Thursday, March 8, 2012

ADAKAH KITA TIDAK TERFIKIR DOA ORANG DIZALIMI....ADAKAH IA TAK DAPAT KAIT DENGAN BANJIR KILAT...BELIAU DIHUKUM PENJARA KERANA KEBERANIANNYA UNTUK MENEGAKAN KEBENARAN...KEADILAN AKAN DICAPAI DIAKHIRAT...SEMUA YANG TERLIBAT AKAN DIHADAP DIMAKHMAH ALLAH...KITA LIHAT SAPE YANG KENA.....LAH NI SAPE MENERIMA PADAH...

Imam baling selipar dihukum penjara setahun
Mahkamah Persekutuan hari ini menjatuhkan hukuman penjara setahun ke atas seorang penjawat awam, Hoslan Hussin atas kesalahan menghina mahkamah berikutan tindakan lelaki itu yang melemparkan seliparnya ke arah panel hakim.

NONEHakim Besar Malaya, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinuddin (kanan) ketika menyampaikan hukuman berkenaan berkata, hukuman setimpal bagi kes berkenaan adalah penjara setahun.

Beliau sebelum itu berkata, tindakan membaling alas kaki itu boleh menggugat kuasa mahkamah dan menjatuhkan maruah mahkamah sekiranya tiada tindakan dilakukan untuk kesalahan seperti itu.

"Kesalahan yang dilakukan kamu adalah serius di sisi undang-undang," katanya yang menambah, tindakan seperti itu tidak boleh dibiarkan tanpa dibendung.

Beliau yang mengetuai panel tiga hakim, menyampaikan hukuman tersebut selepas mendengar hujahan daripada wakil Peguam Negara, Suzana Atan dan juga wakil Majlis Peguam, Arthur Wong.

Suzana berkata tindakan Hoslan telah menyebabkan institusi kehakiman dipersenda dan mencadangkan hukuman penjara.

Wong turut mempersetujui cadangan hukuman oleh wakil Peguam Negara itu.

NONESeorang lagi panel hakim, Datuk Suriyadi Halim Omar pula berkata beliau tidak begitu bermurah hati dalam menjatuhkan hukuman atas insiden yang "amat memalukan" itu.

Beliau juga mendapati Hoslan tidak menunjukkan imej seorang imam yang berbudi pekerti tinggi sebagai seorang yang menyandang jawatan keagamaan.

Sebaliknya, tindakan imam itu menunjukkan sikap "angkuh, biadap, riak, ganas dan langsung tidak menghormati institusi (kehakiman)," katanya.

Tambahnya, Hoslan menunjukkan kepercayaan kepada mahkamah apabila mengemukakan kes tersebut.

"Tapi bila kecewa atas tindakan yang tidak cekap, anda bertindak sedemikian.

"Jadi sekarang anda perlulah terima padahnya," katanya lagi.

Terdahulu mahkamah turut mendengar permohonan maaf daripada Hoslan, 46 berhubung tindakan membaling selipar itu.

"Saya kesal atas apa yang berlaku dan memohon maaf kepada seluruh kehakiman.

"Marilah kita sama-sama bermaaf-maafan," katanya lagi.

NONEHoslan turut menjelaskan bahawa beliau keliru dengan perjalanan kes melibatkan dirinya dan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan diputuskan di mahkamah tersebut pada 22 Februari lalu.

Hoslan yang mewakili dirinya sendiri dalam kes berkenaan berkata, beliau keliru dengan perjalanan kes tersebut "bermula daripada awal."

Kes tersebut sepatutnya didengar di Mahkamah Syariah dan bukannya di Mahkamah Sivil, katanya lagi yang meminta prihatin mahkamah.

Hoslan yang tidak berkasut hari ini turut dilihat menangis dengan kuat selepas memohon maaf daripada mahkamah.

Beliau turut menarik perhatian orang ramai apabila beliau menunaikan solat sunat di ruang legar mahkamah ketika mahkamah berhenti rehat.

Dalam mitigasinya selepas itu, peguam Karpal Singh yang mewakili Hoslan turut memberitahu mahkamah bahawa tindakan membaling selipar itu "tidak dapat dipertahan."

Bagaimanapun mahkamah perlu mengambil kira faktor emosi Hoslan dan tindakan itu dilakukan secara tiba-tiba kerana beliau "keliru."

Hoslan juga perlu menyara tujuh anaknya, berusia antara enam hingga 16 tahun dan kini bekerja sebagai pegawai alam sekitar di Jabatan Alam Sekitar, kata Karpal lagi.

Padah keangkuhan bekas imam

HOSLAN pernah dilantik sebagai imam ratib di Masjid Ar-Rahimah, Kampung Pandan, Kuala Lumpur.


PUTRAJAYA - Seorang bekas imam yang bertindak membaling sepasang selipar ke arah tiga hakim dihukum penjara selama setahun oleh Mahkamah Persekutuan semalam setelah didapati bersalah menghina mahkamah.
Hakim Besar Malaya, Tan Sri Zulkefli Ahmad Makinudin yang mempengerusikan tiga panel hakim itu berkata, hukuman berkenaan adalah setimpal dengan tindakan Hoslan Hussin, 46, yang menjatuhkan maruah institusi kehakiman.
Beliau berkata, kesalahan yang dilakukan Hoslan adalah serius, tidak boleh dibiarkan serta perlu dibendung.
"Kamu sebagai pesalah, jika tidak dikenakan tindakan akan boleh menggugat kuasa mahkamah dan boleh menjatuhkan maruah mahkamah. Apa-apa kritikan yang hendak dibuat terhadap hakim hendaklah dibuat dengan munasabah dan baik, bukan dengan cara mengugut dan maki hamun.
"Mahkamah yang ada bidang kuasa perlu dihormati oleh semua pihak. Perlu dinyatakan bahawa tindakan prosiding yang diambil dalam kes ini (menghina mahkamah) bukan untuk melindungi maruah kami secara peribadi tetapi adalah untuk melindungi maruah dan kewibawaan mahkamah yang mulia ini dalam sistem kehakiman di negara ini.
"Mahkamah perlu menjatuhkan hukuman setimpal dan berbentuk pencegahan untuk kepentingan awam," kata Hakim Zulkefli.
Hoslan yang pernah menjadi imam ratib Masjid Ar-Rahimah, Kampung Pandan dekat Kuala Lumpur bertindak membaling selipar ke arah ketiga-tiga panel hakim ketika mahkamah bersidang di Mahkamah Persekutuan I, Istana Kehakiman di sini antara pukul 10.15 pagi dan pukul 10.30 pagi pada 22 Februari lalu.
Sementara itu, Hakim Mahkamah Persekutuan, Datuk Suriyadi Halim Omar menyifatkan tindakan Hoslan sebagai angkuh, biadap, riak, ganas dan langsung tidak menghormati mahkamah.
Imam: Baling kasut tanda 'kehakiman rosak'
Bekas imam sebuah masjid yang melontarkan kasut ke arah hakim ketika sesi Mahkamah Persekutuan Rabu lalu berkata, beliau berbuat demikian sebagai satu tanda bahawa "kehakiman negara sudah rosak."

Hoslan Hussin, 46, berkata beliau juga bertindak melontar kasutnya ke arah hakim memandangkan keadilan tidak memihak kepadanya.

"Tidak tahulah, siapa yang kena itu rezekilah," katanya sambil tersenyum ketika ditemui di satu sudut di Masjid Ar-Rahimah, Kampung Pandan di Kuala Lumpur, semalam.
NONEHoslan memilih sudut berkenaan untuk mengadakan temubual – 'port' istimewanya di masjid itu yang digunakannya untuk bersembahyang sunat dan juga untuk mengajar kanak-kanak membaca al-Quran.

Berbeza dengan sudut lain di masjid berkenaan, sebahagian daripada dinding sudut berkenaan diwarnakan dengan warna hijau.

Bekas pengikut al-Arqam itu lagi turut mengakui bahawa beliau merupakan seorang penyokong PAS – parti yang disifatkannya sebagai gerakan yang mendukung kebenaran.

Beliau menerima elaun sebanyak RM450 semenjak bertugas sebagai imam rawatib di masjid tersebut, sehinggalah perkhidmatannya ditamatkan oleh Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) pada 2008.

Keputusan itu juga memaksa beliau untuk mengosongkan kuarters imam yang dihuni bersama tujuh orang anaknya itu sejak 2002.

Beliau yang tidak berpuas hati dengan keputusan mahkamah itu semalam membuat laporan polis ke atas panel tiga orang hakim tersebut – Tan Sri Datuk Zulkifli Ahmad Makinuddin, Datuk Suriadi Halim Omar dan Datin Zaleha Zahari.

"Keputusan hakim tidak menepati keadilan mengakibatkan saya melemparkan sepatu saya kepada hakim, bukan bertujuan menghina mahkamah.

"Keputusan itu menyokong orang-orang dan pentadbir masjid yang menyelewengkan beratus ribu duit Masjid Ar-Rahimah sebagaimana laporan yang telah dihantar kepada ketua polis negara," katanya dalam laporan polisnya.
'Saya hanya seorang imam'
Ketika ditemui, Hoslan menimbulkan semula dakwaan tersebut, yang turut dikemukakannya ke mahkamah Rabu lalu.

azlanMahkamah Persekutuan bagaimanapun menolak dokumen tersebut setelah dibantah oleh peguam yang mewakili MAIWP dengan alasan, dokumen tersebut tidak difailkan mengikut tertib.

"Saya hanya seorang imam sahaja. Saya tidak tahu undang-undang ini (prosedur mahkamah) semua," kata Hoslan ketika mengulas mengenai keputusan mahkamah yang menolak permohonan rayuannya semalam.

Hoslan berkata beliau juga telah menghantar laporan berhubung dakwaan tersebut ke pejabat menteri wilayah persekutuan dan juga ke Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Dakwaan Hoslan itu pernah mendapat perhatian Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) yang mengadakan pertemuan dengan kesemua anggota jawatankuasa masjid berkenaan pada 22 Mei 2006.

Hoslan mendakwa, kesemua anggota jawatankuasa berkenaan telah dipecat dan satu jawatankuasa baru dibentuk. Bagaimanapun, ahli jawatankuasa itu masih tidak berpuas hati dengannya apabila beliau terus menimbulkan dakwaan penyelewengan melibatkan jawatankuasa berkenaan, dakwanya.

Pihak pentadbiran masjid berkenaan juga telah mengadakan perjumpaan untuk memberi teguran kepadanya dan mendapatkan penjelasan daripada beliau pada 16 Mei 2008.

Susulan daripada pertemuan itu, pentadbiran masjid tersebut kemudiannya mencadangkan supaya perkhidmatan beliau sebagai imam ratib ditamatkan.
Tidak berpakaian rasmi

"Keputusan tersebut diambil berdasarkan pemerhatian dan penilaian terhadap beliau bagi memelihara kemuliaan jawatan imam di mata masyarakat dan menjaga nama baik masjid Ar-Rahimah," laporan itu dipetik.

Laporan JAWI ke atasnya antara lainnya mendakwa Hoslan sering tidak memakai pakaian rasmi lengkap imam dan tidak berkerjasama dengan pihak masjid dalam program yang dijalankan.

Malah, beliau juga didakwa telah memakai pakaian yang melambangkan imej parti politik dalam satu bengkel pada Mei 2008, anjuran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia.

Hoslan juga didakwa sering "berebut" dengan imam dan juga khatib jemputan untuk menjalankan tugas berkenaan – satu tindakan yang menimbulkan rasa malu di kalangan pentadbiran masjid, menurut laporan itu lagi.

Selain itu, Hoslan juga didakwa menduduki kuarters masjid tanpa kebenaran walaupun telah diberikan unit perumahan di salah satu pangsapuri Projek Perumahan Rakyat Termiskin.

Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) kemudiannya menamatkan perkhidmatan Hoslan pada 2008 dan mengeluarkan notis ke atasnya supaya mengosongkan kuarters yang didudukinya itu.

NONEHoslan bagaimanapun tetap berkeras untuk tinggal di kuarters berkenaan, menyebabkan MAIWP mendapatkan perintah mahkamah untuk menghalang beliau daripada terus tinggal di situ.

Perintah Mahkamah Tinggi pada Jun 2011 itu bagaimanapun dirayu oleh Hoslan di Mahkamah Rayuan dan seterusnya ke Mahkamah Persekutuan yang mengekalkan keputusan itu semalam.

Hoslan tampil mewakili dirinya sendiri di mahkamah semalam dan bertindak membaling kasut berkenaan apabila mendengar keputusan tersebut yang menjadikan beliau seorang penceroboh sekiranya terus tinggal di kuarters masjid.

Hoslan yang kini tinggal di PPRT Cochrane, Kuala Lumpur berkata, apa yang diharapkannya hanyalah untuk mendapatkan kebenaran demi membuktikan bahawa beliau tidak bersalah atas tuduhan yang dihadapinya sebelum ini.

Beliau juga percaya bahawa tindakan yang dikenakan ke atasnya setakat ini, termasuk dihalau keluar daripada kuarters imam, adalah ekoran daripada pendedahannya berhubung dakwaan penyelewengan yang berlaku di masjid itu.
Ketua imam masjid itu, Zakaria Mohamed ketika dihubungi hari ini bagaimanapun enggan mengulas dakwaan yang ditimbulkan Hoslan.
"Tidak boleh tanya saya... Kena tanya MAIWP sebab semuanya itu urusan MAIWP," katanya lagi.
MP mahu hakim serius dalam tegakkan keadilan
Ahli parlimen Teluk Intan M Manogaran mahu hakim supaya berhenti serius ketika menjalankan tugas dan mengambil kira tanggungjawab utama mereka adalah untuk menegakkan kedailan.

Katanya, sebagai seorang peguam, beliau memerhatikan bagaimana sesetengah litigan semakin kecewa dengan cara mahkamah menegakkan keadailan.

a kugan detention death funeral ummc to puchong 280109 m manogaranSehubungan itu, ahli parlimen Pakatan rakyat itu berkata beliau akan menimbulkan perkara itu apabila sesi Parlimen bersidang semula bulan depan.

"Saya boleh faham kekecewaan yang dialami litigan sehingga membaling kasutnya ke arah  hakim di Mahkamah Persekutuan semalam, kerana membenarkan bantahan awal pihak pendakwa.

"Apa salahnya, jika hakim membenarkan atau melanjutkan lebih banyak masa, lebih-lebih lagi  beliau tidak diwakili," kata Manogaran.

Menurut beliau, mahkamah mesti menegakkan keadilan untuk rakyat dan itulah yang diharapkan oleh orang ramai sambil menambah setiap hakim diamanahkan membuat keputusan mempertahankan keadilan tanpa rasa takut atau memihak.

"Mahkamah tidak boleh berfungsi sebagai sebuah badan korporat yang secara tergesa-gesa cuba menegakkan keadilan. Mesti serius atau jika tidak ia dilihat sebagai menghina sistem keadilan negara," katanya.

Manogaran juga memberi amaran bahawa jika badan kehakiman tidak menjalankan tanggungjawab mereka dengan adil, maka rakyat akan kehilangan kepercayaan mereka kepada  institusi berkenaan.

Tambahnya, badan kehakiman harus bebas, terutamanya daripada kerajaan yang memerintah, dalam menegakkan keadilan

NONESemalam, imam, Hoslan Hussain  mencampak kasutnya kerana kecewa apabila panel tiga hakim Mahkamah Persekutuan membenarkan bantahan awal berhubung afidavitnya yang difailkan, berada di luar tempoh masa yang ditetapkan. Justeru, rayuannya terhadap perintah pengusiran dari kuarters kediamannya  oleh Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) ditolak.

Hoslan dalam cerita yang sama memberitahu Malaysiakini bahawa beliau membuat banyak aduan terhadap dakwaan penyalahgunaan kuasa dan rasuah di masjid Ar Rahimah di Kampung Pandan kepada pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia sehingga mengakibatkan beliau diusir.
Hujan berlarutan, banjir kilat jejaskan warga KL
Hujan lebat dan banjir kilat yang berlaku sejak semalam menjejaskan urusan harian warga Lembah Klang hari ini berikutan kesesakan lalu lintas luar biasa yang berlaku di laluan utama menuju ke bandar raya.

NONETinjauan Bernama pagi ini mendapati keadaan lalu lintas sesak teruk di laluan masuk ke ibu negara terutama di Lebuhraya Maju Expressway, Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) dan Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS) dari arah Seremban ke Kuala Lumpur.

Jurucakap Plus berkata, trafik dilaporkan mengalami kesesakan di Plaza Tol Sungai Besi menghala ke pusat bandar pagi ini disebabkan penutupan terowong SMART dan kesesakan itu berlaku sejak pukul 6.30 pagi lagi.

Sementara itu, Penguasa Bomba dan Penyelamat Hulu Langat Rafie Sapar berkata seramai 413 mangsa yang dipindahkan ke Surau Kampung Belacan berikutan air naik malam tadi masih berada di sana.

"Sehingga hari ini mereka masih lagi berada di kawasan surau menunggu air surut," katanya ketika dihubungi pagi ini.

NONERafie berkata, sebanyak 150 buah rumah ditenggelami air di Kampung Belacan dengan kedalaman dua meter.

Katanya, pihak bomba menyediakan dua buah bot dalam keadaan berjaga-jaga di kampung berkenaan bagi menghadapi sebarang kemungkinan.

Beliau berkata, banjir juga berlaku di Batu 12 Hulu Langat dengan 661 penduduk dipindahkan ke pusat penempatan sementara di Sekolah Kebangsaan Sungai Serai dan Balai Raya Sungai Serai. Sesi persekolahan di sekolah itu ditutup sementara.

"Seramai 82 anggota bomba masih bertugas dan tujuh buah bot ditempatkan di situ untuk membantu mangsa banjir dan sehingga kini air masih berada sedalam satu setengah meter," katanya.

NONESeorang penduduk mangsa banjir Farid Rosle, 22, berkata hujan lebat sejak jam 7 malam semalam menyebabkan air naik mendadak tanpa diduga penduduk sehingga lebih dari satu meter pada 10 malam tadi.

"Saya dan keluarga saya kini terpaksa berteduh di rumah saudara saya di Kajang selepas air naik. Pagi ini, air masih lagi di paras yang sama," katanya.

- Bernama
Hujan lebat akibatkan banjir kilat di Lembah Klang
Hujan lebat dan ribut selama beberapa jam yang melanda Lembah Klang semalam menyebabkan beberapa kawasan di ibu negara mengalami banjir kilat, pokok tumbang serta kejadian tanah runtuh kecil.

NONEJurucakap Bomba dan Penyelamat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur berkata walaupun tiada kemalangan jiwa dilaporkan, kejadian itu melibatkan kerosakan harta benda awam.

Beliau berkata hujan dan ribut yang melanda sejak lewat petang semalam menyebabkan beberapa kawasan dinaiki air antara setengah meter dan semeter, termasuk Kampung Melayu, Subang, Jalan Peel dan Kampung Baru.

"Banjir kilat juga dilaporkan berlaku di kawasan Keramat Luar, Bangsar dan Jalan Syed Putra," katanya.

NONEJurucakap itu berkata tanah runtuh berskala kecil turut berlaku di kawasan cerun bukit di Apartmen Spring Villa, Ukay Perdana, Ampang dalam kejadian 9 malam itu.

Tinjauan juga mendapati berlaku gelinciran tanah di kawasan tinggi namun pergerakan tanah tidak menjejaskan kawasan apartmen berkenaan.

Satu lagi kejadian tanah runtuh dilaporkan berlaku di kawasan cerun di Jalan Kampung Atap dengan seorang mangsa yang terperangkap dalam kenderaannya berjaya dikeluarkan bomba.

Selain itu, kejadian pokok tumbang di Jalan Sultan Ismail di sini menghempap sebuah bas yang diparkir berhampiran lampu isyarat.

NONEDi Ampang, hampir 400 penduduk dari dua kampung dipindahkan malam semalam apabila rumah mereka yang rata-rata terletak berhampiran sungai dinaiki air.

Banjir berikutan hujan lebat di Lembah Klang petang semalam turut menyebabkan beberapa rumah di tebing sungai kawasan itu dihanyutkan.

Dua kampung terlibat ialah Kampung Lembah Jaya Utara dan Kampung Pinggir Tiga membabitkan 150 rumah.

- Bernama
Banjir kilat hari kedua berturut-turut di KL
Hujan lebat petang tadi menyebabkan beberapa batang jalan di bandaraya sekali lagi mengalami banjir kilat sehingga berlaku kesesakan, namun ia tidak seburuk semalam.

NONEPenolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Azizan Ismail berkata pihaknya difahamkan berlaku banjir kilat di Jalan Raja Chulan, Jalan Tun Razak, Jalan Sultan Ismail dan tempat letak kereta di Bukit Bintang namun keadaan adalah terkawal dan pihaknya tidak menerima sebarang panggilan kecemasan.

Beliau berkata pada lewat petang pihaknya menerima laporan berhubung Jalan Brunei, di Pudu dinaiki air.

"Kita terima panggilan kira-kira pukul 6.15 petang ini dan seramai tujuh anggota dari Balai Bomba Jalan Hang Tuah telah digerakkan ke situ.

"Namun keadaan terkawal dan anggota bomba beredar 45 minit kemudian" katanya ketika dihubungi.

- Bernama
NONE
NONE

Banjir terburuk sejak 30 tahun



KEADAAN sebuah teksi yang dihanyutkan banjir di Kampung Bukit Sungai Puteh, Ampang Jaya semalam.



AMPANG JAYA – Penduduk di Kampung Bukit Sungai Puteh dan Kampung Lembah Jaya Utara di sini menyifatkan banjir yang melanda kawasan tersebut malam kelmarin sebagai yang terburuk sejak 30 tahun lalu.
Penduduk mendakwa, banjir yang turut membawa lumpur itu berlaku ekoran empangan takungan air di Hutan Rekreasi Rimba Ampang tidak mampu menampung lebihan air hujan yang melanda hampir tujuh jam malam kelmarin.
Dalam kejadian bermula kira-kira 7.30 malam itu, hampir 230 buah rumah terjejas menyebabkan sebanyak 425 mangsa terpaksa berpindah ke pusat pemindahan sementara di Surau Ehsaniah yang terletak berdekatan kampung berkenaan.
Menurut seorang mangsa, Julia Mohd. Yusoff, 31, semasa kejadian dia bersama 10 ahli keluarganya sedang menikmati makan malam.
“Air naik dengan begitu mendadak, tidak sampai lima minit sudah mencecah paras leher.
“Keadaan itu menyebabkan kami hanya sempat menyelamatkan diri sahaja,” katanya yang memberitahu mengalami kerugian lebih RM25,000 akibat banjir tersebut.
Seorang lagi mangsa, Nur Ainn Burhan Aris, 23, berkata, tembok rumahnya roboh berikutan kediamannya yang terletak bersebelahan dengan sungai.

Rakan selamat 12 anak

Oleh Mohd Hafizee Mohd Arop
hafizee@hmetro.com.my

ANGKAT...Halim (kanan) bersama rakan menolak teksinya yang dihanyutkan sejauh 150 meter ketika banjir di Kampung Lembah Jaya Utara.
ANGKAT...Halim (kanan) bersama rakan menolak teksinya yang dihanyutkan sejauh 150 meter ketika banjir di Kampung Lembah Jaya Utara.
AMPANG: “Saya terpaksa memecahkan siling bagi menempatkan anak dan isteri di bahagian atas selepas air naik ke paras muka menyebabkan kami sekeluarga terperangkap dalam rumah.
“Ketika itu, saya hanya berdoa dan berharap tiada kejadian tidak diingini menimpa keluarga. Mujur rakan datang membantu mengeluarkan kami ke kawasan selamat,” kata mangsa banjir di Kampung Lembah Jaya Utara, Halim Mohamad Zain, 48.
Selain terperangkap dalam rumah, Halim juga hilang mata pencarian apabila teksi yang menjadi punca pendapatannya sekeluarga rosak teruk dihanyutkan arus deras sejauh 150 meter dari rumahnya.

Menurutnya, ketika kejadian, isteri serta 12 anaknya berada bersamanya dalam rumah dan tidak menyangka hujan lebat dua jam menyebabkan air naik hingga rumahnya hampir tenggelam.


Katanya, selepas menempatkan anak dan isterinya di bahagian atas rumah, dia cuba mendapatkan bantuan mengeluarkan mereka sekeluarga dari kawasan banjir itu.



 

No comments:

Post a Comment