Saturday, September 24, 2011

KADANG2 SATU DAH CUKUP...NAK JUGA...CARI YANG SOLEHA...PATUT WANITA NI SUDAH DIREJAM...ITU HUKUM ISLAM...RAGU2 TENTANG HUKUM ALLAH ROSAK IMAN DAN AKIDAH...DAN MAHAL BUKAN MENJAMIN KESELAMATAN...SEMUANYA DALAM PENJAGAAN ALLAH...ALLAH LAH SEBAIK2 PERLINDUNG...

‘Isteri kedua hari-hari mau’

Oleh Yusmizal Dolah Aling dan Muhammad Saufi Hassan
am@hmetro.com.my

BUKTI...Datuk berkenaan menunjukkan surat akuan sah perkahwinan dengan wanita terbabit.
BUKTI...Datuk berkenaan menunjukkan surat akuan sah perkahwinan dengan wanita terbabit.
KUALA LUMPUR: Biarpun sudah dua kali bercerai, seorang pelakon tambahan yang juga model iklan tetap mengganggu kehidupan suaminya yang juga seorang ahli perniagaan dengan memberi alasan kemaruk seks sehingga sanggup bernikah secara ‘Cina buta’ selepas diceraikan talak tiga, semata-mata bagi memuaskan nafsunya.
Namun, walaupun berjanji akan berubah selepas ‘merujuk’ semula dengan suaminya, dia masih meneruskan aktiviti songsang bersama beberapa lelaki lain sebelum dicekup anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), minggu lalu.
Suaminya yang bergelar Datuk, 40-an, berkata selain kemaruk seks, isteri keduanya yang berusia 30-an, menggunakan kecantikannya untuk memerangkap lelaki bagi mendapatkan kesenangan hidup selepas melayani mereka hingga ke bilik tidur.

Bagi memerangkap mangsa, isterinya yang mendakwa ejen sebuah bank menawarkan bantuan kepada lelaki yang disasarkan untuk mendapatkan pinjaman peribadi atau perniagaan asalkan mereka sanggup melayan nafsu liarnya.



Katanya, dia diperkenalkan kepada isterinya yang ketika itu pelakon tambahan dan kakitangan sebuah syarikat produksi filem pada 2008 oleh kenalan dan berkahwin di Thailand, dua bulan kemudian.


Nyaris rentung bersama Lamborghini RM1.2j



TERBAKAR...anggota bomba menyiasat kebakaran sebuah Lamborghini 
di Damansara, semalam.
TERBAKAR...anggota bomba menyiasat kebakaran sebuah Lamborghini di Damansara, semalam.
KUALA LUMPUR: Seorang lelaki nyaris rentung apabila kereta Lamborghini Gallardo miliknya yang bernilai RM1.2 juta terbakar ketika dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Bukit Damansara, di sini semalam.
Ketika kejadian jam 11.45 pagi itu, mangsa berusia 31 tahun yang enggan dikenali dalam perjalanan pulang selepas keluar bersiar-siar bagi memanaskan enjin kereta itu selepas seminggu ditinggalkan di sekitar kawasan rumah sebelum terhidu asap daripada bahagian enjin kenderaannya. Menurut Ketua Operasi, Bomba Dan Penyelamat Sri Hartamas, Shahrul Azizi, pihaknya menerima panggilan daripada mangsa jam 11.50 pagi dan tiba di tempat kejadian tujuh minit kemudian.

“Mangsa memberitahu terhidu bau asap enjin keretanya 100 meter dari tempat kejadian dan dia memberhentikan kenderaannya di bahu jalan lalu segera keluar sebelum api marak membakar keseluruhan kereta.
“Kebakaran dikawal sepasukan tujuh anggota dari Balai Bomba Dan Penyelamat Sri Hartamas kira-kira 10 minit dan kereta itu rosak sepenuhnya.

“Punca kebakaran dan jumlah kerugian masih dalam siasatan,” katanya.

Sementara itu, pemilik kereta mewah yang dibeli tiga tahun lalu itu dipercayai ahli perniagaan warga tempatan yang bekerja di Shanghai, China dan baru pulang ke Malaysia kelmarin.

Culik, pukul, campak keluar van

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim
mfirdaus@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Seorang kanak-kanak berusia 11 tahun ‘diculik’ dua lelaki menaiki van putih ketika berjalan pulang dari sekolahnya di Taman Melati di sini, semalam.
Jenayah itu disyaki dilakukan kumpulan sama yang berdendam dengannya selepas kanak-kanak lelaki itu menggagalkan satu cubaan ragut dilakukan penjenayah terbabit pertengahan bulan lalu.
Sebaik ditangkap dan dimasukkan ke dalam van, mangsa dipukul seorang daripada suspek berusia 20-an sepanjang perjalanan sebelum dicampak keluar dari van yang sedang bergerak sebaik tiba di stesen Sistem Transit Aliran Ringan (LRT) Wangsa Maju di sini, jam 2 petang, kelmarin.

Menurut sumber, dua lelaki berkenaan yang berdendam dengan budak terbabit terserempak dengan mangsa bersendirian dalam perjalanan pulang dari sekolah ke rumahnya.


Sebaik melihat mangsa, dua penjenayah terbabit yang menaiki sebuah van putih terus berhenti di hadapannya.

Penoreh sorok RM253,000

Oleh Shamsul Munir Safini
shamsulmunir@hmetro.com.my

SELUDUP...Mohd Pudzi (tengah) menunjukkan wang seludup yang dirampas.
SELUDUP...Mohd Pudzi (tengah) menunjukkan wang seludup yang dirampas.
PADANG BESAR: Seorang lelaki warga Thailand memberi alasan mahu membayar hutang apabila ditahan pihak berkuasa yang menemui empat bungkusan wang kertas bernilai RM253,000 dalam kenderaannya, kelmarin.
Lelaki berusia 24 tahun itu ditahan kira-kira jam 12.45 tengah hari oleh anggota Kastam Diraja Malaysia (KDRM) ketika memandu kenderaan jenis pikap melalui laluan pemeriksaan di Kompleks Kastam, Imigresen dan Kuarantin (KIK) di sini.

Bungkusan wang berkenaan itu disembunyikan di bahagian bawah tempat duduk belakang kenderaan berkenaan.
Pengarah KDRM negeri, Mohd Pudzi Man, berkata pihaknya membuat pemeriksaan ke atas kenderaan berkenaan menemui wang kertas dalam pelbagai not berkenaan disusun dalam empat bungkusan surat khabar di bawah tempat duduk belakang.

Katanya, suspek yang mendakwa bekerja sebagai penoreh getah memberi alasan membawa masuk wang berkenaan bagi tujuan membayar hutang kepada rakan niaganya di negara ini.

“Sebaik pihak kami meminta suspek menyerahkan dokumen berkaitan pengisytiharan wang berkenaan, dia gagal mengemukakannya sebelum bertindak menahannya.

“Berikutan itu, suspek bersama kenderaannya ditahan bagi tindakan lanjut dan pihak KDRM mendapati semua not yang cuba diseludup berkenaan berjumlah RM253,000,” katanya ketika ditemui di pejabatnya, di sini, semalam.

Menurutnya, setiap individu yang ingin membawa masuk wang tunai melebihi AS$10,000 (RM36,000) perlu mengikrar wang berkenaan dengan mengisi borang Kastam K22.
Katanya, jika gagal, mereka boleh didenda tidak melebihi RM1 juta atau penjara tidak lebih setahun atau kedua-duanya sekali jika disabitkan kesalahan.

“Tindakan suspek yang gagal mengisytiharkan wang terbabit menyalahi peruntukan undang-undang mengikut Seksyen 23(1) serta 4(1) Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pencegahan Pembiayaan Keganasan 2001 (AMLATFA).

“Justeru, semua wang tunai terbabit dirampas, manakala suspek pula ditahan untuk tindakan lanjut dan sebuah pikap yang digunakan suspek ketika kejadian juga dirampas,” katanya.

Menurutnya, lelaki berkenaan juga akan disiasat kes akan disiasat di bawah Seksyen 135(1) Akta Kastam 1967.

Katanya, ia adalah rampasan kedua membabitkan wang tunai melebihi AS$10,000 di negeri ini selepas kes sama membabitkan jumlah RM100,000 pada April lalu.

Hanya jumpa rangka bapa

Oleh Rosli Ilham
am@hmetro.com.my

DUNGUN: Seorang lelaki terkedu apabila menemui rangka dan tengkorak manusia dipercayai milik bapanya yang hilang sejak 38 hari lalu di kawasan hutan di belakang rumahnya di Kampung Rhu Batil, Kuala Abang, di sini, semalam.
Mohd Fauzi Aman, 37, berkata dia dan abangnya, Azhar, 39, menemui rangka dan tengkorak berkenaan pada jam 9 pagi selepas memasuki kawasan hutan itu yang terletak kira-kira 20 meter dari rumahnya.

Menurutnya, hatinya tiba-tiba terdetik memasuki kawasan hutan berpaya di belakang kediamannya itu biarpun dia sudah beberapa kali memasuki kawasan itu bagi mencari bapa, Aman Mohamad, 68, yang hilang sejak 16 Ogos lalu.

“Pada malam sebelum penemuan itu, saya tidak dapat tidur lena kerana teringatkan bapa dan saya berdoa kepada Allah agar diberikan petunjuk di mana bapa berada.

“Sebaik memasuki kawasan itu, saya dan abang terjumpa rangka tulang dari paras pinggang ke bawah dan ketika itu saya diselubungi perasaan sedih hingga menyebabkan saya terduduk seketika di situ,” katanya.

Menurutnya, tidak puas hati dengan penemuan cebisan tulang itu, dia dan abangnya terus memeriksa kawasan sekitar sebelum menemui tengkorak manusia dan beberapa lagi tulang yang berselerak.


“Saya percaya tulang itu berselerak akibat dimakan dan dilarikan binatang liar,” katanya yang percaya tulang dan tengkorak berkenaan milik bapanya.

Mengimbas kehilangan bapanya, Mohd Fauzi berkata, selepas bersahur pada 16 Ogos lalu, dia dikejutkan isterinya pada jam 7.45 pagi memaklumkan bapanya tiada di dalam bilik sebelum bertindak mencari di sekitar kampung.

“Saya mendapati kunci pintu dapur terbuka dari dalam dan mencari bapa sekitar kampung, namun tidak menemuinya,” katanya.

Menurutnya, beberapa penduduk memberitahu ada menemui seorang lelaki tua berkain pelekat tanpa baju berjalan di sekitar kampung dan daripada gambaran yang diberikan ia bertepatan dengan gaya bapanya.

“Bapa memang tinggal bersama saya dan ada kalanya bersama abang, Azhar membawanya pulang untuk dijaga di rumahnya di Kemaman. Dia sejak akhir-akhir ini kelihatan banyak terlupa, namun berdasarkan ingatannya pada kisah lampau, saya percaya dia masih belum nyanyuk,” katanya.

Mohd Fauzi berkata, dia sudah puas berusaha mencari bapanya termasuk ke kampung asal bapanya tinggal sebelum ini di Kampung Seberang Pintasan, dekat sini, namun usaha itu menemui jalan buntu.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berhubung penemuan rangka itu dan berkata, pihaknya akan mendapatkan bantuan Unit Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu untuk mengenal pasti identiti rangka berkenaan.

No comments:

Post a Comment