Friday, December 2, 2011

JANGAN ORANG TERGELAK SENDIRI...SENYUM KAMBING...DAN APA TAH LAGI...ATAS KENYATAAN KITA...YANG BAHAYA ....ORANG BERDOA UNTUK KITA....DOA ORANG DIZALIMI MAKBUL...SENDIRI MAU INGAT...KUASA DITANGAN ALLAH BUKAN KITA...ALLAH NAK LUPUSKAN KITA MUDAH...IAITU DIMATIKAN KITA...ADA SAPE2 MAMPU MENOLAK KEKUASAAN ALLAH NI...

Anak rompak rumah ibu sendiri

BATU PAHAT - Seorang remaja lelaki berusia 15 tahun bukan sahaja tergamak merompak rumah ibunya sendiri malah menjadi dalang utama dalam jenayah tersebut awal bulan lalu.
Remaja tidak bersekolah itu yang dikatakan telah lari dari rumah ibunya di Taman Tanjung Indah di sini telah mengajak tiga rakannya untuk merompak rumah ibunya itu yang merupakan pekerja kilang dan ibu tunggal.
Dua daripada rakannya itu merupakan remaja lelaki keciciran sekolah berusia 15 dan 17 tahun manakala seorang lagi berusia 42 tahun ya

Tiada unsur pecah amanah

KERATAN Kosmo! 19 November 2011.


KUALA LUMPUR - Tiada unsur pecah amanah atau penyelewengan dalam isu dana Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan pembelian sebuah kondominium mewah di ibu negara, kata Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar.
Beliau berkata, siasatan masih dijalankan sambil pihaknya memberi jaminan proses itu akan dilakukan secara telus tanpa melindungi mana-mana pihak.
"Siasatan polis setakat ini mendapati tiada elemen pecah amanah. Namun, kita masih menyiasat secara keseluruhan kes ini termasuk ke mana wang atau dana NFC dibelanjakan.
"Kita sudah panggil 74 individu untuk diambil keterangan setakat ini," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Rondaan Bersama Polis Diraja Malaysia dan Angkatan Tentera Malaysia di bawah Strategi Gelombang Biru Kebangsaan di Taman Bukit Rahman Putra di sini semalam.
ng bekerja sebagai pemandu bas kilang.


Pengkhianat penghancur bangsa


NAJIB berucap dengan cukup bersemangat di PWTC, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan orang Melayu supaya sedar tentang bahaya pengkhianat bangsa yang boleh meruntuhkan kuasa Melayu di negara ini sehingga menghakis hak dan agenda orang Melayu, syiar Islam dan kemuliaan Raja-Raja.
Dengan cakap-cakap mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) menjadi buah mulut ahli-ahli UMNO dan rakyat, Presiden UMNO itu meminta orang Melayu dan ahli-ahli UMNO bersedia untuk bertempur bagi memastikan Melayu tidak hilang kuasa.
Beliau yang tidak menyatakan bila PRU-13 akan diadakan menegaskan kepada orang Melayu: "Palulah genderang perang, palulah tabuh-tabuhan dan tiuplah semboyan. Masanya sudah hampir, waktunya sudah tiba."
Dalam ucapan dasar pada Perhimpunan Agung UMNO di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam, Perdana Menteri mengaitkan politik masa kini Malaysia dengan sejarah keruntuhan empayar Melaka 500 tahun lalu yang menunjukkan orang Melayu hilang kuasa bukan kerana kemiskinan atau kefakiran.
"Ia tersungkur menyembah bumi kerana terlerainya perpaduan dan berlakunya pengkhianatan," kata Najib.


Najib dapat 4A, 1F


NAJIB (kanan) dan Muhyiddin geli hati dengan celoteh Mohd. Salleh ketika membahaskan usul ucapan Presiden di PWTC semalam.


KUALA LUMPUR - Penilaian wakil dari Kota Belud, Sabah yang memberikan markah 4A, 1F kepada kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak mencuit hati perwakilan ketika perbahasan usul ucapan Presiden pada Perhimpunan Agung UMNO 2011 di sini semalam.
Datuk Seri Mohd. Salleh Tun Said secara berseloroh berkata, dia mahu membuat penilaian tersebut setelah diberi peluang sebanyak dua kali untuk bercakap pada perhimpunan itu.
"Jadi jangan marah sebab ada A dan F saya akan berikan. Pertama, gaya kepimpinan Datuk Seri saya beri A sebab Datuk Seri menjuarai dan mendampingi rakyat, berinteraksi langsung dengan anak muda dengan Twitter.
"Tidak pernah dilakukan oleh mana-mana pemimpin malah Obama (Presiden Amerika Syarikat) pun tidak pernah memanggil rakan-rakan Twitter ke majlis high tea," katanya.


Ibu terlepas hukuman mati


MARSUZANA (kanan) dilepaskan daripada hukuman gantung oleh Mahkamah Tinggi Kota Bharu semalam.


KOTA BHARU – Seorang ibu yang dituduh membunuh bayinya yang berusia enam bulan dengan menghempaskan mangsa ke lantai pada Disember 2010 dilepaskan daripada hukuman gantung oleh Mahkamah Tinggi di sini semalam kerana didapati mengalami penyakit mental semasa kejadian.
Bagaimanapun, Hakim Azman Abdullah mengarahkan tertuduh, Marsuzana Che Muda, 32, ditahan sementara waktu di Hospital Bahagia Ulu Kinta, Perak sehingga mendapat perkenan daripada Sultan Kelantan.
“Berdasarkan peruntukan Seksyen 347 dan 348 Kanun Tatacara Jenayah, kematian bayi malang itu disebabkan oleh tertuduh namun mahkamah melepaskan tertuduh daripada hukuman atas alasan tertuduh mempunyai penyakit mental semasa kejadian,” kata beliau.


Pasangan samun


KERATAN Kosmo! semalam.


SHAH ALAM – Seorang pencuri kereta yang ditahan selepas ditembak di Jalan Kepayang, Klang kelmarin disyaki bersekongkol dengan kekasihnya untuk melakukan jenayah itu.
Rahsia tersebut terbongkar apabila polis menahan wanita berusia 18 tahun tersebut selepas menyerbu sebuah hotel bajet di Kapar, Klang iaitu satu jam selepas teman lelakinya diberkas pada pukul 7.15 pagi.
Dalam serbuan itu, polis menemui jaket, sarung tangan, komputer riba, telefon bimbit dan kunci yang kesemuanya disyaki barang samun.

JANGAN KITA TERJERAT PERANGKAP2 YANG DIATUR DAN DIRANCANG OLEH SYAITAN..KAUM HAWA ADA BATAS2 DITENTUKAN OLEH ISLAM...MUSUH ISLAM MEMANG NAK JAHANAMKAN ISLAM...TANYA AHLI2 AGAMA YANG MURSYID...LARANGAN2 DAN BATAS2 TERSEBUT....

Wanita dominasi debat UiTM


SEBAHAGIAN pendebat dari Falkulti Pendidikan UITM Shah Alam yang menyertai Debat Bahasa Melayu Tanpa Henti 211 Jam di Shah Alam semalam.


SHAH ALAM – Program Debat Bahasa Melayu 211 Jam Tanpa Henti anjuran Universiti Teknologi Mara (UiTM) telah didominasi bilangan peserta daripada golongan wanita berbanding lelaki.
Setakat semalam, bilangan peserta debat yang diadakan di Anjung Sri Budiman UiTM itu telah melibatkan seramai 1,063 orang dan daripada jumlah itu, seramai 656 orang adalah pendebat wanita.
Dalam tempoh yang sama, hanya seramai 407 peserta lelaki terlibat.
Rata-rata peserta itu terdiri daripada pelajar institusi pengajian tinggi, sekolah dan maktab perguruan dari seluruh negara.

No comments:

Post a Comment