Saturday, December 18, 2010

SATU BENDA SEPATUTNYA TAK BERLAKU BEGINI...NILAILAH SENDIRI....

NEGARA


Penetapan harga kawalan 5 hari


ismail SABRI menunjukkan pelekat harga barang kawalan yang digunakan oleh peniaga bermula 23 Disember ini.



PUTRAJAYA – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mengumumkan penetapan harga maksimum borong dan runcit bagi 14 jenis barang di bawah Skim Kawalan Harga Musim Perayaan sempena Krismas pada 25 Disember.
Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, penetapan harga itu akan dikuatkuasakan selama lima hari dari 23 hingga 27 Disember ini di 146 kawasan dan daerah di seluruh negara.
Beliau berkata, untuk kali ini, daging paha kambing biri-biri import bertulang diperkenalkan sebagai harga terkawal bagi mengemas kini kawalan harga mengikut spesifikasi barang diimport yang berada di pasaran supaya penguatkuasaan dapat dilaksanakan dengan berkesan.
“Kali ini KPDNKK menetapkan harga maksimum borong dan runcit berdasarkan maklumat harga daripada maklum balas yang dibuat sepanjang tahun dan pandangan agensi kerajaan lain serta perbincangan dengan pengimport, pengeluar, pembekal dan pemborong barangan tersebut,” katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini semalam.


 DARI FACEBOOK

No comments:

Post a Comment