Sunday, October 10, 2010

NI KISAH JADIKAN PENGAJARAN DAN ILMU AGAR KITA SEDAR KITA DICIPTA BUKAN MENCIPTA

KAWIN JE ATAU JANGAN RAPAT SEBAB BUKAN MUHRAM...TETAP DILARANG ISLAM...

Saya tertekan

Oleh ASMIZAN MOHD SAMIRAN
mizan@hmetro.com.my
2010/10/10

KUALA LUMPUR: “Sedikit sebanyak rasa terkesan juga. Tertekan pun ada juga, terutama apabila melihat pelbagai komen sinis di Internet, termasuk laporan sebuah akhbar tabloid (bukan terbitan kumpulan The New Straits Times Press (M) Bhd) yang sesuka hati melaporkan saya akan berkahwin dengan Rita,” kata personaliti Bernama, Zulkifli Bujang, 32.

“Di laman sosial Facebook saya muncul pelbagai komen negatif, sehingga ada yang terpaksa saya buang (komen itu). Itu belum lagi ungkapan seperti ‘tahniah’, ‘bertuah badan’ dan ‘wah... senanglah selepas ini’.

“Paling tidak bertanggungjawab, ada akhbar melaporkan dengan sebesar-besarnya tajuk ‘Kami Akan Nikah’. Tulis benda yang bukan-bukan... benda yang tak pernah keluar daripada mulut saya sendiri mahupun Rita.

“Saya pun wartawan juga. Sepatutnya kenalah jaga sensitiviti orang lain sebab saya tak nak masyarakat memandang serong,” katanya yang mahu mengkaji tindakan sesuai untuk akhbar terbabit.

Menurut Zul, laporan seperti disiarkan akhbar berkenaan memberi ruang kepada individu tertentu untuk ‘menyerangnya’ di Internet dengan memberi komen negatif mengenai dirinya.

“Orang mungkin akan kata saya mahu ambil kesempatan, malah marah sebab dalam keadaan berduka, ada pula berita seperti itu (kahwin) dan sudah ada pun komen sebegitu. Kemungkinan juga laporan seperti itu boleh menggugat hubungan baik saya dengan Rita serta keluarganya yang terjalin sejak sekian lama.
“Apa yang saya lakukan adalah ikhlas dan saya berasa bertanggungjawab untuk membantu keluarga Rita sebab kami dah kenal lama,” katanya.

Zul berkata, isu dia dan Rita kerap keluar bersama bukan bermakna mereka mempunyai hubungan cinta.

“Daripada dulu lagi kami keluar bersama. Keluar bersama Rita... bersama ibunya dan ahli keluarga lain,” katanya.Sekarang kalau kami keluar bersama, adalah yang akan mengusik, ‘wah... bahagianya’.

“Sampai satu tahap juga, apabila berada di tempat awam pula, ada yang mahu bergambar bersama. Justeru, sekali lagi saya tegaskan, saya dan Rita tak ada apa-apa (hubungan cinta),” katanya.

Metro Ahad sebelum ini melaporkan mengenai hubungan Rita dan Zul yang dilihat ramai bagai merpati dua sejoli, seolah-olah menggambarkan dua insan yang hangat bercinta.

Bagaimanapun, mereka menafikan mempunyai hubungan cinta



JIN BERADA DI MANA2..MOHONLAH PERLINDUNGAN DARI ALLAH SWT

Bomoh kejar lembaga

Laporan dan foto MOHAMMAD ISHAK
am@hmetro.com.my
2010/10/10

JERTIH: Rumah gadis misteri di Kampung Gong Nangka, Apal, dekat sini, yang kerap ghaib menjelang senja dan tengah malam diserbu ratusan penduduk apabila dua bomoh yang merawat gadis itu mendakwa berjaya menangkap sembilan jin dan makhluk halus, malam tadi.
TERTARIK... orang ramai berebut-rebut mengambil gambar jin dan makhluk halus yang dimasukkan ke dalam tabung khas sebelum ia dihanyutkan ke laut oleh bomoh malam tadi.
TERTARIK... orang ramai berebut-rebut mengambil gambar jin dan makhluk halus yang dimasukkan ke dalam tabung khas sebelum ia dihanyutkan ke laut oleh bomoh malam tadi.

Dua bomoh itu yang datang untuk menawarkan khidmat percuma selepas mengetahui kisah gadis itu menerusi akhbar sejak Selasa lalu, berpecah ketika sesi merawat, dengan seorang mengerjakan solat di dalam rumah dan seorang lagi menggunakan jampi di luar rumah.

Selepas 15 minit kedua-dua bomoh itu merawatnya, rakan bomoh di luar rumah ternampak satu lembaga dan terus mengejar lalu berjaya menangkap makhluk berkenaan.

Kerja menangkap berkenaan berlangsung satu demi satu sebelum sembilan jin atau makhluk halus berjaya ditangkap, menyebabkan beratus-ratus penduduk setempat menyerbu rumah gadis itu dan melihat usaha bomoh menangkap makhluk itu.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Jabi, Ramlan Ali serta isteri turut hadir untuk melihat peristiwa yang menggemparkan penduduk daerah ini.

Ramlan berkata, selepas menangkap sembilan jin dan makhluk itu, bomoh terbabit memasukkannya ke dalam bekas khas yang bertutup bagi mengelak ia keluar.
Orang ramai yang menyaksikannya tidak melepaskan peluang mengambil gambar dan video, kebanyakannya menggunakan telefon bimbit, untuk dijadikan kenangan dan bahan bukti kejayaan bomoh berkenaan.

Ibu gadis itu, Norizan Said, 47, ketika ditemui berkata, sejak kisah anaknya disiarkan media ini, Selasa lalu, seramai 17 bomoh datang menawarkan diri untuk merawat Siti Balqis secara percuma, tetapi kejadian malam tadi paling kemuncak apabila bomoh berkenaan menunjukkan kepakaran berjaya menangkap makhluk yang sebelum ini didakwa menjadi punca anaknya ghaib.

Usaha wartawan Berita Minggu untuk mendapatkan komen dan mengambil gambar dua bomoh itu gagal kerana mereka tidak mahu menonjolkan diri, sebaliknya memberitahu makhluk halus yang ditangkap akan dihanyutkan ke laut


AMBIL JE YANG WAJIB2...JANGAN SAMPAI MEMBAZIR

Tutup cerita aib

Oleh FIRDAUS SAHAT
firdaussahat@hmetro.com.my
2010/10/10

KUALA LUMPUR: “Sebenarnya, saya berniat untuk mengadakan majlis perkahwinan ini secara kecil-kecilan saja. Namun atas nasihat keluarga dan untuk mengelak pelbagai kontroversi kembali terpalit, majlis ini harus diberitahu kepada semua,” kata Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha.
Menurut Muzaphar, dia turut menjemput seluruh rakyat Malaysia untuk menghadiri majlis pernikahan itu yang akan bermula jam 9 pagi hingga 12 tengah hari.

“Walaupun ia hanya majlis pernikahan, saya tetap menyediakan jamuan untuk tetamu.

“Malah, saya menganggarkan seramai 10,000 tetamu datang memandangkan majlis resepsi pada sebelah malam nanti dibuat tertutup dan hanya menjemput saudara-mara serta kenalan.

“Malam ini, majlis resepsi akan diadakan di Pusat Konvensyen Antarabangsa, Putrajaya (PICC).
“Saya turut menjangkakan kedatangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor serta 80 angkasawan dari 35 negara selain kenalan di sini,” katanya.

Muzaphar berkata, dia memilih tarikh 10.10.10 bukan kerana turutan nombornya saja, tetapi ia memberi makna mendalam buat dirinya.

“Saya berlepas ke angkasa lepas pada tarikh sama pada 2007. Jadi tarikh ini menjadi tarikh keramat buat saya, di mana saya menyambut dua hari bahagia dalam satu masa,” katanya.

Menyentuh kontroversi yang pernah dilontarkan kepadanya, Muzaphar berharap dengan berlangsungnya perkahwinan ini ia dapat menutup segala cerita mengaibkan itu.

“Sejak saya pulang dari angkasa lepas dulu, kontroversi dan gosip liar tidak dapat dipisahkan. Malah, saya juga seperti sudah serasi dengan perkara itu dan tidak mengambil berat mengenainya.

“Begitupun, saya tahu saya di pihak yang benar. Jadi, selepas ini harap-harap pelbagai perkara yang tidak elok disebarkan orang yang tidak bertanggungjawab itu tidak lagi diuar-uarkan,” katanya.

Perkahwinan pasangan itu turut disiarkan secara langsung oleh TV3 bermula pada jam 9 pagi ini.



NI GILA NOMBOR PELIK2

Rela bersalin secara paksa



2010/10/10

KUALA LUMPUR: Mereka sanggup melewatkan kelahiran walaupun sudah melepasi tarikh kelahiran yang ditetapkan, malah ada di antara mereka rela bersalin secara paksa melalui pembedahan.
Pengarah Hospital Kuala Lumpur (HKL), Datuk Dr Zaininah Mohd Zin berkata, pihaknya menerima permohonan daripada pesakitnya untuk melahirkan anak mereka pada tarikh tertentu.

Namun, katanya, HKL terlebih dulu akan menapis permohonan itu dengan memantau dulu keadaan si ibu dan bayi dalam kandungan.

“Kami tidak akan sewenang-wenangnya melayan permohonan demikian kerana di HKL, kami sangat mementingkan keselamatan pesakit.

“Selepas pemeriksaan dilakukan mendapati ibu dan bayi dalam kandungan sihat dan tidak berisiko berdepan komplikasi, baru proses kelahiran itu dilakukan,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.
Menurutnya, proses kelahiran ini bukan sesuatu yang boleh dipandang ringan kerana ia membabitkan nyawa manusia dan jika diturutkan kemahuan pesakit, mungkin kedua-dua nyawa akan melayang.

Katanya, jika sesuatu kelahiran dilewatkan, ia akan mendatangkan komplikasi kepada bayi dalam kandungan dan berisiko mendapat penyakit pneumonia atau paru-paru berair.

“Jika proses berkenaan dipaksa, bayi berkenaan mungkin berdepan risiko kelahiran pramatang dan lebih merumitkan, paru-parunya tidak berkembang secara normal.

“Akibatnya, bayi itu terpaksa diletakkan dalam inkubator dan berkemungkinan jangka hayatnya pendek berbanding bayi yang dilahirkan secara normal,” katanya.

Menurutnya, jika si ibu tetap berkeras untuk melahirkan anaknya pada tarikh yang dipilih, HKL akan menyarankan mereka mendapatkan perkhidmatan itu di hospital swasta


JANGAN NAMPAK NEGATIF BERMADU TU...YANG BAHGIA PUN RAMAI...YANG SENGSARA PUN ADA WALAUPUN IA TAK BERMADU...

Padah beristeri dua

Oleh FIRDAUS SAHAT dan SHAMRAN SARAHAN
metahad@hmtero.com.my
2010/10/09

KUALA SELANGOR: “Cucu menjadi mangsa dan tidak bersekolah hampir setahun. Malah, anak perempuan saya yang tidak bekerja terpaksa merempat dan menyerahkan anaknya kepada saya untuk dijaga,” keluh Arbaiyah Anang, 55, nenek kepada Ashraf Razali, 11, bersama tiga adiknya, Akhmal Rashid, 10, Azmeer Hafiz, 8, dan Aiman, 4, yang hidup dalam kedaifan dan serba kekurangan akibat perpisahan ibu bapa.
Lebih memeritkan, isteri muda itu bersama empat anaknya menjadi mangsa sikap tidak bertanggungjawab si suami hinggakan mereka tidak dijaga, malah dibuang dan dihalau oleh lelaki berkenaan.
Arbaiyah berkata, cucunya terbiar angkara hidup menantunya yang porak peranda hidup bermadu dengan anak perempuannya, Faezah yang juga ibu kepada Ashraf dan adiknya.
“Yang menyedihkan saya, dia (menantu) tidak pernah ambil peduli hidup anaknya. Mereka dibiarkan begitu saja tanpa diberi nafkah sepatutnya.
“Anak saya (Faezah) pula baru mendapat kerja, itupun hanya buruh kilang, tidak sampai dua bulan lalu. Bagaimana dia hendak membesarkan anak jika hidup tidak tentu hala? Saya kecewa dengan apa yang berlaku.
“Semua ini tidak akan terjadi jika menantu berfikir panjang sebelum berkahwin dengan anak saya,” katanya.
Menurut Arbaiyah, menantu yang kini pesara dan tidak bekerja menghadapi masalah kerana terpaksa menanggung keluarga besar akibat beristeri dua, namun tidak mampu memberi nafkah kepada keluarga kedua-dua isteri dan anaknya.
Katanya, Faezah yang tidak tahan keadaan hidup begitu mengambil keputusan bercerai dan kini tidak lagi hidup bersama selepas 16 tahun mendirikan rumah tangga.
“Bukan hendak menyalahkan sesiapa, tetapi dalam hal ini mengapa anak yang perlu menjadi mangsa? Sejak terabai setahun lalu, cucu saya tidak bersekolah. Jangankan sekolah rendah, tadika pun separuh jalan.
“Saya sedih melihat nasib mereka. Namun, saya juga tidak berdaya membantu. Saya dan suami tidak larat bekerja disebabkan penyakit tua dan cuma mengharapkan menantu yang bekerja di sawah untuk menampung kehidupan.
“Itupun belum cukup. Pendapatannya hanya RM500 hingga RM700, itupun mengikut musim padi. Lebih malang, dia hanya menerima gaji tiga bulan sekali.
“Jadi, saya hanya mampu memberi perlindungan kepada mereka. Makan apa yang kami makan dan tidur di ruang tamu beramai-ramai. Begitupun, setiap hari saya berdoa kepada Allah supaya masa depan cucu saya terpelihara,” katanya yang mendiami rumah usang hasil pemberian pusat zakat daerah itu bersama suami, anak dan menantunya.
Sementara itu, menurut Ashraf, dia dan adiknya, terutama Aiman, merindui ibu bapa mereka, namun semua itu hanya mampu dipendamkan kerana ibu bapa tidak ambil peduli pada mereka lagi.
“Kami rindukan ayah dan mak, tetapi kami tidak tahu ke mana mereka pergi. Tidak apalah... atuk dan nenek ada. Sekurang-kurang masih ada yang sayangkan saya dan adik,” katanya sebak.
Sekian lama terabai tanpa penjagaan rapi, nenek saudara kepada kanak-kanak malang ini menghantar Ashraf dan adiknya ke Rumah Anak-anak Yatim Baitul Hasanah, Kuala Selangor bagi membela nasib mereka.
Menurut Asraf, berada di rumah anak yatim sekurang-kurangnya mengubah hidup mereka adik beradik.
“Di sini, kami ada ramai kawan. Paling menyeronokkan, kami juga dapat bersekolah seperti kawan lain. Insya-Allah, saya mahu belajar rajin-rajin supaya dapat menjadi insan berjaya,” katanya.




ZINA DAN BUANG BAYI TETAP ADA SELAGI HUKUM ALLAH TAK DILAKSANAKAN...DAH LAKSANAKAN..TANGGUNG JAWAB KITA DENGAN ALLAH DAH SELESAI...NI BANYAK PULAK CERITANYA...

Cari keladi jumpa bayi

Oleh ABDULLAH WAHAB
abwahab@hmetro.com.my
2010/10/09

SHAH ALAM: “Pada mulanya saya ke sini nak cari daun keladi, nak bagi makan itik. Kemudian saya lihat kesan tanah baru ditimbus di bawah pokok sebelum saya cuba korek.
Berdasarkan keadaan mayat bayi yang sudah berbau dan cukup sifat itu, ia dipercayai meninggal dunia dan ditanam di situ beberapa hari lalu sebelum ditemui penduduk berhampiran kira-kira jam 11.30 pagi.



Harun berkata, selepas beberapa minit menggali bersama abang iparnya, Mazlan Endut, 43, dia melihat tangan bayi sebelum menghubungi polis bagi memaklumkan penemuan ngeri itu.

“Rabu lalu, abang ipar saya sudah lihat perkara ini dan menyangka penghuni Indonesia yang tinggal berdekatan ini menanam bangkai binatang di bawah pokok ini kerana ada kesan tanah baru timbus.

“Dia ada beritahu saya, dan kami tak ambil peduli. Tapi tadi (semalam) ketika saya datang ke kebun ini, saya tergerak hati nak korek untuk lihat apa yang ditanam,” katanya berkata kejadian itu kali pertama berlaku sejak kebun berhampiran Sungai Klang diusahakan hampir enam tahun lalu.
Mereka mendakwa tidak melihat individu misteri memasuki kebunnya dan kawasan itu juga gelap dan jauh dari kediaman.

Sepasukan polis dari Unit Forensik turut dikejarkan ke lokasi kejadian untuk mengumpul bukti berhubung kejadian itu.

Mayat bayi berkenaan kemudian dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat.




NEGARA 

Kain berdarah temukan mayat bayi



HARUN menunjukkan tempat mayat bayi perempuan ditanam di Kampung Baru Hicom, Shah Alam semalam.



SHAH ALAM - Kain putih dengan kesan darah dalam sebuah lubang sedalam kira-kira 0.3 meter di Kampung Baru Hicom, Seksyen 2 di sini yang digunakan untuk membalut mayat bayi perempuan ditemui seorang penduduk pukul 12.30 tengah hari semalam.
Harun Sungep, 25, berkata, dia ketika itu sedang duduk berehat di bawah sebatang pokok selepas mengutip daun keladi untuk makanan itik peliharaannya.
Bagaimanapun, matanya terpandang secebis kain yang mempunyai kesan darah di atas timbunan tanah yang dihurung lalat sebelum bertindak mengoreknya dengan parang yang dibawa.
"Saya terkejut melihat ada kain putih berdarah dalam lubang itu dan apabila dibuka, saya nampak tangan kecil terkeluar daripada balutan kain tersebut.
"Saya kemudian segera meninggalkan tempat itu untuk meminta tolong abang ipar, Mazlan Endut, 43, membantu saya mengorek semula lubang tersebut sebelum terlihat ada satu mayat bayi perempuan di dalamnya," katanya semasa ditemui di lokasi itu di sini semalam

NI MEMANG HARAM..IA MERANSANG HENDAK BERJIMAK IAITU BERZINA...LAGI TAK TAKUT XDE REJAM DAN ROTAN 100X

Jangan tonton porno: Mufti Arab Saudi



2010/10/09

RIYADH: Mufti Besar Arab Saudi, Sheikh Abdul Aziz bin Abdullah Al-Asheikh memberi amaran kepada lelaki dan wanita muda supaya tidak menonton gambar atau filem pornografi.
Beliau turut berkata, menjual atau mengedar gambar atau filem porno dengan apa cara sekalipun adalah satu perbuatan mencabul.

“Ia bertujuan menyesatkan golongan muda dan menghancurkan masyarakat,” katanya.

Menurut Abdul Aziz, teknologi moden perlu digunakan untuk kebaikan manusia sejagat, termasuk pelajaran.

Beliau mengulas pengumuman Suruhanjaya Komunikasi dan Teknologi Maklumat (CITC) yang berkata, ia menyekat 240,000 laman Internet sejak enam bulan lalu. Kebanyakannya mengandungi pornografi.
Terdapat 11 juta penduduk Arab Saudi menggunakan Internet ketika ini. - Agensi



CURI... RAGUT...ROMPAK DLL..TAK DAPAT DIBENDUNG...SEBAB XDE HUKUM POTONG TANGAN...KITA CUBA NAK TUNJUK PANDAI DENGAN ALLAH....KITA NI MEMANG JENIS TAK SEDAR DIRI

 

NEGARA


Hiasan pagar istana dicuri


HANYA dua kuntum bunga hiasan (dalam bulatan) yang tinggal manakala yang lain dilarikan pencuri dari pagar belakang Istana Nur Nadhirah, Kuala Terengganu baru-baru ini.



KUALA TERENGGANU- Kira-kira 650 ukiran bunga hiasan tembaga pada pagar bahagian belakang Istana Nur Nadhirah, Jalan Kamarudin di sini hilang dipercayai dicuri baru-baru ini.
Kejadian itu hanya disedari kira-kira pukul 9 pagi Khamis lalu ketika pihak polis menjalankan pemeriksaan rutin di sekitar kawasan itu.
Istana itu menjadi tempat bersemayam Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin apabila Seri Paduka berangkat pulang ke bandar raya ini.
Ia berlaku sehari sebelum keberangkatan pulang Seri Paduka bagi menyaksikan upacara pelepasan peserta kejohanan sukan berkuda Sultan's Cup Endurance di negeri ini semalam.
Difahamkan, individu yang terlibat dalam kehilangan ukiran tersebut mungkin menyangka ia mengandungi emas kerana warnanya yang kekuningan atau mahu menjualnya kepada peniaga barangan lusuh.
Ketua Polis negeri, Datuk Mohd. Shukri Dahlan ketika ditemui mengesahkan kejadian itu namun beliau tidak mahu mengulas lanjut kerana kes berkenaan masih dalam siasatan



NI JELAS MENUNJUKAN SAYANG AYAH JUGA BAWA KE MATI BUKAN IBU SAHAJA...TIADA AYAH TIADA KITA...SEJAHAT2 AYAH IAITU AYAH ZINA...EMAK ZINA JUGA JAHAT...KECUALI HAMIL SEBAB DIROGOL....

NEGARA


Dua beranak ditemui terapung


ANGGOTA polis mengangkat mayat dua beranak yang ditemui di pantai Kemasin semalam.



BACHOK - Dua lagi mangsa lemas di Pantai Kemasin dekat sini, Noordad Mohd. Noor, 51, dan anak bongsunya, Mohamad Norhaziq Aiman, 6, berjaya ditemui di dua lokasi berasingan oleh penduduk kampung dalam operasi mencari dan menyelamat yang dijalankan sejak pukul 8 pagi semalam.
Mayat Mohamad Norhaziq ditemui terapung dan tersangkut pada batu kira-kira pukul 9.45 pagi oleh penduduk kampung yang turut membantu pihak polis, Bomba dan Penyelamat serta Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).
Ketua Polis Daerah Bachok, Deputi Supritendan Yahya Saleh berkata, mayat Noordad yang juga bekas anggota polis ditemui kira-kira pukul 11.15 pagi, lima kilometer dari pantai Kemasin tempat beliau dikatakan lemas petang kelmarin.
"Mayat Noordad ditemui oleh penduduk kampung yang turut menjalankan kerja-kerja mencari dengan menggunakan bot nelayan masing-masing di sekitar pantai dan kawasan berhampiran.



JANGAN BUAT YANG PELIK2..TU NAMPAK AKAL MANUSIA NI SERTA ILMU NI TERBATAS...CUMA MANUSIA SUKA BERLAGAK

 

DUNIA


Maut bahana permainan seks




Lionel Webster


BARLASTON – Seorang ahli perniagaan di Britain mati dijerut kolar besi berpaku ketika dia tergantung pada bumbung bilik permainan seks di rumah sepasang suami isteri, lapor sebuah akhbar semalam.
Mangsa, Lionel Webster memakai sut gaya tahanan Teluk Guantanamo dan but kulit apabila dia sesak nafas dalam permainan seks di kediaman pasangan Colin Richardson, 75 dan isterinya yang berusia 68 tahun, Anne Richardson di sini, England.
Akhbar The Sun melaporkan bahawa inkues kes itu pada Khamis lepas mendapati Webster, 61, merupakan pelanggan tetap sesi seks sadis itu dengan bayaran £150 (RM745) bagi satu sesi.
Dia gemar meminta dirinya ‘diseksa’ seperti seorang tahanan tentera.
Selepas puting dan kemaluan Webster dikapit dan dirantai, Anne menyambungkan rantai pada kolar leherWebter dan menggantungnya.
Mereka cuba membuka kolar itu selepas mendapati dia terjerut dan lemas tetapi gagal kerana mangsa menguncinya dan menyembunyikan kunci di salah satu poket sut tahanannya.
Berdepan situasi cemas, pasangan itu yang berkahwin selama 49 tahun, membuat panggilan kecemasan.
Polis kemudian menemui sejumlah tali, cemeti, alat bantuan seks, seluar dalam kulit dan beberapa buku seks sadis di bilik berkenaan.
Pasangan itu pada awalnya ditangkap, tetapi dibebaskan selepas pihak pendakwa raya berpuas hati kes itu tiada unsur jenayah. – Agensi


NAMPAK TAK APE2...TAPI SEDAR TAK...WANITA DIBOGELKAN ...DIAMBIL GAMBARNYA DAN DIPAMER DLM MAJALAH2 UNTUK DITENGOK KEPADA SEMUA ORANG...PASTU MEREKA KAYA RAYA...KAYA RAYA DALAM BERBUAT MAKSIAT...

 

DUNIA


Pengarang Playboy Indonesia ditahan di Bali


GAMBAR fail 2006 menunjukkan pengarang Playboy Indonesia, Erwin Arnada memegang dua salinan edisi pertama majalah itu.



JAKARTA – Polis Indonesia menahan bekas pengarang majalah Playboy tempatan, Erwin Arnada yang dihukum penjara kerana kelucahan supaya dia boleh menjalani hukuman, kata seorang pendakwa raya semalam.
Erwin dihukum penjara dua tahun oleh Mahkamah Agung Indonesia kerana kelucahan pada Ogos lepas walaupun tiada gambar bogel dalam penerbitan tersebut.
Lelaki itu dicekup polis di Pulau Bali selepas tiga kali gagal mematuhi arahan supaya menyerah diri.
“Kami menahannya di Pulau Bali dan akan membawanya ke Jakarta hari ini. Dia tidak menyerah diri kepada kami di sini,” kata ketua pendakwa raya Jakarta Selatan, Mohammed Yusuf.
Cuma beberapa edisi majalah tersebut diterbitkan di Indonesia sebelum kumpulan-kumpulan Islam memaksa ia ditutup pada 2006. – Agensi



TU MENUNJUKKAN AKAL MANUSIA TAK SEHEBAT MANA...

Permintaan aneh Lady Gaga



2010/10/09

LOS ANGELES: Meskinpun ramai yang mengaku Lady Gaga memiliki suara yang baik, penyanyi itu sering menjadi tajuk akhbar kerana pakaiannya yang aneh.
Lady Gaga
Lady Gaga
Menurut laporan, Gaga seringkali meminta tong oksigen ditempatkan di dalam bilik persalinannya, madu disimpan di kawasan belakang pentas, makanan yang dihidangkannya tidak berulang dan makanan berbeza disajikan setiap hari sepanjang seminggu.

Penyanyi itu berkata, baik oksigen mahupun madu perlu sentiasa disediakan ketika dia mengadakan persembahan konsert.

Gaga mengarahkan setiap penganjur menyajikan makan malamnya pada jam 5 petang.

Kegagalan berbuat demikian akan menyebabkan penganjur didakwa melanggar kontrak.
Mengenai jenis makanan, Gaga dikatakan memilih berbeku untuk malam Ahad, masakan Asia atau Mexico pada Selasa dan Rabu.

Pada Khamis pula, penyanyi itu mahukan masakan asli Amerika dan daging dikhususkan pada Jumaat.

Gaga memilih pasta dan ayam belanda panggang untuk Sabtu. Dia juga mengarahkan penganjur menyajikan minuman tanpa ais setengah jam sebelum membuat persembahan.

Untuk memuaskan kehendak hatinya, Gaga turut memengarahkan penganjur berhenti menyajikan ais sama sekali pada waktu itu. - Agensi

No comments:

Post a Comment