Monday, January 24, 2011

PELBAGAI TEKNIK UNTUK MELALAIKAN MANUSIA DARI MENGINGATI ALLAH....DENGAN MENCIPTA PELBAGAI PERKARA2 BARU....YANG MENYERONOKKAN MANUSIA.....

DUNIA


Doktor gigi guna pakaian seksi


DR. MARIE-CATHERINE KLARKOWSKI (kiri) bersama kakitangannya yang memakai pakaian seksi untuk merawat pesakitnya di klinik Relax & Smile di Munich, Jerman baru-baru ini.


MUNICH - Seorang doktor gigi wanita dan beberapa kakitangannya memakai pakaian seksi dengan tujuan untuk menenteramkan para pesakit yang mengunjungi kliniknya, lapor sebuah akhbar semalam.
Doktor gigi itu, Marie-Catherine Klarkowski berkata, melalui cara itu, para pesakit akan dapat melupakan seketika perasaan akan berasa sakit semasa dirawat.
Sejak dia dan kakitangannya memakai pakaian seksi itu, bilangan pesakit ke kliniknya, Relax & Smile di sini semakin meningkat.
Namun, peningkatan pesakit itu terdiri daripada lelaki.
Menurut doktor gigi tersebut, dia mendapat idea pakaian seksi itu dalam majlis Oktoberfest selepas melihat golongan lelaki merenung wanita yang memakai skirt tradisional yang ketat.
- Agensi


DUNIA


UFO dipercayai mendarat di sawah padi di Yogyakarta


CORAK unik berbentuk bulatan yang ditemui petani di tujuh petak sawah di Slemen, Yogyakarta pada Ahad lalu.


YOGYAKARTA, Indonesia - Tujuh petak sawah padi di Krasakan di Sleman, Yogyakarta mempunyai corak bulatan ganjil yang dipercayai penduduk dihasilkan oleh objek terbang tidak dikenali (UFO), lapor akhbar Jakarta Post semalam.
Bukan sahaja Jakarta Post tetapi banyak akhbar lain di Indonesia turut melaporkan mengenai penemuan unik itu.
Corak bulatan ganjil pada kebiasaannya ditemui di kawasan tanaman gandum di negara-negara Barat seperti Britain sejak tahun 1980.
Bentuk bulatan yang ganjil itu dikaitkan dengan UFO di Barat ekoran ia mempunyai bentuk geometri dan tiasa saksi yang melihat manusia yang melakukannya.
Bentuk ganjil yang ditemui di Sleman itu mengandungi corak segi tiga dan dua bulatan kecil di bahagian tengah bulatan yang besar berdiameter di antara 25 meter hingga 30 meter itu ditemui penduduk tempatan pada pagi Ahad lalu.
"Saya berpendapat, ia (bulatan ganjil itu) ditinggalkan oleh sebuah kapal angkasa asing seperti yang saya lihat di televisyen," kata seorang penduduk, Cahyo Utomo semalam.
"Adalah tidak munasabah, bulatan itu dibuat hasil tiupan angin atau haiwan lain," tambahnya.
Bulatan itu yang terletak dekat dengan sebuah kawasan rumah penduduk kelihatan seperti satu kerja seni geometri manakala kawasan sawah padi lain tidak mengalami sebarang kesan yang sama.
Bulatan ganjil itu kali pertama dilaporkan oleh seorang petani, Tukiman pada pukul 6 pagi Ahad lalu.

SEJUMLAH orang menaiki bukit dan merakamkan gambar corak unik yang dipercayai dihasilkan objek terbang tidak dikenali di kawasan sawah padi di Sleman, Yogyakarta semalam.


Ketua Polis Sleman, Iwan Ramaini berkata, dia tidak pasti jika corak bulatan itu dicipta oleh UFO atau ia merupakan fenomena semula jadi. Satu siasatan polis sedang dilakukan berhubung kejadian itu.
Namun, seorang pegawai polis yang mendegar keterangan daripada enam petani yang memiliki tujuh petak sawah percaya, bulatan itu bukan buatan manusia.
"Mereka bilang (para petani itu) nggak (tidak) mungkin itu dibuat oleh manusia," kata seorang pegawai polis, I Made Muliawan kepada wartawan akhbar dalam talian detikcom.
Menurutnya, petani-petani itu tidak melihat terdapat kegiatan mencurigakan di kawasan sawah padi tersebut.
"Tidak ada keterangan yang menyebutkan, melihat ada orang melakukan hal-hal aneh di sawah itu," katanya.
Dia berkata, salah seorang pemilik sawah itu pernah mendengar bunyi bising pada malam sebelum corak itu ditemui.
"Malam hari ada yang bilang mendengar suara seperti pesawat turun, terus pastinya dia melihat di sawahnya," kata pegawai polis itu.
Menurutnya, pihak polis menghalang orang ramai mendekati kawasan yang mengandungi objek misteri itu.
Dia berkata, sekatan itu dibuat kerana pihaknya bimbang orang ramai akan memijak pohon padi sekali gus menjadi rosak dan merugikan petani. - Agensi


DUNIA

Meluncur ombak waktu malam


MARK VISSER (dalam bulatan) meluncur ombak gergasi di pantai Maui, Honolulu, Hawaii pada Khamis lalu.


HONOLULU - Seorang peluncur ombak, Mark Visser cuba mencari kelainan dengan meluncur ombak gergasi dalam kegelapan malam, lapor sebuah akhbar semalam.
Peluncur dari Australia itu membuka lembaran baru aktiviti sukan ekstrem tersebut apabila dia 'menakluki' ombak setinggi 10 meter selama 20 saat pada Khamis lalu di pantai Maui, Pulau Hawaii.
Visser ditarik ke kawasan luncur ombak berkenaan dengan menggunakan sebuah jet ski.
"Ia merupakan perkara paling menakutkan dan menarik yang pernah saya lakukan," kata Visser di tepi pantai Maui selepas selesai melakukan aksi maut itu.
"Saya hanya menyedari betapa besarnya ombak itu apabila melihat gambar yang dirakamkan. Meluncur ombak di dalam gelap memerlukan anda menjadi sebahagian ombak tersebut," tambahnya. - Agensi



DUNIA


Laman Facebook Presiden Perancis digodam


LAMAN Facebook milik Nicolas Sarkozy


PARIS - Beberapa penggodam komputer berjaya menceroboh muka surat Facebook milik Presiden Perancis, Nicolas Sarkozy dan menghantar mesej bahawa beliau akan berundur pada tahun depan, lapor sebuah akhbar semalam.
Mesej itu bermakna lebih 350,000 rakan Facebook Sarkozy telah menerima mesej palsu berhubung peletakan jawatannya itu.
Mesej itu turut disebarkan kepada beribu-ribu pengguna Facebook sekali gus menggemparkan orang ramai yang keliru tentang kesahihannya.
Dalam mesej berkenaan, Sarkozy kononnya dilaporkan menulis: "Rakan-rakan seperjuangan sekelian, ekoran situasi luar biasa yang menimpa negara kita (Perancis), Saya mengambil keputusan untuk tidak bertanding semula pada pilihan raya 2012."
Mesej itu turut mengandungi pautan kepada satu lagi muka surat Facebook bertajuk Selamat Tinggal Kepada Nicolas Sarkozy yang mengundang orang ramai supaya berhimpun di luar restoran Le Fouquet, Paris pada 6 Mei 2012 untuk meraikan pengunduran beliau.
Namun, semalam, presiden berusia 55 tahun itu menggantikan mesej palsu tersebut dengan mesej sebenar untuk memohon maaf di atas kelemahan keselamatan yang berlaku sehingga muka surat Facebook tersebut digodam. - Agensi



DUNIA


Bekas petinju cipta meja pool gergasi


STEVE WIENECKE bermain di atas meja pool gergasi ciptaannya di Fredericktown, Amerika Syarikat baru-baru ini.


FREDERICKTOWN, Amerika Syarikat (AS) - Seorang bekas petinju dalam kurungan, Steve Wienecke mencipta meja permainan pool gergasi dengan ukuran empat kali lebih besar daripada meja biasa, lapor sebuah akhbar baru-baru ini.
Meja pool yang dikatakan terbesar di dunia itu dibina oleh Wienecke di belakang rumahnya.
Ia dibina dengan menggunakan sejumlah batu yang diangkut dengan lima buah trak selain menghabiskan masa selama 250 jam untuk menyiapkannya.
Menurutnya, peraturan bermain adalah mengikut peraturan pool.
"Pada 1985, saya bermain untuk liga pool tempatan dan saya memikirkan bermain pool di atas meja akan menjadi lebih kemas," katanya pada sebuah majalah Rural Missouri.
Wienecke berkata, dia memperoleh wang untuk membina meja gergasi itu menerusi derma yang diberikan oleh beberapa ahli perniagaan tempatan. - Agensi

No comments:

Post a Comment