Friday, February 11, 2011

RAKYAT PUN DAH MUAK ACARA2 MAKSIAT SERTA PROGRAM2 TV BERUNSUR MAKSIAT....MACAM YANG MENGANJUR TAK RETI BAHASA....ATAU MEMANG JAHIL AGAMA....ATAU WANG DAN KEMEWAHAN..KESERONOKAN...DOSA DAN HUKUM ALLAH DIKETEPIKAN...MEMANG NAK MENEMPAH NERAKA....

Beri diskaun tiket balik Mesir


SEBAHAGIAN daripada pelajar Malaysia gembira selepas berjaya kembali ke kampung halaman masing-masing di Seremban semalam.


SEPANG - Ibu bapa beberapa pelajar Malaysia di Mesir meminta kerajaan memberi pertimbangan bagi menaja sekurang-kurangnya separuh harga tiket penerbangan untuk kembali ke negara itu apabila keadaan semakin pulih.
Seorang penjawat awam, Husin Ibrahim, 55, berkata tidak semua ibu bapa mampu membeli tiket penerbangan untuk menghantar anak kembali ke Mesir.
"Mungkin hanya lima peratus yang berkemampuan untuk membelikan tiket untuk anak, walaupun orang lazimnya berkata kalau yang belajar di luar negara, ibu bapanya mesti hidup senang.
"Tetapi kebanyakannya susah. Seelok-eloknya, kerajaan paling tidak bantu bayar separuh daripada harga tiket itu kerana harganya agak mahal,'' katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur sewaktu menyambut kepulangan anaknya, Mohd. Abdul Azim semalam.
Sementara itu, Saridah Suman, ibu pelajar tahun tiga jurusan perubatan Universiti Iskandariah, Mohd. Yady Abdullah, berkongsi pandangan yang sama.


Motosikal dilelong serendah RM30


KONG MENG (kiri) bersama pegawainya menunjukkan sebahagian daripada motosikal yang dilelong di IPD Timur Laut, George Town semalam.


GEORGE TOWN – Serendah RM30. Itulah nilai lelongan sebuah motosikal jenis Honda Cub pada acara lelongan awam di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Timur Laut di sini semalam.
Motosikal itu adalah sebahagian daripada 118 buah kenderaan termasuk kereta yang merupakan barang kes dan barang yang tidak dituntut pemilik.
Ketua Polis daerah, Asisten Komisioner Gan Kong Meng berkata, sejumlah RM11,830 berjaya dikutip dalam acara lelongan tersebut.
Katanya, ia meliputi 111 buah motosikal dengan nilai jualan RM9,180, enam kereta (RM2,290) dan sebuah van (RM360) yang kebanyakannya disimpan sejak tiga tahun lalu.
“Nilai lelongan tertinggi ialah kereta Nissan Cefiro pada harga RM710,” katanya.
Menurutnya, selain jenama Honda, motosikal yang turut dilelong ialah Yamaha, Kawasaki, Suzuki dan Modenas manakala kereta pula model Nissan Cefiro, Volvo dan Honda Accord.



Hari Kekasih: Menteri terima ratusan panggilan telefon

11/02/2011 4:30pm

KOTA BHARU - Cadangan ‘kekang aktiviti tidak bermoral’ oleh Pemuda Pas menyebabkan Datuk Seri Dr. Ng Yen Yen menerima ratusan panggilan telefon daripada mereka yang bimbang dengan perkara itu.
Mendedahkan perkara tersebut kepada pemberita di sini hari ini, Menteri Pelancongan itu berkata, panggilan terbabit datang daripada pelbagai pihak termasuk pelancong asing.
"Para pemanggil berasal dari industri pelancongan luar dan dalam negara.
Kenyataan tersebut boleh menyebabkan ketakutan atau kebingungan pada pelancong asing untuk datang ke negara kita dan perkara itu akan membuat mereka berfikir dua kali untuk mempromosikan Malaysia,” katanya.
Ketua Dewan Pemuda Pas Nasrudin Hassan Tantawi sebelum ini dilapor meminta negeri-negeri yang ditadbir pakatan pembangkang melaksanakan kempen mengekang gejala tidak bermoral pada Hari Kekasih yang disambut masyarakat dunia pada setiap 14 Februari. - Bernama



Nasha cedera dalam kes rompakan

KUALA LUMPUR - Model dan pelakon terkenal, Nasha Aziz mengalami detik cemas apabila dia disamun dua lelaki bermotosikal di persimpangan lampu isyarat di Jalan Persiaran Ampang Hilir di sini kelmarin.
Dalam kejadian pukul 3.23 petang itu, artis berbadan tinggi lampai berusia 40 tahun itu kerugian sebanyak RM40,000 apabila wang tunai termasuk barang berharga miliknya dilarikan penjenayah dipercayai warga Indonesia.
Difahamkan, sebelum kejadian, Nasha memandu kenderaan Naza Ria dengan ditemani seorang rakan wanitanya dan berhenti di persimpangan lampu isyarat itu.
Nasha dikatakan baru mengeluarkan sejumlah wang di sebuah bank tidak jauh dari lokasi dia disamun.
"Sebaik berhenti di persimpangan itu, dua lelaki yang menunggang motosikal Honda EX5 menghampiri kenderaan pelakon tersebut.
"Pembonceng motosikal itu kemudian memecahkan cermin kerenderaan pelakon itu dan mengambil beg tangan yang diletakkan di riba Nasha," kata jurucakap polis ketika dihubungi Kosmo! semalam.




Tangisan ibu tak pengaruhi hakim


ANGGOTA polis membawa Wan Hafiz (kanan sekali) ke Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Tangisan hiba seorang ibu pada sesi sebutan semula kes membabitkan seorang pemuda yang terlibat dalam jenayah di Mahkamah Sesyen di sini semalam gagal melembutkan hati hakim mahkamah itu untuk menawarkan jaminan kepada anak wanita terbabit.
Ini kerana Hakim Zainal Abidin Kamarudin menyifatkan tuduhan jenayah terhadap Wan Hafiz Wan Omar, 21, yang didakwa menculik, merogol dan meliwat adalah jenayah berat.
“Saya faham puan mahu jamin tertuduh ini (Wan Hafiz) tetapi jika boleh jamin sekali pun bayarannya amat tinggi.
“Namun untuk hari ini, tiada jaminan ditawarkan. Kes tertuduh ini amat berat kerana dia dikenakan tiga pertuduhan,” kata Zainal Abidin ketika memanggil wanita itu pada sesi sebutan semula kes membabitkan anaknya di sini semalam.
Selain itu, Zainal Abidin turut menasihatkan wanita itu supaya melantik peguam untuk membantu anaknya yang dituduh atas tuduhan menculik, merogol dan meliwat.


Restoran salai daging babi secara terbuka


SEORANG pekerja menyalai daging babi secara terbuka di belakang sebuah restoran di Rawang semalam.


RAWANG - Majlis Perbandaran Selayang (MPS) digesa mengambil tindakan tegas terhadap sebuah restoran di sini yang didakwa menjalankan aktiviti memotong dan menyalai daging babi secara terbuka sejak dua minggu lalu.
Aktiviti pemilik restoran tersebut didakwa tidak menghiraukan sensitiviti orang awam terutama pelanggan di restoran Melayu yang terletak berhampiran dengan restoran tersebut.
Seorang pembantu kedai, Hanipah Rahman, 35, mendakwa selalu melihat beberapa pekerja di restoran terbabit menjalankan aktiviti tersebut di belakang restoran berkenaan.
"Sebelum ini aktiviti itu bermula dari pukul 3 petang hingga 9 malam dan kadangkala menjangkau sehingga pukul 11 malam tetapi hari ini (semalam) mereka memulakan aktiviti itu sejak pukul 9 pagi lagi," katanya di sini semalam.

No comments:

Post a Comment