Wednesday, September 19, 2012

KALAU DAH MACAM NI MASIH NAK NAFI HUKUM HUDUD...TAK...DAH MATI KENA REJAM...NI PENJARA...LEPAS DIPENJARA....KUAR ROGOL LAGI

Tertuduh kes sumbang mahram rayu jaga isteri
Wartawan Sinar Harian
19 September 2012
Tertuduh kes sumbang mahram rayu jaga isteri
Tertuduh mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan merogol anak tirinya berusia 18 tahun.
KUALA TERENGGANU - Seorang pembantu am dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas dakwaan melakukan sumbang mahram dengan anak tirinya pada Jun 2009 dan Mei lalu.

Tertuduh, 55, dari Kuala Berang, bagaimanapun mengaku tidak bersalah atas dua pertuduhan merogol mangsa yang baru berusia 18 tahun.

Berdasarkan pertuduhan pertama, tertuduh, didakwa pada 15 Jun 2009, kira-kira jam 10 malam, telah melakukan persetubuhan dengan mangsa, 18.

Manakala bagi pertuduhan kedua, dia didakwa melakukan perbuatan sama di lokasi sama pada 25 Mei lalu lebih kurang jam 5.55 petang terhadap anak sulung kepada empat beradik itu.

Dengan itu, tertuduh didakwa melakukan kesalahan di bawah Seksyen 376 (B) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman tidak kurang enam tahun penjara dan tidak lebih 20 tahun penjara dan sebatan jika disabitkan kesalahan.

Bagaimanapun, tertuduh yang berbaju lokap mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan atas kedua-dua pertuduhan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Zulfazliah Mahmud di hadapan Hakim Wan Fadhilah Nor Wan Idris manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Terdahulu, tertuduh merayu mahkamah membenarkan dia diikat jamin dengan alasan dia perlu menjaga isteri pertama yang tidak sihat serta terpaksa menanggung anak-anak yang masih kecil.

Pada masa sama, tertuduh turut berjanji tidak akan sesekali menjejakkan kaki ke rumah isteri keduanya iaitu ibu kepada mangsa selagi kes tersebut masih tidak selesai.

Selepas mempertimbangkan rayuan tertuduh, Wan Fadhilah kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM16,000 oleh seorang penjamin dan menetapkan 21 Oktober depan sebagai tarikh sebutan semula kes.

Janin ditemui di tangga kuarters KLIA


SAIFUL NIZAM menunjukkan tempat janin yang ditemuinya
di atas tangga di kuarters KLIA, Nilai.


NILAI - Seorang kakitangan Jabatan Imigresen terkejut apabila menemui janin manusia di tangga tingkat satu sebuah blok kuarters KLIA dekat Nilai semalam.
Saiful Nizam Abas, 40, berkata, dia ternampak janin itu ketika keluar dari rumah berhampiran lokasi kejadian untuk mengambil seorang kanak-kanak yang dijaga oleh isterinya.
"Sebaik sahaja membuka pintu rumah, saya terkejut melihat beberapa tompokan darah di lantai berhampiran tangga untuk naik ke tingkat atas.
"Saya ikut kesan tompokan darah itu sebelum ternampak objek yang bergulung seperti janin manusia," katanya ketika ditemui di sini semalam.
Katanya, selepas memaklumkan perkara itu kepada jiran, dia kemudian segera menghubungi polis.
Jelasnya, dia difahamkan oleh jururawat Klinik Kesihatan Kuarters KLIA yang tiba di lokasi bagi membantu siasatan, berdasarkan pemerhatian awal ia janin manusia berusia dalam lingkungan tiga bulan.
Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd. Yusof Awang berkata, polis masih menyiasat kejadian itu dan sedang menunggu keputusan forensik daripada Hospital Tuanku Ja'afar Seremban.
Beliau berkata, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Keseksaan iaitu menyembunyikan kelahiran dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu, diminta menghubungi mana-mana balai polis berhampiran atau Ibu Pejabat Polis Daerah Nilai di talian 06-758 3222.

Gadis kilang campak bayi direman



PEKERJA kilang yang direman dibawa keluar dari Mahkamah Majistret
Petaling Jaya semalam bagi membantu siasatan kes mencampak bayi.



PETALING JAYA - Seorang ibu muda yang dipercayai tergamak mencampak bayinya hidup-hidup dari tingkat 3 Blok 1, Flat Desa Mentari di sini sebaik sahaja anaknya selamat dilahirkan direman sehingga Isnin ini bagi membantu siasatan kes perbuatan kejam itu.
Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, perintah reman itu dikeluarkan oleh Majistret Mahkamah Petaling Jaya, Suraya Syawal pada pukul 11.30 pagi semalam.
"Mahkamah membenarkan suspek direman tujuh hari bermula hari ini (semalam) untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," kata beliau ketika dihubungi Kosmo!.
Menurut beliau, laporan bedah siasat ke atas mayat bayi yang cukup sifat itu mengesahkan mangsa mati akibat mengalami kecederaan serius di kepala.
"Bayi itu mengalami kecederaan teruk di kepala selepas dicampak dari tempat tinggi sebelum terhempas ke bawah," kata beliau.
Arjunaidi memberitahu, suspek yang berusia 20 tahun dan belum berkahwin itu melahirkan bayinya secara sendirian ketika dia berada seorang diri di rumah keluarganya.
Difahamkan bayi yang cukup bulan itu merupakan anak hasil hubungan suspek yang bekerja di sebuah kilang dengan teman lelakinya. Bagaimanapun, keluarga suspek tidak menyedari gadis itu mengandung.
Polis setakat ini tidak menyiasat atau menahan kekasih suspek kerana belum ada keperluan dengan kes bunuh yang dihadapi suspek wanita itu.
Suspek yang memakai baju T warna hitam, bertudung, berjaket merah jambu, berkain sarung batik, berstoking dan berselipar kelihatan bersahaja ketika diperintahkan ditahan reman oleh majistret.
Wanita itu yang tidak ditemani ahli keluarga ketika dibawa ke mahkamah masih dirawat di Pusat Perubatan Universiti Malaya.
Semalam akhbar melaporkan, seorang bayi perempuan ditemui mati dipercayai dicampak dari tingkat tiga flat Desa Mentari di sini.
Polis yang memeriksa mayat bayi itu kemudian menahan seorang gadis yang kelihatan lemah selepas dipercayai baru lepas bersalin di tingkat tiga blok 1 di rumah flat itu.
Ketika ditemui, bayi yang masih bertali pusat itu sudah tidak bernyawa lagi.

 
Apa yang telah terjadi di negara kita? Kejam!!!


PETALING JAYA: Kejam apabila seorang bayi perempuan yang cukup sifat dicampak dari tingkat tiga sebuah apartmen 11 tingkat ke kawasan tempat letak kereta Blok 1, Apartmen Desa Mentari, di sini, kira-kira jam 11 pagi, semalam

Suspek campak anak dihantar kaunseling

SHAH ALAM: Suspek wanita pekerja kilang yang dipercayai mencampakkan bayi baru dilahirkannya di Blok 1, Apartmen Desa Mentari, Petaling Jaya, Ahad lalu akan dirujuk ke hospital bagi menjalani sesi kaunseling.
Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohamad Adnan Abdullah berkata, suspek yang berusia 21 tahun dan belum berkahwin itu kini ditahan di wad Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) dan direman hingga Ahad ini bagi membantu siasatan.

Katanya, beberapa saksi kejadian turut dipanggil bagi merekodkan kenyataan.
“Berdasarkan siasatan awal, bayi terbabit meninggal dunia kerana kecederaan parah di kepala.

“Kami sedang menunggu laporan bedah siasat daripada pihak hospital bagi memastikan sama ada bayi berkenaan masih hidup sebelum dia dicampak,” katanya kepada pemberita dalam sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, di sini semalam.

Mohamad Adnan berkata, polis juga percaya bayi terbabit yang sihat tubuh badan dan cukup sifat dilahirkan ibunya ketika bersendirian di rumah.
Katanya, polis turut memburu bapa bayi terbabit yang juga teman lelaki suspek bagi membantu siasatan.

“Setakat ini kami belum kenal pasti siapa bapa kandung bayi berkenaan. Apabila sudah dikenal pasti, dia akan dipanggil bagi merekodkan kenyataan,” katanya.

Bomoh nikah batin didakwa



KEADAAN Mohd. Sombas ketika ditahan oleh JHEAINS dalam serbuan di sebuah rumah di Kampung LBJ, Labu kelmarin.



SEREMBAN - Seorang lelaki yang diberkas berhubung dakwaan memperdayakan wanita untuk tujuan seks dilepas tanpa dibebaskan dengan bon jaminan sebanyak RM15,000 bagi empat kes berasingan di Mahkamah Tinggi Syariah dan Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam.
Bon jaminan itu dikenakan terhadap Mohd. Sombas Abdullah, 48, sementara menunggu keempat-empat pertuduhan di bawah Enakmen Jenayah Syariah 1992 Negeri Sembilan dibacakan terhadapnya pada 9 Oktober depan.
Di Mahkamah Tinggi Syariah, Mohd. Sombas dikenakan bon jaminan RM12,000 dengan enam penjamin kakitangan awam atas tiga kesalahan mengikut Seksyen 49, 50 dan 52 Enakmen Jenayah Syariah 1992 Negeri Sembilan.
Hakim Syarie Abu Zaky Mohamad mengeluarkan perintah bon jaminan tersebut bagi kesalahan mencela agama Islam, mempermain ayat suci al-Quran dan hadis serta melakukan perbuatan ajaran salah.
Sementara itu, di Mahkamah Rendah Syariah, Hakim Syarie Hamizan Mohd. Nor mengenakan bon jaminan RM3,000 terhadap Mohd. Sombas dengan dua penjamin kakitangan awam.
Lelaki yang mendakwa dirinya sebagai bomoh itu disiasat mengikut Seksyen 77 Enakmen Jenayah Syariah 1992 Negeri Sembilan iaitu memperdaya serta melarikan wanita untuk tujuan seks.
Pendakwa Syarie Kanan, Wan Mohd. Helmi Masran dan Zulzaidi Mahmod dari Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) mengendalikan kesemua kes yang dikenakan terhadap tertuduh manakala Mohd. Sombas tidak diwakili peguam.
Mohd. Sombas yang sudah berkeluarga gagal membayar bon jaminan tersebut. Tiada ahli keluarga tertuduh kelihatan di mahkamah. Malam tadi tertuduh ditahan di lokap Ibu Pejabat Polis Daerah Nilai sebelum dia kemudian ditahan di penjara.
Kosmo! semalam melaporkan seorang bomoh yang didakwa memperdaya pesakitnya yang terdiri daripada wanita untuk melakukan hubungan seks dengan alasan perubatan terperangkap apabila dia ditahan oleh JHEAINS di sebuah rumah di Kampung LBJ, Labu di sini kelmarin.
Sebelum melakukan hubungan seks dengan pesakitnya, lelaki itu didakwa turut mengadakan upacara nikah batin dengan wanita berkenaan.

Abang Som dilepas dengan bon jaminan

SEREMBAN: Seorang penganggur dilepaskan tanpa dibebaskan dengan bon jaminan RM15,000 sementara menunggu didakwa atas empat pertuduhan mengikut Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan 1992 di dua Mahkamah Syariah, di sini, semalam.
Mohd Sombhas Abdullah atau dikenali sebagai Abang Som, 48, dibawa ke mahkamah oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan (JHEAINS) bagi memohon jaminan untuk membolehkan pendakwaan meneruskan siasatan berhubung empat kesalahan iaitu mempermainkan ayat al-Quran serta hadis, mencela dan menghina agama Islam, melakukan perbuatan atau ajaran yang salah dan memikat atau menahan dengan niat jahat perempuan bersuami atau anak dara.

Hakim Syarie, Abu Zaky Mohammad ketika melepas tanpa membebaskan Mohd Sombhas dengan jaminan itu bagi empat pertuduhan di Mahkamah Tinggi Syariah dan Mahkamah Rendah Syariah turut menetapkan lapan penjamin iaitu enam daripada kakitangan awam biasa manakala dua penjawat awam dengan Gred 54.
Mohd Sombhas akan dituduh mengikut Seksyen 49 Enakmen Jenayah Syariah Negeri Sembilan 1992 iaitu mempermainkan ayat al-Quran serta hadis, Seksyen 50, mencela dan menghina agama Islam dan Seksyen 52, iaitu perbuatan atau ajaran salah serta Seksyen 77 akta sama, memikat atau membawa pergi atau menahan dengan niat jahat perempuan bersuami atau anak dara. Pendakwaan dilakukan Pendakwa Raya Syarie Kanan, Wan Mohd Helmi Masran dan Zulzaidi Mahmod manakala Mohd Sombhas tidak diwakili peguam. Terdahulu, Wan Mohd Helmi menawarkan jaminan RM5,000 bagi setiap pertuduhan dengan dua penjamin terdiri daripada penjawat awam.

“Saya yakin dan percaya kes Mohd Sombhas mendapat publisiti meluas di media elektronik dan cetak, berikutan itu masyarakat awam menanti keputusan daripada kes ini. “Malah, tindakan suspek yang menjadikan agama sebagai bahan gurauan harus dipandang serius selain menggunakan agama untuk kepuasan seks,” katanya. Dalam rayuannya, Mohd Sombhas meminta jaminan dikurangkan berikutan tiada pekerjaan dan memohon mahkamah membenarkan penjamin terdiri daripada ahli keluarganya. Bagaimanapun, Abu Zaky membenarkan wang jaminan dikurangkan RM4,000 bagi setiap pertuduhan dan dua penjamin terdiri daripada penjawat awam. Dalam prosiding berasingan di Mahkamah Rendah Syariah, di sini, di hadapan Hakim Syarie, Hamizan Mohd Nor, Mohd Sombhas dilepaskan dengan bon jaminan sebanyak RM3,000 dengan dua penjamin terdiri daripada penjawat awam.

Kedua-dua mahkamah menetapkan 9 Oktober depan tarikh pertuduhan.
Semalam, akhbar ini melaporkan seorang bomoh tradisional ditahan dipercayai terbabit dalam memperdaya pesakitnya terdiri golongan wanita untuk melakukan hubungan seks dengan alasan perubatan.

Malah, bomoh ini dipercayai melakukan kegiatan nikah batin dengan menikahkan dirinya sendiri apabila dia menjadi kadi serta saksi selain mengambil upah RM200 daripada mangsa.

Gadis dirogol lelaki kemaruk seks dalam bilik air

Posted on the September 19th, 2012 under Jenayah by admin
Mangsa diheret dari bilik tidurnya sebelum dirogol dalam bilik air.
KUALA LIPIS – Berikutan tidak mampu mengawal nafsu serakah, seorang lelaki sanggup menceroboh rumah seorang gadis sunti di Kampung Gemunchor, di sini, kira-kira jam 10 malam kelmarin.
Lebih menyayat hati, suspek bersama dua rakan sanggup mengikat ibu gadis terbabit sebelum mengheret mangsa yang berusia 17 tahun ke dalam bilik air lalu merogolnya.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, sebelum kejadian berlaku, suspek bersama dua rakannya dipercayai pergi ke rumah mangsa dengan menaiki sebuah kereta.
“Suspek dan dua rakannya menaiki sebuah kereta dan berhenti di hadapan rumah mangsa sebelum memecah masuk melalui pintu belakang yang tidak berkunci.
“Suspek kemudiannya mengikat ibu mangsa di bahagian dapur sebelum mengheret mangsa yang ketika itu berada di rumah tamu ke bilik air untuk merogolnya,” katanya, di sini, semalam.
Abdul Razak berkata, selepas merogol mangsa, suspek bertindak merampas gelang tangan emas milik ibu mangsa sebelum melarikan diri.
“Namun dalam keadaan tergesa-gesa, gelang tangan itu terjatuh di pekarangan rumah mangsa. Mangsa kemudiannya bertindak berlari ke rumah kakaknya yang terletak kira-kira 500 meter untuk meminta pertolongan,” katanya.
Abdul Razak berkata, mangsa kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Lipis untuk membuat laporan polis sebelum dihantar ke hospital bagi mendapatkan rawatan susulan.
“Berdasarkan siasatan awal daripada mangsa dan ibunya, polis percaya suspek mengenali keluarga terbabit. Ibu mangsa juga dipercayai dapat mengecam suspek berdasarkan bentuk tubuhnya.
“Polis giat mengesan suspek yang dipercayai tinggal berhampiran dengan rumah mangsa,” katanya.
Manakala, mangsa pula menerima rawatan di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah, Temerloh, akibat cedera selepas bergelut dengan suspek.
Acu parang
Sementara itu, nenek mangsa yang mahu dikenali sebagai Wan ketika ditemui Sinar Harian memberitahu, dia turut berada dalam sebuah bilik di rumah sama ketika kajadian itu berlaku.
Wan berkata, anaknya berada di dapur, sementara cucunya pula sedang mengemas pakaian dalam bilik tidur kerana mahu kembali ke asrama sekolahnya, semalam.
Kemudian dia dikejutkan dengan kekecohan di ruang dapur sebelum mendengar anak dan cucunya meminta tolong.
“Saya keluar dari bilik selepas mendengar suasana kecoh di dapur sebelum melihat dua lelaki sedang mengacukan golok ke leher anak saya. Kemudian, saya nampak seorang lagi lelaki mengheret cucu keluar dari bilik dan dibawa ke bilik air,” katanya.
Menurutnya, akibat ketakutan, dia masuk ke dalam bilik sebelum menolak katil ke pintu untuk menghalang penjenayah masuk.
“Penjenayah itu menendang pintu bilik, tapi tak dapat membukanya. Ketika itu, saya masih dengar jeritan anak dan cucu meminta tolong. Saya hanya mampu menangis sambil berdoa supaya keluarga tidak diapa-apakan penjenayah itu,” katanya.
Mangsa pengsan
Wan berkata, lebih kurang 15 minit kemudian, keadaan kembali tenang apabila semua penjenayah melarikan diri. Menurutnya, dia memberanikan diri keluar dari bilik untuk melihat anak dan cucunya.
“Ketika keluar, saya dapati anak saya sedang menangis, manakala cucu sudah tiada dalam rumah kerana keluar meminta bantuan kakaknya yang tinggal berhampiran,” katanya.
Manakala, kakak mangsa yang enggan dikenali berkata, adiknya berlari dalam keadaan separuh bogel ke rumahnya untuk meminta pertolongan.
“Saya mendengar jeritan adik meminta tolong dan memberitahu dia bersama ibu jadi mangsa rompakan. Namun saya terkejut apabila melihat dia dalam keadaan separuh bogel dan memberikan sehelai kain batik untuk dipakai sebelum dia pengsan di rumah saya,” katanya.
Sinar Harian difahamkan seorang daripada suspek adalah bekas banduan berusia dalam lingkungan 50-an yang pernah menjalani hukuman penjara atas kesalahan rogol. Lelaki itu dikatakan sudah mengamati pergerakan mangsa ketika bertemu di sebuah kenduri beberapa hari sebelum kejadian .
Sinar

No comments:

Post a Comment