Wednesday, February 2, 2011

DALAM ISLAM REJAM SAMPAI MATI ATAU 100X SEBATAN...TAKUTKAN....TENTU TAKUT BUAT....NI BUKAN TAK TAKUT BUAT ZINA....TAPI TAKUT NAK BUAT HUKUM ALLAH....TAPI MENGAKU BERIMAN...SIKIT PUN YA TERUK KEFAHAMAN ISLAMNYA....

TERKINI


Rogol: Bapa dipenjara 80 tahun, 40 sebatan

02/02/2011 7:17pm

KUALA LUMPUR – Seorang bapa kepada sembilan anak dijatuhi hukuman penjara 80 tahun dan 40 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah atas empat tuduhan merogol anak kandungnya yang berusia 15 tahun tiga bulan, hujung tahun lalu.
Hakim Mohamad Sekeri Mamat memerintahkan hukuman penjara 20 tahun dan 10 sebatan bagi setiap pertuduhan itu berjalan secara berasingan bermula daripada tarikh tertuduh ditangkap pada 27 Januari, 2011.
Tertuduh yang bekerja di sebuah kedai makan, didakwa melakukan sumbang mahram dengan merogol anak perempuannya yang berumur 15 tahun tiga bulan itu di dalam bilik di rumahnya dalam empat kejadian berasingan iaitu pada jam 4 petang, awal November 2010, jam 10 malam pertengahan November 2010, jam 3 petang Disember 2010 dan jam 2 petang 23 Jan 2011.
Tertuduh kelihatan tenang ketika menerima hukuman mengikut Seksyen 376(3) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 30 tahun dan tidak kurang 10 kali sebatan.
Mengikut fakta kes, tiga kejadian rogol yang dilakukan secara paksa terhadap anak kelima daripada sembilan adik-beradik itu telah disaksikan oleh ibu mangsa.
Bagaimanapun perbuatan tersebut gagal dihalang selepas lelaki itu bertindak memukul isterinya. – Bernama


NEGARA


Pelajar trauma dicabul dalam longkang

KUALA LUMPUR – Seorang pelajar trauma apabila dia dicabul seorang lelaki tidak dikenali ketika sedang berjoging dalam satu kejadian di kawasan sebuah universiti di Lembah Klang, Ahad lalu.
Menurut sumber, kejadian itu berlaku ketika pelajar berusia 22 tahun tersebut diterkam dari belakang oleh seorang lelaki ketika dia sedang berjoging pada pukul 7 pagi.
“Selepas menutup mulut mangsa, suspek terus menolaknya ke dalam longkang sebelum merampas telefon bimbit gadis itu. Suspek kemudian membuka baju dan seluar mangsa sebelum memasukkan jarinya ke dalam kemaluan gadis itu.
“Suspek yang bagaikan dirasuk kemudian cuba memasukkan sebatang ranting untuk ditusuk ke kemaluan mangsa tetapi gagal selepas mangsa melawan sebelum dilepaskan,” kata beliau kepada Kosmo! semalam.
Tambahnya, suspek turut mengugut akan membunuh mangsa jika dia melaporkan kejadian itu kepada polis sebelum melarikan diri.
Menurut sumber itu, mangsa yang mengalami luka di seluruh badan kemudian keluar dari longkang tersebut sebelum dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) oleh orang awam yang menemuinya.
Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

NEGARA


'Tolong selamatkan kami'


RUMAH Negeri Sembilan di Kaherah ini adalah antara tempat kediaman pelajar Malaysia yang menuntut di Mesir.


KOTA BHARU - Pelajar jurusan pergigian di Universiti Al-Azhar, Tengku Nurfar'ain Qistina Tuan Kamarul Baharin (gambar), 21, bernasib baik kerana sempat meninggalkan Mesir kelmarin walaupun dia tidak mempunyai wang yang cukup.
Semuanya kerana ibu kepada kenalannya mempunyai kad kredit dan dengan kemudahan kewangan itu, mereka berjaya membeli tiga tiket penerbangan pesawat Gulf Air dan tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pukul 9.30 pagi kelmarin.
Namun ada pesanan rakan-rakan pelajarnya di negara yang sedang bergolak itu menyebabkan dia tidak lena tidur.
"Kawan-kawan saya pesan, kalau saya selamat balik, tolong selamatkan mereka pula," ujarnya pada sidang akhbar di sini semalam.
Katanya, walaupun dia mempunyai wang di dalam bank, masalah yang dihadapi ramai orang di Mesir ialah semua urusniaga perbankantelah dihentikan.





NEGARA


Kapal, pesawat jadi penyelamat


LAPANGAN Terbang Kaherah sesak apabila orang ramai tidak sabar untuk meninggalkan Mesir dengan menaiki pesawat semalam.


KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan memutuskan untuk membawa keluar pelajar-pelajar Malaysia dari Mesir menerusi laut dan udara berikutan pergolakan di negara itu yang semakin meruncing.
Beliau berkata, keputusan itu dibuat setelah mendapat laporan daripada delegasi Malaysia ke sana yang diketuai Timbalan Menteri Luar, A. Kohilan Pillay dan turut disertai Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Sahlan Ismail.
“Beberapa langkah segera akan diambil untuk membawa keluar pelajar-pelajar kita dari Mesir,” katanya kepada Bernama di sini malam tadi.
Antara langkah berkenaan ialah meminta kapal Bunga Mas 5, iaitu sebuah kapal serbaguna yang dikawal oleh Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) yang sedang bertugas di Teluk Aden, untuk belayar ke Pelabuhan Adabiyah di selatan Kaherah bagi membawa keluar pelajar-pelajar berkenaan.
“Kapal itu dijangka tiba di Pelabuhan Adabiah pada 5 Februari. Ia dapat memuatkan kira-kira 500 pelajar kita,” katanya.
Najib juga berkata bahawa beliau sudah berunding dengan Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman untuk meminta syarikat penerbangan Malaysia Airlines (MAS) dan AirAsia untuk melakukan penerbangan khas ke Kaherah untuk membawa keluar pelajar-pelajar Malaysia.
“Mereka (MAS dan AirAsia) akan memaklumkan kepada saya esok (hari ini) mengenai kemungkinan menggunakan pesawat mereka untuk tugas itu,” katanya.



NEGARA


Lebih 60,000 mangsa dipindah

KUALA LUMPUR – Seramai 60,389 mangsa banjir membabitkan 13,826 keluarga di seluruh negara dipindahkan ke 356 pusat pemindahan sehingga pukul 8 malam tadi.
Keadaan banjir di Johor menunjukkan penurunan dengan seramai 42,111 mangsa daripada 10,095 keluarga berada di 238 pusat pemindahan berbanding sebelah pagi iaitu 45,000 mangsa daripada 11,104 keluarga berada di 267 pusat pemindahan.
Daerah Segamat masih mencatatkan jumlah mangsa teramai iaitu 20,025 orang membabitkan 4,855 keluarga, diikuti Kluang dengan 6,840 orang daripada 1,756 keluarga.
Di Negeri Sembilan, seramai 1,549 mangsa banjir daripada 368 keluarga masih berada di 16 pusat pemindahan setelah beberapa pusat pemindahan ditutup petang semalam selepas banjir mulai surut.



NEGARA


Penyamun stesen minyak dijel 66 tahun


ABDULLAH (kanan) dan Mohd. Azrul diiiring keluar dari Mahkamah Sesyen Alor Setar selepas dijatuhi hukuman penjara 66 tahun semalam.


ALOR SETAR - Dua rakan karib terpaksa mensia-siakan hidup mereka di penjara setelah dijatuhi hukuman penjara 66 tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam terhadap 10 kesalahan merompak sembilan stesen minyak di sekitar kawasan ini tahun lalu.
Bagaimanapun tertuduh, Abdullah Mat Daud, 25, dan Mohd. Azrul Aswaar Mohd. Shafie, 22, dari Pokok Sena dekat ini bernasib baik apabila Hakim Norsharidah Awang memerintahkan hukuman itu dijalankan serentak selama 10 tahun dan 21 sebatan mulai dari tarikh tangkapan.
Menurut fakta kes, tertuduh melakukan 10 rompakan dengan bersenjatakan parang dan pistol tiruan di beberapa stesen minyak di antara 6 Jun 2010 hingga 1 Oktober 2010.
Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 395/397 Kanun keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara 20 tahun dan sebatan.



Tiga polis dituduh miliki syabu

IPOH – Seorang anggota polis dan dua polis bantuan serta seorang mekanik berhadapan hukuman gantung sampai mati apabila dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan mengedar syabu seberat 55.3 gram, Januari lalu.
Kesemua yang dituduh ialah Koperal Abdul Rahman Mohamed, 44, Lans Koperal Mohd. Zul Fadli Zulkifli, 25, Lans Koperal Nor Aqmal Faiz Mohd. Powzi, 23, dan Idris Md. Ishak, 37.
Mereka didakwa memiliki dadah berkenaan di sebuah rumah di Laluan Pengkalan Indah, Taman Medan Saujana Perdana di sini pada pukul 1 petang, 21 Januari lalu.
Tiada pengakuan direkodkan daripada kesemua tertuduh yang hanya menganggukkan kepala ketika pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Noor Akmal Mustafa Kamal.
Noor Akmal menetapkan 14 Mac depan sebagai tarikh sebutan semula kes sementara menunggu laporan dari Jabatan Kimia.
Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Muhammad Fauzi Md. Yusof mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 34 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan.




Penduduk kampung nafi kumpulan agama bawa ajaran sesat

TELUK KUMBAR - Penduduk sebuah kampung di sini menolak dakwaan bahawa terdapat sebuah kumpulan agama yang dikaitkan dengan ajaran sesat di situ.
Rata-rata mereka memberitahu, kumpulan seni bina bela diri yang dianggotai pemuda dalam lingkungan 19 tahun ke atas itu mengikut amalan keagamaan dan ilmu persilatan yang tidak terpesong.
Seorang penduduk yang mahu dikenali sebagai Taufik, 30-an mendakwa, tiada unsur khurafat atau ajaran sesat diterapkan dalam setiap ilmu persilatan itu termasuk pada sesi pembacaan kitab suci al-Quran.
Tegasnya, kejadian seorang lelaki, Shamsul Kamal Mohd. Shafeeuddeen, 24, yang didakwa bekas pengikut sebuah kumpulan agama maut terjatuh dari tingkat lima di sebuah flat di Bukit Gedung pada Sabtu lalu selepas mendengar namanya dipanggil oleh suara ghaib tiada kaitan dengan kumpulan itu.
"Jangan sesekali cuba memberi pandangan negatif terhadap kumpulan itu. Saya difahamkan, selain mengajar ilmu persilatan, ahli-ahli kumpulan ini juga mahir merawat pesakit yang diganggu makhluk halus," katanya.







NEGARA


Dua beradik bersalah dera amah


CHONG KIN ketika keluar dari Mahkamah Majistret Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA - Selepas tujuh tahun dibicarakan, dua beradik akhirnya diperintah membela diri oleh Mahkamah Majistret di sini semalam atas empat tuduhan mendera dan mencabul bekas pembantu rumah mereka, seorang warga Indonesia, dengan memasukkan biskut, pisang dan hujung botol dalam kemaluan mangsa, lapan tahun lalu.
Wong Chong Kin, 37, dan Wong Chong Ling, 35, disabitkan bersalah di akhir pendakwaan setelah Majistret Mohammad Ibrahim Mohammad Ghulam mendapati wujud kes prima facie terhadap mereka berdua.
Chong Lin bagaimanapun tidak hadir semalam kerana kurang sihat serta telah menyerahkan sijil cuti sakit kepada mahkamah.
Kedua-dua wanita itu dituduh secara berasingan mendatangkan cedera parah terhadap mangsa yang ketika kejadian berusia 18 tahun dalam dua kejadian di rumah No. 38, Jalan BS 5/17A, Taman Bukit Serdang, Seri Kembangan di sini pada November 2004.



Satria GTI jadi sasaran pencuri


KERETA Proton Satria GTI kini menjadi sasaran pencuri kerana harga komponennya yang mahal. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR – Pemilik kereta Proton Satria GTI dinasihatkan lebih berhati-hati ketika meletakkan kenderaan masing- masing kerana siasatan polis mendapati kenderaan berkenaan kini menjadi sasaran utama penjenayah untuk dilarikan.
Difahamkan, selain mudah untuk dicuri, harga alat ganti yang melambung di pasaran dan kualiti sistem keselamatan yang rendah menjadikan penjenayah begitu rakus untuk melarikannya berbanding kereta import.
Pegawai Turus Cawangan Risikan Jenayah (D4) Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Muhammad Ismail Muhammad Yusof berkata, sepanjang tahun lalu, polis menerima sebanyak 738 laporan kecurian kereta.
Katanya, daripada jumlah itu, hampir 70 peratus kenderaan yang hilang terdiri daripada kereta nasional termasuk 60 buah daripadanya adalah Proton Satria GTI.
“Siasatan mendapati, kereta-kereta itu dicuri kerana permintaan yang tinggi terhadap alat gantinya selain sistem keselamatan kereta tempatan yang rendah berbanding kereta import.

No comments:

Post a Comment