Saturday, November 20, 2010

BILA BUAT MUNGKAR SERTA KHURAFAT....BILA ALLAH MURKA SEMUA MENDAPAT MUSIBAH KERANA BERDIAM DIRI ATAU TAK DIHUKUM IKUT UNDANG2 ALLAH

NEGARA


Pondok kuning atas kubur


INILAH pondok kubur berwarna kuning di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kajang Sebidang, Tumpat yang mencetuskan tanda tanya penduduk.



TUMPAT - Kewujudan sebuah pondok berwarna kuning di Tanah Perkuburan Islam Kampung Kajang Sebidang bersebelahan sebuah masjid dekat sini menimbulkan kebimbangan dalam kalangan penduduk tempatan sejak dua bulan lalu.
Pondok tersebut yang berukuran panjang tiga meter dan lebar dua meter dengan lantai jubin serta beratapkan daun nipah dipercayai digunakan untuk tujuan pemujaan.
Penduduk mendakwa pondok tersebut dibina oleh dua lelaki termasuk seorang penduduk tempatan yang mengaku bomoh.
Malah seorang bomoh terbabit baru berusia 18 tahun.
Tinjauan Kosmo! Ahad semalam mendapati dua payung berwarna kuning dipacak di atas kubur yang ditabur dengan pelbagai jenis bunga


NEGARA


Saya belum dimaklum - Pemilik Kia Optima

KUALA LUMPUR - Pemilik kereta Kia Optima yang ditemui terjunam dari ketinggian 100 meter di Lebuh Raya Karak dekat Terowong Genting Sempah di sini kelmarin belum dimaklumkan mengenai perkara itu oleh polis.
Mohd. Usuruddien Saberi, 31, seorang pegawai tentera berpangkat Kapten yang kini sedang bercuti berkata, dia hanya dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh wartawan Kosmo! yang menghubunginya semalam (kelmarin).
"Setakat ini pihak polis tidak menghubungi saya memaklumkan mengenai penemuan kereta tersebut yang mempunyai plat pendaftaran sama dengan kereta saya yang hilang di Pusat Perniagaan Bandar Tasik Selatan pada 21 Oktober lalu.
"Saya akan menghubungi pengawai penyiasat kes ini sebaik saja pulang bercuti esok (hari ini)," katanya ketika dihubungi semalam


NEGARA


Ariel Peterpan dibicarakan esok


WAJAH terbaru Ariel ketika dibawa keluar dari penjara di Jakarta Selatan dan dipindahkan ke rumah tahanan di Bandung bulan lalu.



BANDUNG - Tidak gentar.
Vokalis kumpulan Peterpan, Nazriel Irham atau lebih popular dengan panggilan Ariel yakin akan dapat membuktikan dirinya tidak bersalah apabila kesnya disebut di Mahkamah Negeri Bandung di sini esok.
Sebuah akhbar Indonesia semalam melaporkan selepas 120 hari meringkuk di dalam penjara, selebriti berkenaan optimis dia akan dibebaskan daripada segala tuduhan sekali gus membersihkan namanya.
Keyakinan tersebut dilahirkan oleh peguamnya, Afrian Bondjol SH dalam satu wawancara pada Rabu lepas.
"Dia (Ariel) berulang kali memberitahu saya bahawa dia mahu kesnya segera selesai, bahkan dia sudah tidak sabar untuk membuktikan kebenaran dalam kes tersebut," tambahnya


DUNIA


Mangsa Gunung Merapi pulang beramai-ramai


BEBERAPA petugas mencari mangsa-mangsa letusan Gunung Merapi di Balerante, Klaten, Indonesia, kelmarin.



GUNUNG MERAPI, Indonesia -- Beribu-ribu penduduk kampung kembali semula ke kediaman mereka di kaki Gunung Merapi selepas ia semakin kurang aktif sejak beberapa hari lepas.
Agensi Pengurusan Bencana Nasional memberitahu, hampir separuh daripada 400,000 orang sudah pulang selepas pemerintah mengurangkan zon merbahaya dari 20 kilometer kepada sekitar 10 kilometer dari kawah Gunung Merapi kelmarin.
Pegawai bencana, Muhammad Anshori semalam berkata, sekitar 270,000 pelarian masih tinggal di kem-kem sementara kerana rumah mereka musnah atau mengalami kekurangan air dan makanan.
Agensi bencana berkenaan menambah, angka kematian akibat siri letusan Gunung Merapi sejak 26 Ogos lalu kini meningkat kepada 283 orang, selepas beberapa mangsa meninggal dunia kerana melecur dan lebih banyak mayat ditemui dari dalam timbunan serpihan.
Dalam perkembangan berkaitan, Lapangan Terbang Yogyakarta yang terletak sekitar 30 kilometer dari Gunung Merapi dibuka semula semalam selepas ditutup selama dua minggu akibat letusan gunung berapi itu. - Agensi



DUNIA


Rakyat Malaysia protes Ariel di Bandung

BANDUNG - Seorang warga Malaysia mengadakan tunjuk perasaan terhadap vokalis kumpulan Peter Pan, Nazriel Irham atau Ariel di depan halaman Pusat Tahanan Kebon Waru, Bandung, semalam.
Lelaki dikenali sebagai Mal Putrajaya, 35, itu mengaku dia sengaja datang dari Malaysia ke pusat tahanan di Kebon Waru semata-mata untuk menemui Ariel yang kini ditahan berhubung penyebaran beberapa klip video seks yang menampilkan individu mirip dirinya.
"Saya sengaja datang ke sini untuk menyampaikan pesan ini," ujar Mal sambil menunjukkan poster putih bertulis 'Ziarah Cut Tari: Ariel 'Zina - Mani - Merapi + Kartika 'Arak-Todi' Air Bah.
Ayah empat anak tersebut memilih membentangkan poster di halaman pusat tahanan itu selepas dia tidak dibenarkan untuk menemui Ariel.
"Saya tidak setuju dengan cara dia. Saya hanya ingin menyampaikan pesan bahwa tindakan Ariel jangan ditiru oleh yang lain," katanya. - Agensi

No comments:

Post a Comment