Saturday, October 1, 2011

NASIB SIMISKIN....ARTIS PULA DISANJUNG...SIMISKIN TAKWA AKAN MASUK SYURGA 500 TAHUN DAHULU DARIPADA ORANG KAYA YANG TAKWA....KERANA SIMISKIN HARTA YANG DIHISAB TERLALU SIKIT SEDANGKAN SIKAYA...BANYAK HARTA YANG HENDAK DIHISAB....KALAU KAYA TAPI TAK TAKWA....FIKIR2KAN LAH....

‘Sajian’ berahi

Oleh Muhd Izawan Baharin, Mior Azlan Kamarulbaid dan Syanty Octavia Amry
am@hmetro.com.my

GELEK...aksi dua penyanyi karaoke terbabit.
GELEK...aksi dua penyanyi karaoke terbabit.
KUALA LUMPUR: Sebuah warung di Jalan Ampang di sini mempunyai rahsia tersendiri untuk menarik pelanggan apabila ‘menghidangkan’ aksi berunsur ghairah dua penyanyi karaoke dipercayai wanita warga Indonesia pada setiap malam.
Warung yang terletak kurang 30 meter dari pencawang elektrik itu hanya menawarkan makanan dan minuman biasa, namun ‘gelek berahi’ dua penyanyi terbabit membuatkan ia sering dipenuhi pengunjung terutama pada hujung minggu.
Pemantauan Harian Metro selama dua malam berturut-turut mendapati sebahagian besar pengunjung seolah-olah sukar menghabiskan segelas teh akibat terpukau tarian ghairah dua ‘artis residen’ warung itu melalui nyanyian lagu dangdut mereka.

Warung terbabit menyediakan pentas ringkas bagi kemudahan pelanggan yang mahu berkaraoke, tetapi persembahan dua penyanyi dangdut itu sentiasa ditunggu pelanggan.


Dua penyanyi berusia 20-an mendendangkan tiga hingga empat lagu dangdut dengan tarian gelek mengghairahkan sebelum berehat beberapa minit untuk memberi peluang kepada pengunjung berkaraoke sebelum menyambung persembahan mereka sehingga awal pagi.

Hukum si miskin

Oleh Mohd Sabran Md Sani dan Ramli Ibrahim
am@hmetro.com.my

BUKTI....dahi Rafizul bengkak dipukul empat guru bertubi-tubi.
BUKTI....dahi Rafizul bengkak dipukul empat guru bertubi-tubi.
SAKIT ...Yusma Azuan Sakri menunjukkan calar di betis akibat  dirotan guru.
SAKIT ...Yusma Azuan Sakri menunjukkan calar di betis akibat dirotan guru. 
 
GUA MUSANG: Seorang daripada empat pelajar sebuah Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) dekat sini, bukan saja dijemur bersama tiga rakannya di tengah panas hampir empat jam tetapi turut menerima hukuman seperti tawanan perang apabila tubuh mereka diletakkan kerengga.
Kejadian kira-kira jam 8 pagi Rabu lalu itu turut disaksikan lebih 700 pelajar sekolah berkenaan ketika sesi perhimpunan pagi dan empat guru didakwa antara yang terbabit melaksanakan hukuman itu.
Selain dijemur dan diletakkan kerengga, pelajar itu bersama tiga rakannya yang semuanya tingkatan dua turut dipukul, disepak dan ditampar.

Tiga daripada mereka nyaris pengsan akibat berdiri terlalu lama, manakala seorang lagi didera dengan dipaksa menolak motosikal ditunggang seorang guru berbadan besar sebelum dibenarkan masuk ke kelas.


Selepas hukuman selesai, semua pelajar terbabit dibenarkan masuk ke kelas kira-kira jam 11 pagi, manakala penjaga mereka dipanggil untuk mengadakan perbincangan bersama empat guru yang melaksanakan hukuman itu.

Difahamkan, hukuman itu berpunca akibat salah faham selepas seorang daripada pelajar terbabit, Rafizul Zaki, 14, yang juga pelajar miskin kehilangan komputer riba diberikan kerajaan pada 27 September lalu.

Nabil bergelar suami Nazirah



SEPADAN...Nabil dan Nazirah pada majlis pernikahan mereka, semalam.
SEPADAN...Nabil dan Nazirah pada majlis pernikahan mereka, semalam.
PUTRAJAYA: Selepas terbabit pelbagai kontroversi, akhirnya juara Raja Lawak 2, Ahmad Nabil Ahmad, 28, menemui kebahagiaan apabila selamat diijabkabulkan dengan gadis pilihannya, Nazirah Ayub, 23, di Masjid Sultan Mizan, di sini pada jam 5.15, petang semalam.
Pasangan yang sudah berkenalan enam tahun dan rapat sejak enam bulan lalu itu dinikahkan Penolong Pendaftar Nikah, Cerai dan Rujuk, Putrajaya, Ustaz Mohd Redha Ahmad dengan berwali bapa pengantin perempuan, Ayub Hassan, 60. Selepas dua kali lafaz, Nabil sah menjadi suami Nazirah.

Pada majlis pernikahan itu, Nazirah menerima wang hantaran RM15,000, mas kahwin RM300 bersama tujuh dulang hantaran daripada Nabil.
Selain sebentuk cincin berlian dan mas kahwin, Nazirah menerima set wangian, al-Quran, telekung dan tasbih, kasut jenama Stuart Weitzman , set solekan Channel, tepak sirih dan peralatan komunikasi, BlackBerry Playbook.

Sementara itu, pengantin perempuan membalas sembilan dulang kepada pihak lelaki iaitu sebentuk cincin, coklat, kasut, peralatan permainan siber Play Station 3 (PS3), iPad 2, sejadah/al-Quran, sirih junjung, buah-buahan dan kek.

Ketika ditemui selepas majlis pernikahannya selesai, Nabil berkata, dia sangat bersyukur dan gembira kerana hasrat mendirikan rumah tangga dan bergelar suami kepada Nazirah dimakbulkan.

“Saya memilih Nazirah sebagai teman hidup kerana terpikat dengan sikapnya yang lemah lembut, ramah, penyayang dan dia juga boleh `masuk' dalam kehidupan saya. Nazirah tak cemburu dan sangat memahami kerjaya saya sebagai artis.

“Biarpun, hubungan kami boleh dikatakan baru rapat, saya berkahwin dengan Nazirah kerana ikhlas. Sekian lama menunggu, seru mendirikan rumah tangga akhirnya tiba. Malah, bukan juga niat saya berkahwin untuk menutup kontroversi.
“Sebagai insan seni, saya tahu lumrah hidup artis yang tidak boleh lari daripada kontroversi. Namun, saya percaya dan yakin Nazirah memahaminya. Bahkan, saya akui sememangnya memilih pasangan hidup bukan di kalangan artis kerana lebih selesa,” katanya.

Hadir sama di majlis pernikahan itu, bapa Nabil, Ahmad Ismail, 60 dan ibunya, Rohizah Abdul Latif, 60. Majlis resepsi persandingan pasangan pengantin akan berlangsung di Digital Park I-City, Seksyen 7, Shah Alam, Ahad ini.

No comments:

Post a Comment