Tuesday, February 15, 2011

NI LAH KESAN TAK JALAN HUKUM ALLAH...PELACUR DAN PELANGGAN PELACUR PUN TAK TAKUT....PENZINA SUKA SAMA SUKA PUN TAK TAKUT....YANG HAIRAN PIHAK YANG ADA KUASA UNTUK LAKSANA HUKUM ALLAH PUN TAK TAKUT KETEPIKAN HUKUM ALLAH...SEDANG DAH TERANG2 GEJALA ZINA SUDAH GAWAT...DINERAKA LAGI GAWAT MENERIMA HUKUM ALLAH...KERANA MACAM MEMPERSENDA HUKUM ALLAH....SEOLAH2 BERTINDAK MENAFIKAN ALLAH BERSIFAT SEMPURNA...DAN TAK SEDAR DIRI TU DICIPTA OLEH ALLAH....DAN APABILA MATI AKAN BERTEMU DENGAN ALLAH...ADAKAH TELAH SEDIA JAWAPAN BILA DITANYA OLEH ALLAH.....

Pegawai khas khalwat

Oleh Junaidi Ladjana
djuns@hmetro.com.my

KOTA KINABALU: Ketika umat Islam sibuk meningkatkan amalan sempena sambutan Maulidur Rasul, seorang pegawai khas kepada pembantu menteri negeri ini mengambil kesempatan cuti umum dan Hari Kekasih untuk memadu asmara bersama pasangannya yang berusia 23 tahun di sebuah hotel murah di bandar raya ini, awal pagi semalam.
Bagaimanapun, niat pasangan itu tidak berpanjangan apabila mereka dicekup dalam operasi khas Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah (JHEAINS) sempena Hari Kekasih yang menyasarkan beberapa hotel murah dan rumah persendirian sekitar bandar raya ini.

Terdahulu, berdasarkan maklumat, sepasukan penguat kuasa JHEAINS menyerbu sebuah hotel murah lalu mengetuk pintu bilik pasangan terbabit selama hampir satu jam sebelum dibuka seorang lelaki berusia 51 tahun yang berpakaian lengkap.
Sebaik memperkenalkan diri sebagai penguat kuasa JHEAINS dan meminta izin untuk pemeriksaan, mereka mendapati seorang wanita juga lengkap berpakaian sedang berselimut di atas katil bilik berkenaan.

Ketika diminta menunjukkan kad kahwin, kedua-dua mereka mengaku belum berkahwin dan tidur bersama di hotel terbabit.

Difahamkan, lelaki berkenaan berstatus bapa tunggal dan mempunyai empat anak manakala pasangannya masih bujang.

Ketika disoal, gadis itu yang berasal dari Papar mendakwa sudah menjalinkan hubungan bersama duda terbabit sejak setahun lalu selain mengakui hubungan mereka tidak direstui keluarga.

Namun, penguat kuasa JHEAINS menjelaskan kepada mereka bahawa perkara itu bukan alasan untuk mereka berdua-duaan dalam sebuah bilik hingga sanggup melakukan maksiat.

Terdahulu, Ketua Penguat Kuasa Agama JHEAINS, Mohd Noor Kasah berkata, dalam operasi lebih empat jam berakhir kira-kira jam 4 pagi itu, empat lagi pasangan turut dicekup.

“Paling mengejutkan apabila kami menahan seorang wanita berusia 50 tahun dalam keadaan berkemban ketika sedang tidur bersama teman lelakinya yang baru berusia 21 tahun.

“Mereka ditahan dalam sebuah bilik di asrama pekerja di Putatan selepas menerima maklumat awam,” katanya ketika ditemui selepas operasi terbabit. Katanya, pasangan umpama ibu dan anak itu memberi alasan hanya makan bersama di rumah, tetapi dicekup ketika sedang tidur dalam keadaan mengaibkan.

“Pada awalnya, suspek lelaki mengaku wanita berusia 50 tahun itu kakak angkatnya dan sudah menjalinkan hubungan sejak dua tahun lalu.

“Ketika dicekup, kedua-dua mereka sedang tidur dalam keadaan berpelukan,” katanya.

Katanya, semua mereka dibawa ke Balai Polis Putatan untuk membuat laporan dan disiasat mengikut Seksyen 27 Akta Kesalahan Jenayah Syariah 1997.

“Operasi ini dilakukan bagi mengurangkan pelakuan maksiat terutama ketika umat Islam seluruh dunia sedang menghayati hari keputeraan Rasulullah SAW.

“Operasi sebegini tidak akan berakhir di sini saja, ia akan berterusan lagi dari semasa ke semasa,” katanya.


Hamil 5 bulan masih jual tubuh

Oleh Shamsul Munir Safini
shamsulmunir@hmetro.com.my

MALU...pelacur yang ditahan dalam operasi, kelmarin.
MALU...pelacur yang ditahan dalam operasi, kelmarin.
KUALA LUMPUR: Seorang wanita tempatan berusia 30 tahun masih melacur walaupun sudah lima bulan mengandung anak sulungnya.
Beliau antara 16 wanita yang dicekup ketika serbuan Jabatan Siasatan Jenayah Maksiat, Kongsi Gelap dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Kuala Lumpur di Jalan Thambipillay, Brickfields, di sini, malam kelmarin.

Wanita terbabit yang tinggal di Kepong mendakwa datang ke kawasan itu pada jam 7 malam untuk melayan nafsu lelaki hidung belang.
Pegawai Turus D7 IKPKKL, Deputi Superintendan Razali Abu Samah, berkata ketika ditahan wanita terbabit melayan pelanggannya, namun tidak mampu melarikan diri kerana mengandung.

Katanya, dalam operasi yang bermula pada jam 11 malam itu, polis menyerbu lima premis di sepanjang jalan berkenaan yang menawarkan khidmat seks.

“Semua premis terbabit dihuni wanita tempatan dan warga asing yang mengenakan bayaran RM30 sehingga RM40 sekali perkhidmatan bergantung kepada usia mereka.

“Dalam serbuan itu juga, 13 pelanggan dicekup kerana dipercayai melanggan pelacur terbabit,” katanya ketika ditemui di sini.

Menurutnya, wanita terbabit terdiri daripada dua warga China, tujuh warga tempatan, tiga (India) dan empat (Indonesia).

Beliau berkata semua mereka mempunyai pasport dan pas lawatan, namun ia tamat tempoh.

Katanya, semua premis terbabit beberapa kali diserbu dan bilik di dalamnya diruntuhkan pihak berkuasa, namun ia dibina kembali oleh pemiliknya.

“Bekalan elektrik dan air di situ juga sudah dipotong, namun ia tidak berkesan kerana premis terbabit mendapat bekalan asas itu dari kawasan premis berhampiran.

“Pintu masuk yang dibuat dengan besi tebal di premis terbabit dikawal, malah semua pintu di sepanjang jalan berkenaan akan segera ditutup bagi mengelak polis memasuki premis mereka,” katanya.


Layan nafsu pada cuti umum

KUALA LUMPUR: Cuti umum semalam menjadikan rumah pelacuran di sepanjang Jalan Petaling dan Thambipillay, Brickfields, di sini, seolah-olah pesta kepada warga asing yang mula berkumpul di kawasan itu seawal jam 8 pagi.
Tinjauan wartawan Harian Metro mendapati lokasi terbabit dikunjungi warga asing yang datang semata-mata untuk memenuhi nafsu mereka.

Berdasarkan pemantauan hampir dua jam, kebanyakan pelanggan di kalangan warga asing terbabit dari Bangladesh, Pakistan, Indonesia dan Myanmar.
Kebanyakan mereka berpusu-pusu memasuki pintu kecil di tingkat bawah rumah pelacuran yang berselindung di sebalik bangunan rumah kedai usang di kawasan berkenaan.

Pintu kecil menghubungkan tangga ke tingkat atas rumah kedai dua tingkat itu dikawal tonto atau bapa ayam yang memantau kehadiran pihak berkuasa.

Wartawan yang memasuki rumah pelacuran itu mendapati keadaan di dalam rumah pelacuran terbabit meriah dengan gelak tawa puluhan gadis pelacur yang menanti kedatangan pelanggan.


Rata-rata pelacur berusia awal 20-an terbabit yang dipercayai warga Filipina dan Indonesia boleh dilanggan hanya dengan harga RM20 hingga RM30 sekali perkhidmatan.

Bagi menarik perhatian pelanggan di kalangan warga asing, kebanyakan gadis terbabit memakai pakaian seksi.

Mereka ini tidak segan silu menawarkan khidmat seks di dalam bilik kedai di dalam rumah pelacuran itu yang dilindungi papan nipis.

Sambutan luar biasa di kalangan warga asing terbabit boleh dibuktikan apabila rata-rata mereka berkumpul di bahagian bawah dan kaki lima premis bagi menunggu giliran memuaskan nafsu.

Gadis tak pulang lepas membeli-belah

BUKIT MERTAJAM: “Kami sekeluarga tidak pernah mengguris perasaannya, malah menurut kemahuannya jika dia berhasrat melangsungkan perkahwinan dengan kekasihnya,” kata Rosli Hashim, 44, bapa kepada Nor Sharmiza Rosli, 19, yang hilang ketika membeli barang di pekan Bukit Mertajam pada 5 Februari lalu.
Nor Sharmiza yang bekerja di Kawasan Perusahaan Prai, dekat sini, didakwa keluar dari rumah di Kampung Bukit Teh kira-kira jam 3.30 petang dengan memakai seluar dan baju sukan berwarna hitam.

Rosli berkata, dia bimbang apabila anak sulung daripada lapan beradik itu tidak pulang ke rumah pada hari sama dan berusaha menghubunginya, tetapi telefon bimbitnya tidak dapat dihubungi.
Rosli yang bekerja kampung berkata, isterinya, Sharimah Othman, 40, berusaha mencari Nor Sharmiza atau dipanggil along termasuk menghubungi saudara serta rakannya, tetapi gagal menemuinya.

Katanya, dia membuat laporan di Balai Polis Machang Bubok pada 7 Februari lalu.

Rosli berkata, dia ada menemui kekasih anaknya yang tinggal di Cherok Tok Kun, dekat sini, tetapi lelaki itu tidak mengetahui di mana Nor Sharmiza berada. “Saya sangat bimbangkan dirinya apatah lagi dia seorang yang lurus bendul,” katanya ketika ditemui di kediamannya di Kampung Bukit Teh dekat sini, kelmarin.

 

Menurutnya, selama 10 hari Nor Sharmiza tidak pulang, kedua-dua adik perempuannya iaitu Siti Zulaika, 5, dan Nur Maisarah, 4, merindui kakaknya itu sehingga mereka demam.

“Saya rayu supaya along pulang ke rumah segera kerana kami semua merindui along,” katanya. Mereka yang menemui Nor Sharmiza boleh menghubungi balai polis berhampiran atau menghubungi Rosli di talian 017-4614286.

‘10 tahun dilayan macam anjing’



KOTA BHARU: “Sepanjang sepuluh tahun mendirikan rumah tangga, saya dilayan suami macam ‘anjing’ dan kemuncaknya berlaku malam semalam (kelmarin), apabila tubuh saya dipukul, disepak dan dipijak gara-gara perselisihan faham,” kata penasihat jualan kereta, semalam.
Mangsa berusia 30 tahun dan enggan namanya disiarkan berkata demikian selepas membuat laporan polis di Balai Polis Kota Bharu akibat didera suami hingga mengalami kecederaan dengan kesan lebam di kepala, belakang badan dan tangan.

Menurut mangsa, dia acap kali menerima penderaan fizikal daripada suaminya yang berusia 39 tahun setiap kali berlaku perselisihan faham sehingga mendakwa pernah dirawat di hospital swasta tahun lalu akibat didera suami.
“Sudah banyak kali saya dipukul suami dan sepanjang tempoh berkenaan saya pernah membuat laporan polis beberapa kali, namun tidak ada sebarang tindakan. Kejadian tahun lalu menyebabkan kepala saya cedera dan dirawat di hospital swasta.

“Berikutan kejadian itu, saya membuat permohonan cerai di mahkamah sivil, namun sehingga kini belum ada sebarang kata putus daripada pihak berkenaan berikutan kegagalan suami menghadirkan diri,” katanya.

Ibu kepada tiga anak itu berkata, kejadian kelmarin menguji kesabaran dirinya sebagai isteri kerana diancam pukul oleh suami dengan kayu hoki selepas diminta menandatangani surat aku janji menyerahkan penjagaan tiga anak serta tidak menuntut hartanya.

“Dalam kejadian jam 10 malam itu, kami berdua bertengkar, namun bertukar sebaliknya hingga berlaku pergaduhan. Mulanya, saya dipukul dengan tangan dan terkena kepala serta bahu menyebabkan saya membalasnya dengan memukul di dada.

“Selepas itu, saya diancam suami dengan kayu hoki dan tindakannya menyebabkan saya menandatangani sehelai kertas A4 yang meletakkan syarat supaya tidak mengambil tiga anak dan menuntut harta,” katanya.

‘Mohon lepas cara baik, ingin mula hidup baru’



KUALA LUMPUR: “Saya harap suami faham keadaan saya dan anak. Saya ingin memulakan hidup baru dan lupakan segala pengalaman pahit sebelum ini,” kata Ayu, mangsa belasahan suaminya yang berang selepas rancangannya beristeri empat gagal.
Katanya, apa yang penting, dia perlu memberi tumpuan kepada pelajaran anak, selain mencari rezeki dengan berniaga kecil-kecilan bersama kakaknya di pekan Kuala Kubu Baru.

Ayu berkata, dia memohon kepada suaminya melepaskannya dengan cara baik kerana tidak mahu lagi hidup dalam keadaan begitu selepas tujuh tahun digantung tak bertali dan tidak diberikan nafkah zahir dan batin seperti orang lain.
“Cukuplah apa yang saya lalui selama ini. Saya tidak sanggup lagi hidup dalam keadaan begini selamanya. Hati saya begitu sedih mengenangkan perbuatan suami yang sanggup memukul anak yang tidak tahu apa-apa semata-mata mahu melepaskan geram ke atas saya.

“Paling menyedihkan apabila dia juga sanggup melarikan anak kami yang masih menyusu badan ketika itu ke Negeri Sembilan,” katanya semata-mata mahu melihat saya tertekan kerana menggagalkan hasratnya berkahwin kali keempat.

“Puas saya merayu kepadanya supaya memulangkan anak kepada saya, namun tidak diendahkan. Malah saya juga dihalau keluarga mentua yang menyalahkan saya dan tidak mahu mendengar penjelasan terlebih dahulu,” katanya ketika dihubungi semalam.

Menurutnya, sepanjang perkahwinannya sejak 14 tahun lalu, dia dan suami pernah beberapa kali menghadiri kaunseling di pejabat agama, namun tidak membuahkan hasil kerana suaminya kembali menjadi panas baran dan memukulnya setiap kali timbul perselisihan faham.

Katanya, dia sudah memikirkan semasak-masaknya untuk mengambil keputusan itu dan anak-anak faham situasi yang berlaku kerana mereka menyaksikan sendiri bagaimana dia dipukul malah turut men Muka depan akhbar ini kelmarin melaporkan seorang isteri menderita tujuh tahun selepas menjadi mangsa pukul suami sendiri yang berang kerana rancangannya beristeri empat digagalkan isteri pertama.

No comments:

Post a Comment