Saturday, January 5, 2013

ISLAM MENGAWAL SEX DENGAN HARUS BERPOLIGAMI SERTA HUKUM REJAM DAN 100X SEBATAN...SIFATNYA MENDIDIK DAN MENGHUKUM....BERKONGSI SERTA TOLONG MENOLONG DAN BERTOLAK ANSUR....CUMA SYAITAN JADI PENGHASUT

Lima das tembakan jarak dekat

Oleh Na'imah Mohamed
naimah@hmetro.com.my
pix_middle
PETALING JAYA: Baru dua hari sampai dari kampung, seorang lelaki menemui ajal selepas ditembak dari jarak dekat ketika sedang menaiki motosikal berdekatan kediaman saudaranya di Gugusan Dahlia, di Kota Damansara di sini, semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 9 malam itu, mangsa berusia 44 tahun dikatakan hendak pulang ke rumah saudaranya dengan menaiki motosikal milik sebuah syarikat keselamatan dekat sini sebelum di tembak oleh suspek yang dipercayai menaiki sebuah kereta berwarna gelap.

Menurut saksi di tempat kejadian yang enggan dikenali, ketika kejadian mangsa sedang menunggang motosikal seorang diri sebelum dipintas sebuah kereta yang kemudiannya berpatah balik.
"Saya terdengar beberapa bunyi letupan sebelum terlihat mangsa sudah rebah manakala kenderaan berkenaan terus memecut laju.

"Sekurang-kurangnya lima das tembakan dilepaskan suspek," katanya kepada wartawan.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, mangsa yang baru dua tiga hari tiba dari Kedah menumpang di rumah saudaranya di kawasan berkenaan dengan tujuan mencari kerja.
"Kita percaya suspek melepaskan beberapa das tembakan ke arah mangsa dan dua daripadanya kena tepat di dada manakala satu lagi mengenai tangan kanan mangsa.

"Hasil pemeriksaan awal, polis menemui kelongsong peluru 9 mm di tempat kejadian dan mayat mangsa di bawa ke Hospital Sungai Buloh (HSB) untuk bedah siasat," katanya. Arjunaidi berkata, kes pembunuhan itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

‘Pecah dara’ pelacur

Oleh Muhaamad Hafis Nawawi dan Mohd Helmi Irwadi Mohd Nor
am@hmetro.com.my

TUNGGU...pelacur menunggu pelanggan di hadapan bilik di pusat pelacuran terbabit.
TUNGGU...pelacur menunggu pelanggan di hadapan bilik di pusat pelacuran terbabit.
KAJANG: Tidak cukup dengan memanipulasi wanita warga asing dengan menjadikan mereka pelacur, satu sindiket pelacuran di bandar ini bertindak lebih berani apabila dengan bangga mempromosikan pelacur yang mereka dakwa masih dara.
Dengan caj dikenakan RM5,000, pelanggan yang melanggan ‘pelacur dara’ itu turut diberi kebebasan membawanya ke mana saja selama tiga hari.
Sindiket itu yang beroperasi di tingkat satu sebuah hotel di sini menawarkan pelacur dari Vietnam yang berusia 17 sehingga 21 tahun.

Aktiviti tidak bermoral sindiket itu terbongkar hasil penyamaran wartawan Harian Metro selepas mendapat maklumat orang awam.

Seperti biasa, sindiket itu berselindung di sebalik perniagaan spa dan refleksologi, namun ada ruangan berasingan disediakan untuk kegiatan pelacuran.

Mayat dalam tong dram

Oleh Junaidi Ladjana dan Fardy Bungga
hmkk@hmetro.com

NGERI...mayat Nureffa Sahira ditemui dalam tong dram, kelmarin.
NGERI...mayat Nureffa Sahira ditemui dalam tong dram, kelmarin.
SEMPORNA: Misteri kehilangan seorang kanak-kanak perempuan berusia enam tahun sejak lima hari lalu terjawab apabila mayatnya ditemui dalam keadaan menyayat hati di sebuah ladang sawit di Kampung Salimbangun, dekat sini, kelmarin.
Mayat Nureffa Sahira Ringkasan ditemui dalam tong dram dengan badannya berlipat, dipenuhi ulat dan mulai reput, kira-kira 500 meter dari kediaman mangsa.
Mayat kanak-kanak itu ditemui jam 2 petang oleh penduduk kampung yang melakukan gerakan mencari sejak mangsa dilaporkan hilang 31 Disember lalu.

Menurut seorang ahli keluarga mangsa yang enggan dikenali, kanak-kanak itu yang juga anak tunggal disedari hilang dari rumahnya apabila tidak pulang selepas bermain di pekarangan kediamannya itu.

Berikutan itu, katanya, usaha mencari mangsa dilakukan ahli keluarganya dengan bantuan penduduk kampung, namun gagal.

Batu terjulur keluar siling

Oleh Hadzlan Hassan
am@hmetro.com.my

BIMBANG...Selvakuna menunjukkan dinding rumahnya yang condong.
BIMBANG...Selvakuna menunjukkan dinding rumahnya yang condong.
BESTARI JAYA: Kira-kira 80 penghuni Taman Pancaran, Ijok, dekat sini, kini dihantui kebimbangan selepas bumbung rumah mereka seperti tidak stabil hingga ada antaranya runtuh menyebabkan nyawa mereka kini terancam.
Setakat ini, hanya dua rumah mengalami kerosakan teruk kerana konkrit di bahagian siling mula runtuh.

Penghuni, K Mayavan, 80, berkata, kejadian disedari jam 10 pagi kelmarin, ketika dia berada di luar rumah.

 Mulanya saya terdengar seperti guruh dan bunyi kuat sedangkan ketika itu cuaca terang-benderang lalu saya menyangka jiran sedang memindahkan barang.

“Bagaimanapun, sebaik mahu masuk ke rumah saya terkejut melihat debu memenuhi ruang tamu selain benjolan batu besar terjulur keluar dari siling,” katanya.

Ekoran itu, beliau segera mendapatkan bantuan rakan sebelum mereka membuat laporan polis yang kemudian datang bersama sepasukan anggota bomba bagi melihat kejadian.
“Rupa-rupanya bukan rumah saya sahaja, malah satu deret rumah di sini mengalami masalah sama apabila struktur bumbung mula condong, sekali gus mengancam keselamatan penghuni.

“Bila-bila masa saja rumah ini boleh runtuh jadi kami takut untuk masuk dalam rumah,” katanya.
Sementara itu, seorang lagi penghuni, A Selvakuna, 51, berkata, ketika kejadian, dia tiada di rumah dan terkejut sebaik melihat orang ramai memenuhi laluan masuk ke lorong kawasan rumahnya.

“Saya ingatkan kawasan ini ada kebakaran, tetapi terkejut apabila melihat bumbung rumah saya menyondong ke kiri dan kelihatan seperti mahu runtuh,” katanya.

Sementara itu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang melawat kawasan berkenaan semalam berjanji membantu membaiki bumbung rumah penduduk melalui Unit Perancangan Ekonomi (Upen).

“Kami ketepikan dulu soal bagaimana kejadian ini sebaliknya cuba atasi masalah penduduk, hari ini (semalam) juga kami akan hulurkan bantuan kecemasan RM500 bagi meringankan beban mereka,” katanya.

Beliau juga memberitahu Majlis Daerah Kuala Selangor (MDKS) akan memantau keadaan dan menghantar pakar bagi meneliti tahap keselamatan rumah mangsa hari ini.

Mangsa samun dipaksa berbogel



TAIPING: Sekumpulan empat perompak tidak sekadar melarikan barang kemas malah turut membuli dua wanita disamun apabila mangsa dipaksa menanggalkan semua pakaian hingga bogel.
Dalam kejadian jam 11.30 pagi kelmarin suspek bersenjatakan parang panjang bertindak menyerbu ke sebuah rumah didiami dua wanita itu di Taman Paduga Setia, Kampung Boyan, di sini.

Sumber polis berkata, penjenayah dikatakan memanjat pagar rumah mangsa sebelum menyeluk tangan melalui jeriji pintu hadapan untuk mendapatkan kunci pintu berkenaan.
“Difahamkan seorang mangsa yang berusia 50 tahun sedang memasak di dapur sebelum terdengar bunyi pintu hadapan rumahnya dibuka seseorang.

“Mangsa yang meninjau ke bahagian ruang tamu rumah terkejut apabila mendapati empat lelaki bersenjatakan parang menceroboh masuk ke dalam rumah,” katanya.

Menurutnya, penjenayah kemudian memaksa mangsa dan ibu mentuanya yang berusia 75 tahun supaya menanggalkan semua pakaian.
“Mangsa kemudian diikat penjenayah yang bertindak merampas barang kemas dipakai mangsa. Malah penjenayah turut menyelongkar rumah berkenaan bagi mendapatkan wang tunai dan barang kemas lain.

“Pada masa sama, anak lelaki wanita warga emas itu yang berusia 40-an kebetulan pulang ke rumah. Dia turut ditahan dan diugut dengan parang oleh penjenayah sebelum rantai emas dipakai turut dirampas,” katanya. Difahamkan ketiga-tiga mangsa diikat kaki dan tangan menggunakan kain dan wayar.
“Penjenayah yang memperoleh barangan kemas dan wang tunai dianggarkan RM20,000 segera melarikan diri dipercayai dengan menunggang motosikal.

“Mangsa dapat membuka ikatan kemudian membuat laporan polis di Balai Polis Taiping berhubung kes rompakan itu,” katanya. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Yusof Mohd Diah ketika dihubungi mengesahkan kejadian selain memaklumkan suspek turut melarikan wang RM1,500 dan dua telefon bimbit milik

Cabul tiga generasi

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin
jamilulanbia@yahoo.com.my

KERIAN: Lima ahli keluarga kepada dua kanak-kanak perempuan berusia lima dan tujuh tahun ditahan selepas dipercayai terbabit dalam kes penderaan seksual dua kanak-kanak itu.
Ia terbongkar apabila dua kanak-kanak terbabit menceritakan kejadian itu kepada ibu mereka pada 27 Disember lalu sebelum wanita terbabit yang sudah bercerai dengan suaminya membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Kerian, pada hari sama.

Episod malang dua kanak-kanak terbabit dipercayai bermula apabila dijaga bapa mereka berikutan ibu kanak-kanak terbabit bekerja dan lelaki berkenaan membawa dua anaknya itu ke rumah keluarganya.

Kedua-dua mangsa mendakwa didera secara seksual dengan alat sulit mereka dicederakan termasuk menggunakan pelbagai objek keras.

Mangsa mendakwa kejadian itu turut membabitkan bapa mereka, datuk, sepupu dan ibu saudara yang diamanahkan menjaga mereka ketika ketiadaan ibu mereka yang bekerja.

Bukan lagi paling gemuk



MASON, lelaki paling gemuk di dunia sebelum menjalani pembedahan pintasan gastrik.
MASON, lelaki paling gemuk di dunia sebelum menjalani pembedahan pintasan gastrik.
LONDON: Bekas lelaki paling gemuk di dunia semalam meraikan kejayaannya menurunkan berat badan sebanyak 292 kilogram.
Paul Mason berjaya mengurangkan dua per tiga daripada 445 kilogram berat badannya sebelum ini selepas menjalani pembedahan pintasan gastrik




Pembedahan itu mengurangkan perutnya kepada saiz sebiji telur.

Bekas posmen dari Ipswich, Suffolk itu semalam berkata: “Perjalanan saya masih jauh.”

Dia berikrar untuk menjadi lelaki yang paling gemuk di dunia kepada lelaki yang paling banyak turun berat badan.

Bil perubatan untuk membantu Mason menurunkan berat badan dipercayai mencecah �1 juta (RM5 juta).

Mason, 51, mengaku: “Saya malu digelar lelaki paling gemuk di dunia kerana sedar saya yang menyebabkan diri saya dalam keadaan seperti itu.

“Kini, saya yakin akan menjadi orang paling berjaya melangsingkan badan di dunia. Tetapi, perjalanan saya masih jauh.

“Saya mahu mencapai antara 88 hingga 95 kilogram, berat badan yang sihat untuk seseorang dengan ketinggian 1.98 meter.

“Saya bangga kerana dapat menunjukkan kepada orang lain yang mempunyai masalah berat badan mengenai apa yang boleh mereka capai,” katanya.

Mason pernah satu ketika makan makanan 20,000 kalori sehari, kira-kira 10 kali ganda daripada tahap yang disyorkan.

Dia kini mengubah amalan pemakanannya kepada sayur dengan jumlah yang kecil.

Lelaki itu sekarang seberat 152 kilogram selepas kehilangan dua per tiga daripada beratnya dulu sama berat dengan tiga petinju heavyweight.

“Perkhidmatan Kesihatan Kebangsaan (NHS) berkata, berat bedan saya perlu stabil selama dua tahun sebelum mereka menimbang untuk menjalankan pembedahan membuang kulit saya yang menggeleber.

“Tetapi saya mahu menjalani pembedahan itu secepat mungkin kerana ia akan membolehkan saya bergerak lebih bebas dan membantu menurunkan lebih banyak berat badan saya,” katanya.

Mason berkata, dia menghadapi masalah kecelaruan makan kesan daripada dibuli ketika zaman kanak-kanak.

Masalah itu bertambah buruk dengan kematian bapanya pada 1986.

Anggota bomba terpaksa memecahkan dinding depan rumahnya dan menggunakan forklif untuk mengusungnya masuk ke ambulans apabila dia perlu menjalani pembedahan hernia ketika berat badannya 355 kilogram. - TS

Ahli Parlimen India dituduh merogol dibelasah penduduk kampung



NEW DELHI: Sorang tokoh politik India dipukul oleh penduduk kampung selepas didakwa merogol seorang wanita di rumah mangsa pada jam 2 pagi, semalam.
Anggota Parlimen dari Parti Kongres bagi negeri Assam, Bikram Singh Brahma, dituduh merogol seorang wanita di Kampung Santipura di daerah Chirang sebelum ditangkap oleh penduduk kampung. Kejadian itu adalah jenayah seks terbaru di India yang baru-baru ini dikejutkan dengan kes rogol beramai-ramai pelajar berusia 23 tahun. Enam lelaki kini dibicarakan berhubung kes itu.

“Penduduk kampung memukul pemimpin Kongres tempatan, Bikram Singh Brahma yang didakwa merogol seorang penduduk,” kata Superintendan Polis Chirang, Kumar Sanjeev Krishna.
Dia dikatakan melawat Kampung Santipura di sempadan Bhutan apabila memasuki rumah wanita itu dan merogol mangsa.

Brahma kemudian dipukul oleh penduduk lelaki dan wanita selepas mereka mengoyakkan pakaiannya sebelum diserahkan kepada polis dan ditahan. - DM

Aktiviti porno kanak-kanak dibongkar



WASHINGTON: Satu operasi polis antarabangsa membanteras aktiviti pornografi kanak-kanak membawa kepada penahanan 245 orang dan berjaya menyelamatkan 123 kanak-kanak kebanyakannya di Amerika Syarikat (AS), kata agensi keselamatan negara itu semalam.
Pengarah Penguatkuasaan Imigresen Dan Kastam AS, John Morton, berkata 23 suspek ditahan di enam negara berasingan.

“Bagaimanapun, saya tidak boleh mendedahkan identiti negara terbabit atas alasan operasi yang sangat sensitif,” katanya. Menurut Morton, 13 daripada kanak-kanak yang diselamatkan itu ditemui di luar AS sepanjang Operasi Bunga Matahari selama lima minggu bermula 1 November tahun lalu.
Katanya, operasi berkenaan dijalankan bagi mengenal pasti individu yang memiliki, memperdagangkan atau menghasilkan bahan lucah membabitkan kanak-kanak. “Antara kanak-kanak yang diselamatkan, 45 orang berusia bawah 12 tahun, termasuk tiga daripadanya belum mencapai usia tiga tahun,” katanya.

Kata Morton, 70 daripada mangsa adalah perempuan dan 43 lelaki.

Daripada jumlah itu, katanya, 23 orang dianggap mencapai usia dewasa.
Operasi itu dinamakan Bunga Matahari sebagai mengenang ulang tahun pertama siasatan polis Denmark terhadap seorang remaja lelaki berusia 16 tahun yang merancang untuk merogol budak berusia 11 tahun.

Siasatan itu bermula setahun lalu selepas polis mengesan rancangan remaja terbabit di Internet. Suspek berjaya ditahan hasil penelitian sekeping gambar dimuat naik menunjukkan papan tanda sebuah lebuh raya yang memaparkan sekuntum bunga matahari. Penemuan itu membolehkan polis mengesan alamat suspek dan menyelamatkan budak perempuan berkenaan. - AFP

Mahasiswa dirogol bergilir-gilir dalam bas: 5 lelaki berdepan hukuman mati



NEW DELHI: Lima lelaki yang didakwa merogol seorang mahasiswa universiti selama berjam-jam dalam sebuah bas ketika kenderaan itu dipandu di sekitar ibu negara India, kini berdepan tuduhan membunuh, merogol serta beberapa tuduhan lain.
Jika disabitkan kesalahan, mereka boleh dihukum mati. Pendakwa, Rajiv Mohan, memfailkan tuduhan berkenaan semalam.

Selain merogol, lima lelaki terbabit juga didakwa melakukan pencemaran bahan bukti, menculik, membunuh serta beberapa tuduhan lain.
Kertas tuduhan tidak didedahkan dan Rajiv memohon supaya perbicaraan itu dijadual hari ini dijalankan secara tertutup. Tertuduh dikenali sebagai Ram Singh seorang pemandu bas; adiknya, Mukesh Singh (tukang cuci bas di syarikat sama); Pavan Gupta, (penjaja buah-buahan); Akshay Singh (tukang cuci bas) dan Vinay Sharma (jurulatih kecergasan).

Tertuduh keenam, seorang remaja berusia 17 tahun dijangka dibicarakan di mahkamah juvana yang menyediakan hukuman maksimum penjara selama tiga tahun.

Pemilik bas berkenaan juga ditahan dan didakwa kerana menggunakan dokumen palsu bagi mendapatkan permit mengendalikan perkhidmatan bas persendirian.
Semua tertuduh tidak hadir di mahkamah.

Pihak berkuasa berkata, mereka akan memohon supaya tertuduh dikenakan hukuman mati.
Rancangan itu mendapat sokongan bapa mangsa.

Katanya, hukuman paling berat perlu dikenakan ke atas pesalah yang merogol anaknya. “Jika ada undang-undang baru digubal, ia patut dinamakan sempena anak saya,” katanya.

Serangan ke atas wanita berusia 23 tahun itu menyebabkan mangsa mati kerana kecederaan dalaman yang parah.

Insiden itu juga mencetuskan perdebatan mengenai layanan pihak berkuasa terhadap wanita di seluruh India serta mendorong demonstrasi harian bagi mendesak kerajaan bertindak tegas.

Sementara itu, Persatuan Peguam India berkata, ahli badan itu tidak sepatutnya memberikan sebarang khidmat membela tertuduh kerana kekejaman yang mereka lakukan. Mahkamah dijangka melantik peguam bela untuk mewakili semua tertuduh dalam perbicaraan nanti. - AP

No comments:

Post a Comment