Saturday, November 26, 2011

KITA TIDAK LAKSANAKAN UNDANG2 ALLAH@HUDUD..SEOLAH2 MELINDUNGI ORANG2 JAHAT...SERTA MENJADI ROSAK KEYAKINAN KITA TERHADAP ALLAH YANG BERSIFAT MAHA BIJAKSANA SERTA MAHA MENGETAHUI..SERTA MAHA ALIM@MAHA BERILMU...BETUL TAK...KATA GURU TAUHID KU 'NAK KELUAR ISLAM@ROSAK IMAN LEBIH MUDAH DARI MELLAN AIR LIUR...KERANA TAK YAKIN KITA TERHADAP ALLAH SWT YANG MENJADIKAN KITA..DUNIA..AKHIRAT SERTA SEGALA2NYA...ADA FAHAM....

Ancaman perogol bersiri berakhir


SUSPEK (gambar kiri) ditangkap ketika cuba merogol mangsa ke-20 dalam asrama pekerja yang terletak di dalam bangunan ini di Kota Bharu kelmarin.



KOTA BHARU – Pemburuan polis Kelantan terhadap seorang lelaki yang dilabelkan sebagai penjenayah seks paling dikehendaki berakhir apabila dia ditangkap oleh orang awam ketika cuba merogol mangsa dalam sebuah asrama di sini kelmarin.
Gadis berusia dalam lingkungan 20-an itu yang bekerja sebagai jurujual sepatutnya menjadi mangsa ke-20 lelaki tersebut.
Namun kegiatan licik suspek yang juga penganggur berusia 29 tahun itu memerangkap diri sendiri apabila suaranya dalam rumah perempuan itu menarik perhatian jiran mangsa yang menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada seorang wanita yang bertugas sebagai penjaga asrama tersebut pada pukul 11.10 pagi kelmarin.
Penjaga asrama itu bersama dua lelaki yang juga pekerja di sebuah kedai datang menyiasat atas kepercayaan ada penghuni membawa masuk teman lelaki tetapi kemudian terkejut mendapati suspek cuba merogol mangsa yang diikat dengan wayar seterika.
“Dua pekerja itu kemudian menangkap lelaki tersebut sebelum diserahkan kepada polis.
“Saya nampak ada kesan luka pada pipi mangsa dan tangannya diikat dengan wayar seterika,” kata wanita berusia 30 tahun itu yang enggan identitinya didedahkan.
Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman ketika dihubungi mengesahkan penahanan suspek tetapi enggan mengulas lanjut.


Banjir di empat negeri makin pulih



BEBERAPA penduduk membersihkan sampah sarap yang dihanyutkan air selepas banjir mulai surut di Kampung Permaisuri, Setiu semalam .



KOTA BHARU - Keadaan banjir semakin pulih apabila 2,329 mangsa kini masih berada di pusat pemindahan di empat buah negeri yang dilanda bencana tersebut semalam.
Menurut laman rasmi e-Banjir Kelantan, jumlah mangsa di negeri tersebut ialah 1,760 orang yang melibatkan tiga daerah iaitu Kota Bharu, Pasir Mas dan Tumpat berbanding 1,817 kelmarin di enam daerah.
Sehingga pukul 5 petang semalam paras air di Sungai Golok, Rantau Panjang masih mencatat paras bahaya tetapi menurun kepada 10.17 meter berbanding 10.24 meter kelmarin.
Laluan yang ditutup kepada semua kenderaan merangkumi Pohon Tanjung-Rantau Panjang (Jalan Lama) Kampung Siram, Jalan Rantau panjang-Panglima Bayu, Jalan Cabang Empat- Kampung Jambu, Tumpat dan Jalan Banggol Kulim Lokasi Dua.
Di Kuala Terengganu, hanya 561 mangsa masih ditempatkan di pusat-pusat pemindahan semalam berbanding 761 orang kelmarin.
Jurucakap Majlis Keselamatan Negeri berkata, setakat pukul 5 petang, sebanyak 12 pusat pemindahan masih dibuka masing-masing tujuh di daerah Setiu, Kuala Terengganu (2), Marang (2) dan Hulu Terengganu (1).
Daerah Besut dan Kemaman telah pulih sepenuhnya apabila kesemua mangsa banjir telah dibenarkan pulang sejak kelmarin.
Dalam pada itu, lapan jalan raya yang ditutup semalam telah dibuka kepada semua kenderaan dengan hanya tiga laluan yang masih ditutup akibat dinaiki air.


Tukang kebun parah disondol babi hutan 60kg


KEADAAN Nordin yang cedera akibat diserang babi hutan dan dirawat di HSAH, Alor Setar semalam.


SUNGAI PETANI - Seorang tukang kebun sekolah cedera parah akibat disondol seekor babi hutan di pekarangan rumahnya di Kampung Pokok Asam Lama, Bukit Jenun, Pendang dekat sini semalam.
Kejadian berlaku kira-kira pukul 1.15 pagi ketika mangsa, Nordin Said, 51, sedang tidur di dalam rumahnya.
Menurut adik mangsa, Jaafar Said, 37, (gambar) abangnya kemudian dikejutkan dengan bunyi bising dari halaman rumah.
"Pada mulanya dia menyangka ia bunyi kambing memijak atap zink yang diletakkan di luar rumah.
"Dia kemudian keluar dan melihat kawasan sekitar rumahnya tetapi tiba-tiba seekor babi hutan menyondolnya," katanya ketika ditemui pemberita di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) di sini semalam.




Cubaan seludup 30kg ketum gagal



INILAH tiga guni berisi daun
ketum dengan setiap satu seberat 10 kilogram yang cuba diseludup di Kuala Perlis, Khamis lalu.



KUALA PERLIS - Maritim Malaysia (APMM) berjaya mengagalkan cubaan menyeludup tiga guni daun ketum yang dibawa oleh sebuah bot nelayan di perairan 0.1 batu nautika dari sini Khamis lalu.
Dalam kejadian kira-kira pukul 11.30 malam, setiap guni daun ketum seberat 10 kilogram (kg) itu dijumpai di hutan paya bakau di sini setelah penyeludup mencampakkan barangan berkenaan.
Ketua Penguat Kuasa Daerah Maritim 1Langkawi, Kepten Maritim Rahim Abdullah berkata, penyeludup bertindak demikian bagi melepaskan diri setelah dikejar anggotanya di perairan tersebut.
"Hasil pemeriksaan ke atas tiga guni yang dibuang itu, kami mendapati barangan tersebut merupakan tumbuhan hijau disyaki daun ketum yang dipercayai untuk diseludup ke negara jiran menggunakan guni berlabel benih padi," katanya di sini semalam.
Menurut Rahim, daun ketum yang dirampas itu dibawa ke pangkalan Kuala Perlis untuk tindakan lanjut


Hari Black Friday dicemari keganasan



SEORANG wanita berehat bersama barangan yang dibelinya selepas penat membeli-belah di Dataran Herald, New York kelmarin. - AP



NEW YORK, AS - Hari membeli-belah dikenali sebagai Black Friday terpalit sejarah hitam buat pengguna di AS kelmarin selepas banyak pergaduhan tercetus ekoran orang ramai berebut-rebut mendapatkan pelbagai barangan seperti permainan video dan tuala pada harga runtuh.
Insiden di luar jangkaan berlaku di sekitar Los Angeles apabila 20 orang cedera selepas seorang wanita di sebuah pasar raya Walmart menggunakan semburan lada untuk mengusir pembeli-pembeli lain dalam perebutan untuk mendapatkan konsol permainan video Xbox.
Rangkaian pasar raya Walmart kecoh setiap kali jualan Black Friday tiba berikutan perilaku tidak bermoral pengunjung yang saling menjerit, menolak dan menyiku semata-mata kerana mahu menjimatkan beberapa dolar.
Selain Walmart, kekecohan turut direkodkan di sebuah kedai di negeri Michigan. Pembeli bergaduh untuk mendapatkan tuala dengan insiden tersebut mencetuskan sensasi di laman web YouTube.
Perebutan tuala murah turut menimbulkan kekecohan di kedai Walmart di bandar Oregon, Negeri Ohio.
"Mereka bergaduh kerana berebutkan tuala mandi yang dijual semurah AS$1.88 (RM6), sungguh tidak munasabah," kata seorang anggota polis, Sarjan Jason Druckenmiller.
"Seorang wanita cuba mendapatkan beberapa helai tuala apabila dia ditolak dari belakang, dia kemudian berpaling dan melepaskan beberapa pukulan," tambahnya.
Black Friday menandakan bermulanya musim membeli-belah sempena perayaan Hari Krismas di AS. - Reuters

No comments:

Post a Comment