Monday, July 26, 2010

CERITA NI..MELAMBAK2....CERITA ZINA ATAU HUBUNGAN SEX TERLARANG ...IKUT HUKUM ISLAM@HUKUM ALLAH IA DIREJAM JIKA DAH KAHWIN...DAN DIROTAN 100 KALI JIKA BELUM KAHWIN(SETELAH CUKUP SYARATN2YA)..KENAPA ULAMAK2/MUFTI2 MEMBISU(BUKAN SEMUA)...TIADA DIPERJUANGKAN HUKUM ALLAH INI...TAK SESUAIKAH?...ATAU TAK MAHU LAWAN TAUKEH NAK JAGA DUNIA/KEDUDUKAN SERTA KEMEWAHAN....ESOK DIAKHIRAT USAH DOK TEMBERANGLAH DGN ALLAH....

Dua didakwa

Oleh Murni Wan Omar
murni@hmetro.com.my
2010/07/27

AMPANG: Seorang penghantar surat dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas tuduhan merogol tiga remaja berusia 12 tahun hingga 14 tahun sejak April lalu sehingga dia ditangkap pertengahan Julai lalu.
TERTUDUH...Lee (kanan) bersama Aidil dibawa ke mahkamah, semalam.
TERTUDUH...Lee (kanan) bersama Aidil dibawa ke mahkamah, semalam.
Aidil Rashid, 34, yang diwakili peguam Dr Mohd Radzuan Ibrahim, bagaimanapun tidak mengaku bersalah dan minta dibicarakan selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Roszianayati Ahmad.
Bagi pertuduhan pertama, Aidil didakwa merogol remaja berusia 14 tahun sembilan bulan antara Mei hingga Jun lalu pada jam 3 petang di Taman Industri, Lembah Jaya.

Manakala bagi pertuduhan kedua, Aidil didakwa merogol remaja berusia 13 tahun lapan bulan antara April hingga Jun pada jam 3 petang di tempat sama.

Bagi pertuduhan ketiga, dia didakwa merogol kanak-kanak berusia 12 tahun empat bulan antara Mei hingga Julai pada jam 6.30 petang, juga di tempat sama.

Sementara itu, seorang lagi tertuduh, Lee Kwong Mun, 36, yang bekerja sebagai penarik kereta dihadapkan ke mahkamah atas pertuduhan merogol serta tidak mengaku bersalah.

Dia didakwa merogol remaja berusia 14 tahun sembilan bulan pada Mei lalu antara jam 9 malam hingga 9.30 malam di kawasan sama.

Selain itu, Lee juga didakwa merogol remaja berusia 13 tahun lapan bulan antara Ogos tahun lalu hingga Jun lalu pada jam 8 malam di kawasan sama.

Kedua-dua tertuduh didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun dan boleh dikenakan rotan jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya, Nordalina Ali tidak menawarkan sebarang jaminan atas alasan bimbang kedua-dua tertuduh akan mengganggu mangsa dan saksi memandangkan mereka berada di kawasan sama.

Bagaimanapun, Dr Mohd Radzuan yang mewakili kedua-dua tertuduh berkata, mahkamah mempunyai budi bicara dalam memberi jaminan dan boleh memberi syarat tambahan kepada anak guamnya.


Mahkamah membenarkan jaminan RM8,000 bagi setiap pertuduhan dan menetapkan 30 Ogos depan untuk sebutan semula.

Mahkamah juga membenarkan permohonan Nordalina untuk dua kes dibicarakan bersama memandangkan ia membabitkan mangsa dan saksi sama


Penganggur rogol pelancong dijel 16 tahun



2010/07/27

MELAKA: Seorang penganggur kejam yang memukul kepala pelancong warga Thailand sebelum mengheretnya ke rumah kosong di Bandar Hilir lalu dirogol dan dirompak pada awal pagi Hari Kemerdekaan dua tahun lalu, dijatuhi hukuman penjara 16 tahun serta 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen, semalam.
Hakim Ahmad Kamar Jamaludin membuat keputusan itu, selepas mendapati tertuduh, PR Shanmuganathan, 28, bersalah terhadap dua tuduhan dihadapi.
Menurutnya, tertuduh memilih memberi keterangan bersumpah dan mahkamah perlu menilai keseluruhan hujahan sama ada terdapat keraguan munasabah ditimbulkan tertuduh terhadap kes pendakwaan.

Katanya, tertuduh dalam pembelaannya menyatakan mangsa saksi yang tidak boleh dipercayai, tiada keterangan sokongan dan hubungan seks suka sama suka kerana terdapat temu janji terlebih dulu, namun semua keterangan itu ditolak mahkamah.

“Mahkamah mengambil kira kes ini selepas perbicaraan penuh dan tertuduh disabitkan dengan dua kesalahan itu. “Kecederaan mangsa agak parah kerana pisau dan kayu digunakan dalam kejadian itu boleh mendatangkan kecederaan dan kematian. “Bagi kesalahan pertama, tertuduh dijatuhi hukuman penjara 12 tahun dan lima sebatan, manakala bagi pertuduhan kedua, lima tahun penjara dan lima sebatan dan hukuman berjalan berasingan dari tarikh jatuh hukum hari ini,” katanya. Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 376 (2) (a) Kanun Keseksaan kerana merogol mangsa berusia 20 tahun ddalam rumah kosong di Bandar Hilir, pada 31 Ogos 2008, kira-kira jam 3.30 pagi yang jika sabit kesalahan boleh dipenjara tidak kurang lima tahun dan maksimum 30 tahun serta sebatan.

Bagi pertuduhan kedua, dia didakwa mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan, merompak telefon bimbit Nokia dan mendatangkan kecederaan terhadap mangsa pada jam 3.35 pagi di tempat dan tarikh sama.

Timbalan Pendakwa Raya, Haslida Isamail berkata, tertuduh menghadapi dua pertuduhan serius yang membawa hukuman penjara antara lima hingga 30 tahun dan sehingga 20 tahun dan mangsa cedera parah akibat dipukul di kepala dengan kayu

No comments:

Post a Comment