Thursday, December 9, 2010

GULUNGAN SENI@ARTIS LANGSUNG TAK PENDULI SOAL AURAT DAN TUDUNG....MACAM BUAT TAK RETI...MEMANG SUNGGUH BERANI MELAWAN HUKUM ALLAH...SEDANGKAN PEMINAT MACAM TAK BERSALAH MEMUJA MANUSIA YANG INGKAR PADA SURUHAN ALLAH....

Linda Onn Sambut 'Birthday' Tiga Malam Berturut-Turut Kerana Siapa?

PETALING JAYA: Penyampai radio Suria FM, Linda Onn, (gambar) mengadakan sambutan ulang tahun majlis hari lahirnya yang ke 33, selama tiga malam berturut-turut semata-mata memberi peluang kepada abangnya, meraikan majlis berkenaan.
Kata Linda, mengikut perancangan dia mahu mengadakan majlis berkenaan sehari sahaja iaitu sempena hari lahirnya yang jatuh pada 26 November lalu.
Bagaimanapun majlis itu menjadi seperti besar apabila ada perancangan lain pada saat-saat akhir termasuklah abang keduanya iaitu Sazali dan isteri datang dari Johor Baru yang mahu sama meraikan majlis berkenaan.
“Pada malam pertamanya (25 November), saya sambut bersama-sama kawan-kawan dari Suria FM manakala malam keduanya (26 November) disambut dengan keluarga, rakan-rakan termasuk kawan-kawan artis geng motor kuasa besar.
“Kemudian, pada malam ketiga (27 November), para peminat saya pula membuat kejutan Ketiga-tiga majlis tersebut berlangsung di Ampang,” katanya ketika dihubungi mStar Online.
Tambahnya: “Setiap majlis yang diraikan itu penuh kelainan sebab semasa meraikan bersama-sama kawan Suria FM, kami menjadi lebih santai walaupun membincangkan tentang kerja.
“Berbanding dengan sambutan bersama geng motor, lain pula perbualannya kerana kami lebih bercakap tentang motor.”
Menjawab tentang kenyataannya dalam blog yang ditulis “…tahun terakhir Linda sambut birthday solo...”, dalam nada gurau Linda berkata ayat itu dipinjam daripada kawannya dan menolak dia akan berkahwin pada tahun hadapan.
Salah seorang rakan Linda memberitahu apa salahnya dia menyambut hari jadi dengan penuh meriah dan bersungguh-sungguh seolah-olah menganggap majlis tersebut yang terakhir baginya memegang status solo.
“Kalau saya kahwin pada tahun depan, mungkin majlis itu lebih berlainan kerana saya menyambut dengan suami. Sama ada saya betul-betul akan menamatkan zaman solo pada tahun depan atau tidak, biarlah saya simpan untuk diri-sendiri.
“Terus-terang, saya memang belum mempunyai sesiapa (kekasih) dan lebih banyak sibuk dengan perniagaan,” katanya penuh ceria.
Linda akui tahun 2011 lebih banyak dengan perancangan perniagaan dan jika lamaran perkahwinan tiba pada tahun depan, itu menjadi suatu bonus buat dirinya.
Dalam pada itu, duta produk minuman kolagen NH Colla Plus ini juga berkongsi berita gembira apabila bakal diumumkan sebagai jurucakap produk kosmetik Shiseido pada Jumaat ini.


Sein & Nana Cerai Talak Satu

SHAH ALAM: Juara rancangan realiti, Sehati Berdansa Musim Ketiga, Sein dan Nana bercerai dengan talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, pada Rabu.
Sein, 27, yang merupakan anggota kumpulan Ruffedge melafazkan talak pada pukul 2.46 petang, selepas mahkamah membenarkan permohonan Nana, 26, untuk berpisah secara baik.
Nana yang pernah mencuba nasib dalam dunia seni dengan menyertai rancangan realiti, Mentor musim pertama memfailkan permohonan itu mengikut Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga Islam Selangor 2003.
Prosiding perceraian tersebut berlangsung di hadapan Hakim Syarie Zainor Rashid Hassin dan Nana diwakili peguam syarie, Zuri Zabudin Budiman.
Sein atau nama sebenarnya Syed Hussein Syed Mustafa tidak diwakili peguam syarie.
Zuri Zabudin memberitahu, permohonan untuk bercerai itu difailkan ekoran pasangan tersebut tidak lagi mempunyai persefahaman dalam rumah tangga yang dibina sejak Julai 2006.
“Pasangan ini tidak dapat lagi menjalani kehidupan sebagai suami isteri dan telah wujud perbalahan yang berpanjangan.
“Mereka masih tinggal serumah tetapi tidak tidur bersama. Pelbagai usaha telah dijalankan tetapi tiada jalan penyelesaian,” katanya.
Zainor Rashid selepas mendengar lafaz tersebut, mensabitkan gugur talak satu kali pertama secara rajie terhadap Nana dan memerintahkan dia untuk beredah selama tiga kali suci.
Beliau juga memerintahkan supaya perceraian itu didaftarkan di Pejabat Agama Daerah Petaling dan surat nikah pasangan tersebut dibatalkan.
Pada prosiding sama, mahkamah juga merekodkan persetujuan bersama Nana atau nama sebenarnya, Noor Diyana Muhammad dengan Sein yang timbul daripada perceraian tersebut.
Ia meliputi nafkah edah, mutaah dan harta sepencarian serta hak penjagaan dua anak mereka, iaitu Syed Tamriz Al-Qudsy, 3, dan Sharifah Inaiya Al-Qudsy, 1,
Hak jagaan anak diberikan kepada Nana manakala Sein diberikan hak melawat dan bermalam selama tiga hari bermula pukul 12 tengah hari Jumaat sehingga 12 tengah hari Isnin atau pada masa-masa munasabah yang dipersetujui bersama.
Pasangan itu juga bersetuju agar hak untuk bersama dan bermalam semasa cuti persekolahan dibahagi secara rata manakala giliran berhari raya dibuat secara bergilir-gilir dan bertukar setiap tahun.
Sein juga akan membayar nafkah dua anaknya sebanyak RM1,000 sebulan yang meliputi keperluan harian seperti makan minum, yuran persekolahan dan kelas tambahan.
Dia juga bersetuju untuk menanggung perbelajaan musim persekolahan dan Hari Raya Aidilfitri sebanyak RM500 setiap satu untuk setiap seorang anak.
Nana pula bersetuju untuk menerima nafkah edah RM500 setiap bulan bagi tiga bulan, RM500 sebagai mutaah dan semua bayaran tersebut akan dimasukkan ke dalam akaun banknya.
Pasangan itu juga bersetuju tidak akan membuat sebarang tuntutan berhubung harta sepencarian antara satu sama lain.
Zainor Rashid pada penghakimannya memuji penyelesaian yang dibuat oleh Sein dan Nana untuk menyelesaikan isu perceraian itu secara baik.
“Mahkamah berpendapat kedua-dua pihak tidak mementingkan diri dan lebih mengutamakan anak-anak hasil pernikahan.
“Perdamaian ini yang digalakkan oleh Islam dan dapat mendatangkan kebaikan,” katanya.


Zed Zaidi Buka Francais 'Papa Rich'

Zed sempat memberikan pose ketika menjalani penggambaran di Perth, Australia baru-baru ini.
PETALING JAYA: Aktor Zed Zaidi mengukuhkan kedudukannya dalam bidang perniagaannya pada usia 30 tahun apabila membuka sebuah francais restoran Papa Rich di Heritage Row, Jalan Doraisamy, Kuala Lumpur pada awal November lalu.
Pelakon filem Cuti Cuti Cinta dan drama Awan Dania 3 ini berkata francais tersebut diusahakan di bawah salah sebuah syarikatnya, Bintang Dahlia Sdn Bhd yang menguruskan hartanah.
Selain itu, dia juga mempunyai syarikat pengurusan acara iaitu Dzed Resources Sdn Bhd dan DMB Trading yang membekalkan barangan saintifik untuk pusat pengajian tinggi tempatan.
“Alhamdulillah, perniagaan saya semakin berkembang dan terbaru saya membuka restoran Papa Rich yang boleh memuatkan 250 orang.
Menikmati keindahan pemandangan di tepi Swan River.
“Selain beroperasi pada hari biasa, kami juga menyediakan khidmat kepada sesiapa yang mahu meraikan majlis istimewa di restoran itu,” katanya.
Menceritakan tentang perancangan perniagaannya, Zed berhasrat untuk membuka hotel bajet tidak lama lagi.
Jika mengimbau semula kata-kata Zed sebelum ini dengan apa yang dilakukan sekarang, dia begitu optimis dan tidak sekadar memasang angan-angan kosong.
Zed pernah memberitahu untuk mempelbagaikan bisnes sebelum mencapai umur 40 tahun kerana dia tidak mahu menjadi artis yang tidak dipedulikan apabila sudah lanjut usia.
Malah dia turut melihat artis yang terlibat dalam bidang perniagaan turut mudah bekerjasama dengan golongan korporat atau mana-mana ahli perniagaan kerana mereka terlebih dahulu dikenali.
Beralih kepada karier seninya, Zed baru selesai menerbitkan drama Along Gedebe di bawah terbitan A. Aida Production.
Zed dan Scha Al-Yahya ketika menjalani penggambaran di Bell Tower, Perth.
Jelasnya kini dia semakin seronok bergelar pembantu penerbit dan turut melibatkan diri dalam penerbitan drama Dollah Hapak.
Selain itu, dia bakal muncul menerusi drama 13 episod Fatimah Juling dan filem Senjakala akan ditayangkan di pawagam pada tahun hadapan.
Wajah Zed turut boleh ditonton menerusi drama 26 episod Awan Dania 3 yang disiarkan di Astro Ria (saluran 104) pada setiap Isnin, pukul 9 malam
 
 
Sarimah Tetap Jadi Pengacara Selepas Buka Syarikat

KUALA LUMPUR: Selepas aktif dalam bidang pengacaraan, Sarimah Ibrahim kini melangkah setapak lagi dalam kerjayanya dengan menubuhkan syarikat produksi sendiri iaitu Sarimah Sdn Bhd.
Menurutnya, ini merupakan masa paling sesuai untuk dia menerbitkan sendiri program-program televisyen selepas lebih 10 tahun terlibat dalam industri ini.
“Saya rasa sudah sampai masanya untuk terlibat secara langsung menerbitkan program televisyen sendiri. Sekarang fokus utama saya ialah kepada syarikat yang sedang dalam proses menerbitkan sebuah dokumentari.
“Matlamat saya bukan untuk program hiburan semata-mata, malah lebih kepada rancangan berbentuk sejarah dan dokumentari tentang Malaysia dan Insya-Allah tentang agama Islam,” ujarnya yang menubuhkan syarikat tersebut pada awal tahun ini.
Bagaimanapun, pengacara Akademi Fantasia musim ketujuh ini memberitahu dia tidak akan meninggalkan dunia pengacaraan biarpun sibuk menguruskan syarikatnya itu.
“Saya masih menerima tawaran untuk jadi pengacara, malah kontrak dengan Astro juga sudah disambung selama tiga tahun lagi.
“Saya sangat sayangkan bidang ini, kalau boleh saya ingin jadi pengacara sehingga akhir hayat saya,” ujarnya yang bakal mengendalikan sebuah rancangan reality tyerbaru terbitan Astro berjudul 1.2.3 Tukar.
Tambah Sarimah, program 1.2.3 Tukar ini lebih istimewa kerana dia terlibat secara mendalam terutamanya dari segi proses pembikinannya.
“Walaupun sebelum ini saya juga terlibat dalam Tangkap Muat tetapi hanya sebagai pengacara. Bagi rancangan ini saya terlibat dari banyak aspek.
“Mereka beri peluang kepada saya untuk beri idea terhadap program ini. Saya juga sempat pergi ke Jepun bagi membuat kajian terhadap trend program-program televisyen di sana dan fesyen pakaian mereka,” katanya.
Program hiburan ini bakal ditayangkan pada setiap Rabu, 10.00 malam bermula 15 Disember ini menerusi saluran 104.
Program 13 episod ini merupakan sebuah program gaya hidup yang mengubah penampilan individu dalam mencapai impian yang mereka idamkan.
“Program ini membuka peluang kepada para peserta dalam mencapai impian mereka dalam soal kerjaya, percintaan dan masa depan.
“Apa yang lebih menarik ia turut disertai oleh artis dan selebriti Malaysia mahu impian mereka dilaksana,” ujar Sarimah.

No comments:

Post a Comment