencurigakan pada telefonnya yang kebanyakannya mendakwa suspek menipu wang beberapa individu selain terbabit dalam penyamaran.


Lelaki itu kemudian membawa penguat kuasa ke rumahnya di situ, namun tiga rakannya yang berada di dalam enggan membuka pintu menyebabkan penguat kuasa memecahkannya.

Serbuan di rumah itu mendedahkan mereka anggota kumpulan ‘African Scam’ yang dipercayai bergiat aktif memperdaya mangsa sejak beberapa tahun lalu.

No comments:

Post a Comment