Thursday, October 27, 2011

MUDAHNYA MATI...TAK TAU BILANYA MATI...JANGAN BERTANGGUH2 BERAMAL SERTA BERTAUBAT...KERANA MENYANGKA HIDUP LAMA LAGI....

Seksa batin disekat amah

Oleh Izlaily Nurul Ain Hussein, Mohd Hafizee Mohd Arop dan Muhammad Saufi Hassan
am@hmetro.com.my

PENGAKUAN...Zakry berkongsi masalah dihadapinya kepada wartawan Harian Metro.
PENGAKUAN...Zakry berkongsi masalah dihadapinya kepada wartawan Harian Metro.
KUALA LUMPUR: “Sudah hampir tujuh tahun saya tidak ‘bersama’ isteri. Setiap kali ingin melakukannya, nafsu saya seperti disekat dan saya jadi tak bermaya, namun keadaan jauh berbeza apabila saya melihat perempuan lain.”
Itulah keluhan seorang lelaki mahu dikenali sebagai Zakry, 33, yang percaya masalah dialaminya itu angkara pembantu rumah yang sengaja ingin merosakkan rumah tangganya. Eksekutif sebuah syarikat swasta itu percaya dia tidak membuat tuduhan melulu, sebaliknya memiliki beberapa petunjuk atau bukti yang dirasakan berasas.
“Pada mulanya, saya menyangka saya ada masalah seksual atau lemah tenaga batin. Hasil perbincangan dengan isteri, kami berjumpa doktor untuk mendapatkan kepastian. Namun, pemeriksaan doktor mengesahkan saya tidak mengalami masalah seksual,” katanya kepada Harian Metro.

Berikutan itu, Zakry bersama isteri berbincang dengan keluarga dan mereka dicadangkan berubat secara Islam kerana mungkin ada pihak menggunakan cara halus merosakkan rumah tangganya.


“Kami pergi berubat dengan seorang ustaz di Perak dan terkejut apabila ustaz itu memberitahu saya terkena sihir dipercayai dilakukan orang yang pernah duduk serumah dengan kami.

Tiga mayat atas jalan

Oleh Amir Abd Hamid dan Mohamad Naufal Mohamad Idris
am@hmetro.com.my

TUTUP...anggota polis menutup mayat seorang daripada tiga wanita Nepal yang maut di tempat kejadian.
TUTUP...anggota polis menutup mayat seorang daripada tiga wanita Nepal yang maut di tempat kejadian.
REMUK...van yang terbabit kemalangan, semalam.
REMUK...van yang terbabit kemalangan, semalam.
SHAH ALAM: Belum pun sempat melepaskan penat sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dari Nepal, sekumpulan 19 pekerja negara itu termasuk lima wanita menempuh detik cemas apabila dua van dinaiki mereka terbabit kemalangan dengan sebuah kereta dan lori kontena di Kilometer 4.4, Lebuhraya Baru Lembah Klang (NKVE), di sini, menyebabkan tiga dari mereka maut manakala lima lagi parah, semalam.
Dalam kemalangan pada jam 3 petang itu, dua van yang membawa pekerja asing itu dalam perjalanan ke kilang Top Glove, Meru.
Berikutan itu, tiga daripada lima wanita Nepal terbabit maut di tempat kejadian selepas tercampak keluar dari van berkenaan. Mayat mereka bergelimpangan di atas lebuh raya. Mangsa yang maut dikenali sebagai Kamala Devi Gurigai, Dil Kumari Shrestha dan Dil Maya Gurung berusia 25 hingga 30 tahun.

Sementara itu, pemandu van, Shahibul Fazilah Zahari, 40, serta seorang lagi wanita Nepal yang parah belum dikenal pasti.


Mereka kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang.

Kenangan pilu

Oleh Amir Hamzah Nordin
am@hmetro.com.my

DI SINI...Azman menunjukkan lokasi kejadian meragut nyawa anaknya. Gambar kecil, Nurshuhada maut.
DI SINI...Azman menunjukkan lokasi kejadian meragut nyawa anaknya. Gambar kecil, Nurshuhada maut.
JERANTUT: “Tiada siapa menjangka pokok kelapa itu akan tumbang kerana ketika itu cuaca elok. Lebih memilukan, kejadian disaksikan ramai ahli keluarga,” kata Azman Zainuddin, 41, bapa Nurshuhada yang maut dihempap pokok kelapa di depan rumahnya di Kampung Bukit Lada, di sini, Selasa lalu.
Dalam kejadian kira-kira jam 10.30 pagi Selasa lalu, kanak-kanak perempuan yang berusia empat tahun itu disahkan meninggal dunia akibat parah di kepala ketika mendapatkan rawatan di Hospital Jerantut (HJ) di sini.
“Sehari sebelum kejadian anak saya begitu ceria dan banyak bercakap sambil menunggang basikal dalam rumah. Walaupun masih kecil, dia berjanji akan belajar bersungguh-sungguh dan mahu menjaga saya bila tua nanti,” kata Azman mengimbas kenangan terakhir bersama anaknya.

Azman berkata, ketika kejadian Nurshuhada bermain di halaman kira-kira dua meter dari tangga depan rumah apabila sebatang pokok kelapa setinggi 15 meter tiba-tiba tumbang dan menghempapnya, dipercayai kerana akar pokok itu reput.


“Sebelum turun ke halaman, Nurshuhada duduk di tangga bersama lima lagi adik-beradiknya manakala isteri saya berurusan dengan pembekal makanan ikan untuk projek ternakan ikan sangkar yang saya usahakan.

No comments:

Post a Comment