Sunday, February 5, 2012

SILAP2 ROSAK IMAN...DAH TERJADI...MAKA TELAH JADI TAKDIR...ROSAK IMAN JIKA KITA TAK REDA TAKDIR ALLAH...SEBAIK2 PENJAGA IALAH ALLAH...

Isteri tua gasak madu tepi jalan

Oleh Siti Nor Hidayatidayu Razali
idayu@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Niat seorang suami untuk mempertemukan dua isterinya bagi mewujudkan keharmonian dalam rumah tangga membawa bencana selepas isteri keduanya parah di muka akibat ditumbuk madu dalam kejadian berhampiran Taman Melawati di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 4 petang itu, mangsa, 30, bertemu madunya berseorangan di tepi jalan kawasan berkenaan manakala suami mereka menunggu di dalam kereta.
Bagaimanapun, pertemuan dengan tujuan berdamai itu bertukar ‘medan perang’ apabila mangsa ditumbuk madunya berusia 40-an yang naik angin.

Menurut sumber polis, mangsa menerima rawatan di hospital berdekatan selepas mukanya bengkak dan berdarah akibat tumbukan kuat.


Katanya, mangsa yang berkahwin dengan lelaki itu sejak dua tahun lalu bersetuju bertemu madunya buat pertama kali kerana mahu berbaik dengan wanita itu selain mewujudkan suasana harmoni dalam rumah tangga.

‘Bodyguard’ jaga Apek

Oleh Muhamaad Razis Ismail
razis@hmetro.com.my

TERKILAN...Che Mat melihat laporan mengenai Apek dalam Harian Metro kelmarin.
TERKILAN...Che Mat melihat laporan mengenai Apek dalam Harian Metro kelmarin.
KOTA BHARU: “Kami tertekan dan ada yang menuduh saya tidak pandai menjaga anak,” kata Che Mat Hussin, 60, mengenai penyebaran fitnah terhadap anaknya yang juga penjaga gol skuad kebangsaan, Khairul Fahmi atau Apek.
Che Mat yang ternyata kecewa dengan perkara itu menjelaskan, dia tidak tahan melihat satu demi satu kontroversi melanda anaknya sejak kebelakangan ini.
Katanya, dia runsing apabila mendapat tahu anaknya menjadi mangsa fitnah, termasuk didakwa merampas tunang orang.

“Hati bapa mana yang tidak berkecai jika anaknya sering dilanda kontroversi seperti ini.


“Kami sekeluarga turut menerima tempiasnya walaupun perkara itu tidak berlaku.

“Saudara-mara dan jiran terdekat turut bertanya mengenai isu ini. Sebagai bapa, saya kenal Khairul Fahmi dan tidak mungkin dia buat perkara itu,” katanya ketika ditemui di rumahnya di Cherang, di sini, semalam.

Pemilik redah api

Oleh Nurul Ekhwan Haque Fazlul Haque
ekhwan@Hmetro.com.my

MARAK...orang ramai membantu memadamkan api yang memusnahkan asrama pelajar tahfiz di Jalan Meru-Klang, semalam.
MARAK...orang ramai membantu memadamkan api yang memusnahkan asrama pelajar tahfiz di Jalan Meru-Klang, semalam.
KLANG: Tidur kira-kira 25 pelajar Pusat Tahfiz Darul Mustaffa, di sini, terganggu apabila asrama yang mereka diami musnah dalam kebakaran di Batu 7 1/2, Jalan Meru-Klang, petang semalam.
Dalam kejadian jam 4 petang, pelajar terbabit berada di dalam premis berkenaan untuk berehat dan sebahagiannya tidur sebelum dikejutkan dengan teriakan api oleh jiran berdekatan.

Kebakaran dipercayai bermula dari sebuah bilik asrama berkenaan kerana terdapat seorang jiran yang melihat asap tebal keluar daripada bilik itu. Pemiliknya, Mohd Sallehodin Sabiyee, 50, berkata dia dikejutkan dengan jeritan orang meminta tolong sebelum melihat api marak membakar asrama bersebelahan rumahnya.







Katanya, dia segera keluar dan meredah api bagi menyelamat dan membawa keluar pelajar yang masih berada di dalam asrama berkenaan.

“Saya hanya fikirkan keselamatan pelajar yang masih berada di dalam rumah yang terbakar dan menggadai nyawa menyelamatkan pelajar.

“Syukur tiada kehilangan nyawa kerana jiran banyak membantu dan kebetulan terdapat kenduri kahwin berlangsung berdekatan rumah, jadi tetamu majlis berkenaan turut sama membantu menyelamatkan pelajar dan peralatan,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Menurutnya, rumah berkenaan sudah dua tahun dijadikan asrama pelajar tahfiz dan kerugian dianggarkan RM150,000.

Beliau berkata, semua pelajar ditempatkan di masjid berhampiran buat sementara waktu sebelum mendapat penempatan baru.
Sementara itu, Ketua Operasi, Pegawai Bomba Kanan 2, Mohd Mustaffa Shariff berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 4.04 petang sebelum dua jentera masing-masing sebuah dari Sungai Pinang dan Kota Raja dikejarkan ke tempat kejadian.

Katanya, sewaktu tiba di lokasi, premis berkenaan sudah 80 peratus terbakar berikutan strukturnya diperbuat daripada kayu dan sebahagian simen.

Pihaknya mengawal kebakaran kira-kira setengah jam kemudian. Bagaimanapun, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan bomba masih menunggu laporan forensik bagi mengetahui punca kebakaran serta jumlah kerugian.

 




















No comments:

Post a Comment