Wednesday, February 2, 2011

BILA HUKUM ALLAH TIADA...MEREKA LANGSUNG TAK TAKUT...TAK SERIK....MALAH TAK MALU BUAT MAKSIAT...IKUTLAH HUKUM ALLAH....ALLAH SANGAT TAHU YANG BAIK...ALLAH YANG MENCIPTA NAFSU...LELAKI DAN WANITA.....SERTA KEMALUAN KEDUA2 JANTINA....ALLAH TAHU HUKUM YANG SESUAI UNTUK MEMBERHENTI PERBUATAN ZINA....

Janda dicekup selang sehari



GUA MUSANG: Seorang janda berusia 28 tahun nyata tidak serik melakukan maksiat apabila dua hari berturut-turut dicekup khalwat bersama pasangan berlainan dalam serbuan di rumah kosong di Kampung Lembaga, awal pagi kelmarin, malah lebih mengejutkan seorang lagi janda berusia 29 tahun turut ditemui dalam bilik di rumah berkenaan bersama temannya.
Serbuan kira-kira jam 8.30 pagi itu membabitkan sepasukan Skuad Amru bersama Pegawai Penguat Kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK) diketuai Penolong Penguatkuasa Agama Jajahan, Husnie Adabi Abdul Kadir.

Dua pasangan itu dipercayai menceroboh masuk ke rumah terbabit menerusi tingkap berikutan tindakan pemiliknya mengunci pintu.
Pegawai Agama Jajahan, Anuar Hashim berkata, serbuan dilakukan pasukan penguatkuasanya selepas menerima maklumat orang awam berhubung kehadiran dua pasangan bermadu kasih dalam rumah berkenaan.

Menurutnya, pegawai penguat kuasa juga terpaksa memanjat rumah itu menerusi tingkap untuk melakukan pemeriksaan terhadap kediaman berkenaan, namun tidak sempat menahan teman lelaki dua wanita terbabit yang meloloskan diri.

“Sebaik memasuki rumah terbabit, kami menemui dua janda termasuk seorang daripadanya pernah ditangkap khalwat sehari sebelumnya di Kampung Jerek Kaling.

“Pagi ini (kelmarin), janda yang tinggal di Kampung Sungai Terah sekali lagi dicekup berkhalwat dengan teman lelaki lain pula, namun lelaki itu melarikan diri manakala wanita berkenaan tanpa segan silu mengakui kerap menukar teman lelaki,” katanya.

Menurut Anuar, kedua-dua janda itu dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Gua Musang sebelum dibawa ke Pejabat Agama Jajahan bagi siasatan lanjut serta dibebaskan dengan ikat jamin.
Beliau berkata, walaupun teman lelaki masing-masing berjaya meloloskan diri, tetapi dua janda itu tetap didakwa berkhalwat di Mahkamah Rendah Syariah Gua Musang, 5 April depan.

Kedutaan nafi laporan



KUALA LUMPUR: Bohong! Maklumat itu adalah palsu, kata jurucakap Kedutaan Malaysia di Mesir ketika ditanya mengenai kesahihan beberapa kes rogol dan mati ditembak membabitkan pelajar Malaysia.
Menurutnya, rakyat negara ini diminta jangan mempercayai apa yang tersebar dalam blog itu.

“Setakat maklumat yang ada, hanya seorang pelajar cedera terkena tembakan peluru getah. Pihak kita berharap pihak keluarga jangan mempercayai khabar angin ini,” katanya.

'Dagang' tengah laut

Oleh Abdullah Wahab
abwahab@hmetro.com.my

TAHAN...Norzaid melihat pendatang yang duduk berhimpit di dalam sebuah bot pom-pom yang ditahan, semalam.
TAHAN...Norzaid melihat pendatang yang duduk berhimpit di dalam sebuah bot pom-pom yang ditahan, semalam.
PELABUHAN KLANG: Sindiket penyeludupan pendatang asing dikesan menggunakan taktik berurusan di tengah laut sama ada untuk membawa masuk atau keluar pendatang bagi mengelak kegiatan itu dikesan pihak berkuasa.
Kegiatan licik itu bagaimanapun terbongkar apabila cubaan 24 rakyat Indonesia termasuk tiga wanita untuk keluar dan masuk ke negara ini gagal apabila dua bot yang dinaiki mereka ditahan Pasukan Gerakan Marin (PGM) di perairan laut, Sungai Haji Dorani, Sungai Besar, dekat sini, awal pagi semalam.

Semua pendatang asing berusia antara 18 dan 35 tahun itu ditahan kira-kira jam 1 pagi ketika proses pemindahan penumpang membabitkan bot pom-pom dan sampan.
Daripada 24 pendatang itu, 16 daripadanya mahu pulang ke negara asal dibawa dengan sampan ke tengah laut untuk dipindahkan ke bot pom-pom, manakala lapan penumpang dari bot pom-pom baru tiba ke negara ini dan akan menaiki sampan untuk ke darat.

Turut ditahan dalam operasi khas hasil maklumat awam itu ialah tiga tekong rakyat Indonesia dan seorang tekong darat warga tempatan.

Pegawai Pemerintah, Markas Operasi, PGM Wilayah 1, Pelabuhan Klang, Deputi Superintendan Norzaid Mohamad, berkata bertindak atas maklumat, dua bot ronda dan sebuah bot samaran bersama 12 anggota membuat pemantauan sebelum melihat pergerakan membabitkan sebuah bot dalam keadaan mencurigakan.

“Pada masa sama sebuah sampan dari pantai bergerak ke arah bot terbabit untuk melakukan pertukaran penumpang.

“Susulan itu, bot kami menghampiri kedua-dua bot terbabit sebelum disedari dua tekong dan cubaan mereka terjun ke laut untuk melarikan diri gagal,” katanya pada sidang media di pejabatnya di Pangkalan PGM Pulau Indah, di sini, semalam.
Norzaid berkata, modus operandi itu yang terbaru dikesan PGM kerana kebiasaannya suspek menggunakan sebuah bot saja dan ia dilakukan di daratan.
“Hasil soal siasat mendapati pendatang asing itu membayar RM400 seorang untuk keluar dan masuk di negara ini secara haram.

“Semua pendatang asing akan dituduh mengikut Seksyen 6 (3) Akta Imigresen 1959/63 Pindaan 2002 manakala tiga tekong yang ditahan kini disiasat mengikut Seksyen 56 (1)(c) akta sama,” katanya.


Warga asing seluk saku penumpang LRT



KUALA LUMPUR: Orang ramai diingatkan supaya berwaspada berikutan muncul beberapa geng seluk saku lelaki warga asing yang menjadikan kawasan stesen dan gerabak transit aliran ringan (LRT) sebagai ‘lubuk emas’ untuk melakukan jenayah itu.
Kumpulan penjenayah terbabit yang berkeliaran pada waktu puncak dikesan menyasarkan wanita.

Dalam kejadian terbaru kelmarin, dua penyeluk saku warga asing diberkas polis bantuan selepas dikesan melakukan aktiviti seluk saku terhadap penumpang di Stesen LRT Dang Wangi, di sini. Sumber polis Kuala Lumpur berkata, dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang itu, dua anggota polis bantuan yang meronda berhampiran stesen berkenaan terserempak dua suspek terbabit dalam keadaan mencurigakan sebelum menahan mereka.
“Suspek mengaku baru mencuri telefon bimbit milik seorang penumpang di stesen itu. Suspek ditahan dan dibawa ke balai polis untuk tindakan lanjut.

“Siasat awal mendapati kedua-dua suspek berusia 43 dan 52 tahun terbabit berasal dari Tanjung Pinang, Riau adalah rakan karib,” katanya.

Dalam kejadian berasingan, dua sahabat berusia 29 dan 31 tahun ditahan selepas didapati menyamun seorang pelajar kolej warga Indonesia secara berkumpulan.


Kedua-dua suspek yang tidak bekerja menyamun telefon bimbit bernilai RM340 dan wang tunai RM17 milik mangsa berusia 17 tahun di Stesen LRT Jalan Sultan Ismail, di sini.

Sementara itu, jurucakap Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana), berkata syarikat berkenaan sedia maklum mengenai kejadian samun yang berlaku dan sentiasa bersedia membanteras kegiatan itu dengan pemantauan daripada anggota polis bantuan dan pegawai keselamatan syarikat.



Tauke besi buruk ditikam dengan gunting



AMPANG: Malang buat seorang pemilik kedai besi buruk apabila terpaksa menerima 18 jahitan di kepala selepas ditikam dengan gunting oleh seorang lelaki yang cuba menyamunnya di kawasan perindustrian ringan, Kampung Baru Ampang, di sini.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam Sabtu lalu, mangsa seorang diri dalam kedainya di kawasan berkenaan dan mahu menutup perniagaannya sebelum dia didatangi seorang lelaki yang kononnya mahu menjual besi buruk.

Menurut sumber polis, sebelum itu, lelaki terbabit berjumpa mangsa pada pagi hari sama dan berjanji membawa barang untuk dijual kepada mangsa pada sebelah petang.
“Seperti dijanjikan, lelaki terbabit datang ke kedai itu dengan membawa beg kononnya untuk menunjukkan ‘barang’ yang mahu dijualnya.

“Bagaimanapun, sejurus membuka beg, dia mengeluarkan gunting dan menikam kepala mangsa hingga berlumuran darah,” katanya.

Menurutnya, lelaki itu yang menyangkakan mangsa sudah lemah menarik rantai emas dipakainya bagaimanapun berlaku pergelutan.

“Dalam keadaan kepala berlumuran darah, mangsa melawan dan merampas gunting dipegang lelaki terbabit.

“Bagaimanapun, lelaki terbabit berang sebelum mencapai sebatang paip dan cuba menghayunkan ke arah mangsa,” katanya.
Sumber berkata, mangsa sekali lagi dapat menepis hayunan paip berkenaan menyebabkan lelaki terbabit meninggalkan tempat kejadian.

“Beberapa pekerja di kilang berhampiran yang melihatkan kekecohan itu menghubungi polis.

“Susulan laporan itu, seorang lelaki berusia 30-an ditahan pada hari sama bagi membantu siasatan,” katanya.

No comments:

Post a Comment