Tuesday, May 10, 2011

TAKZIAH PADA KELUARGA...BILA ALLAH MENENTUKAN TAKDIR...TIADA SAPE MENYANGKA....BERTAPA LEMAH SERTA DAYA UPAYANYA MANUSIA..MAKA BERTAKWA....MOHONLAH BERLINDUNGAN KEPADANYA@ALLAH....

Tembak isteri miang



SIASAT...anggota forensik  menemui kelongsong peluru  di tempat kejadian.
SIASAT...anggota forensik menemui kelongsong peluru di tempat kejadian.
SEMBUNYI...isteri suspek dan kekasihnya dibawa menaiki kenderaan polis ke tempat kejadian.
SEMBUNYI...isteri suspek dan kekasihnya dibawa menaiki kenderaan polis ke tempat kejadian.
KINARUT: Berang melihat isteri kesayangan bermesra dengan lelaki lain, seorang anggota polis yang baru selesai menjalankan tugas bertindak di luar dugaan apabila melepaskan tembakan terhadap pasangan terbabit, semalam.
Anggota polis berpangkat koperal itu yang sedang menunggang motosikal dikatakan terkejut apabila melihat kelibat isterinya bersama seorang lelaki di dalam Proton Waja berhampiran rumahnya di Jalan Papar Lama, di sini, kira-kira jam 7 pagi.
Isteri polis terbabit cuba melarikan diri dengan memecut kenderaan, namun dikejar suaminya sambil mengarahkannya memberhentikan kenderaan.

Bagaimanapun, isteri itu tetap memecut keretanya dan dalam keadaan kelam-kabut itu, suaminya melepaskan beberapa das tembakan, namun tidak mengenainya.


Tindakan luar dugaan suaminya itu menyebabkan si isteri terus memecut kenderaan ke Balai Polis Kinarut dan membuat laporan polis.


Ucapan terakhir anak

Oleh Iskandar Shah Mohamed dan Nor Adila Ab Kadir
am@hmetro.com.my

TRAGEDI...kenderaan yang terbabit kemalangan di Jalan Mahsan-Bahau, semalam.
TRAGEDI...kenderaan yang terbabit kemalangan di Jalan Mahsan-Bahau, semalam.
JEMPOL: “Sempena Hari Ibu baru-baru ini, dia anak pertama memberi ucapan kepada saya dan itu juga kali terakhir saya bercakap dengannya,” kata Rosni Abdul Samad, 50, ibu Muhammad Izwan Noorazman, 20, seorang daripada tiga mangsa yang terkorban dalam kemalangan ngeri membabitkan 10 kenderaan di sini, semalam.
Rosni berkata, Allahyarham yang juga pelajar Kolej Komuniti Jempol menyampaikan ucapan Hari Ibu sehari lebih awal iaitu pada Sabtu lalu ketika menghubunginya melalui telefon.


“I love you, I miss you (saya cinta dan saya rindu pada ibu). Itu antara kata-katanya ketika menelefon saya,” kata ibu kepada enam anak itu ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Jempol, di sini, semalam.

Selain Muhammad Izwan, dua lagi yang terbunuh dalam kemalangan pada jam 11.20 pagi di Jalan Mahsan-Bahau itu ialah pemandu treler yang sarat dengan kayu getah, Abd Halim Omar, 33, serta kelindannya, Nordin Amat, 45.


Kejadian berlaku apabila treler dipandu Abd Halim yang dalam perjalanan menuju Bahau gagal dikawal ketika menuruni bukit lalu melanggar sembilan kenderaan lain iaitu dua lori, tiga kereta, tiga motosikal dan sebuah pacuan empat roda Perodua Kembara.


Tiga maut treler terbabas


ANGGOTA bomba mengeluarkan mayat Abd. Halim yang tersepit dalam kemalangan di Jalan Mahsan-Bahau, Jempol semalam.


JEMPOL - Tiga maut manakala lima lagi cedera dalam kemalangan yang melibatkan sepuluh buah kenderaan di Kilometer 1 Jalan Mahsan-Bahau di sini semalam.
Kenderaan yang terlibat ialah sebuah treler 21 tan, Proton Iswara, dua buah lori, Perodua Kembara, dua buah motosikal, Proton Wira, Proton Waja dan Toyota Avanza.
Kejadian pukul 11.20 pagi itu mengakibatkan pemandu treler, Abd. Halim Omar, 33, dan kelindannya, Nordin Ahmad, 45, maut di tempat kejadian selepas tersepit di dalam treler. Turut maut ialah pelajar Kolej Komuniti Jempol, Muhammad Izwan Noor Azman, 20, yang menunggang sebuah motosikal Yamaha Lagenda. Mayatnya terperosok di bawah perut treler.
Mereka yang cedera pula ialah Mohd. Afiq Ghazali, 21; Mohd. Faiz Mohd. Nasarudin, 26; Mohd. Haidir Nordin, 20; Loh Kim Hoon, 34, dan Mohd. Ariffin Amat, 50.

‘Ayah, jangan tinggal Hakim’

Oleh Mohammad Ishak
am@hmetro.com.my

NGERI...keadaan lori dipandu Zuraimi (gambar kecil) terbalik ketika mendaki bukit di Kampung Batu 13, Hulu Besut, kelmarin.
NGERI...keadaan lori dipandu Zuraimi (gambar kecil) terbalik ketika mendaki bukit di Kampung Batu 13, Hulu Besut, kelmarin.
MOHD IKMAL...selamat
MOHD IKMAL...selamat
JERTIH: “Ayah jangan tinggal Hakim, Ya Allah selamatkan ayahku,” begitu kata Mohd Ikmal Hakim, 7, ketika menyaksikan saat kematian bapa tersayang akibat dihempap lori yang dipandunya, malam kelmarin.
Bapanya, Zuraimi Jusoh, 34, meninggal dunia akibat parah di dada selepas kepala lori dipandunya yang membawa muatan kayu terbalik sebelum menghempapnya.

Kejadian berlaku kira-kira jam 8.30 malam ketika mangsa memandu lori terbabit sambil ditemani dua anak, Mohd Ikmal Hakim dan Amirul Hamdi, 5, yang duduk di bahagian depan sebelah pemandu.
Zuraimi dalam perjalanan menghantar kayu ke sebuah kilang papan di Kampung Batu 13, Hulu Besut.

Mohd Ikmal Hakim berkata, ketika mendaki bukit kira-kira 100 meter saja lagi untuk tiba di kilang berkenaan, lori itu tiba-tiba menggelungsur ke belakang dan cubaan ayahnya mengawal kenderaan gagal.

Menurutnya, lori itu menggelungsur sejauh 50 meter sebelum terlanggar bonggol kecil lalu terbalik.

“Dalam keadaan cemas itu, ayah cuba menyelamatkan kami berdua daripada tercampak keluar tetapi ayah yang terpelanting dari tempat duduk pemandu.

“Kami turut tercampak keluar daripada lori itu tetapi bersyukur kerana tidak cedera. Namun, kami sedih melihat ayah berlumuran darah dan tidak sedarkan diri akibat dihempap kepala lori dipandunya,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Lapan Kotak, semalam.
Mohd Ikmal Hakim berkata, dia tidak mampu berbuat apa-apa untuk membantu bapanya kecuali menangis sebelum ditenangkan orang ramai yang datang memberikan bantuan.

Sementara itu, saksi kejadian, Azmi Shaari, 34, berkata, dia sedang menonton televisyen di rumahnya tidak jauh dari lokasi kemalangan sebelum dikejutkan dengan bunyi letupan kuat.

“Saya bergegas keluar untuk melihat apa yang berlaku dan sebaik tiba di tempat kejadian, ternampak dua kanak-kanak menangis sambil meminta tolong menyelamatkan bapa mereka yang tersepit di bawah kepala lori yang terbalik,” katanya.

Menurutnya, dia dan beberapa penduduk kampung membantu mengeluarkan mangsa sebelum menghantarnya ke Hospital Besut, namun mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Jenazah mangsa yang juga bapa kepada lima anak berusia tiga hingga 11 tahun selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Lapan Kotak, kira-kira jam 11 pagi semalam.


Anak trauma lihat bapa mati


BEGINILAH keadaan lori yang terbalik hingga mengakibatkan Zuraimi menemui ajal di Kampung Batu 13, Hulu Besut, Besut semalam.


BESUT – Dua beradik mungkin mengalami trauma seumur hidup selepas menyaksikan bagaimana bapa yang disayangi menemui ajal dalam keadaan tragis apabila dihempap sebuah lori membawa muatan kayu dalam kejadian di Kampung Batu 13, Hulu Besut dekat sini kelmarin.
Kejadian pukul 8 malam itu berlaku di hadapan mata Mohd. Ikmal Hakim Zuraimi, 7, dan adiknya, Amirul Hamdi, 5, yang ketika itu mengikut bapa mereka, Zuraimi Jusoh , 40, menaiki lori tersebut untuk menghantar bekalan kayu ke sebuah kilang yang terletak tidak jauh dari tempat kejadian.
Difahamkan, kejadian berlaku selepas lori yang dipandu Zuraimi gagal mendaki jalan berbukit. Lebih malang apabila brek kenderaan itu rosak menyebabkan ia gagal dikawal dan lori itu menuruni bukit dengan laju secara mengundur.

No comments:

Post a Comment