Sunday, July 10, 2011

CAKAP BERBELIT2...GAGAL MAKSUD TAK ADALAH...ATAU TAK JADI....JUMLAH TAK SAMA BAGAI DIKATA SEBAB ADA SEKATAN...TAPI TETAP ADA....JANGAN BODOHKAN ORANG...ORANG LAIN PUN SEKOLAH....BODEK PUN AGAK2LAH....

Kekasih diburu

Oleh MOHD JAMILUL ANBIA MD DENIN dan KASDI ALI
am@hmetro.com.my

IPOH: Seorang penjenayah yang mempunyai tiga rekod kes dadah menjadi buruan polis selepas memperdaya dan melarikan seorang gadis lepasan universiti sejak dua minggu lalu.
Suspek yang pernah mempunyai dua isteri dikesan menjadikan wanita lepasan IPT sebagai sasaran utama untuk digoda sebelum diajak kahwin lari.

Dalam kejadian terbaru 26 Jun lalu, suspek didakwa mengamal ilmu penunduk melarikan graduan, Hazwani Mohmad Diah, 23.

Bapa saudara mangsa, Mohd Hanafi Abu Bakar, 35, berkata Hazwani berkenalan dengan suspek sejak awal tahun dan menjadi sukar dikawal dan panas baran.

Menurutnya, kehilangan Hazwani disedari keluarga pada jam 8 pagi 26 Jun lalu di rumah mereka di berek polis Rantau Panjang, Kelantan.

“Keluarga percaya dia dilarikan kenalan lelaki bernama Mohd Faizal, 34, yang tinggal di Gombak, Selangor.


“Entah apa ilmu digunakan kerana Hazwani tiba-tiba menghantar SMS pada kakaknya 3 Julai lalu memberitahu ingin bernikah secara haram dengan lelaki itu di Padang Besar, Perlis.

“Saya dan ayah mangsa menuju ke rumah lelaki itu di Kampung Bendahara, Jalan Sungai Tua dengan bantuan polis dan berjaya menemui abangnya yang menunjukkan rumah lelaki itu,” katanya.

Menurutnya, mereka terkejut diperkenalkan kepada seorang wanita yang mengaku isteri suspek.

Wanita berusia 30-an itu memberitahu kehidupannya daif dan terpaksa menyara anak berusia setahun hingga 12 tahun.

“Kami diberitahu suspek turut mempunyai isteri kedua, juga graduan di Pahang sebelum merancang berkahwin dengan Hazwani. “Agak menyedihkan apabila Hazwani yang juga graduan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) hanya menunggu surat arahan memulakan tugas sebagai guru,” katanya. Orang ramai yang ada maklumat dan melihat mangsa diminta menghubungi talian 019-3154900 dan 016-9364025.

1,400 ditahan



TIDAK MENJADI... Ambiga gagal meneruskan perhimpunan haram.
TIDAK MENJADI... Ambiga gagal meneruskan perhimpunan haram. 
KUALA LUMPUR: Warga kota dilihat berwaspada dan enggan terjebak, termasuk peniaga menutup premis perniagaan manakala kawasan tumpuan di pusat bandar raya lengang, namun hasrat Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) mengadakan perhimpunan haram besar-besaran bagi menzahirkan mesej rasa tidak puas hati terhadap kerajaan, petang semalam, tidak kesampaian.
Tindakan tepat, pantas dan tegas polis bermula dengan sekatan jalan raya di laluan masuk ke ibu kota serta pengawasan rapi di semua lokasi berisiko berjaya mematahkan cubaan penyokong baju kuning itu berkumpul di Stadium Merdeka sebelum mereka merancang berarak ke Istana Negara untuk menyerahkan memorandum kepada Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin.
Malah, Pengerusi Bersih, Datuk S Ambiga yang pada awalnya merancang mengetuai perhimpunan haram di Stadium Merdeka sebelum berarak ke Istana Negara, basah kuyup akibat hujan lebat sebelum akhirnya ditahan polis ketika berarak di sekitar Stesen KL Sentral di sini, jam 2.30 petang semalam.

Malah, tindakan pemimpin pembangkang dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), DAP dan Pas berkubu di sebuah hotel lima bintang di kawasan itu sebelum berarak bersama penyokong mereka bermula jam 2 petang, digagalkan polis yang menggunakan gas pemedih mata bagi menyuraikan mereka.


Antara yang kelihatan berlindung di hotel itu adalah Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim; isterinya, Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dan anak mereka, Nurul Izzah bersama Penasihat DAP, Lim Kit Siang.

Perhimpunan haram gagal



POLIS melepaskan gas pemedih mata bagi menyuraikan aktivis Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) di Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR – Selepas dua bulan mencanang propaganda untuk menarik penyertaan 300,000 orang, perhimpunan haram anjuran Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) yang berlangsung di ibu negara semalam menemui kegagalan apabila sekadar menarik 6,000 orang menyertainya.
Lebih mengecewakan, perhimpunan haram itu menyaksikan para pemimpin kanan pembangkang yang selama ini berselindung di sebalik nama Bersih turut gagal menyerahkan memorandum tuntutan mereka kepada Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin di Istana Negara sebagaimana dijanjikan.
Kegagalan Bersih yang dianggotai oleh 62 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) itu jelas berpunca daripada tindakan proaktif polis mengadakan kawalan keselamatan sejak kelmarin.
Tindakan tegas polis bermula dengan sekatan jalan raya di kesemua laluan masuk ke Kuala Lumpur serta penutupan 58 batang jalan dan kawasan tumpuan di pusat bandar sejak pukul 12.01 tengah malam semalam.
Kecekapan anggota polis membuat sekatan tersebut lebih awal telah berjaya menjejaskan komplot Bersih menyeludup masuk lebih ramai penyokong sekali gus mencetuskan huru-hara.
Lebih 1,000 anggota polis lengkap dengan trak meriam air serta helikopter dikerah mengawal kawasan-kawasan tumpuan para pengacau berhimpun sejak pagi.
Mereka mula membentuk kumpulan-kumpulan kecil dengan berhimpun dan berarak seawal pukul 8 pagi dari beberapa lokasi.
Antara lokasi tersebut ialah Masjid Negara, Masjid India, Pasar Seni, Jalan Raja Chulan, Kampung Baru dan Jalan Pudu-Bukit Bintang, Hentian Puduraya dan Menara Maybank sebelum berarak dalam hujan ke Stadium Merdeka.

Kasanova kecundang

Oleh FIRDAUS SAHAT dan NURUL HUSNA MAHMUD
am@hmetro.com.my

SESAL... Hisyam berharap semua wanita yang pernah dianiaya memaafkan dirinya.
SESAL... Hisyam berharap semua wanita yang pernah dianiaya memaafkan dirinya.
KUALA LUMPUR: “Saya hampir gila kerana perbuatan sendiri,” kata Hisyam, 26, ketika menceritakan penderitaannya akibat menjadi kasanova selama 11 tahun.
Dengan mempergunakan 17 wanita sepanjang tempoh itu, Hisyam tidak perlu bekerja kerana kemewahan diperoleh daripada semua teman wanitanya. Tidak cukup dengan itu, dia turut menjadikan mereka tempat memuaskan nafsunya.
Dia mengakui usaha meninggalkan hobi dayus itu tidak semudah disangka.

Ketika meninggalkan seorang demi seorang mangsanya, Hisyam mula menerima padah akibat perbuatannya.


“Kini, saya hidup dalam ketakutan dan sentiasa risau tanpa sebab. Saya juga diganggu pelbagai perkara tidak munasabah. Malah, pernah satu ketika saya pulang dari tempat kerja, tidak semena-mena saya menjadi sedih dan sayu.

“Bila senja menjelang, jiwa saya menjadi bertambah kacau, saya berasa resah dan gelisah seolah-olah kehilangan sesuatu. Saya tidak tahu mengapa saya jadi begitu.

Sengaja masuk KL untuk ditahan



KHAIRY (tengah) ditahan ketika berhimpun di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur semalam.



KUALA LUMPUR - Polis menyifatkan pemimpin-pemimpin tertinggi pembangkang sengaja membiarkan diri mereka ditahan apabila tetap memasuki ibu negara walaupun mahkamah mengeluarkan perintah melarang mereka berbuat demikian pada Khamis lalu.
Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, pihaknya telah menahan seramai 1,667 individu yang terlibat dalam perhimpunan haram tersebut termasuk 151 wanita dan 16 kanak-kanak.
Katanya, turut ditahan dalam perhimpunan tanpa permit itu ialah 12 pemimpin parti pembangkang dan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).
"Antara pemimpin yang ditahan termasuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang; Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu; Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar dan Salahuddin Ayub; Pengerusi Bersih, Datuk S. Ambiga; Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa dan Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.
"Turut ditahan Ketua Wanita Parti Keadilan Rakyat (PKR), Fuziah Salleh dan Ahli Parlimen kawasan Batu, Tian Chua," katanya pada sidang akhbar di Bukit Aman semalam.
Beliau berkata, pemimpin yang ditahan itu dilihat sengaja membiarkan diri mereka ditahan polis dengan berhimpun di kawasan yang telah dilarang kepada mereka.
Menurut Ismail, polis menganggarkan antara 5,000 dan 6,000 orang berkumpul di dua lokasi dekat Jalan Pudu dan pekarangan Stadium Merdeka dan berarak menuju ke Dataran Merdeka.

No comments:

Post a Comment