Monday, September 17, 2012

BAGUS JUGA...MISALNYA DALAM SEBULAN...ADA SATU HARI... 'HARI TANPA KERETA'.....LELAKI MENZINA WANITA BOLEH LEPAS GITU AJE....KALAU HUDUD BARU TAU NASIBNYA...TAK NAK HUDUD ....NAK LEPASKAN HUKUM ORANG2 MACAM NI KE

Google tidak sekat sepenuhnya


KLIP video filem Innocence of Muslims tidak disekat sepenuhnya di Malaysia.



KUALA LUMPUR - Enjin carian internet Google telah menyekat akses klip video filem Innocence of Muslims yang menghina Nabi Muhammad S.A.W. dan agama Islam daripada ditonton oleh para pelayar laman YouTube di Malaysia sejak semalam.
Bagaimanapun, sekatan itu tidak menyeluruh kerana sehingga lewat malam tadi, pengguna pakej jalur lebar Maxis dan Celcom masih boleh mengakses klip video tersebut melalui telefon bimbit.
Filem tersebut tidak lagi boleh diakses oleh sebahagian pelayar internet setelah pihak Google Malaysia menyekat akses laman YouTube klip video kontroversi tersebut sebagai respons kepada desakan daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) pada Sabtu lalu yang mahu Google menarik balik klip video filem kontroversi itu.
Mana-mana pihak yang cuba melayari video itu dari alamat penyedia Internet Malaysia (IP) akan menerima mesej yang bertulis: 'Kandungan video ini tidak didapati di negara anda kerana aduan undang-undang. Maaf mengenai perkara ini.'
Pegawai Komunikasi dan Perhubungan Awam Google Malaysia, Zeffri Yusof mengesahkan video tersebut telah disekat di Malaysia.
"Kami diberitahu bahawa sebuah video adalah haram di negara ini, kami akan menyekat akses kepada video tersebut selepas pemeriksaan teliti," katanya.
Filem arahan Sam Bacile Nakoula, 52, berketurunan Mesir dari California, Amerika Syarikat (AS) itu yang disiar dalam laman YouTube telah mencetuskan kemarahan umat Islam di seluruh dunia yang mengadakan bantahan sejak Selasa lalu.
Dalam insiden berkaitan dengan filem itu, Duta AS, ke Libya, Chris Stevens bersama tiga pegawai AS lain maut pada Selasa lalu dalam serangan sekumpulan militan di Pejabat Konsulat AS di Benghazi.

Bomoh gila seks ditangkap



KIRI: Anggota JHEAINS menahan bomoh yang disyaki memperdayakan mangsa dengan amalan nikah batin di sebuah rumah di Kampung LBJ, Labu, Seremban semalam.



SEREMBAN – Taktik seorang bomoh memperdaya pesakitnya yang terdiri daripada golongan wanita untuk melakukan hubungan seks dengan alasan perubatan akhirnya memakan diri apabila dia ditahan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) di sebuah rumah di Kampung LBJ, Labu di sini semalam.
Sebelum melakukan hubungan seks dengan pesakitnya, lelaki berusia 48 tahun itu turut mengadakan upacara nikah batin dengan wanita berkenaan.
Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguatkuasaan JHEAINS, Husaini Mustafa berkata, lelaki terbabit ditahan kira-kira pukul 12.30 tengah hari di dalam sebuah bilik di rumah berkenaan ketika merawat seorang wanita berusia 23 tahun.
Katanya, ketika ditahan, lelaki berkenaan hanya berseluar dalam manakala wanita terbabit masih berpakaian lengkap.
“Serbuan itu dilakukan selepas kita menerima aduan daripada orang ramai dan risikan pegawai JHEAINS selama seminggu.
“Hasil daripada serbuan itu, kita menahan lelaki terbabit kerana disyaki mengamal nikah batin sebelum melakukan hubungan seks dengan pesakitnya dengan alasan untuk merawat wanita berkenaan,” katanya di sini semalam.
Beliau memberitahu, lelaki yang tinggal di Kuala Lumpur itu datang ke rumah terbabit untuk merawat seorang wanita yang menghadapi masalah mendapatkan anak.

“Kita dapati lelaki ini menggunakan ayat-ayat suci al-Quran untuk memperdaya mangsa melakukan hubungan seks dengannya dengan alasan salah satu cara untuk mengubati penyakit.
“Sebelum melakukan hubungan seks lelaki ini akan mengadakan upacara nikah batin dengan bayaran mas kahwin RM200 dengan alasan untuk menghalalkan hubungan tersebut,” jelasnya.
Menurutnya, dalam serbuan itu, pihaknya turut merampas beberapa buah kitab perubatan termasuk satu kitab suci al-Quran yang digunakan lelaki berkenaan ketika upacara nikah batin.
“Kita percaya lelaki ini sudah aktif di beberapa negeri sejak beberapa bulan yang lalu namun tiada mangsa yang tampil membuat aduan,” katanya.
Katanya, lelaki itu yang bekerja sendiri dan sudah berkeluarga kini ditahan untuk siasatan lanjut.
Tambahnya, kes itu disiasat mengikut Seksyen 49 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan kerana mencela agama Islam, Seksyen 50 kerana menggunakan ayat-ayat al-Quran secara salah dan Seksyen 77 kerana memikat dan melarikan wanita untuk tujuan seks.
Bagi setiap seksyen, tertuduh boleh dikenakan denda RM5,000 atau tiga tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.

Remaja OKU gagal bunuh diri

BULATAN menunjukkan tempat seorang remaja lelaki membaling kipas dan bingkai gambar (gambar kecil) sebelum dia mengugut untuk terjun dalam kejadian di Jalan Song, Kuching semalam.


KUCHING - Seorang remaja lelaki orang kelainan upaya (OKU) mengamuk dengan membaling kipas angin dan bingkai gambar dari tingkat tiga sebuah bangunan rumah kedai hingga merosakkan cermin sebuah kereta sebelum mengugut untuk terjun dalam kejadian di Jalan Song di sini semalam.
Bagaimanapun, tindakan polis yang dapat memujuk mangsa selepas berbual-bual selama satu jam dapat menyelamatkan remaja yang menghidap sindrom down berusia 19 tahun tersebut daripada berbuat demikian.
Kejadian pukul 9 pagi itu berlaku apabila remaja berkenaan dilihat berdiri di tingkap rumahnya yang terletak di tingkat tiga bangunan tersebut sebelum dia mula 'meragam'.
Jiran yang enggan dikenali memberitahu, remaja tersebut kemudian membaling kipas angin serta bingkai gambar ke bawah sebelum mengugut untuk terjun melalui tingkap rumahnya itu.
"Saya terkejut apabila terdengar bunyi barangan jatuh hingga merosakkan cermin depan sebuah kereta yang diletakkan di bawah.
"Makin lama makin banyak barang dibuang dan apabila ditinjau, saya lihat remaja itu menjerit-jerit mengugut untuk terjun manakala kipas dan beberapa bingkai gambar dibuang," ceritanya.

Tidak sanggup kembar dipisah



Keadaan Muaimin Azli (kanan) yang sering demam menyebabkan dia bersama abangnya, Muaiman (kiri) terus dirawat di Hospital Kuala Lumpur selepas menjalani pembedahan pada Julai lalu.



KUALA LUMPUR – Meskipun sudah mampu menjalani kehidupan normal, sepasang kembar Siam yang menjalani pembedahan maraton di Hospital Kuala Lumpur (HKL) di sini hampir dua bulan lalu masih tidak dibenarkan pulang ke rumah mereka di Johor.
Bapa kembar tersebut yang kini berusia 17 bulan, Azli Sabran berkata, hal tersebut disebabkan keadaan Muaimin yang kini memiliki kaki kanan sahaja sering menghidap demam berbanding abangnya, Muaiman yang sentiasa ceria.
Katanya, kedua-dua anaknya itu masih menggunakan saluran paip khas setiap kali mereka mahu membuang air besar selain memakan ubat-ubatan yang ditentukan oleh doktor.
“Saya lebih rela berada lebih lama di hospital untuk menjaga mereka kerana yang penting mereka mesti betul-betul sihat sebelum dibawa pulang ke rumah.
“Tentu sukar untuk kami berulang-alik dari Segamat ke sini sekiranya mereka memerlukan rawatan tertentu selepas dibawa pulang ke rumah,” katanya ketika ditemui Kosmo! di sini semalam.
Pasangan kembar itu mencatatkan sejarah tersendiri dalam dunia perubatan negara apabila mereka yang mempunyai tiga kaki, bercantum di bahagian tulang pinggul, berkongsi usus dan saluran kencing berjaya dipisahkan oleh sekumpulan pakar perubatan di HKL pada Julai lalu.
Pembedahan maraton yang memakan masa selama 24 jam itu dibiayai sepenuhnya oleh HKL.

Kepala pecah digilis empat kereta



ORANG ramai melihat anggota polis membungkus mayat Mohd. Rafiezudin yang terlibat dalam kemalangan di Kampung Saujana, Setiu kelmarin.



SETIU – Seorang pemuda terkilan apabila gagal menyelamatkan seorang pengawal keselamatan yang tercampak ke atas jalan raya sebelum lelaki itu maut selepas dilanggar dan digilis empat buah kenderaan dalam kemalangan di Kampung Saujana dekat sini kelmarin.
Kejadian pukul 10 malam itu menyebabkan Mohd. Rafiezudin Razali, (gambar kecil) 20, maut selepas mengalami kecederaan parah dengan otaknya bersepai manakala sebahagian kepalanya pecah. Seluruh badannya juga mengalami kecederaan parah.
Difahamkan, mangsa dalam perjalanan ke sebuah kedai runcit di Kampung Beris Tok Ku yang terletak kira-kira 50 meter dari rumahnya.
Saksi kejadian, Fathul Ammar Amsyar Hasbullah, 17, memberitahu, sebelum kejadian, dia yang menaiki sebuah kereta bersama dua rakannya berada di belakang motosikal yang ditunggang mangsa.
Katanya, mangsa kemudian tercampak ke tengah jalan selepas melanggar sebuah motosikal yang diletakkan di tepi jalan.
“Sebaik melihat mangsa tercampak, saya terus berhenti untuk membantunya selepas melihatnya mengerang kesakitan sambil memegang kepala.
“Namun, belum sempat saya bertindak, badan mangsa dirempuh dua buah kereta, masing-masing Perodua Viva dan Proton Saga dari arah Besut menyebabkan mangsa terseret sejauh kira-kira 10 meter,” ceritanya yang kesal tidak dapat membantu mangsa.

Mayat wanita bogel terapung di sungai



Anggota polis dan bomba mengusung mayat wanita yang ditemui di Sungai Moyog di Kampung Kodudungan, Jalan Terawih, Penampang semalam.



PENAMPANG - Seorang pemuda yang melintasi tepi Sungai Moyog berhampiran Kampung Kodudungan, Jalan Terawih dekat sini semalam terkejut melihat satu mayat wanita berbogel terapung di sungai tersebut.
Semasa ditemui pada pukul 10 pagi, mayat wanita berusia 20-an yang terapung tersebut tersangkut pada satu dahan pokok di tepi sungai berkenaan.
Sungai Moyog menjadi tumpuan kaki pancing dan penemuan mayat itu menggemparkan orang ramai yang berada di situ.
Seorang saksi yang enggan dikenali berkata, mayat wanita itu yang dipercayai sudah mati beberapa hari lalu mungkin dihanyutkan arus dari kawasan lain.
"Ini kali pertama kami menemui mayat di sungai ini dan perkara tersebut mengejutkan kami semua," katanya di sini.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Ratan Kumar Singh berkata, polis menunggu laporan bedah siasat mayat mangsa bagi mengetahui punca kematiannya.
Identiti mangsa juga belum diketahui.
Menurut beliau, polis buat masa ini mengklasifikasikan kematian mangsa sebagai kematian mengejut.

Gadis kilang campak bayi direman



PEKERJA kilang yang direman dibawa keluar dari Mahkamah Majistret
Petaling Jaya semalam bagi membantu siasatan kes mencampak bayi.



PETALING JAYA - Seorang ibu muda yang dipercayai tergamak mencampak bayinya hidup-hidup dari tingkat 3 Blok 1, Flat Desa Mentari di sini sebaik sahaja anaknya selamat dilahirkan direman sehingga Isnin ini bagi membantu siasatan kes perbuatan kejam itu.
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, perintah reman itu dikeluarkan oleh Majistret Mahkamah Petaling Jaya, Suraya Syawal pada pukul 11.30 pagi semalam.
"Mahkamah membenarkan suspek direman tujuh hari bermula hari ini (semalam) untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," kata beliau ketika dihubungi Kosmo!.
Menurut beliau, laporan bedah siasat ke atas mayat bayi yang cukup sifat itu mengesahkan mangsa mati akibat mengalami kecederaan serius di kepala.
"Bayi itu mengalami kecederaan teruk di kepala selepas dicampak dari tempat tinggi sebelum terhempas ke bawah," kata beliau.
Arjunaidi memberitahu, suspek yang berusia 20 tahun dan belum berkahwin itu melahirkan bayinya secara sendirian ketika dia berada seorang diri di rumah keluarganya.
Difahamkan bayi yang cukup bulan itu merupakan anak hasil hubungan suspek yang bekerja di sebuah kilang dengan teman lelakinya. Bagaimanapun, keluarga suspek tidak menyedari gadis itu mengandung.
Polis setakat ini tidak menyiasat atau menahan kekasih suspek kerana belum ada keperluan dengan kes bunuh yang dihadapi suspek wanita itu.
Suspek yang memakai baju T warna hitam, bertudung, berjaket merah jambu, berkain sarung batik, berstoking dan berselipar kelihatan bersahaja ketika diperintahkan ditahan reman oleh majistret.
Wanita itu yang tidak ditemani ahli keluarga ketika dibawa ke mahkamah masih dirawat di Pusat Perubatan Universiti Malaya.
Semalam akhbar melaporkan, seorang bayi perempuan ditemui mati dipercayai dicampak dari tingkat tiga flat Desa Mentari di sini.
Polis yang memeriksa mayat bayi itu kemudian menahan seorang gadis yang kelihatan lemah selepas dipercayai baru lepas bersalin di tingkat tiga blok 1 di rumah flat itu.
Ketika ditemui, bayi yang masih bertali pusat itu sudah tidak bernyawa lagi.

Dua firma Jepun tutup operasi


DUA penunjuk perasaan merosakkan sebuah pasar raya Jepun di Shenzhen, selatan China kelmarin.



BEIJING - Sekurang-kurangnya dua firma utama Jepun menggantung operasinya di China ekoran peningkatan protes anti-Jepun pada hujung minggu lalu, kata kedua-dua syarikat berkenaan semalam.
Kakitangan kilang Canon Inc. di bandar Zhoushan, dalam wilayah Guangdong di selatan China diberikan cuti dua hari bermula semalam selepas berlaku tunjuk perasaan yang berlaku di berpuluh-puluh buah bandar di negara berkenaan berhubung pembelian tiga kepulauan kecil oleh kerajaan Jepun.
Pulau-pulau berkenaan turut dituntut oleh Beijing.
"Notis yang diterima menyatakan kami diberikan dua hari cuti dan akan mula bekerja pada 19 September ini," kata seorang kakitangan kilang Canon.
Menurutnya, cuti tersebut diberikan "kerana hal ehwal dalaman" pihak pengurusan kilang tersebut.
Seorang kakitangan kilang firma Panasonic Corp. di bandar Zuhai yang terletak berdekatan Zhoushan pula memberitahu bahawa mereka diberikan cuti sehingga esok.
Pekerja Panasonic itu yang dikenali sebagai Liao menyatakan beberapa pekerja kilang berkenaan melancarkan mogok berhubung pemilikan tiga kepulauan kecil tersebut.


SEORANG penunjuk perasaan mengibarkan bendera China di depan Kedutaan Jepun di Beijing semalam.



Gugusan pulau berkenaan dikenali sebagai Diaoyu di China dan Senkaku di Jepun.
"Sekitar 12 pekerja China melancarkan mogok kerana isu kepulauan Diaoyu," kata Liao.
"Anda tahu, kami marah berhubung isu ini (pembelian kepulauan berkenaan oleh kerajaan Jepun," tambahnya.
Media Jepun pula melaporkan Canon menggantung operasinya di dua kilang lain di China semalam.
Media negara berkenaan menyatakan, peruncit Jepun, Muji telah menggantung jualan di beberapa kedainya di sini manakala beberapa kedai dan restoran berkaitan Jepun di bandar raya ini turut ditutup semalam.
Serangan ke atas beberapa kereta buatan Jepun dan kedai serta restoran berkaitan Jepun turut dilaporkan di sini dan beberapa bandar raya lain pada hujung minggu lalu.
Dalam usaha mengawal bantahan tersebut, polis dan media China semalam menggesa penunjuk perasaan supaya bertindak secara rasional dan mematuhi undang-undang serta mengelak daripada menyerang hartanah dan rakyat Jepun. - dpa

Hari tanpa kereta di Brussels



BEBERAPA orang mengayuh basikal di sebatang jalan raya di Brussels kelmarin.



BRUSSELS, Belgium - Beberapa batang jalan raya di bandar raya ini tidak dilalui sebuah kenderaan pun sempena Hari Bebas Kereta kelmarin.
Sejumlah orang berjalan, berbasikal, menunggang skuter dan memakai kasut roda semasa mereka melalui jalan tersebut.
Ia diadakan bagi menggalakkan orang ramai tidak menggunakan kereta ketika berada di kawasan bandar.
- Agensi

PM Zimbabwe temui cinta sebenar



TSVANGIRAI memegang tangan isterinya pada majlis perkahwinannya di sebuah stadium di Harare pada Sabtu lalu.



HARARE - Perdana Menteri Zimbabwe, Morgan Tsvangirai menyatakan, beliau telah menemui wanita yang sesuai untuk dijadikan isteri.
Beliau yang berusia 60 tahun berkahwin dengan tunangnya, Elizabeth Macheka yang berumur 35 tahun pada Sabtu lalu.
Ketika bercakap kepada para tetamu, beliau menyatakan selepas mengadakan temu janji dengan beberapa wanita, akhirnya beliau mendapati Macheka sesuai untuk dijadikan isteri.
Majlis perkahwinan itu diadakan di sebuah stadium di sini yang dihadiri kira-kira 2,000 orang.
Pada tahun lalu, Tsvangirai menceraikan Locar-dia Karimatsenga selepas 12 hari mereka berkahwin pada satu upacara perkahwinan tradisional.
Sebuah mahkamah pada Jumaat lalu bagaimanapun memutuskan bahawa Tsvangirai masih menjadi suami yang sah kepada Karimatsenga menyebabkan beliau mungkin didakwa kerana melakukan poligami berdasarkan undang-undang negara tersebut.
Bagaimanapun, undang-undang suku kaum membenarkan lelaki mengamalkan poligami.
Tsvangirai melangsungkan perkahwinan itu berdasarkan undang-undang suku kaum yang membenarkan lelaki berkahwin lebih daripada seorang wanita. - Agensi

Kedutaan AS dilempar bom petrol



BEBERAPA penunjuk perasaan membaling batu ke arah Kedutaan Amerika Syarikat di Jakarta semalam.



JAKARTA - Sejumlah penunjuk perasaan melontar bom petrol dan bertempur dengan polis Indonesia di luar Kedutaan Amerika Syarikat (AS) di sini semalam selepas tunjuk perasaan membantah sebuah filem yang menghina Nabi Muhammad SAW bertukar menjadi ganas.
Beratus-ratus orang di Indonesia menunjuk perasaan pada Jumaat dan Sabtu lalu kerana membantah filem bajet rendah, Innocence of Muslims yang menghina agama Islam tetapi bantahan tersebut berlangsung secara aman.
Namun, demonstrasi yang diadakan semalam bertukar ganas apabila sejumlah penunjuk perasaan melontar bom petrol dan melaungkan slogan anti-AS.
Polis pencegah rusuhan bertindak balas dengan menembak meriam air dan melepaskan tembakan amaran ke udara dalam usaha menyuraikan sekitar 700 penunjuk perasaan.
Anggota-anggota polis turut dilihat menendang dan menyeret beberapa penunjuk perasaan ketika asap hitam daripada bom-bom petrol itu menyelubungi udara.
Seorang anggota polis yang cedera di muka dibawa meninggalkan lokasi kejadian dengan menaiki ambulans.
"Amerika, Amerika pergi jahanam!" laung beberapa penunjuk perasaan dengan sebahagian mereka membawa sepanduk yang menyatakan, "hapuskan Amerika" dan "penggal kepala mereka yang menghina Islam".


BEBERAPA penduduk Islam membakar bendera Amerika Syarikat dan Israel di bandar Marawi, Pulau Mindanao semalam.



Sebelum ini, seorang lelaki yang dikatakan penulis skrip filem itu, Nakoula Basseley Nakoula mengaku dia membocorkan sebahagian kandungan filem itu disiarkan di laman YouTube.
Filem itu telah mencetuskan tunjuk perasaan di kebanyakan negara sejak Rabu lalu sehingga mengakibatkan tujuh orang terbunuh termasuk di Lebanon.
Pada minggu lalu, agensi berita melaporkan filem itu dihasilkan oleh sebuah kumpulan agama Kristian di AS yang dikenali sebagai Media for Christ.
Ia melaporkan filem tersebut diarahkan oleh seorang pengarah filem lucah, Alan Roberts yang berusia 65 tahun.
Roberts pernah mengarahkan filem lucah seperti Young Lady Chatterley II.
Filem bajet rendah itu yang mana para pelakonnya bertutur dengan menggunakan loghat AS menampilkan orang Islam sebagai tidak bermoral dan ganas.
Ia memperlekehkan Nabi Muhammad dan menyentuh tentang tema homoseks serta fidofilia.
Filem tersebut menunjukkan Nabi Muhammad tidur bersama beberapa wanita, bercakap mengenai pembunuhan kanak-kanak dan merujuk keldai sebagai "haiwan Islam yang pertama".
Beberapa tunjuk perasaan turut berlaku semalam di Yemen, India. Filipina, Pakistan dan penduduk Islam di London. - Agensi

No comments:

Post a Comment