Wednesday, November 30, 2011

BERTAUBATLAH...TU RAKAMAN GAMBAR....AKHIRAT TENGOK VIDEO TERANG LAGI JELAS...AWAS PEMBUAT2 DOSA...PEMBUAT MUNGKAR....ALLAH MAHA MELIHAT...INGATLAH SAPE KITA DISISI ALLAH...

‘Saya dah nak kahwin’

Oleh Norhadiani Baharom
yanie@hmetro.com.my

SHIDA...tidak teragak-agak ambil tindakan undang-undang
SHIDA...tidak teragak-agak ambil tindakan undang-undang
KUALA LUMPUR: Penyebaran gambar terbaru membabitkan Khairul Fahmi Che Mat, 21, atau Apek dengan seorang gadis di Internet sejak Sabtu lalu, membuatkan gadis yang dikaitkan dengan penjaga gol skuad bola sepak kebangsaan itu dihujani pelbagai tohmahan.
Berikutan itu, gadis terbabit, Nor Hashidah Harmi, 23, atau lebih mesra dengan panggilan Shida mengadakan pertemuan dengan Harian Metro, semalam bagi menjelaskan keadaan sebenar sambil ditemani ibu bapanya, Shamsinar Basrun, 46, dan Harmi Ramli, 46.
Shida berkata, penyebaran gambar itu mengganggu emosi dan mencalarkan maruahnya serta keluarga, tambahan pula tidak sampai dua minggu lagi dia akan melangsungkan perkahwinan dengan jejaka pilihan hati, Mohd Danial Adnan, 24.

“Gambar itu pada mulanya dipaparkan sebuah blog. Berikutan itu, sejak Ahad lalu, saya menerima gangguan daripada peminat Apek yang memberi komen di ruangan blog itu, malah ada yang menghubungi saya dengan menghamburkan kata-kata kesat serta penghinaan.


“Lebih menyedihkan apabila ibu bapa saya disabit dan dituduh tidak pandai menjaga anak. Mujur orang tua saya memahami termasuk tunang kerana mereka tahu itu gambar lama,” katanya.


Angkara Mat Gian

Oleh Kalidevi Mogan Kumarappa
kalidevi@hmetro.com.my

CEMAS...10 rumah terbakar dalam kejadian dipercayai berpunca tindakan Mat Gian.
CEMAS...10 rumah terbakar dalam kejadian dipercayai berpunca tindakan Mat Gian.
KUALA LUMPUR: Angkara Mat Gian, 10 rumah terbakar dalam kejadian di Tingkat 4, Blok 4, Flat Perumahan Awam Sri Pulau Pinang, Cheras di sini, malam kelmarin.
Dalam kejadian kira-kira jam 8.30 malam itu, 50 penghuni hilang tempat tinggal dan kini ditempatkan di empat dewan orang ramai di sekitar kawasan perumahan itu.

Penduduk yang dikenali sebagai Goh, 40-an, berkata, ketika kejadian, dia menonton televisyen di rumahnya sebelum mendengar jeritan jiran.
Katanya, ketika hendak keluar dari rumah, mereka ternampak kelibat beberapa Mat Gian berlari keluar dari sebuah rumah kosong di tingkat berkenaan.

“Akibat tindakan mereka, kami tinggal sehelai sepinggang,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Seorang lagi mangsa, P Shalini, 17, yang sedang menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) kini kehilangan segala dokumen peribadi dan bahan rujukan.

Katanya, ketika kejadian, dia sedang mengulang kaji pelajaran untuk dua lagi peperiksaan bakal didudukinya hari ini dan 13 Disember. “Kami sekeluarga bukan sahaja hilang tempat tinggal tetapi segala dokumen penting termasuk slip peperiksaan,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur, Khirudin Drahman berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 8.45 malam dan lima jentera bomba dihantar ke lokasi kejadian.
Beliau berkata, pihaknya berjaya mengawal kebakaran dalam tempoh sejam namun 10 rumah di Tingkat 4 gagal diselamatkan dan hangus.

Katanya, struktur bangunan berusia lebih 40 tahun itu menyebabkan api marak dengan cepat.

Beliau berkata, pihaknya masih menyiasat punca kebakaran dan dipercayai berpunca dari sebuah rumah kosong dipercayai digunakan Mat Gian sebagai markas mereka melepas gian.


Muka ditoreh dengan pisau

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim dan Muhaamad Hafis Nawawi
am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Angkara cemburu, seorang lelaki berusia 30-an parah selepas mukanya ditoreh dengan pisau manakala mata kanannya dikhuatiri buta selepas dipijak dengan kasut but dan dipukul sekumpulan lapan lelaki selepas ‘diculik’ dari tempat kerjanya di Jalan Hang Kasturi di sini, kelmarin.
Difahamkan, kumpulan terbabit bertindak demikian kerana mangsa disyaki menghubungi teman wanita seorang daripada suspek dipercayai untuk memikatnya.
Selepas diseksa dengan kejam, seorang daripada suspek menghubungi majikan mangsa berusia lewat 30-an dan mengarahkan lelaki terbabit mengambil mangsa di belakang sebuah bangunan di Brickfields di sini.

Akibat perbuatan kejam kumpulan itu, mangsa yang kini dirawat di Hospital Kuala Lumpur (HKL) menerima 50 jahitan di muka dan mata kanannya dikhuatiri buta.


Menurut sumber, kejadian bermula jam 10 malam apabila kumpulan terbabit yang menaiki lima motosikal ke tempat kerja mangsa dan memintanya keluar.

No comments:

Post a Comment