Monday, October 24, 2011

HANYA ALLAH YANG TAHU....TENTANG MUAMMAR GADDAFI....DAN SEMUA MAKHLUKNYA....SATU PUN TAK TERLEPAS ...SEMUA DALAM ILMU ALLAH SWT...

Pemuda 17 tahun didakwa tembak Muammar Gaddafi


SEORANG pejuang Majlis Peralihan Kebangsaan mengacukan sepucuk pistol ke arah Muammar Gaddafi di Sirte dalam rakaman video yang disiarkan kelmarin. - Reuters



TRIPOLI – Bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi mati ditembak oleh seorang pejuang antipemerintahannya yang berusia di bawah umur, lapor beberapa buah akhbar semalam.
Menurut akhbar The London Times, Gaddafi mati ditembak dengan menggunakan sepucuk pistol bersadur emas miliknya.
Gaddafi membawa pistol itu semasa dia ditangkap oleh para pejuang Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) di dalam saluran pembentungan di luar bandar kelahirannya di Sirte pada Khamis lalu selepas beberapa pengikutnya turut terbunuh.
Dalam kejadian itu, konvoi Gaddafi diserang oleh jet Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO) menyebabkan dia melarikan diri ke dalam saluran pembentungan tersebut.
“Gaddafi pada mulanya ditangkap oleh para pejuang dari timur,” kata satu sumber.
“Kemudian, kumpulan pejuang Misrata muncul untuk membawanya.
“Kumpulan pejuang dari timur tidak suka dengan (tindakan itu) menyebabkan seorang pejuang menarik pistol Gaddafi dan menembaknya. Kumpulan itu memberitahu kumpulan dari Misrata bahawa anda boleh mengambilnya sekarang,” tambah sumber tersebut.
Sumber itu memuji pemuda yang membunuh Gaddafi sebagai wira Libya.
“Kami tahu siapa yang membunuhnya. Dia merupakan seorang rakyat Libya. Justeru, kami akan melindunginya. Dia di bawah umur, justeru, dia tidak boleh dihadapkan ke mahkamah,” kata sumber tersebut.
Akhbar Mail Online melaporkan bahawa pemuda yang menembak Gaddafi itu berumur 17 tahun. – Agensi

Doktor sahkan Gaddafi mati akibat ditembak

MISRATA – Muammar Gaddafi mati akibat kecederaan ditembak, kata seorang doktor yang terlibat dalam bedah siasat ke atas bekas pemimpin Libya itu.
“Dia (Gaddafi) mati kerana satu kecederaan tembakan. Itu adalah jelas,” kata doktor berkenaan tanpa memberikan butiran lanjut sama ada tembakan berkenaan adalah dari bahagian kiri kepala Gaddafi.
Bedah siasat itu dilakukan di sebuah rumah mayat di bandar Misrata, 200 kilometer ke timur Tripoli.
Beberapa penduduk berkata, mayat Gaddafi akan dibawa kembali ke sebuah bilik sejuk di sebuah pasar di Misrata.
Sementara itu, Perdana Menteri Libya, Mahmoud Jibril menyatakan, laporan koroner menyebut Gaddafi sudah cedera semasa pemimpin tersebut berada dalam saluran pembentungan.
Menurutnya, kepala Gaddafi mungkin ditembak oleh salah seorang pengawal keselamatannya sendiri. – Agensi

Mayat Gaddafi akan diserah kepada saudaranya



MAYAT Muammar Gaddafi dipamerkan di sebuah bilik sejuk di Misrata semalam. - Reuters



TRIPOLI – Kerajaan sementara Libya akan menyerahkan mayat Muammar Gaddafi kepada saudara-maranya selepas berunding dengan mereka, kata seorang penasihat pemerintah semalam.
“Keputusan telah dibuat untuk menyerahkan mayatnya kepada keluarganya yang besar kerana tiada keluarganya yaang rapat hadir buat masa ini,” kata penasihat itu, Ahmed Jibril.
“Terpulang kepada keluarganya untuk memutuskan di mana Gaddafi akan dikebumikan,” tambahnya.
Sementara itu, Ketua Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC), Mustafa Abdel Jalil menafikan bahawa mayat Gaddafi telah dirosakkan.
“Secara peribadinya, saya memilih untuk gaddafi terus hidup selepas penangkapannya bagi meletakkan dia di dalam perbicaraan,” katanya. – Agensi

Wasiat bekas pemimpin Libya tiga hari sebelum mati

KAHERAH – Bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi telah meminta supaya dia dikebumikan di bandar kelahirannya di Sirte.
Laman web pro-Gaddafi, Seven Days News melaporkan semalam bahawa permintaan itu dibuat tiga hari sebelum bekas pemimpin tersebut mati.
Berdasarkan satu nota yang dipercayai ditulis sendiri oleh Gaddafi, laman tersebut menyatakan, dia meminta dikebumikan dekat dengan saudara-maranya.
Bekas pemimpin itu juga meminta, keluarganya termasuk wanita dan anak-anaknya diberi layanan yang baik. – Dpa


Kematian Moamer Gaddafi (siapa yang gembira? ADAKAH MEREKA YANG MENENTANGNYA ATAU BARAT YANG SENYUM KETAWA KERANA BERJAYA MENGHURU-HARAKAN UMAT ISLAM.
Umum tahu konspirasi barat ini halus dan licik sehingga benda yang tiada mereka ada-adakan untuk memperlihatkan pada dunia,inilah pemimpin kejam!!! betulkah dakwaan itu.. jom kita baca info yang tersembunyi ini...from admin-3
_________________________________________________________________

Moamer Gaddafi Adalah Pemimpin Yang Kejam?

Moamer Gaddafi Adalah Pemimpin Yang Kejam?? jika anda berpendapat sedemikian rupa, rasanya anda juga kemungkinan besar berjaya diperbodohkan oleh Kerajaan Kerajaan Dajjal. Arwah merupakan baik orangnya semasa dia masih hidup, bersama sama lah kita berdoa ke atas pemergian Moamer Gaddafi.

Malah sifat dan cara kepimpinanya juga patut dicontohi oleh Najib Razak dan seluruh pemerintah yang ada di Malaysia ini, ambil yang baik dan lupakan yang keruh, manusia tiada yang sempurna.

Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Cuba anda lihat yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua'mar Al Qaddafi:

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing.Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%.

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah atau riba'.

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah.

5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak.

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma.

7. Tidak ada bil elektrik di Libya.

8. Pendidikan adalah percuma

9. Kemudahan perubatan adalah percuma.

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000.00 dinar daripada Kerajaan.

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 sen/liter.

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah.

13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar.

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi.

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%).

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan.

Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamaddun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la'natullah.

Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk kepada musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat kecut perut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!

Alfatiha Sekali lagi untuk Moamer Gaddafi. Video Kematian.

Semoga kita di Malaysia di jauhkan dari fitnah fitnah yang sebegini rupa.

Gugur lagi seorang tentera Islam…

Oleh: Demo dengan caro demo Kawe dengan caro kawe abis cerito

Mayat Gaddafi berbau busuk

Reuters - MAYAT Muammar Gaddafi yang masih diletakkan di dalam sebuah bilik sejuk di Misrata, Libya semalam.


MISRATA, Libya - Mayat bekas pemimpin Libya, Muammar Gaddafi mula mereput dan berbau busuk selepas empat hari ditempatkan di dalam sebuah bilik sejuk simpanan daging di sini sejak Khamis lalu.
Pejuang-pejuang yang mengawal jenazah Gaddafi dan anak lelakinya, Motassim bertindak meletakkan lapisan plastik di bawah jenazah mereka ekoran cecair mayat mula mengalir di dalam bilik sejuk beku sebuah pasar tempat kedua-dua jenazah itu disimpan.
Warna kedua-dua mayat itu menjadi semakin hitam selepas tidak dikebumikan selama empat hari.
Para pejuang Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) mula memberikan topeng bedah kepada para pelawat untuk melindungi daripada terhidu bau busuk yang tersebar ke dalam bilik sejuk beku tersebut.
"Tuhan mencipta firaun sebagai teladan kepada manusia lain," kata seorang penduduk, Salem Shaka yang melawat kedua-dua jenazah itu semalam.
"Jika beliau seorang yang baik, kami pasti akan mengebumikannya.

Reuters
SEORANG lelaki menutup hidungnya semasa dia melihat mayat Muammar Gaddafi di dalam bilik sejuk di Misrata, Libya semalam.


Namun, beliau sendiri yang memilih jalan ini (jalan kehancuran)," tambahnya.
Gaddafi dan anak lelakinya, Motassim mati dibunuh di bandar kelahiran Gaddafi, Sirte selepas mereka ditangkap pada Khamis lalu.
Seorang lagi lelaki menyatakan dia memandu sejauh 400 kilometer untuk melihat mayat Gaddafi.
"Saya datang ke sini untuk memastikan dengan mata saya sendiri. Semua penduduk Libya mesti melihatnya," katanya.
Pengebumian Gaddafi masih menjadi perbalahan dalam kalangan anggota-anggota NTC yang memerintah Libya buat sementara waktu.
Para pemimpin NTC mahu mayat Gaddafi dikebumikan di sebuah lokasi rahsia supaya makamnya tidak dipuja.
Namun, suku kaum Gaddafi mahu mayatnya dikebumikan di bandar kelahirannya di Sirte. - Reuters

Libya umum pembebasan daripada Gaddafi

BENGHAZI - Pemerintah baharu Libya kelmarin mengisytiharkan negara berkenaan bebas daripada pemerintahan Muammar Gaddafi selepas 42 tahun beliau memerintah.
Seorang peguam Abdel Rahman el-Qeesy, yang membuat pengumuman tersebut bagi pihak Majlis Peralihan Kebangsaan (NTC) di sini berkata, firaun sepanjang zaman (Gaddafi) telah dibuang ke dalam tong sampah dalam lipatan sejarah.
Kini katanya, masa depan Libya dibayangi demokrasi dan perdamaian.
Pengumuman pembebasan Libya itu turut menetapkan pelan ke arah sebuah pentadbiran baharu yang demokratik melalui proses pilihan raya dalam tahun 2013.
Pada masa yang sama, ketua NTC yang memerintah Libya, Mustafa Abdel Jalil mengulangi janjinya untuk mewujudkan undang-undang syariah di negara Afrika Utara itu.
"Semua syuhada termasuk orang ramai dan tentera menanti detik ini. Namun, kini mereka berada di tempat paling baik iaitu syurga yang kekal abadi," kata Mustafa.
Beribu-ribu orang berhimpun di sini, timur Libya kelmarin untuk mendengar pihak berkuasa yang baharu mengumumkan pembebasan Libya daripada cengkaman rejim Gaddafi.
Sementara itu, terdapat rakyat Libya yang bimbang negara itu akan sekali lagi terjerumus ke dalam kancah peperangan kerana mereka sangsi tentang kepimpinan Mustafa yang dianggap kurang tegas. Beliau dibimbangi tidak dapat mengawal kumpulan-kumpulan serpihan dalam NTC yang memungkinkan negara itu kembali kacau-bilau.
- Reuters

No comments:

Post a Comment