Monday, December 19, 2011

KES ZINA..ROGOL..ADAKAH CUKUP DENGAN UNDANG2 YANG ADA...SEKOLAH HARAPAN...MAKA INIKAH JAWAPAN KITA DIAKHIRAT...DEMI SEMATA2 MENOLAK HUKUM ALLAH...SEOLAH2 KITA LEBIH BIJAK DARI ALLAH UNTUK MENCIPTA HUKUM2@UNDANG2...MEMANG KITA MENCARI NAHAS DIAKHIRAT NANTI...ALLAH DAH HIDUPKAN...DAH PATUT BERSYUKUR BANYAK2...JANGAN KITA JADI MAKHLUK2 YANG TAK SEDAR DIRI...

Paksa anak saudara layan nafsu rakan



KUALA LUMPUR: Pak cik setan. Itu gelaran yang layak diberikan kepada seorang lelaki berusia 40-an yang bukan sahaja sanggup memaksa anak saudaranya untuk melayan nafsu buas rakannya malah lelaki itu sanggup mencabul wanita berusia 26 tahun itu dalam kejadian di Flet Projek Perumahan Rakyat (PPR) Pantai Dalam, kelmarin.
Menurut sumber, dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam itu, mangsa baru pulang dari kerja dan ketika itu, bapa saudaranya yang menganggur keseorangan di rumahnya.

Beliau berkata, seperti biasa, mangsa melakukan rutin hariannya iaitu membersihkan rumah dan dengan tiba-tiba lelaki itu membawa sebatang batang besi lalu menerkam mangsa.
“Lelaki itu memaksa mangsa untuk melayan nafsu rakannya untuk melunaskan hutangnya namun mangsa enggan menurut kehendak bapa saudaranya itu.

“Akibat berang dengan tindakan mangsa, dia dibelasah dengan batang besi sehingga dia mengalami kecederaan di kepala, bibir, tangan dan kaki.

“Mangsa turut diugut bunuh jika berani melarikan diri,” katanya.


Suami SMS ugut bunuh, culik anak



KUALA LUMPUR: Akibat ugutan bunuh dan culik oleh suami yang sudah lama menghilang, seorang kakitangan swasta dan anaknya berusia lima tahun hidup dalam ketakutan dan trauma dalam kejadian di Jalan Seri Sentosa, di sini.
Mangsa yang mahu dikenali sebagai Marie, 36, berkata, dia mengalami masalah rumah tangga dengan suaminya yang berusia 38 tahun kerana tidak mempunyai pekerjaan sejak tiga tahun lalu.

Menurutnya, selepas berlaku perselisihan faham, lelaki berkenaan meninggalkan isteri dan anak perempuan berusia lima tahun itu.
Malangnya, dua hari lalu, lelaki itu menghantar e-mel kepada wanita berkenaan dan mendakwa akan kembali tinggal bersama selepas menghilangkan diri selama ini.

Katanya, bukan itu saja, lelaki itu sudah mengumpul segala maklumat mengenai anaknya itu dan mengugut akan menculik anak tunggalnya jika dia tidak menuruti kemahuannya untuk tinggal bersama.

“Saya bertambah bimbang dengan keselamatan kami berdua selepas keluarga suami turut memberikan peringatan mengenai lelaki itu yang dipercayai berada di bawah pengaruh dadah, selain mencari tempat perlindungan daripada dijejaki along,” katanya kepada Harian Metro, di sini.

Beliau berkata, tidak cukup dengan itu, suaminya turut menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur lucah dan ugutan serta secara terang-terangan mengancam keselamatan mereka berdua.

Akibat risau dengan keselamatan diri dan anaknya, mangsa membuat laporan di Balai Polis Petaling untuk tindakan lanjut.


Tangisan mangsa noda

Oleh Yusmawati Mhd Yusof
yusmawati@hmetro.com.my

MELAKA: Seorang pelajar sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA) ditemui dalam keadaan tidak bermaya dan mengalami pendarahan selepas dipercayai dirogol teman lelakinya di sebuah hotel bajet di bandar raya ini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 7 malam itu, ketika ditemui anggota polis, gadis berusia 20 tahun itu sedang menangis dan bersandar di kaki lima hotel bajet berkenaan.

Difahamkan, mangsa yang berkenalan dengan kekasihnya berusia 22 tahun itu sejak dua tahun lalu, keluar ke bandar raya ini bersama tiga lagi rakannya.

Sumber berkata, gadis itu dikatakan mengikuti teman lelakinya ke hotel berkenaan sebelum dia dirogol di situ.


Menurutnya, panik dengan pendarahan dialami mangsa, teman lelakinya dipercayai meninggalkan wanita berkenaan.


Belasah di kolam renang

Oleh Michelle Gun
michellegun@hmetro.com.my

KUCHING: Seorang wanita yang juga ibu kepada dua anak bukan saja melalui saat memalukan, tetapi turut menanggung kesakitan apabila dibelasah suaminya di khalayak ramai di sebuah kolam renang awam di Taman BDC, di sini, kelmarin.
Kejadian berlaku jam 6 petang ketika mangsa berusia 24 tahun itu berenang bersama seorang sepupu perempuannya sebelum suaminya yang juga seorang anggota tentera muncul.

Menurut sepupu mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Mary, suami wanita berkenaan yang berusia sebaya dengannya terus menghampiri mereka sebelum menggenggam rambut serta menarik isterinya keluar dari kolam renang.
“Sebaik keluar dari kolam renang, sepupu saya dibelasah dan ditumbuk di bahagian perut oleh suaminya. “Walaupun terdapat beberapa pengunjung di tempat berkenaan, lelaki terbabit tidak menghiraukannya dan terus membelasah tanpa belas kasihan.

“Selepas puas, dia beredar dari tempat kejadian turut mengambil dua telefon bimbit milik isterinya,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang cedera di pipi kanan, kepala dan beberapa anggota badan kemudian membuat laporan polis kerana mendakwa kejadian seumpama itu bukan yang pertama sejak mendirikan rumah tangga dua tahun lalu.

“Sepupu saya sering dijadikan tempat suaminya melepaskan kemarahan, dia pernah dipukul tanpa belas kasihan ketika sedang sarat mengandung anak kedua awal tahun ini,” katanya.

Difahamkan, pasangan itu mempunyai masalah rumah tangga dan tidak lagi tinggal sebumbung berikutan wanita berkenaan tidak sanggup lagi menjadi mangsa belasahan suaminya yang naik angin tanpa sebab.
Sementara itu, jurucakap polis ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan menambah sedang menjalankan siasatan.


Dagang jiran

Oleh Alias Abd Rani
lias@hmetro.com.my

KUCHING: Masa depan seorang remaja perempuan punah angkara seorang wanita yang juga bekas rakan sekampungnya apabila dia bukan saja diperdaya, malah turut disuntik dadah dipercayai syabu sebelum dipaksa memuaskan nafsu lima lelaki di dua hotel berasingan di bandar raya ini sejak Rabu lalu.
Episod hitam gadis berusia 16 tahun dari Batu Kawa itu bermula Rabu lalu apabila dia ditawar wanita berusia 29 tahun itu bekerja sebagai penjual buah bagi mendapatkan pendapatan sampingan sempena cuti sekolah.

Mangsa yang tertarik dengan tawaran itu tanpa sebarang syak wasangka terus bersetuju mengikut wanita berkenaan, namun sebaik tiba di sebuah hotel di bandar raya ini, dia disuntik dengan dadah. Menurut sumber, mangsa disuntik sebanyak tiga kali sepanjang berada di dua hotel berasingan sebelum dilacurkan.
Bagaimanapun, katanya, mangsa berjaya melarikan diri ketika suspek membawanya membeli barang di sebuah pasar raya di Bandar Baru Batu Kawa, jam 11 pagi, Jumaat lalu.

“Mangsa mengambil kesempatan ketika suspek sibuk membeli barang melarikan diri dan pulang ke rumahnya. Pada masa sama, mangsa menceritakan kejadian itu kepada ibunya sebelum mereka membuat laporan polis pada hari sama.

“Pada petang keesokan hari, mangsa ditemani ibunya sekali lagi membuat laporan polis selepas didatangi suspek yang mengugut mengasarinya jika enggan mengikut arahan,” katanya.

Sumber itu berkata, susulan laporan itu, polis melancarkan gerakan sebelum menahan suspek di rumahnya di Stutong kelmarin untuk siasatan lanjut,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuching, Asisten Komisioner Mun Kock Keong berkata, siasatan awal mendapati suspek menyuntik mangsa dengan sejenis dadah sebelum dipaksa melayan lelaki. Katanya, mangsa turut mendedahkan bahawa dia seterusnya diarahkan berpindah ke sebuah lagi hotel sebelum disuntik dengan dadah jenis sama menyebabkan dia berada dalam keadaan separuh sedar .
“Susulan kejadian itu, suspek direman empat hari bermula hari ini (semalam) bagi membolehkan siasatan dijalankan.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 14 Akta Anti Pemerdagangan Orang 2007 yang membawa kepada hukuman maksimum 20 tahun penjara dan denda jika sabit kesalahan,” katanya


Dua beradik derita sering dicabul abang



KULIM: Dua beradik perempuan termasuk seorang orang kurang upaya (OKU) yang tidak tahan menanggung derita apabila kerap dicabul abangnya bertindak melaporkan kejadian itu kepada polis sebelum suspek ditahan, Jumaat lalu.
Sumber berkata, dua gadis berusia 17 dan 20 tahun berkenaan membuat laporan di Balai Polis Kulim selepas tidak tahan dengan perbuatan terkutuk abang mereka yang berusia 21 tahun yang didakwa sering mencabul mereka ketika berada di rumah.

Menurutnya, abang mangsa didakwa sering mengambil kesempatan terhadap adik-adiknya itu, tetapi perkara berkenaan hanya didiamkan sahaja kerana mereka bergantung harapan kepada lelaki terbabit termasuk menanggung keperluan hidup seperti makan dan tempat tinggal.
“Bagaimanapun, akibat sudah tidak tertahan dengan kekerapan perbuatan sumbang abang mereka, kedua-dua mangsa nekad membuat laporan polis kejadian itu sebelum suspek berjaya ditahan bagi membantu siasatan selanjutnya.

“Kedua-dua mangsa kemudian dibawa ke Hospital Kulim untuk pemeriksaan,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh ketika dihubungi mengesahkan kejadian namun enggan mengulas lanjut kerana siasatan masih dijalankan.


Meraung jumpa mayat bayi



MACHANG: “Sudah enam tahun bekerja sebagai pencari sampah tetapi barangan yang saya jumpa kali ini lain daripada sebelumnya hingga tidak mampu mengawal emosi dan meraung,” kata pencari sampah, Rusmi Shafei, 30.
Bapa kepada dua anak itu berdepan situasi mendebarkan apabila menemui mayat bayi lelaki baru lahir yang masih bertali pusat serta mempunyai kesan darah dalam kotak dibuang di pusat pelupusan sampah di Labok, dekat sini, semalam.

Katanya, kejadian itu disedari jam 1.30 tengah hari, ketika dia bersama rakannya mahu mengambil sampah dari sebuah lori yang baru tiba di kawasan terbabit.
“Ketika itu saya bersama sembilan rakan yang lain mahu menyerbu sampah yang dibawa sebuah lori, selain mahu mengambil barangan yang masih boleh digunakan.

“Mata saya kemudian terarah kepada kotak yang siap berbungkus plastik sebelum mengambil dan membukanya. Ketika itu saya nampak sesuatu yang pelik pada bungkusan itu dan selepas diamati ia adalah muka bayi lelaki,” katanya.

Katanya, dia kemudian meminta rakannya, Rohani Salleh, 50, menghubungi polis. Menurut Rohani, dia terlalu sedih melihat keadaan bayi berkenaan yang diletakkan dalam kotak.

“Saya tergamam kerana sepanjang mencari barangan di tapak terbabit, inilah kali pertama terjumpa mayat bayi yang dibuang tanpa belas kasihan.

“Saya tidak dapat bayangkan perasaan dan hati ibu kepada bayi berkenaan kerana sanggup bertindak demikian terhadap bayi itu. Yang pasti ibu berkenaan perlu dihukum walau dengan apa cara sekali pun,” katanya.
Sementara itu Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Che Malek Bedot berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang awam sebelum bergegas bersama beberapa anggotanya ke lokasi pusat pelupusan sampah di Labok.

“Ketika tiba di lokasi terbabit, pemeriksaan kemudian dilakukan dan mendapati mayat bayi lelaki berusia kira-kira dua hari, atau pun kurang daripada itu di situ.

“Mayat itu masih bertali pusat dan darah melekat pada kain membalutnya,” katanya.

Che Malek berkata, pihaknya akan menjalankan siasatan untuk mengenal pasti individu yang bertanggungjawab.


PERINGATAN....WAHAI MUFTI2 DAN PEMIMPIN2 AKAN SELAMAT KE DIAKHIRAT NANTI...TERMASUK ULAMAK2 ROSAK...DAN ULAMAK2 BISU....

No comments:

Post a Comment