Sunday, October 10, 2010

CAKAPLAH WALAUPUN PAHIT..ARTISKE ORANG TERKENAL ATAU TAK...SELAGI IA ISLAM XLEPAS DARI HUKUM ALLAH...JANGAN SEKALI KITA MEMUJA ORANG YANG MEMBUAT MAKSIAT...REDA MAKSIATNYA KITA JUGA BERDOSA SAMA....TAK CAYA TAK USTAZ BERHAMPIRAN..MUFTI PUN BOLEH....

Sheikh Muszaphar Akhiri Zaman Bujang
PUTRAJAYA: Dengan sekali lafaz, Angkasawan Negara Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor selamat diijabkabulkan dengan pasangannya Dr Halina Mohd Yunos di sini Ahad.
Majlis akad nikah yang berlangsung di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin di sini, pernikahan ini dilakukan sendiri oleh bapa Dr. Halina, Lt Kol (B) Mohd Yunos Mohd Ali, dengan disaksikan Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) Datuk Che Mat Che Ali.
Turut sama memberi restu ialah ibu Dr Halina, Habibah Endan; kedua ibu bapa Sheikh Muszaphar; Datuk Sheikh Mustapha Sheikh Abdul Shukor dan Datin Zuraida Sheikh Ahmad.
Ia juga turut disaksikan oleh kira-kira 1,500 tetamu termasuk ahli keluarga kedua-dua belah pihak dan beberapa angkasawan luar negara.
Dr Sheikh Muszaphar tiba pada pukul 10.55 pagi dengan diiringi hantaran sebanyak sembilan dulang manakala Dr Halina tiba 15 minit kemudian dengan 11 dulang hantaran.
Kedua-dua pasangan memakai pakaian sedondon berwarna putih.
Pada malam ini, Dr Sheikh Muszaphar dan pasangannya akan disandingkan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) pada pukul 8 malam.
100 angkasawan dari 35 negara juga tidak ketinggalan untuk menghadiri majlis itu. - BERNAMA



Angkasawan Negara Sah Bergelar Suami

Pasangan pengantin baru ini akan berbulan madu di Mekah sambil mengerjakan umrah FOTO The Star Oleh AZMAN GHANI
PUTRAJAYA: Dengan sekali lafaz, Angkasawan negara, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor sah bergelar suami kepada Dr Halina Mohd Yunos dalam satu majlis yang berlangsung di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin di sini, Ahad.
Pasangan tersebut dinikahkan oleh bapa pengantin perempuan, Mohd Yunos Mohd Ali dengan bersaksikan Ketua Pendaftar Cerai dan Rujuk Wilayah Persekutuan, Datuk Che Mat Che Ali kira-kira kira-kira pada pukul 11.45 pagi dengan dihadapan, keluarga dan sahabat-handai kedua-dua mempelai.
Pasangan yang bertunang pada 1 Januari lalu menzahirkan rasa syukur kerana majlis itu berjalan dengan lancar.
"Alhamdulilah semuanya berjalan seperti yang dirancangkan. Saya berterima kasih kepada semua yang terlibat dan masyarakat yang datang meraikan majlis ini.
"Perancangan saya selepas ini adalah untuk meneruskan tugas yang diamanatkan di samping tanggungjawab sebagai seorang suami," kata Sheikh Muszaphar.
Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor lega selepas selesai upacara akad nikah
Manakala Dr Halina turut mengakui perasaan gemuruh dan gembira bercampur baur ketika melalui upacara akad nikah sebentar tadi.
"Syukur semua sudah selesai, perasaan saya ketika ini bercampur baur sama ada gembira sedih dan terharu kerana melangkah setapak lagi ke fasa hidup berumah tangga," ujarnya.
Ketika ditanya tentang harapan menimang cahaya mata, pasangan ini memberitahu menyerahkan segalanya kepada Allah. Mereka juga dijangka akan menunaikan umrah sambil berbulan madu.
Dr Halina anggun mengayakan pakaian dari butik Cosry
Pada majlis tersebut Dr Halina tampil anggun sementara suaminya tampak kacak apabila mengenakan persalinan berwarna putih rekaan Cosry.
Sheikh Muszaphar menyerahkan sembilan dulang hantaran berbalas 11 bertemakan rona putih gading dan perak. Hiasan hantaran turut diserikan dengan warna biru muda. Bagaimanapun wang hantaran tidak dimaklumkan atas keputusan kedua-dua belah pihak.
Majlis persandingan akan diadakan malam ini dengan di Putrajaya International Convention Centre (PICC) dengan bertemakan pahlawan Melayu di istana kayangan.
Lebih 1,000 jemputan akan hadir yang terdiri daripada golongan diraja, orang kenamaan, ahli keluarga, rakan rapat termasuk 100 angkasawan dari 35 negara dan 20 media antarabangsa
 
 
 
Soo Wincci ‘Seksa Diri’ Buat Tarian Tiang

Soo Wincci sedang gigih belajar tarian tiang demi menjayakan klip video dan persembahan semasa pelancaran album pertamanya pada Disember ini. - Foto oleh RAYMOND OOI
PENYANYI baru, Soo Wincci, 25, sanggup menyeksa dirinya membuat tarian tiang demi menjayakan klip video album pertamanya yang akan dilancarkan pada Disember ini.
Semasa majlis pelancaran tersebut, Wincci akan membuat persembahan tarian tiang yang dipraktisnya sejak empat bulan lalu di Bobbi’s Pole Studio, Ampang.
Disebabkan baru pertama kali mencuba tarian tiang, banyak kesan lebam pada betis dan pehanya yang putih melepak itu.
“Saya nak persembahkan semua jenis aksi dalam tarian tiang. Tarian ini memerlukan banyak tenaga. Setiap kali saya praktis selama dua jam, saya rasa lembik seperti nak pengsan.
“Walaupun sakit di betis dan peha serta menahan penat, saya terpaksa tahan jua sebab nak pandai buat tarian tiang untuk klip video dan persembahan semasa pelancaran album pada Disember nanti.
“Saya sanggup membeli tiang dari Amerika Syarikat yang berharga RM1,000 untuk berlatih di rumah sebab jarak antara rumah saya di Damansara ke studio di Ampang agak jauh,” katanya kepada mStar Online, Jumaat di Menara Star, Petaling Jaya.
Wincci berkata jurutarinya, Maple Loo menganggap perkara tersebut menjadi kebiasaan bagi sesiapa yang pertama kali mencuba tarian tiang.
Untuk permulaan, setiap penari perlu menahan sakit sedikit ditambah dengan kesan lebam di anggota badan.
Menyentuh tentang albumnya yang memuatkan 10 buah lagu itu, Wincci mencipta lima buah lagu menggunakan bahasa Melayu, Cina dan Inggeris.
Selain itu, artis rakaman di bawah Beyond Artist Management pada hujung tahun lalu itu juga berlakon dalam drama Cina berjudul Injustice di ntv7.


Aqasha Kini Suami Noor Baizura

Aqasha kini sah bergelar suami kepada Noor Baizura Mohd Sabri. Foto The Star Oleh SHAARI CHE MAT
KUALA LUMPUR: Penyanyi dan pelakon Firdee Aqasha Rosli, 28, sah bergelar suami kepada Noor Baizura Mohd Sabri, 27, dengan sekali lafaz di Lake Fields, di sini.
Pasangan ini dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Nikah Cerai Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, Mohd Pauzi Ilias dengan berwalikan bapa pengantin perempuan, Mohd Sabri Awang pada pukul 3.25 petang, Ahad.
Pengantin perempuan menerima mas kahwin RM80, wang hantaran RM20,000 dan seutas rantai emas putih.
Majlis pernikahan tersebut berkonsepkan dalam taman yang direka oleh Butik Pengantin Tepak Sirih.
Kedua-dua mempelai sama cantik sama padan ini mengenakan pakaian pengantin berwarna kuning. Pengantin perempuan disolek dan didandan oleh Shegar.
Majlis tersebut dihadiri oleh 300 tetamu iaitu ibu bapa, keluarga dan sanak saudara kedua-dua pihak pengantin termasuk rakan artis.
Mereka adalah Emelda Rosmila, Adlin Aman Ramlie, Tony Eusoff, Jehan Miskin dan Khir Rahman.
Majlis resepsi pihak lelaki dijangka akan berlangsung pada 25 Disember ini di Dewan Raja Muda Musa, Kompleks dan Kebudayaan Shah Alam
 
 
Sharifah Abu Salem Tak Kering Idea Bikin Skrip & Novel

Sharifah Abu Salem (kiri) bersama Raja Alawiyah di majlis rumah terbuka di Taman Hillview, Ampang, Jumaat. - Foto oleh AZLINA ABDULLAH
NAMA novelis Sharifah Abu Salem bukanlah nama yang asing dalam dunia penulisan. Lebih-lebih lagi di kalangan kaki novel yang pernah membaca karyanya seperti Salam Taj Mahal, Tak Seindah Mimpi, Pesona Rindu dan Janji Diana.
Kini, dia bukan sahaja dikenali sebagai novelis, malah namanya semakin masyur sebagai penulis skrip drama-drama tempatan yang menghiasi kaca televisyen. Dsebabkan kerjanya tertumpu kepada penulisan sepenuh masa, jadi idea untuk membikin skrip dan novel tidak pernah kering.
“Saya tidak putus berdoa kepada Allah, minta dipermudahkan segala kerja. Selain itu, saya banyak melakukan kajian dan membaca kerana sesetengah dialog memerlukan fakta.
“Idea datang tidak menentu dan sentiasa ada untuk saya membuat skrip dan novel. Alhamdulillah,” katanya kepada mStar Online ketika majlis terbuka Hari Raya Aidilfitri di rumah penerbit Raja Alawiyah Raja Idris di Taman Hillview, Ampang, Jumaat.
Bermula daripada menulis skrip drama radio pada usia 16 tahun, Sharifah semakin menjadi buruan ramai penerbit drama.
Sebut sahaja drama Asmara, Nenek Kebayan, Gelora Di Hati Sara 1 & 2, Isabella, Kasih, Rahsia Demi Rahsia, Cik Yah Balik Kampung, Julia, Anakku Nik Aziz, dan Misteri Karina, semua skrip drama tersebut ditulis olehnya.
Terbaru, dua buah drama yang diadaptasi daripada novel-novelnya berjudul Biar Rindu Berlalu dan Trilogi Cinta sedang menjalani proses penggambaran.
Drama Biar Rindu Berlalu yang diadaptasi daripada novel berjudul yang sama itu diterbitkan oleh Bright Network Sdn Bhd manakala drama Trilogi Cinta diadaptasi daripada novel Tak Seindah Mimpi, Tak Semanis Impian dan Tiada Lagi Mimpi yang diterbitkan oleh Suhan Movies & Trading Sdn Bhd.
Editor Kanan di Kumpulan Karangkraf Sdn Bhd itu akui permintaan novel untuk diadaptasi sangat tinggi. Setakat ini, sebanyak 14 buah novel tulisannya yang dijadikan adaptasi untuk drama.
Walaupun sibuk menulis skrip, dia tetap meluangkan masa untuk menulis novel. Cuma fokus utamanya lebih diberikan kepada penulisan skrip.
Ini kerana dia hanya perlu menghasilkan dua buah novel dalam masa setahun jika mengikut kontraknya dengan syarikat penerbitan Alaf 21.
Sharifah pernah mengikuti kursus intensif penulisan kreatif dan kewartawanan di Universiti Sains Malaysia (USM) sesi 82/83 di bawah bimbingan Dr Fatimah Busu, Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad.
Pada Julai lalu, dia menerima Anugerah Khas yang disampaikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Julai lalu kerana karyanya mencatat jualan hampir 1 juta naskhah.
Selain itu, dia juga merupakan penerima anugerah Gold Club oleh Kumpulan Karangkraf Sdn Bhd pada April lalu




Aznil bikin konsert


Aznil Nawawi


INI merupakan berita yang cukup menggembirakan. Diva rasa bukan cuma Diva tetapi semua anak cilik juga ibu bapa di luar sana. Teman Diva sempat berbincang dengan seseorang yang sudah masak dengan asam garam konsert tempatan.
Katanya, bulan Disember ini kanak-kanak pasti tidak sabar menunggu tarikh 11 haribulan.
Dia juga meminta agar ibu bapa tolong menandakan tarikh tersebut dalam kalendar anak masing-masing kerana penghibur hati mereka iaitu Aznil Nawawi akan mengadakan konsert.

“Saya pasti semua kanak-kanak akan gembira dengan berita ini. Kami memang mengalu-alukan semua kanak-kanak untuk melihat persembahan Aznil.
“Pasti mereka ingin melihat pengacara popular ini beraksi di hadapan mereka.
“Kami juga akan menampilkan beberapa artis popular yang disayangi oleh generasi kanak-kanak ini,” ujar orang kuat konsert tersebut.
Apa lagi, Diva rasa mulai hari ini adik-adik di luar sana boleh tanda 11.12.2010 dalam kalendar masing-masing untuk temu janji bersama Pak Nil.

No comments:

Post a Comment