Tuesday, November 2, 2010

MENGAKU TAK CUKUP KALAU TAK BERTAUBAT DAN BERUBAH...BAGI MUFTI...JAKIM...DAN PIHAK2 BERSANGKUTAN AGAMA ISLAM.....ADAKAH MEMBIARKAN HIBURANN YANG MELALAIKAN...BEBAS BERGAUL DAN AURAT YANG TIDAK DITUTUP...SEDANGKAN HUKUM WAJIB....DIAKHIRAT JAWAB...SATU PUN TAK LEPAS UNTUK DIDAKWA...INGAT....SEMUA AKAN MATI....

Mengaku Leka Nikmat Tuhan, Nabil Masih Cintakan Irma

Nabil akui dirinya lalai dengan kehidupan.
PETALING JAYA: Pelakon dan pelawak, Nabil Ahmad terpaksa akur dan menerima keputusan Irma Hasmie, untuk memutuskan hubungan cinta mereka yang telah terjalin sejak dua tahun lalu.
Menurut Nabil, dia terpaksa mengikut kata Irma seperti mana pendedahannya dalam sebuah akhbar mingguan Ahad lalu yang enggan memulihkan semula hubungan mereka.
"Jika sebelum ini saya tidak mengaku kami berpisah, kini saya ingin katakan yang saya sudah solo. Mungkin sebelum ini saya terlalu leka dengan pemberian Allah S.W.T yang telah memberi kesenangan hidup, seorang kekasih yang cantik dan kerjaya yang bagus.
"Setakat ini, tiada perancangan lagi untuk pulihkan hubungan kami. Saya cuma ingin memperbaiki diri saya dahulu, barulah saya baiki hubungan kami jika Tuhan izinkan. Lagipun dia dah kata tak mahu saya lagi.
"Benda ini satu pengajaran buat saya. Mungkin selama ini saya lalai. Apa-apa pun, saya anggap perkara ini ada hikmahnya. Walaupun sekarang fikiran saya sedang serabut, saya perlu berfikir secara positif dan selesaikannya secara perlahan-lahan. Saya percaya ada orang lagi besar dugaannya berbanding diri saya," tuturnya ketika dihubungi mStar Online di sini, Selasa.
Dengan nada suara agak kesal atas kejadian yang berlaku, Nabil berkata sebenarnya dia telah membuat persiapan kahwin sedikit demi sedikit untuk menempuh hari bahagia mereka yang dijangka pada tahun 2012 itu.
Nabil terpaksa akur dengan keputusan Irma yang ingin memutuskan hubungan.
"Kita hanya mampu merancang tapi Tuhan saja yang menentukan. Begitu juga dengan saya, beberapa persiapan kahwin dah pun dibuat sikit-sikit. Mana tahu satu hari nanti jodoh kami masih ada. Tapi, andaikan Irma telah berjumpa dengan lelaki yang lebih baik, saya tidak kisah.
"Apa-apa pun yang sedang saya hadapi, kerjaya akan menjadi keutamaan saya dan saya perlu fokus dan kawal emosi saya tanpa mengganggu kerjaya saya sehingga menyusahkan orang lain," katanya yang sedang sibuk dengan penggambaran filem Bujang Terlajak arah Profesor Razak Mohaideen.
Tambah Nabil, dia ingin menegaskan bahawa, gambar seorang wanita yang diambil bersamanya serta beberapa rakan lain yang tersebar di internet tidak ada kaitan langsung dengan masalahnya dengan Irma. Sebaliknya wanita itu merupakan kenalan baru Nabil.
"Tak fasal-fasal, dia pula terkait dalam masalah kami. Saya harap, orang luar tidak mengaitkan dia lagi," tegasnya.
Ditanya adakah Nabil masih lagi mencintai Irma, jawab Nabil:
"Saya masih sayangkan dia. Rasanya, perasaan sayang masih lagi ada bagi pasangan yang baru lepas putus cinta. Hal ini merupakan satu masalah seperti yang turut berlaku kepada pasangan-pasangan lain. Tapi disebabkan kami dikenali, maka ia menjadi besar.
"Saya ingin doakan sebuah kehidupan yang terbaik buat Irma. Saya tahu dia seorang wanita yang baik. Dulu, masa saya masih bersamanya, kalau ada apa-apa masalah, dia pasti akan berbincang dengan saya. Sekarang ini, saya harap dia ada kawan-kawan yang boleh berkongsi masalah. Kepada Irma, jagalah diri baik-baik,” kata Nabil


Vanidah Sahkan Dapat Tawaran Gantikan Maya

Vanida sedia kendali Nona jika diberi peluang
PETALING JAYA: Pelakon Vanida Imran mengesahkan telah menjalani latihan percubaan di hadapan kemera bagi melayakkannya dipilih sebagai pengacara baru rancangan Nona bagi menggantikan Maya Karin.
Menurut Vanida, latihan tersebut telah dilakukan pada bulan lalu bersama beberapa personaliti dalaman stesen televisyen, TV3.
Bagaimanapun, tambahnya, ia bukan jaminan untuk dia diambil sebagai pengacara baru Nona kerana latihan itu sebagai penilaian pihak stesen televisyen tersebut.
“Saya sudah pergi membuat latihan percubaan untuk pemilihan pengacara baru Nona, namun ia bukanlah bermakna saya dipilih. Ketika itu ada beberapa orang lagi personaliti dalaman TV3.
“Percubaan tersebut adalah untuk memudahkan TV3 mengenal pasti siapa yang paling layak mengacarakan rancangan tersebut pada tahun hadapan,” ujar Vanida ketika dihubungi mStar Online.
Jelas Vanida, setakat ini dia belum menerima apa-apa maklum balas daripada pihak TV3 tentang status tawaran tersebut.
“Saya tidak mahu komen lebih-lebih sebab saya juga masih belum dapat panggilan dari pihak TV3 lagi.
“Mungkin juga pihak TV3 akan bertukar fikiran untuk kembali kepada format dahulu dan mengambil personaliti dalaman mereka selepas rating yang dikatakan jatuh ini,” katanya.
Dalam pada itu, ketika ditanya tentang persediaannya jika terpilih memandangkan sebelum ini Maya dikatakan gagal mempertahankan rating rancangan itu, Vanida memberitahu dia akan mencuba yang terbaik.
“Jika diberi peluang saya akan ambil dan buat yang terbaik. Saya dan Maya Karin mempunyai latar belakang berbeza sudah tentu cara kami juga berlainan.
“Saya mempunyai kelebihan sendiri dan Maya ada kelebihannya sendiri. Namun bergantung kepada pihak TV3 untuk menilai dan menentukan apa yang mereka cari kali ini,” katanya.
Sebelum ini, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, Datuk Seri Farid Ridzuan menyebut Vanidah Imran antara yang tersenarai untuk dipilih sebagai Nona menggantikan Maya Karin bagi musim 2011.
Maya dalam kenyataannya sebelum ini berkata kejatuhan rating Nona bukan berpunca daripadanya seorang tetapi banyak perkara mempengaruhi rancangan itu termasuklah soal pengisian


"Tidak Hadir Majlis Bukan Kerana Krisis" - Almy Nadia
Almy Nadia & Fizz Fairuz
PETALING JAYA: Pelakon Almy Nadia menolak tuduhan kononnya dia menghadapi krisis dengan pelakon Fizz Fairuz sehingga tidak menghadirkan diri pada majlis ulang tahun kelahiran kekasihnya itu yang ke-31 tahun pada 23 Oktober lalu.
Kata Almy pada tarikh itu dia sedang sibuk dengan penggambaran drama bersiri Langit Semalam terbitan Nizarman Sdn Bhd sehingga membuatkan dia terpaksa membatalkan hasrat meraikan hari istimewa Fizz Fairuz.
“Saya sibuk waktu itu kerana penggambaran drama. Saya tak hadir bukan kerana ada maslah dengan dia,” katanya mengulas cakap-cakap orang kononnya cinta Almy dengan Fizz dilanda masalah.
Fizz yang lahir pada 22 Oktober 1979 menyambut ulang tahun kelahirannya lewat sehari yang dianjurkan oleh kelab peminatnya di Red Box, The Gardens, Mid Valley, Kuala Lumpur.
Kata Almy, ketidakhadirannya itu bukan bermakna dia tidak cintakan Fizz sebaliknya hubungan mereka masih berjalan tanpa ada sebarang masalah.
Ujarnya, disebabkan mereka berdua mempunyai jadual tugas yang berbeza, maka tidak mustahil salah seorang daripada mereka tidak dapat menghadiri apa-apa majlis yang dianjurkan.
Tambah Almy lagi, dia ada menghantar mesej melalui Khdimat Pesanan Ringkas (SMS) pada tarik hari lahir Fizz itu selain berpeluang berjumpa pada Ahad lepas.
“Kami dah jumpa dua hari lalu sebelum Amly berangkat ke Pulau Pangkor untuk meneruskan penggambaran drama Langit Semalam,” katanya.
Sewaktu dihubungi mStar Online, Selasa, Almy sedang berada di atas kapal menuju ke Pulau Pangkor bagi mkenghabiskan penggambaran drama bersiri itu.
Kata Amly, keadaan kesihatanhnya buat masa ini sedikit terganggu berikutan batuk yang dialaminya masih belum pulih sejak tiga bulan lalu selain demam.
Dia bagaimanapun sudah mendapatkan rawatan doktor yang menasihatinya agar banyak berehat kerana keadaan cuaca yang tidak menentu


Iqwal Terguris Wartawan Tidak Hadir Pelancaran Album

PETALING JAYA: Penyanyi remaja, Iqwal,18, sedih apabila industri muzik seperti menidakkan kewujudannya walaupun dia memiliki pencapaian yang hebat di luar negara.
Lebih dari itu, Iqwal turut terguris kerana ketika pelancaran albumnya, tidak ada wartawan pun yang hadir untuk memberi publisiti apatah lagi mempromosi albumnya. “Setahu saya, tidak kira sama ada pemuzik, ataupun media, kedua-duanya perlu memainkan peranan masing-masing. Tapi sayang sekali semasa pelancaran album saya, tak ada pihak media pun yang datang untuk membuat liputan.
“Saya juga agak pelik, kenapa susah sangat lagu saya nak mainkan di stesen radio sedangkan pelbagai pencapaian yang telah saya miliki di luar negara.
"Bukan mahu bangga diri tetapi dengan pencapaian sahajalah baru orang mahu pandang, tapi lain pula jadinya kepada saya,” ujarnya yang juga sedang mempersiapkan diri menghasilkan album di Amerika Syarikat dan Indonesia.
Tambah Iqwal, mungkin kerana usianya yang masih muda membuatkan dia masih lagi sukar diterima oleh orang ramai. Namun dia akan memberi tempoh dua hingga tiga tahun lagi untuk menarik perhatian media serta masyarakat luar tentang kehebatannya.
Antara pencapaian yang dikecapnya seperti menerima Anugerah Artis Antarabangsa Terbaik, menerusi pertandingan World Best New Talent, World Championship Of Performing Arts, Hollywood, di Kodak Theater, Los Angeles pada tahun 2008.
Malah dia turut menerima enam pingat, masing-masing empat emas dan dua perak bagi pertandingan tersebut.
Justeru itu, ramai yang menyangka, hidup penyanyi remaja ini cukup sempurna memandangkan dia telah pun memiliki harta sendiri, hasil daripada kerja nyanyiannya sejak berumur 16 tahun.
“Pada mulanya, saya pernah memberontak kerana terasa hidup seperti disekat dan dikongkong. Tapi, setelah ibu dan ayah memberi nasihat, barulah saya faham, kita perlu berkorban sedikit demi mencapai kejayaan,” katanya yang kini mula belajar mencipta lagu sendiri.
Dalam pada itu, demi kerjaya nyanyiannya juga, Iqwal mula berhenti sekolah ketika berumur 15 tahun dan dia belajar secara peribadi di rumah. Malah, Iqwal juga tidak memiliki sijil Penilaian Menengah Rendah mahupun Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) seperti remaja lain.
“Ramai yang beranggapan saya tidak mementingkan akademik. Sebaliknya tidak, ibu dan ayah saya terus memasukkan saya ke sekolah muzik supaya tidak membuang masa dengan menghabiskan pelajaran sehingga di tingkatan lima.
“Saya mengambil Diploma jurusan muzik di Subang Muzik School dan kelas tambahan pula di The Singing Shop.
“Saya tak kisah jika tidak memiliki sijil PMR atau SPM kerana saya sudah memiliki matlamat yang tersendiri dan harapan saya untuk membuka sebuah studio dan sekolah muzik sendiri dalam jangka masa lima tahun lagi,” tegasnya


30 Lagu Bersaing Dalam Separuh Akhir Muzik-Muzik

KUALA LUMPUR: Pertandingan separuh akhir Muzik Muzik ke 25 bakal menyaksikan persaingan 30 buah lagu tempatan yang dipilih melalui pilihan para pendengar yang akan berlangsung pada 8 November ini pukul 10 malam.
Lagu yang dipilih melalui sistem pencalonan baru iaitu berdasarkan carta lagu-lagu popular di stesen-stesen tempatan yang menekankan cita rasa pendengar merangkumi semua lingkungan umur.
Menurut penerbitnya, Ahmad Shaifullizam Arshad pemilihan kali ini dibuat 100 peratus undian pendengar dan turut mengambil kira kajian dari carta lagu dan kekerapan ia disiarkan melalui enam radio popular tempatan.
"Pemilihan 30 buah lagu ini adalah melalui undian daripada pendengar dari lama web Muzik Muzik dan kita juga mengambil kira melalui carta lagu dari enam buah stesen radio popular selain mengenal pasti kekerapan ia diputarkan.
"Ini kerana kita mahu lagu yang dipertandingkan kali ini ialah lagu yangmesra telinga dan sudah diketahui umum," ujarnya pada sidang media saringan separuh akhir Muzik Muzik 25, di Berjaya Times Square, di sini, Rabu.
Tambahnya, saringan ini juga akan diadili oleh lima juri yang bergiat aktif dalam industri hiburan tanah air.
Pertandingan berprestij ini bertujuan memartabatkan industri muzik tanah air terutamanya memberi pengiktirafan kepada komposer, penulis lirik dan penggubah lagu.
Seperti tahun sebelum ini, biarpun menggunakan format baru, program ini tetap mendapat penyertaan yang sangat menggalakkandaripada pemuzik-pemuzik tempatan.
"Kita menerima banyak penyertaan dengan pelbagai jenis genre muzik. Ternyata format ini berjaya memberi saingan kepada komposer tanah air," ujarnya.
30 buah lagu akan dipertandingkan dalam tiga pusingan yang berlangsung pada 8, 15 dan 22 November.
Ia juga akan disiarkan secara langsung dari Studio Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam pukul 10 hingga 11.30 malam.
12 buah lagu yang layak ke Anugerah Juara Lagu adalah berdasarkan pemarkahan juri yang akan diumumkan sejurus selepas separuh Akhir Muzik Muzik bahagian 3.
Antara lagu yang akan bersaing ialah seperti berikut:
1. Inilah Cinta - Akim
2. Sejujur Hatimu - Adibah Noor
3. Sofea Jane - Black
4. Kau Harus Ada - Hujan
5. Adrenalin - Faizal Tahir 6. Tika Masanya - Mirwana & Hujan
7. Gerak Hati - Azlan & The Typewriter 8. Pelita - A.P.I
9. Cinta Sempurna - Yuna
10. Nadiku - Sabhi Saddi
11. Tolong Ingatkan Aku - Ana Raffali
12. Ku Ada Kamu - Adira
13. Manifestasi Cinta - Fiq & Mirwana
14. Hanyut - Faizal Tahir
15. Jahat - Stacy
16. Cinta - Mohd
17. Kebahagiaan Dalam Perpisahan - Shahir
18. Mencari Konklusi - Hujan
19. Selamat Malam - Faizal Tahir
20. Drama King - Meet Uncle Hussain & Black
21. Hujan Bunga Di Kuala Lumpur - Ana Raffali
22. Extravaganza - Bunkface 23. Oh Juwita - Nubhan
24. Menggegar Dunia - Adam & Stacy
25. Susun Silangkata - Aizat
26. Cinta Kosmik - The Fabulous Cats 27. Realiti Dewi - Alyah
28. Noktah Cinta - Hafiz 29. Berlari - Tomok
30. Bersamamu - Joe Flizzow

No comments:

Post a Comment