Wednesday, July 14, 2010

MANA MEREKA NAK BERHENTI BENDA SEDAP ...HUKUM PULAK TERASA RINGAN....

Pasangan tak serik ditangkap khalwat kali kedua



2010/07/15

JASIN: Tidak sampai dua bulan dicekup kerana berkhalwat, sepasang remaja nyata tidak serik dan seronok melakukan kesalahan sama apabila mereka ditahan sekali lagi, semalam.
Sebelum ini, remaja perempuan berusia 16 tahun menjadikan rumah keluarganya di Ayer Keroh sebagai tempat maksiat, kali ini mengulanginya di rumah sewa kakaknya di Bukit Tembakau, dekat sini.
Pasangan terbabit dicekup kira-kira jam 10.30 pagi oleh sekumpulan tiga lelaki yang juga penduduk di situ selepas melihat mereka ke rumah berkenaan sebelum dibawa ke Balai Polis Merlimau dan diserahkan kepada Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) untuk tindakan lanjut.

Ketua Pegawai Penguat kuasa Agama, Rahimin Bani, berkata selepas mendapati pasangan terbabit masuk ke rumah itu, penduduk terbabit memerhatikannya dan selepas hampir 15 minit tidak keluar, mereka kemudian bertindak membuat pemeriksaan.

Katanya, ketika sampai di hadapan rumah itu, salah seorang daripadanya memerhatikan daripada tingkap depan dan mendapati lelaki terbabit berkain pelekat, manakala remaja perempuan berkenaan berkemban dengan tuala.

“Mereka terus mencekup pasangan berkenaan dan dibawa ke balai polis sebelum diserahkan kepada Jaim bagi siasatan lanjut,” katanya

No comments:

Post a Comment