Sunday, October 7, 2012

DAH 12 TAHUN...KALAU DIREJAM AGAK2 BERAPA KALI...KALAU DIROTAN...AGAK DAH BERAPA RIBU KALI...MASING2 SOK JAWAB JE LAH...DIAKHIRAT NANTI....ALLAH TAHU KECELAKAAN BAGI MANUSIA...SERTA KEBAHAGIAAN BAGI MANUSIA...ITU LAH HUKUM ALLAH...ALLAH MAHA BIJAK SANA...HUKUMNYA MENDIDIK SERTA MENGHUKUM

Hanya jadi pemuas nafsu

Oleh NORIAH IDRIS dan FIRDAUS SAHAT
nori@hmetro.com.my

NADIA... setia menunggu untuk dijadikan isteri kedua.
NADIA... setia menunggu untuk dijadikan isteri kedua.
KUALA LUMPUR: Dia hanya gadis naif berasal dari sebuah kampung di utara Semenanjung. Tanpa kelulusan tinggi, Nadia yang ketika itu berusia 21 tahun berhijrah ke ibu kota untuk mencuba nasib sebagai pekerja kilang.
Bagaimanapun, tidak sampai dua bulan di Kuala Lumpur, perkenalannya dengan ahli perniagaan, Zahrain, 53, mengubah kehidupannya untuk bakal bergelar ‘penghuni neraka’.
Diberi duit poket RM5,000 sebulan seperti gaji eksekutif muda dan disediakan rumah serta kereta, Nadia nekad berhenti kerja 12 tahun lalu, semata-mata inginkan kemewahan dan keselesaan hidup selepas lelaki itu berjanji menjadikannya isteri kedua.

Namun janji tinggal janji. Impiannya untuk menjadi suri hidup lelaki kaya itu belum kesampaian, sebaliknya dia hanya dijadikan pemuas nafsu sejak 12 tahun lalu.

Setiap kali diajukan soalan berkaitan perkahwinan, pelbagai alasan diberikan Zahrain seperti belum bersedia dan minta bersabar.

PERKARA NI BERAT...BOLEH BAWA SYIRIK...TAKUT PADA MANUSIA(ISTERI)...DALAM MASA YANG SAMA SELAMBA LANGGAR HUKUM ALLAH IAITU BERZINA

Jangan jadi lelaki ‘teringin tapi takut’



KUALA LUMPUR: Jika dalam bola sepak Inggeris ada frasa ‘Road to Wembley’ atau laluan ke Wembley, perlakuan sumbang segelintir lelaki kaya yang beristeri tetapi pada masa sama menyimpan kekasih gelap sebagai pemuas nafsu disifatkan sebagai tindakan sengaja menempah laluan ke neraka atau ‘Road to hell’.
Pakar motivasi, Datuk Mohd Zawawi Yusoh berkata, golongan itu layak dilabel lelaki 3T iaitu teringin tapi takut - merujuk kepada mereka yang ingin berkahwin lain tetapi takut kepada isteri pertama.

Katanya, sepatutnya golongan lelaki miang itu takutkan Allah kerana jelas perbuatan berkenaan satu daripada dosa besar yang dilaknat Tuhan.
“Jangan lakukan perbuatan terlarang itu untuk memuaskan nafsu. Berbuat sesuatu secara curi-curi dan haram memang seronok. Syaitan seolah-olah bermaharajalela sehingga menghalang mereka melunaskan nafsu melalui saluran betul.

“Pasangan sebegini jika melakukan perbuatan itu secara berterusan sepanjang hidup, mereka sebenarnya membina dosa dengan menanggung risiko, sekali gus menggalakkan aktiviti tidak bermoral berlaku dalam masyarakat.

“Perbuatan silap langkah berlaku sekali saja dalam hidup, tetapi jika terus berulang kali melakukannya itu bukan silap langkah tetapi sengaja.
“Jika berterusan dilakukan ia bukan lagi kesilapan, tetapi disengajakan dengan memilih cara hidup salah serta menidakkan syariat Islam.

“Untuk itu, elakkan perkara buruk daripada berterusan dengan bernikah mengikut apa disyariatkan Allah menerusi institusi perkahwinan sah.
“Bagi perempuan pula, jika melakukan permulaan yang kotor, dibimbangi akan berlaku gejala sosial lain seperti membuang atau membunuh bayi tidak berdosa serta masalah lain berkaitan,” katanya.

Beliau mengulas laporan muka depan Metro Ahad hari ini mengenai kesanggupan segelintir wanita menjadi perempuan simpanan dan ditaja lelaki kaya semata-mata inginkan kemewahan hidup di ibu kota.

Mohd Zawawi berkata, mereka perlu segera bertaubat kerana perbuatan itu menyalahi hukum agama dan adat Melayu, selain memalukan keluarga.

Bagi lelaki berkenaan pula, katanya, perbuatan tidak bertanggungjawab itu wajar ditegur, terutama di kalangan mereka yang mengetahuinya, supaya tidak berterusan.

“Sikap buta agama menyebabkan penyelewengan akidah. Dia mempunyai kewangan mencukupi dan boleh berkahwin dengan wanita simpanan tetapi mengapa meneruskan perbuatan itu, sedangkan dia boleh menyimpannya secara halal iaitu menerusi perkahwinan sah.

“Kalau takut bini, jangan buat. Kalau nak buat juga, takutkan Allah dan kahwin dengan wanita itu. Itu yang sepatutnya dilakukan lelaki kaya seumpama itu,” katanya.

Beliau berkata, jika pasangan berkenaan terus melakukan dosa dan kemudian meninggal dunia tanpa sempat bertaubat dan memohon ampun daripada Allah, mereka akan menjadi ahli neraka.

“Perempuan yang merelakan dirinya disimpan dan digunakan secara sukarela memang sengaja mencipta dosa. Sedar dan bertaubat serta berhenti melakukan perbuatan terkutuk itu dengan kembali ke jalan Allah.

“Allah Maha Pengampun dan memaafkan hamba-Nya jika mereka benar-benar bertaubat, kerana menghentikan perbuatan zina akan mengelak diri daripada terus mencipta dosa besar secara berterusan,” katanya.

Ketagih bertukar ‘suami gelap’



KUALA LUMPUR: Jika Nadia dijadikan perempuan simpanan selepas dijanji untuk dijadikan isteri kedua, Lina, 28, pula sebaliknya.
Wanita ini seakan-akan ketagih menjadi pemuas nafsu orang kenamaan dan ahli perniagaan serta tidak kisah bertukar-tukar pasangan asalkan dibuai kemewahan hidup.

Kini, Lina langsung tidak bekerja tetapi dihadiahkan sebuah kereta, disediakan rumah sewa dan turut diberi duit poket RM8,000 sebulan oleh seorang ahli perniagaan.

Menurutnya, dia terbabit dalam kancah maksiat sebaik tamat pengajian di universiti awam, beberapa tahun lalu.

Selepas menamatkan pengajian, Lina menghadiri pelbagai temu duga kerja hinggalah dia bertemu usahawan berjaya, Khairil (bukan nama sebenar) yang cuba memikatnya untuk dijadikan wanita simpanan.

‘Ia satu kesilapan jujur’

Oleh RUDY IMRAN SHAMSUDIN
imran@hmetro.com.my

ALBUM... kesalahan dalam ucapan penghargaan.
ALBUM... kesalahan dalam ucapan penghargaan.
KUALA LUMPUR: Penyanyi popular, Shazrina Azman, 30, atau Mizz Nina memohon maaf berhubung kesilapan membabitkan ucapan penghargaan dalam album terbarunya, Take Over, yang dipasarkan Mei lalu.
Kesilapan sewaktu merakam rasa syukur terhadap kelahiran album terbabit dan disiarkan dalam kulit album Take Over mencetuskan kontroversi apabila perkataan yang sepatutnya ditulis Allah SWT dicatat sebagai Allah SAW.

Kesilapan itu berlaku dalam ayat ‘I would like to say thank you to Allah SAW (saya ingin mengucapkan syukur kepada Allah SAW).
Walaupun album itu sudah lama dipasarkan, kesilapan dilakukan pihak pengurusan Mizz Nina dibangkitkan apabila ia dicalonkan dalam Anugerah Industri Muzik ke-19 (AIM19) bagi kategori Cover Album Terbaik.

Akibat kesilapan itu, Mizz Nina menerima kecaman daripada peminat berita hiburan tempatan, seterusnya mempertikaikan pencalonan album berkenaan.

Ketika dihubungi, Mizz Nina enggan mengulas panjang mengenai perkara terbabit, tetapi dengan rendah hati mengakui ia ‘satu kesilapan jujur’.
“Saya memohon maaf atas kesilapan yang berlaku dan akan memastikan kesilapan sama tidak berulang lagi,” katanya yang kini tampil dengan single terbaru, Summer Burning.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Penganjuran AIM19, Rosmin Hashim menjelaskan, pihaknya tidak menyedari isu dibangkitkan ketika pencalonan album berkenaan.
“Setahu saya, sewaktu proses penjurian, tiada juri membangkitkan isu berkenaan dan pada kami, ini kali pertama pihak AIM mendengar mengenai kesilapan yang berlaku,” katanya.

Begitupun, kata Rosmin, sepanjang pengadilan dibuat membabitkan kategori Cover Album Terbaik AIM19, pihak juri melihat daripada sudut teknikal, termasuk reka letak dan foto dihasilkan penyanyi dalam album dipertandingkan.

“Ia satu kategori di mana penilaian dibuat secara teknikal dan juri tidak melihat perkataan yang tertera pada kulit album, termasuk lirik mahupun kata-kata penghargaan.

“Disebabkan itu, kesilapan dilakukan Mizz Nina sehingga dijadikan isu tidak disedari mereka,” katanya.

Usah salahkan lelaki sahaja

KUALA LUMPUR: “Saya banyak menerima kes suami mempunyai perempuan simpanan. Kita tidak boleh salahkan lelaki sepenuhnya kerana dalam kes tertentu, si isteri terikat dengan kerjaya atau terlalu sibuk menguruskan perniagaan.
“Ini menyebabkan layanan isteri kepada suami menjadi hambar dan membuatkan si suami tergerak untuk mencari perempuan lain dan ‘menyimpan’ mereka,” kata kaunselor berdaftar, Hushim Salleh.

Hushim berkata, sesetengah masalah pula datang daripada isteri yang tidak membenarkan suami berkahwin lain.
“Jika suami mampu daripada segi kewangan dan boleh memikul tanggungjawab, kenapa tidak benarkan mereka berkahwin lain? Ini lebih baik daripada mereka terus menerus melakukan zina dan dosa besar.

“Seperti kebanyakan kes yang saya kendalikan, si suami mampu berkahwin lain. Bagaimanapun, kerana sayangkan isteri pertama dan terpaksa mengikut kehendaknya yang tidak membenarkan suami berkahwin lagi, membawa golongan Adam ke lembah maksiat,” katanya.

Selain itu, statistik menunjukkan masalah sosial itu yang boleh meruntuhkan sistem perkahwinan wujud pada 2000 dan ia berlanjutan sehingga kini.
Menurut Hushim, apabila zaman semakin moden, masalah sosial yang sukar dibendung seperti ini akhirnya menjadi ikutan atau ‘trend’ bagi golongan berada.

“Pada pendapat saya, masalah menyimpan wanita menjadi seperti trend bagi golongan ini. Apabila seorang daripada kenalan mereka ada teman wanita, rakan lain tidak mahu mengalah. Ini terjadi apabila ego si lelaki melebihi imannya.
“Tidak salah jika saya katakan mereka lebih mengutamakan dunia dan bukan akhirat gara-gara iman yang nipis. Namun, tidak semua usahawan atau orang kaya mempunyai tabiat seperti ini,” katanya.

Hushim berkata, semestinya perbuatan seperti ini dosa besar yang harus dielakkan.

Parti liar siswa diserbu

Oleh MUHAMMAD APENDY ISSAHAK
apendy@hmetro.com.my

SERBU... antara remaja ditahan dalam serbuan di sebuah rumah kedai yang dipercayai menganjurkan parti liar.
SERBU... antara remaja ditahan dalam serbuan di sebuah rumah kedai yang dipercayai menganjurkan parti liar.
PETALING JAYA: Mengejutkan apabila sekumpulan remaja, termasuk pelajar kolej swasta, berpakat menganjurkan parti liar yang menyajikan dadah dan seks di sebuah rumah kedai tiga tingkat di Damansara, di sini, yang turut diubahsuai menjadi disko mini, semalam.
Kegiatan mereka terbongkar selepas premis itu diserbu pihak berkuasa awal pagi.
Dalam serbuan jam 3 pagi, 27 lelaki dan lima wanita berusia antara 19 hingga 26 tahun yang kebanyakannya berada dalam keadaan khayal, dicekup.

Serbuan terhadap disko mini yang dipercayai beroperasi sejak dua bulan lalu dijalankan hasil intipan tiga hari oleh Bahagian Siasatan Jenayah Maksiat, Perjudian dan Kongsi Gelap (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, selepas mendapat maklumat awam mengenai kegiatan tidak bermoral di premis berkenaan.

Sepasukan polis dengan kerjasama Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) yang menyerbu premis terbabit terpaksa memecahkan jeriji besi pintu utama yang dikunci dari dalam sebelum ke tingkat tiga yang dijadikan ruang untuk berhibur.

GRO meringkuk dalam kabinet

Oleh ZAITIE SATIBI
am@hmetro.com.my

CUBA SOROK... seorang GRO ditemui dalam kabinet dalam serbuan Unit ATIP Bukit Aman di pusat karaoke di Seri Kembangan.
CUBA SOROK... seorang GRO ditemui dalam kabinet dalam serbuan Unit ATIP Bukit Aman di pusat karaoke di Seri Kembangan.
SERI KEMBANGAN: Seorang pelayan pelanggan (GRO) sebuah pusat karaoke di Taman Pinggiran Putra, di sini, cuba bersembunyi dalam kabinet sebelum ditemui dalam keadaan meringkuk ketika pusat hiburan itu diserbu Unit Anti Pemerdagangan Orang (ATIP) Bukit Aman, malam kelmarin.
Dalam serbuan jam 10.55 malam, 23 wanita warga Thailand, China dan Vietnam berusia 19 hingga 30 tahun ditahan selepas didapati menyalahguna pas lawatan sosial dengan bekerja sebagai GRO di pusat karaoke yang beroperasi sejak Januari tahun ini.
Ketua Unit ATIP Bukit Aman, Deputi Superintendan Nor Omar Sappi berkata, wanita terbabit yang bertubuh kecil cuba mengambil kesempatan menyorok dalam kabinet menempatkan pemain set karaoke ketika anggota unit berkenaan sibuk memeriksa premis itu.

Menurutnya, pusat karaoke itu didapati berselindung atas nama hiburan keluarga tetapi disyaki turut menawarkan khidmat seks pada kadar RM160.

“Serbuan dilakukan hasil maklumat awam yang mendakwa wujud aktiviti eksploitasi seks membabitkan wanita warga asing.

“Malah, ketika serbuan, dua pelanggan lelaki tempatan sedang melakukan hubungan seks di bilik yang disediakan khas di premis lain, 50 meter dari pusat karaoke,” katanya.

Nor Omar berkata, pelanggan yang mahu mendapatkan khidmat seks akan membuat rundingan di kaunter bagi memilih wanita diingini sebelum dibawa ke premis lain yang menempatkan enam ranjang dan dijaga seorang pekerja.

“Pekerja terbabit akan memberi kunci bilik ranjang itu kepada pelanggan terbabit apabila dimaklumkan pihak kaunter selepas bayaran dibuat.

“Pelanggan karaoke juga disediakan khidmat GRO warga asing yang akan melayan mereka mulai jam 8 malam hingga 4 pagi untuk setiap bilik mengikut pakej tertentu pada harga antara RM500 hingga RM1,000,” katanya.

Beliau berkata, siasatan mendapati pusat karaoke terbabit turut beroperasi tanpa lesen dan pernah dua kali diserbu sebelum ini, tetapi pengusahanya masih tidak serik apabila meneruskan aktiviti persundalan di sebalik pusat hiburan.

“Oleh itu, kami turut menahan 14 pelanggan dan lima pekerja untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan.

“Dua GRO yang ditahan ketika melakukan seks dengan pelanggan pula akan didakwa mengikut Seksyen 12, Akta ATIP 2007,” katanya.

Krisis keluarga punca gadis 12 tahun liar

Oleh KALIDEVI MOGAN KUMARAPPA
kalidevi@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Akibat tabiat si bapa yang gemar memukul ibunya, anak perempuan pasangan berkenaan berusia 12 tahun menunggang motosikal tanpa lesen sejauh 40 kilometer (km) untuk mencari hiburan sebelum dicekup dalam Ops Samseng Jalan Raya di sekitar ibu kota, semalam.
Kanak-kanak bawah umur itu juga berhenti sekolah sejak sebulan lalu kerana mendakwa tidak mampu fokus pada pelajarannya akibat krisis keluarganya.

Ketua Unit Kuat Kuasa Khas Trafik Kuala Lumpur (U3K), Asisten Superintendan Azmi Wahid berkata, kanak-kanak itu yang menunggang motosikal jenis Yamaha Lagenda bersama seorang rakannya berumur 16 tahun ditahan untuk pemeriksaan.
Menurutnya, pemeriksaan mendapati kedua-dua remaja berasal dari Kajang itu tidak memiliki lesen memandu dan tidak membawa kad pengenalan.

“Siasatan lanjut mendapati mereka keluar dari rumah pada awal pagi menaiki sebuah motosikal milik ahli keluarga dan menuju ke Kuala Lumpur untuk mencari hiburan.

“Mereka mengaku mencari ketenangan dan mengalami tekanan akibat tabiat bapa yang suka memukul ibu di depan anak-anak,” katanya kepada Metro Ahad, semalam.
Katanya, kedua-dua mereka dibawa ke Balai Polis Trafik Kuala Lumpur sebelum ibu bapa masing-masing diminta hadir untuk diberi amaran.

Azmi berkata, turut ditahan seorang lelaki berumur 24 tahun yang bekerja sebagai pekerja landskap atas kesalahan menunggang motosikal dalam keadaan mabuk.
“Sebanyak 92 saman dikeluarkan selepas memeriksa 230 kenderaan dalam operasi yang dijalankan dari 12 tengah malam hingga 3 pagi,” katanya.

Maut kereta rempuh pokok



ARAU: Seorang pekerja Tenaga Nasional Berhad (TNB) Kangar maut selepas kereta dipandunya merempuh sebatang pokok di Jalan Tambun Tulang menghala ke Simpang Empat berdekatan Kampung Belat Batu, di sini, petang kelmarin.
Dalam kejadian jam 6.30 petang, Mohamad Muzamil Mansor, 27, maut di tempat kejadian akibat cedera parah di kaki dan pinggang selepas tersepit di bahagian pemandu kereta jenis Perodua Myvi.

Difahamkan, mangsa yang memandu dari arah Arau menghala ke Tambun Tulang cuba mengelak sebuah kereta Perodua Kancil yang diletakkan di bahu jalan selepas selekoh tajam di situ sebelum terbabas dan melanggar pokok.
Mangsa yang berasal dari Kampung Santan, di sini, dikatakan mengambil cuti sakit dan tidak bekerja pada hari kejadian, namun tidak sempat memaklumkan keluarganya lokasi tujuannya ketika kejadian.

Ketua Polis Daerah Arau, Superintendan Mohd Nadzri Hussain berkata, mangsa yang memandu berseorangan cuba mengelak kereta yang diletakkan di bahu jalan sebelum terbabas ke jalan bertentangan.

“Mangsa gagal mengawal kenderaan dipandunya sebelum terbabas dan merempuh pokok di bahu jalan bertentangan, menyebabkan bahagian depan keretanya remuk.
“Menurut saksi, mangsa yang ketika itu masih bernyawa tersepit lebih 15 minit di ruang pemandu sebelum cuba dibantu orang ramai,” katanya. Menurutnya, sejurus kejadian, pemandu kereta Perodua Kancil yang diletakkan di bahu kiri jalan berkenaan melarikan diri dan gagal dikesan polis yang tiba di lokasi kejadian tidak lama selepas itu.

“Ketika itu mangsa masih bernyawa namun menghembuskan nafas terakhir sejurus pihak bomba mengeluarkannya dari kereta. Mayatnya dihantar ke Bilik Mayat Hospital Tuanku Fauziah (HTF) untuk bedah siasat,” katanya.
Katanya, polis juga memohon orang ramai yang ada maklumat mengenai kejadian, termasuk pemilik kereta Kancil yang juga saksi utama kejadian, supaya menghubungi polis melalui talian Rakan Cop di nombor telefon 04-9711999.

Melambung sebelum digilis

Oleh ARIFIN SALLEH
am@hmetro.com.my

ALOR GAJAH: “Saya nampak penunggang motosikal melambung dan terjatuh di atas jalan sebelum badannya digilis treler, manakala pemboncengnya tercampak ke tebing jalan,” kata Mohd Fauzi Mohamad Nor, 33, yang menyaksikan kemalangan ngeri membabitkan sebuah motosikal dan treler tanpa muatan di Jalan Garing, Machap Baru, di sini, malam kelmarin.
Dalam kemalangan jam 8.30 malam, penunggang motosikal warga Nepal, Tek Bahadur Tamang, 23, mati di tempat kejadian manakala pembonceng dikenali sebagai Santha, 20, parah.

Menurut Mohd Fauzi, ketika kejadian dia memandu dalam jarak 20 meter di belakang treler dan menyedari motosikal ditunggang mangsa bersama rakannya berada di depan kenderaan berat itu.

“Treler berkenaan cuba memotong motosikal dinaiki dua lelaki itu sebelum berlaku pergeseran, menyebabkan motosikal dinaiki mangsa terjatuh.

“Pada masa sama, saya nampak penunggang motosikal melambung di atas jalan sebelum badannya digilis tayar belakang treler, manakala rakannya tercampak ke tepi jalan,” katanya, semalam.

Hilang sejak raya

Oleh MOHD FAUZI ABDULLAH
fauzie@hmetro.com.my

KUANTAN: “Katanya nak pergi beraya tapi sampai sekarang tak pulang-pulang,” kata seorang bapa, Dzuliloniny Abu Samah, 54, ketika menceritakan kehilangan anaknya, Khadijah, 16, yang dipercayai lari dari rumah sejak 21 Ogos lalu.
Dzuliloniny yang bekerja sebagai Pembantu perangkaan itu berkata, pada hari kejadian iaitu Aidilfitri ketiga, Khadijah yang dipanggil adik memaklumkan mahu keluar beraya ke rumah rakannya selepas dijemput teman lelakinya dikenali sebagai Saiful berusia lingkungan 20 tahun, di rumah mereka di Taman Saujana Bukit Katil, Melaka.

“Sebelum keluar dari rumah, dia meminta daripada saya RM150 namun saya hanya memberinya RM100.
“Dia hanya memaklumkan mahu keluar beraya ke rumah rakannya bersama Saiful dan saya ada berpesan kepada mereka supaya pulang sebelum malam,” katanya memaklumkan Khadijah adalah anak keenam daripada tujuh beradik.

Dzuliloniny berkata, dia tidak sangka Khadijah yang juga pelajar tingkatan empat Sekolah Menengah Bukit Baru, Melaka itu menghilangkan diri kerana tidak pernah ada sengketa antara mereka sebelum ini.

“Dia keluar rumah sehelai sepinggang bersama Saiful menaiki motosikal Yamaha RXZ pada hari itu. Saya pelik mengapa dia bertindak demikian sedangkan saya sekeluarga tahu dia berkawan dengan Saiful,” katanya memaklumkan Saiful menetap di Felda Neram, Kemaman, Terengganu.
Bapa tujuh anak itu berkata, sejak Khadijah menghilangkan diri, dia sudah lebih empat kali berulang-alik dari Melaka ke sekitar Kuantan untuk mencari anaknya itu tetapi gagal walaupun mendapat tahu Khadijah pernah dilihat beberapa kali di bandar ini.

“Saya tinggal sekejap di rumah keluarga isteri saya, Zaharina Harun, 35, di Balok, di sini, semata-mata mahu mencari adik yang lari mengikut teman lelakinya.
“Namun, sehingga kini saya masih tidak menemui mereka dan buntu di mana mereka berada,” katanya yang membuat laporan polis mengenai kejadian itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah pada 23 Ogos lalu, jam 8.45 malam.

Menurutnya, dia sudah habis ikhtiar untuk mencari di mana Khadijah berada kerana semua panggilan telefon yang dibuat tidak berjawab.

“Saya pernah menghubungi Saiful namun dia juga enggan menjawab panggilan saya,” katanya.

“Abah merayu pada adik jika terbaca berita ini, pulanglah segera, begitu juga dengan Saiful tolong bawa balik Khadijah ke rumah pakcik,” katanya.

Dzuliloniny meminta orang ramai yang tahu atau mempunyai maklumat serta pernah melihat Khadijah supaya menghubunginya segera di talian 019 6526478 atau 013 9487311.

Maut diseksa ala ‘Resident Evil’



BLAKE alami 104 kecederaan.
BLAKE alami 104 kecederaan.
LONDON: Tiga individu yang menjadikan seorang lelaki sebagai bahan penyeksaan tanpa peri kemanusiaan sebagaimana siri permainan video Resident Evil hingga mangsa menemui ajal, dipenjarakan seumur hidup.
Derek Blake, 44, ditemui mati dalam tab mandi dipenuhi air di flet kediamannya di Great Yarmouth, Norfolk, pada 24 Mei lalu.

Ahli patalogi dalam sidang di Mahkamah Agung Norwich memberitahu, mangsa mengalami 104 kecederaan dan menjadi bahan penyeksaan menggunakan pisau dapur dan tukul besi.
Seorang daripada pembunuhnya kemudian membandingkan serangan itu seperti siri permainan video, Resident Evil yang turut mememberi inspirasi kepada lima filem ngeri.

Serangan dilakukan terhadap mangsa termasuk, disiram air panas, dikelar dan dibakar seluruh tubuh serta diseksa dengan kayu snuker.

Huruf J turut diukir di sisi muka mangsa.
Ricky Roys, 20, Andrew Brown, 42, and Helen Cooke, 19, dari St Nicholas, Great Yarmouth mengaku bersalah melakukan pembunuhan itu.

Hakim Peter Jacobs menjatuhkan hukuman penjara seumur hidup kepada ketiga-tiga tertuduh.
“Pembunuhan ini membabitkan tindakan tanpa peri kemanusiaan. Kesan kecederaan ke atas mangsa emmbuktikan kamu memang bertujuan mahu membunuhnya,” katanya.

Pendakwa raya Graham Parkins mendakwa Blake masih hidup ketika dicampak ke dalam tab mandi walaupun mengalami pelbagai kecederaan.

“Blake adalah mangsa penyeksaan dalam tempoh yang panjang.

Keputusan bedah siasat menunjukkan dia menjadi bahan kekejaman sadis,” katanya.

Blake berkenalan dengan ketiga-tiga pembunuh itu di sebuah asrama di Norwich dan mereka menjadi teman minum arak. - Agensi

No comments:

Post a Comment