Sunday, October 31, 2010

BILA ALLAH MENENTUKAN TAKDIRNYA.....

JADIKAN PENGAJARAN....

Pangku bayi atas jalan

Oleh Mohd Nasif Badruddin, Zarina Abdullah dan Nojie Nadzirah
am@hmetro.com.my

pix_middle
SETIU: “Saya terus memangku bayi yang ada di atas jalan dan menahan sebuah kereta yang melalui kawasan itu sebelum menghantarnya ke hospital, sebelum membantu mangsa lain,” kata Zakaria Ismail, 61, saksi kemalangan berkenaan.
Menceritakan detik cemas itu, Zakaria berkata, kejadian berlaku ketika hujan dan dia yang berada di depan rumahnya di Kampung Nyatoh terdengar dentuman kuat sebelum melihat sebuah Proton Wira remuk serta suara meminta tolong daripada sebuah van Ford.

“Saya lihat bayi dan pemandu Proton Wira tercampak keluar lebih 10 meter dan ketika itu saya hanya terfikir nak menyelamatkan bayi terbabit sambil bertanya kepada penumpang van, bayi ini anak siapa,” katanya


Ketika itu bayi berkenaan, Nor Amisya Maisarah, 1, masih bernyawa, bagaimanapun menghembuskan nafas terakhir di Hospital Setiu (HS) jam 6.15 petang, semalam


“Hanya saya saja di tempat kemalangan dan selepas itu orang ramai mula datang dan kami membantu mengeluarkan mangsa yang cedera daripada van, namun seorang penumpang daripada Proton Wira gagal dikeluarkan kerana tersepit,” katanya.

Katanya, seorang penduduk menghubungi pasukan bomba dan penyelamat sebelum pasukan berkenaan tiba dan mengambil masa kira-kira setengah jam mengeluarkan mangsa yang tersepit



JADIKAN IKTIBAR AGAR BERHATI2 DAN BERDOA KESELAMATAN DARIPADA ALLAH SWT...

Badan putus 2

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Muhammad Apenddy Issahak
am@hmetro.com.my

NGERI...anggota polis trafik   mengalihkan  mayat mangsa di MRR2, awal pagi semalam. Gambar kecil, Digat.
NGERI...anggota polis trafik mengalihkan mayat mangsa di MRR2, awal pagi semalam. Gambar kecil, Digat.
KUALA LUMPUR: Tubuh seorang penunggang motosikal terputus dua selepas digilis berpuluh kenderaan yang tidak sempat mengelak mangsa yang terbaring di atas jalan raya.
Dalam kejadian kira-kira jam 6 pagi semalam, mangsa yang menunggang motosikal bersendirian hancur lumat akibat rempuhan bertali arus kenderaan yang melalui Jalan Lingkaran Tengah (MRR2) berhampiran Bandar Tasik Selatan, di sini.

Sumber polis trafik Kuala Lumpur berkata, ketika kejadian mangsa dalam perjalanan ke ibu kota sebelum dilanggar dari belakang

“Berdasarkan siasatan, polis percaya mangsa berkemungkinan dirempuh kuat dari belakang oleh sebuah kereta atau kenderaan berat menyebabkan dia tercampak ke atas jalan raya

“Mangsa terjatuh ke tengah jalan kemudian dirempuh beberapa kenderaan yang dipandu laju. Keadaan jalan yang gelap dan menurun bukit dipercayai menyebabkan pemandu kenderaan yang melalui lokasi kejadian tidak sempat mengelak lalu menggilis tubuh mangsa,” katanya.

Menurutnya, mangsa yang digilis berulang kali menyebabkan badannya terputus dua.

“Malah beberapa penunggang motosikal turut terjatuh dan mengalami cedera ringan selepas terlanggar tubuh dan kepala mangsa.

“Namun semua kenderaan yang tidak sengaja merempuh tubuh mangsa terus meninggalkan lokasi kejadian selepas menyedari objek dilanggar adalah mayat manusia,” katanya.

Katanya, orang ramai kemudian segera menghubungi polis sebelum anggota polis bergegas ke lokasi kejadian untuk menjalankan siasatan.

“Siasatan awal, mangsa dikenali sebagai Digat a/l Mentagas, 29, berasal dari Rumah Kanawit, Sarawak.

“Susulan kejadian itu, anggota polis trafik terpaksa mengutip cebisan daging mayat mangsa yang berteraburan di atas jalan sepanjang,” katanya.

Menurutnya, mayat mangsa yang hampir hancur itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) untuk bedah siasat.

Sementara itu, orang ramai yang menyaksikan kemalangan itu diminta menghubungi balai polis berhampiran atau talian Rakan Cop 03-21159999

KITA TAK TAHU APA YANG BERLAKU...ITU RAHSIA RUMAH TANGGA ORANG....TAPI HUKUM ALLAH SERTI BAB AURAT PERLU PATUH....

'Bohong belaka'

Oleh Nor Akmar Samudin
akmar@hmetro.com.my

BAHAGIA...Emran bersama Erra
BAHAGIA...Emran bersama Erra
KUALA LUMPUR: “Rumah tangga saya aman damai dan kami tidak pernah menghadiri kaunseling dengan jabatan agama. Saya selalu berkepit dengan suami pun orang tak suka tengok. Apabila sekarang jarang muncul berdua, dikatakan rumah tangga kami bermasalah pula. Susahnya hendak puaskan hati semua orang,” jelas Erra Fazira, 36, atau nama sebenarnya Fazira Wan Chek mengenai keadaan rumah tangganya yang dikatakan tidak bahagia.
Menurut isteri kepada Engku Emran Engku Zainal Abidin itu, sebaik ibunya membaca cerita dalam akhbar semalam mengatakan rumah tangganya berantakan, terus dia menghubungi Erra minta kepastian.

“Saya beritahu emak, bukannya baru sekarang rumah tangga saya difitnah, tapi sudah banyak kali. Saya dan Emran sudah tidak kisah lagi. Tetapi sebagai ibu tentulah dia bimbang
 “Untuk pengetahuan semua, Alhamdulillah, rumah tangga kami bahagia. Tiada apa yang hendak dirisaukan. Sebenarnya saya tidak terkejut pun mendengar cerita ini kerana sudah biasa sangat orang mengatakan yang mereka pernah berjumpa Imran dengan orang itu dan ini, tetapi tidak benar,” katanya.

Cerita kurang enak mengenai rumah tangga Ratu Filem Melayu itu mula kedengaran sejak pementasan teater muzikal Tun Mahathir yang dipersembahkan di Istana Budaya (IB), baru-baru ini. Kononnya Emran tidak datang menonton persembahan isterinya itu.

“Selama 11 hari teater muzikal itu dipentaskan, Emran ada datang sekali. Cukuplah sekali dia datang kerana kalau dia datang banyak kali, banyak pula yang akan dikomennya mengenai lakonan saya.

“Lagipun, dia perlu temankan Aleesya (anak) kerana sepanjang tempoh pementasan itu, setiap malam saya tiada di rumah. Waktu latihan pun saya sibuk, selepas Aidilfitri terus sambung latihan teater itu.

“Jadi kalau Aleesya tengok saya tak ada bersamanya, ayahnya ada menjaganya. Mungkin ketika Emran ke IB, tak ada wartawan yang terserempak dengannya. Jadi timbullah macam-macam cerita.

“Emran juga selalu hantar atau ambil Aleesya yang ada kalanya saya bawa ke IB dan Emran juga selalu hantar makanan kepada saya kerana IB dekat dengan pejabatnya di Bernama TV.

“Biarlah orang hendak kata apa, asalkan kami tahu situasi sebenar. Yang orang kata kami pergi kaunseling itu pun, satu penipuan yang amat jelas,” katanya.

Tambah Erra lagi, tahun pertama perkahwinan mereka, Emran rajin juga mengikutnya ke mana-mana majlis hiburan dan sekarang apabila Emran semakin sibuk dengan tugasnya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Saluran Berita, Bernama TV, dia jarang ada masa lagi untuk menemaninya.

“Kami faham kerja masing-masing. Saya pun kalau tak ada kerja, lebih suka duduk di rumah,” katanya

No comments:

Post a Comment