Wednesday, November 3, 2010

MUDAHKAN LAH UNTUK ORANG BERKAHWIN ...LEBIH2 YANG HENDAK BERPOLIGAMI

NEGARA


Bicara Pak Sheikh 23 Januari


PAK Sheikh (kanan) yang dituduh bersubahat dengan jurunikah palsu hadir pada perbicaraan di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam semalam.



SHAH ALAM – Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam menetapkan 23 Januari tahun depan sebagai tarikh perbicaraan kes seorang Penolong Amil Kariah, Abdul Rahman Adam yang dituduh bersubahat bersama jurunikah tidak bertauliah menikahkan pasangan Islam.
Abdul Rahman yang dikenali sebagai Pak Sheikh, 46, didakwa bersubahat dengan jurunikah warganegara Indonesia yang berstatus penduduk tetap (PR) untuk mengahwinkan satu pasangan pada 13 Ogos lalu.
Hakim Syarie, Kamarulzaman Ali turut menetapkan tarikh sama sebagai tarikh sebutan semula untuk waran tangkap yang dikeluarkan terhadap jurunikah warga Indonesia itu, Asbai Rafik, 56, apabila dia terus tidak hadir ke mahkamah semalam.
Malah, penjamin Asbai, Ariffin Idris turut diperintahkan untuk membuat satu surat bertulis tunjuk sebab mengapa dia perlu dilucutkan sebagai penjamin tertuduh bagi kes tersebut.
“Kamu telah masukkan akad di mahkamah, sebab itu janji kamu dan jika gagal kamu akan menjadi galang gantinya.
“Oleh itu, penjamin buat satu surat bertulis tunjuk sebab kenapa jaminan kamu perlu dilucutkan. Jika tidak ada alasan munasabah, kamu perlu bersedia untuk menjadi galang gantinya,” kata beliau.
Sementara itu, dalam prosiding sama, Pendakwa Syarie dari Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Muhamad Nazri Basrawi memberitahu mahkamah bahawa Ketua Pendakwa Syarie Selangor menolak surat representasi atau surat rayuan yang dihantar oleh peguam syarie, Boestaman Ahmad yang mewakili Abdul Rahman


KOMEN


JIKA TIDAK...MUNGKIN INI KESANNYA.....

1. WUJUD JURUNIKAH TANPA TULIAH
2. NIKAH DI SIAM ATAU NEGARA2 JIRAN
3. KAHWIN DENGAN WANITA INDONESIA
4. ZINA DAN BUANG ANAK
5. PEREMPUAN SIMPANAN
6. PELACURAN 
7. BOHSIA
8. DLL...

SATU LAGI...MUNGKIN KITA TERLEPAS PANDANG...JODOH NI KETENTUAN ALLAH...KITA SEKAT MACAM MANA PUN...KITA TAK KAN MAMPU MELAWAN TAKDIR ALLAH....

INGAT...KITA DIJADIKAN OLEH ALLAH BUKAN KITA YANG MENJADIKAN ALLAH SWT...TAK KAN KITA LEBIH BIJAKSANA MENGATUR HUKUM DARI ALLAH...INGAT...SYAITAN SENTIASA NAK MENYESATKAN KITA...AGAR KITA SENTIASA TAKBUR DAN MELAWAN ALLAH...LAWANLAH KALAU KITA NAK MEMILIH NERAKA ALLAH SWT.....

No comments:

Post a Comment