Tuesday, April 26, 2011

BILA KITA SENDIRI LANGGAR HUKUM ALLAH...DENGAN BERPOYA2...BERDUA2AN DENGAN BUKAN MUHRAM...BUKAN ISTERI ATAU BUKAN SUAMI....MAKA RASIKO TANGGUNG...DUNIA MALU...AKHIRAT LAGI....MAKA ELOKLAH KITA SEDAR BAHAYA INI....BILA DAH JADI TAKDIR...MAKA KENA REDA...BERTAPA LEMAHNYA KITA SEBAGAI MAKHLUK ALLAH...CUMA KADANG2 KITA PERASAN KITA NI HEBAT...

Awas wanita!

Oleh Nazdy Harun dan Zaid Salim
am@hmetro.com.my

BERBAHAYA...Ejoe menunjukkan serbuk perangsang seks.
BERBAHAYA...Ejoe menunjukkan serbuk perangsang seks.
KUALA TERENGGANU: Caranya mudah. Cuma koyak, campurkan ke dalam minuman dan kacau hingga sebati, namun kesannya amat berbahaya kerana ia dikatakan mampu meningkatkan nafsu seks wanita secara mendadak hingga memudahkan mereka menjadi mangsa rogol.
Bungkusan serbuk perangsang seks yang berharga RM15 hingga RM50 sebungkus itu kini sering digunakan lelaki hidung belang sekitar bandar ini untuk memerangkap wanita yang baru dikenali hingga ke bilik tidur.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K Manoharan meminta orang ramai terutama wanita lebih berhati-hati untuk mengelakkan mereka menjadi mangsa lelaki yang melakukan jenayah seks menggunakan serbuk perangsang seks terbabit.

Menurutnya, biarpun belum menerima laporan kes khususnya rogol yang menggunakan bahan perangsang seks terbabit, polis tidak menolak kemungkinan kejadian seperti itu boleh berlaku.


Rita ketepi soal jodoh

Oleh Gaddafi Musli
gaddafi@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: “Saya belum bersedia mendirikan rumah tangga kerana mahu tumpukan kepada perniagaan,” kata Dekritawati Yuliana Buhari, anak jutawan kosmetik Allahyarham Datuk Sosilawati Lawiya ketika ditanya bila ingin mengakhiri zaman bujangnya.
Dia yang lebih mesra dengan panggilan Rita berkata, sebagai usahawan wanita, tambahan pula dalam usia masih muda, banyak lagi cabaran perlu ditempuhi untuk memantapkan syarikat diwarisi ibunya.
Ahad lalu, Metro Ahad melaporkan Rita, 25, meletakkan dua ‘syarat’ kepada lelaki yang ingin menjadi jodohnya, namun kata Rita, itu bukan bermakna dia akan berkahwin dalam masa terdekat, sebaliknya tumpuan pada masa ini lebih kepada perniagaan.

“Rita mahu fokus kepada syarikat dan keluarga dulu, bila jodoh sudah tiba nanti, Rita akan beritahu semua, bagaimanapun segalanya ditentukan Tuhan,” ujarnya sambil tersenyum.


Suami sesat mati tersembam

Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Yahya Awang
am@hmetro.com.my

SESAK...pelajar Sekolah Menengah King Edward VII menunggu jenazah guru mereka di pekarangan rumah mayat Hospital Taiping. Gambar kecil, Norziah.
SESAK...pelajar Sekolah Menengah King Edward VII menunggu jenazah guru mereka di pekarangan rumah mayat Hospital Taiping. Gambar kecil, Norziah.
TAIPING: “Hati saya remuk sejurus mengetahui suami tersesat, akhirnya ditemui tidak bernyawa dan lebih menyedihkan dia tidak sempat menimang cahaya mata pertama yang diidamkannya,” kata Norziah Zulkifli, 26, yang sedang mengandung empat bulan, selepas jenazah suaminya, Abdullah Zubair Ismail, 27, dilaporkan tersesat di Bukit Larut, Ahad lalu, ditemui pasukan penyelamat dalam keadaan muka tersembam dalam lopak air, pagi semalam.
Mangsa, guru sejarah di Sekolah Menengah King Edward VII dikatakan melakukan riadah dengan mendaki bukit berkenaan bersendirian kira-kira jam 10 pagi Ahad lalu, sebelum kehilangannya disedari rakan serumah pada petang hari sama.

Norziah yang ditemui di bilik jenazah Hospital Taiping berkata, suaminya ada menghubunginya malam Sabtu lalu bagi menyatakan hasratnya mendaki bukit berkenaan.
“Bagaimanapun saya tidak setuju dan menasihatinya membatalkan rancangan itu, namun dia tetap mahu meneruskan keinginan itu.

“Dia sempat menghubungi saya pada jam 8.30 pagi hari Ahad lalu ketika keluar bersarapan pagi. Itulah panggilan terakhir sebelum dia gagal dihubungi,” katanya.

Norziah yang kini menjalani latihan praktikal perguruan di Sekolah Menengah Kebangsaan Sungai Burung, Tanjung Karang, Selangor, berkata kali terakhir dia bertemu suaminya ialah Isnin minggu lalu, di Taiping.

“Masih teringat kata-katanya yang tidak sabar bergelar bapa dan mendukung cahaya mata pertama kami. Malang hasratnya itu tidak kesampaian,” katanya yang melangsungkan perkahwinan November tahun lalu.

Difahamkan, operasi mencari dan menyelamat mangsa bermula kelmarin, bertukar duka apabila pasukan menyelamat menemui jenazah mangsa terbaring kira-kira 2.8 kilometer dari kaki bukit berkenaan.
Ketika ditemui, jenazah mangsa yang tertiarap dalam lopak berair manakala kasut kanannya tercabut, selain kesan darah di kepala dan kening kiri.

Mangsa dipercayai terjatuh dari lereng bukit setinggi lebih tiga meter tidak jauh dari kawasan air terjun di hutan simpan bukit peranginan berkenaan. Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisioner Yusuf Mohd Diah yang ditemui di lokasi kejadian berkata, operasi mencari dan menyelamat mangsa bermula jam 10 pagi kelmarin disertai anggota polis, Bomba dan Penyelamat, Jabatan Pertahanan Awam (JPAM), Rela, Jabatan Hutan dan Kelab Team Penyelamat Taiping (Taiping Off Road Club).


Kereta baru dipakai rosak



NUR WAHIDA menunjukkan surat perintah TTPM supaya dia diberikan ganti rugi berikutan masalah kerosakan pada kereta yang baru dibelinya di Putrajaya semalam.



PUTRAJAYA – Kegembiraan seorang pegawai tadbir Universiti Tenaga Nasional (Uniten) memandu sebuah kereta Proton Persona 1.6 baharu, berkecai apabila ia mengalami kerosakan tidak sampai 24 jam digunakan.
Nur Wahida Nazli, 26, berkata, kereta tersebut dibelinya daripada syarikat Pelangi Inovative Sdn. Bhd. yang beroperasi di Taman Connaught, Cheras dekat sini pada tahun lalu.
Katanya, kereta berharga RM53,900 itu diserahkan kepadanya pada 22 Disember setelah membuat tempahan kira-kira dua minggu.
“Setelah membawa pulang kereta tersebut, saya baru menyedari bahawa lampu depan kereta dan lampu belakang sebelah kanan tidak menyala malah lampu isyarat enjin juga sentiasa menyala.
“Kesemua kerosakan itu saya kesan pada hari yang sama saya menerima kereta tersebut,” katanya.


Pemuda cuai dipenjara setahun



KEADAAN kereta yang menjunam ke tingkat bawah pusat beli-belah KB Mall di Kota Bharu pada Disember 2009 dan menyebabkan dua gadis terbunuh.



KOTA BHARU - Seorang lelaki dijatuhi hukuman penjara setahun oleh Mahkamah Majistret di sini semalam kerana didapati secara cuai meminta teman wanitanya mengawal sebuah kereta sehingga menyebabkan kenderaan itu terjunam dari tempat letak kereta di pusat membeli-belah KB Mall dan mengorbankan dua gadis di sini dua tahun lalu.
Majistret Noor Haslinda Che Seman mengarahkan tertuduh, Mohd. Sabri Jusoh , 29, dari Kampung Gertak Seratus, Besut, Terengganu menjalani hukuman penjara itu berkuat kuasa mulai semalam.
Dalam penghakimannya, Noor Haslinda berkata, pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes dan tertuduh didapati bersalah serta disabitkan pertuduhan di bawah Seksyen 304A Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian secara cuai Siti Amira Shamsudin, 21, dan Siti Nur Dianah Azman, 25.
"Terdapat unsur-unsur kecuaian di pihak tertuduh yang menyumbang kepada kemalangan dan kematian dua mangsa.
"Saksi (teman wanita tertuduh) memberitahu, kamu yang memasukkan gear kereta dan mengajar dia mengawal kereta walaupun dia memberitahu tidak mempunyai lesen dan tidak tahu memandu.
"Kejadian itu berlaku disebabkan kependekan akal kamu. Kamu boleh minta pertolongan orang ramai untuk menolak kereta itu manakala kamu memandu kereta tersebut," kata beliau.

No comments:

Post a Comment